Mistä löytää ihmisiä?

basso91

Moi! Oon 21v. nainen ja asun Varsinais-Suomen alueella. En oo oikein koskaan ollut mitenkään hirveän sosiaalinen ja mun on tosi vaikeeta tutustua uusiin ihmisiin. Oon miettiny tätä paljon, et miten musta on tullu tällänen. Tuntuu siltä, että tää kaikki on saanu alkunsa siitä et olin koulukiusattu oikeestaan koko yläasteajan. Se aika oli mulle ehkä hankalinta, mitä oon tähän asti kokenu ja mun persoonallisuus muuttui silloin kauheesti. Musta tuli tosi sulkeutunu ja stressaan nykyäänkin paljon sosiaalisia kontakteja, koska mulla on tunne, että en oo jotenkaan 'tarpeeks hyvä'. Tätä on vaikeeta selittää. Vaikka tosta yläasteajasta onkin kulunut jo monia vuosia ja oon muuttanu uudelle paikkakunnalle, oon silti jotenkin lukossa mitä tulee sosiaalisiin tilanteisiin. Tunnen oloni kauheen yksinäiseks ja haluaisin tutustuu ihmisiin jotka ehkä vois jotenkin käsittää mun ajatusmaailmaa jollain tavalla. En vaan oikein tiedä mistä etsiä?

28

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Åboy

Mun nähdäkseni olet jo osunut oikeaan suuntaan seuranhakusi suhteen. Mäkin voisin olla kiinnostunut tietämään susta enemmän ja moninkertaistaaksesi seuranhakumahdollisuutesi, voisit laittaa ilmoituksen esim. tuonne Treffit-osioon. Voi sieltä koittaa etsiä pelkkää kaveriseuraakin, mikäli seurustelusuhde ei ole haussa.

Muita ilmaisia seuranhakupaikkoja on esimerkiksi Iskuri ja eikö toi Cityn Deittikin ole maksuton. Mäkin voisin antaa oman Skype-osoitteeni, juttuseura kelpais. Mutta tällä palstalla ei vissiin kauhean suopeasti suhtauduta yhteystietojen jakamiseen.

• basso91

Hmm, joo. Kai mä harkitsen tollasen profiilin luomista tänne Suomi24:n ainakin, et jos jotain kiinnostaa niin vois tutustua paremmin. Haluisin ennen kaikkea löytää ihan vaan ihmisiä, joiden kanssa jutella ja jotka ymmärtäis mua paremmin.

• Åboy
        basso91 kirjoitti:

Hmm, joo. Kai mä harkitsen tollasen profiilin luomista tänne Suomi24:n ainakin, et jos jotain kiinnostaa niin vois tutustua paremmin. Haluisin ennen kaikkea löytää ihan vaan ihmisiä, joiden kanssa jutella ja jotka ymmärtäis mua paremmin.

Kiva, profiilin luominen on todella helppoa, eikä siitä profiilista ainakaan haittaa ole! Noista chateista voisi muuten myös löytyä juttuseuraa.

• basso91
        Åboy kirjoitti:

Kiva, profiilin luominen on todella helppoa, eikä siitä profiilista ainakaan haittaa ole! Noista chateista voisi muuten myös löytyä juttuseuraa.

Joo, sain aikaseks luotua nyt tän profiilin, et jos sua esim. vielä kiinnostaa, niin ois ihan kiva jutella enemmänkin. Ja kiitos vinkeistä !

• juha260

Hei

Tiedän miltä sinusta tuntuu vaikkakin en ole ollut koulukiusattu jos pientä naljailua ei lasketa itsekin olen ollut aina aika hiljainen mikä johtuu ehkä siitä että vanhemmatkin on ollut aina vähäsanaisia:(. Itsensä pitää vaan hyväksyä sellaisena kuin oikeasti on eikä miettiä mitään tuollaisia että ei ole tarpeeksi hyvä.
      Suosittelen tekemään tänne suomi24:n profiilin niin on helpompi pitää ihmisiin yhteyttä tai sit on toi facebook mihin voi jopa laittaa oman kuvankin;)

• basso91

Ihan jees, että löytyy ihmisiä jotka tajuaa tätä tilannetta. Oon aika hyvin oppinu elämään tän kanssa, mut haluisin vaan tutustua ihmisiin enemmän. Harkitsen tota profiilin luomista, kun en tiiä et millaset täällä on muuten nää periaatteet antaa mitään yhteystietoja.

• basso91 kirjoitti:

Ihan jees, että löytyy ihmisiä jotka tajuaa tätä tilannetta. Oon aika hyvin oppinu elämään tän kanssa, mut haluisin vaan tutustua ihmisiin enemmän. Harkitsen tota profiilin luomista, kun en tiiä et millaset täällä on muuten nää periaatteet antaa mitään yhteystietoja.

Se kannattaa vaan muistaa että jos vähänkin epäilyttää laittaa vaikka oma sähköposti tai puhelinnumero sinne omiin tietohin niin kannattaa jättää se tekemättä, voihan sen sit antaa yksityisviestillä jollekkin jonka kanssa on tarpeeksi tutustuttu;)

• basso91
        juha260 kirjoitti:

Se kannattaa vaan muistaa että jos vähänkin epäilyttää laittaa vaikka oma sähköposti tai puhelinnumero sinne omiin tietohin niin kannattaa jättää se tekemättä, voihan sen sit antaa yksityisviestillä jollekkin jonka kanssa on tarpeeksi tutustuttu;)

Joo. Pyrin nyt ainaki alkuunsa pitään tän mun profiilin aika suppeena, mutta katotaan. Oon kyllä kiinnostunu tutustumaan samanhenkisiin ihmisiin mikäli niitä löytyy.

• ehdotus1
        basso91 kirjoitti:

Joo. Pyrin nyt ainaki alkuunsa pitään tän mun profiilin aika suppeena, mutta katotaan. Oon kyllä kiinnostunu tutustumaan samanhenkisiin ihmisiin mikäli niitä löytyy.

Niitä löytyy varmasti, minäkin voisin olla kiinnostunut tutustumaan mutta se vaatii omaa aktiivisuutta täällä netin puolella jotta niitä löytää ja ehkä hippusen onneakin. Jostain on kuitenkin vain lähdettävä liikkeelle.

• basso91 kirjoitti:

Ah nyt on profiili luotu. Olen varma että täältä löytyy samanhenkistä seuraa;)

• basso91
        ehdotus1 kirjoitti:

Niitä löytyy varmasti, minäkin voisin olla kiinnostunut tutustumaan mutta se vaatii omaa aktiivisuutta täällä netin puolella jotta niitä löytää ja ehkä hippusen onneakin. Jostain on kuitenkin vain lähdettävä liikkeelle.

Totta, netin välityksellä kaikki on ehkä astetta hankalampaa ja onnea tässä varmasti tarvitsee.. Kai sitä voi kaikkea kokeilla.

• simasuumies

Mitä olet tehnyt muuttaaksesi asioita?

• basso91

Mitä asioiden muuttamiseen tulee, viimeksi osallistuin YTHS:n kautta sellaseen terapiatutkimukseen, joka liittyi sosiaalisten tilanteiden ahdistuksen korjaamiseen. Siitä ei ikävä kyllä ollut kauheesti hyötyä omalla kohdallani..
        En myöskään välttele sosiaalisia tilanteita mitenkään, kyllä mä yritän oppia olemaan avoimempi ja muuttua, mutta kuten sanottu niin se tuntuu hirveen hankalalta.

• 17+2
        basso91 kirjoitti:

Mitä asioiden muuttamiseen tulee, viimeksi osallistuin YTHS:n kautta sellaseen terapiatutkimukseen, joka liittyi sosiaalisten tilanteiden ahdistuksen korjaamiseen. Siitä ei ikävä kyllä ollut kauheesti hyötyä omalla kohdallani..
        En myöskään välttele sosiaalisia tilanteita mitenkään, kyllä mä yritän oppia olemaan avoimempi ja muuttua, mutta kuten sanottu niin se tuntuu hirveen hankalalta.

No mene pitkäaikaiseen terapiaan.

• basso91
        17+2 kirjoitti:

No mene pitkäaikaiseen terapiaan.

Mä en suoraan sanottuna usko että se toimis mun kohdalla. Kuten sanottu, oon jo yrittänyt jotain terapian tapasta, enkä kokenu sitä järin hyödylliseksi.

• Visible man
        basso91 kirjoitti:

Mä en suoraan sanottuna usko että se toimis mun kohdalla. Kuten sanottu, oon jo yrittänyt jotain terapian tapasta, enkä kokenu sitä järin hyödylliseksi.

Terapia kestää useita vuosia. Ei sitä hyötyä heti huomaakaan.

• ehdotus1

Sosiaalisia tilanteita oppii paremmin käsittelemään kun sellaisiin tilanteisiin joutuu mutta se, miten niihin pääsisi onkin toinen asia. Harrastustoiminta, opiskelu tai edes työtilanne, jotenkin niitä kontakteja ihmisiin pitäisi pystyä luomaan. Itse olen 20:nen puolelta välin oleva mies ja työtilanteen takia lähdin taas opiskelemaan. Ongelmani on myös se, että minulla on ollut 2 ystävää koko elämäni aikana joita en ole tavannut siis enään noin 7 vuoteen. Sanomattakin selvää, etten ole hyvä luomaan ystäväsuhteita ja siksi toiseksi olen ollut yksin todella paljon elämäni aikana. Silti minut tunnetaan mukavana ja joskus jopa hauskana ihmisenä kun ihmistenilmoilla olen. Sinä itse olet tietenkin kaikkein tärkein yksinäisyysasiassa. Pitäisi ensin saada oma elämä suhteellisen hyvään järjestykseen, niin olisi helpompaa lähteä luomaan niitä kontakteja. Talous kunnossa, työtä tai opiskelua ja näiden kautta saada elämää laitettua kuntoon. Tämä netti saattaa olla hyvä aloituspaikka jos onnistaa täältä kautta jonkun todella löytämään mutta se ei korvaa todellista tilannetta. Lähtökohdat olisi hyvä saada ensin kuntoon ja sitten siitä saattaisi olla helpompaa jatkaa.

• basso91

Täytyy sanoa, et oot kyllä ihan oikeassa; lähtökohdat ois tietenkin hyvä olla kunnossa. Mun elämässä on kaikki kuitenkin ns. 'ihan kohillaan', ettei oo ongelmia rahan, opiskelujen tai minkään muun kanssa. Olen kyllä usein sosiaalisissa tilanteissa, mutta oikeastaan kaikki tuttavani ovat vaan sellaisia 'hyvänpäivän tuttuja'. Uskon, että ihmisenä oon ihan pidettykin, mutta jotenkin vain tuntuu että en ikinä oikein pääse tästä 'hyvänpäivän tuttu' -vaiheesta sen pidemmälle. Sosiaalisissa tilanteissa tuntuu aina olevan jonkinlainen muuri minun ja sen toisen ihmisen välissä ja se häiritsee minua suuresti.
        Sanoit itse, että sinua pidetään mukavana jne. mutta oot ollut paljon yksin ja että ystävyyssuhteet ovat olleet hankalia. Eikö sua oo koskaan haitannut toi tilanne ja että ystävyyssuhteiden luominen on niin hankalaa?

• Visible man
        basso91 kirjoitti:

Täytyy sanoa, et oot kyllä ihan oikeassa; lähtökohdat ois tietenkin hyvä olla kunnossa. Mun elämässä on kaikki kuitenkin ns. 'ihan kohillaan', ettei oo ongelmia rahan, opiskelujen tai minkään muun kanssa. Olen kyllä usein sosiaalisissa tilanteissa, mutta oikeastaan kaikki tuttavani ovat vaan sellaisia 'hyvänpäivän tuttuja'. Uskon, että ihmisenä oon ihan pidettykin, mutta jotenkin vain tuntuu että en ikinä oikein pääse tästä 'hyvänpäivän tuttu' -vaiheesta sen pidemmälle. Sosiaalisissa tilanteissa tuntuu aina olevan jonkinlainen muuri minun ja sen toisen ihmisen välissä ja se häiritsee minua suuresti.
        Sanoit itse, että sinua pidetään mukavana jne. mutta oot ollut paljon yksin ja että ystävyyssuhteet ovat olleet hankalia. Eikö sua oo koskaan haitannut toi tilanne ja että ystävyyssuhteiden luominen on niin hankalaa?

No se muurihan nimenomaan johtuu sun käsittelemättömistä ongelmista. Suosittelen terapiaa.

• ehdotus1
        basso91 kirjoitti:

Minunkin elämässäni on kaikki "ihan kohdillaan". Talous on kunnossa ja on aina ollutkin, työpaikkoja on ollut joissa olen ollut pidetty työntekijä mutta nyt tällä hetkellä olen työttömänä ja siitä syystä lähdin taas opiskelemaan. Minun kaikki tunnetut ihmiset ovat aina olleet niin sanottuja työ- ja koulukavereita eli vapaa-ajalla ei ole ystäviä siis ollut. Pitäisiköhän minunkin muuten luoda profiili niin ei tänne tarvitsisi koko aikaa kirjoitella, miten on?

• basso91
        ehdotus1 kirjoitti:

Minunkin elämässäni on kaikki "ihan kohdillaan". Talous on kunnossa ja on aina ollutkin, työpaikkoja on ollut joissa olen ollut pidetty työntekijä mutta nyt tällä hetkellä olen työttömänä ja siitä syystä lähdin taas opiskelemaan. Minun kaikki tunnetut ihmiset ovat aina olleet niin sanottuja työ- ja koulukavereita eli vapaa-ajalla ei ole ystäviä siis ollut. Pitäisiköhän minunkin muuten luoda profiili niin ei tänne tarvitsisi koko aikaa kirjoitella, miten on?

Hm, joo. Uskon et tiedän mistä puhut.. Mutta joo, luo ihmeessä; olis ehdottomasti ihan mielenkiintoista keskustella enemmänkin.

• ehdotus1 kirjoitti:

Haiskahtaa siltä että voitte tulla hyvin juttuun;))

• Sosiaalisten taitojen opettelu kannattaa aloittaa kuuntelulla. Siinä oppii mistä muut ihmiset yleensä puhuu

• aiheutat vahinkoa
        Visible man kirjoitti:

No se muurihan nimenomaan johtuu sun käsittelemättömistä ongelmista. Suosittelen terapiaa.

Lopeta nyt jo...

• ehdotus1

Hyvä on luon sellaisen sitten.

• Tulipa nyt tänne pikapikaa luotua profiili, en ole niin perustellinen oman yksityisyyteni kannalta vielä tässä vaiheessa mutta mahdollisesti päivitetään tarvittaessa.

• 26................

Mee semmotteen työhön jossa oot tekemisissä immeisten kans.....Esim......tai puiston penkille istuskelemaan kesällä,kyllän se joku suut sieltä "korjaa".

• Zarathustler

Kannattaa mennä vaan suoraan sosiaalisiin tilanteisiin. Älä jää koskaan yksin istumaan. Mene aina juttelemaan jollekin. Keksi joku tekosyy yms..ole ovela ja luova ja luonnikas. Netti on luusereille. Ei mitään järkeä. Jos ei osaa livenä tutustua tai luoda livekontakteja niin niitä pitää vaan harjoitella. Ei sen 100000kaveria fesessä tyypin elämä ole kivaa jos ei sillä ole livenä lisääntymiskumppaneita yms...hauskanpitokavereita. Joten keskity olennaiseen.

Sosiaalinen dynamiikka on vain peliä, koska ihminen on lopulta vain biologinen kone, vaikkakin monimutkainen yms..on ehkä jopa sielu ja joillakin jopa jonkun opin mukaan omatunto ehkä, mutta....

olemme ennen kaikkea laumaeläimiä joiden motivaationa on käytännössä ainoastaan lisääntyminen. Se on kaiken ihmisen toiminnan primus motor.
      Tästä johtuen syntyy sosiaaliseen kanssakäymiseen erinäisiä hierarkioita.
      Tämä on nimenomaan yläasteella alkava prosessi johtuen heräävästä seksuaalisuudesta ja tavallaan nokkimisjärjestyksestä kuka saa ja kenelle annetaan. Vrt.eläimillä alfat ja beetat.

Tällä on yleensä seurauksena se, että jotkut tulevat tallatuiksi.
      Maailmankaikkeuden kannalta sillä ei ole mitään väliä joten ei kannata syyttää pahuutta tai moraalittomuutta. Pitää vaan itse pelata itse oikein. Elämä antaa yleensä paljon aikaa oppia ellei jää katkeruuteen (eli tuleen makaamaan).

Hyvä keino on ohittaa tämä synkkä totuus ja keskittyä vain itseään kiinnostaviin asioihin sekä itsevarmasti tehdä mitä huvittaa. Ei loppujen lopuksi ketään kiinnosta vaikka mokaisit.
      Voit loppujen lopuksi tehdä parhaasi teitpä sitten mitä tahansa joten nauti elämästä.

Ketään miestä ei muuten kiinnosta jos nainen on kiusattu. Tämän takia kauniita naisia kiusataan muiden naisten toimesta ja komeita miehiä miesten koska se on beetaihmisten tapa yrittää saada etua lisääntymiskilpailussa.
      Miestä kiinnostaa ainoastaan ja vain naisen ulkonäkö ja se, ettei nainen ole mikään täysi idari tai paholaisen tytär.

Joten voit olla onnellinen että sinua on kiusattu. Olet nimittäin jotenkin niin keskimääräistä beetanaarasta parempi että he pelkäävät sinua.
      Kateus pitää nimittäin ansaita. Yliopistot ovat muutenkin niin täynnä niin rumia naisia että vaikka olisi ruma ja kiusattu niin mukaan pääsee.
      Oli tilanteesi mikä tahansa niin sinulla on kaikki kortit kädessäsi parempaan elämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      74
      2770
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      56
      2691
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2313
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2032
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      50
      1990
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      276
      1962
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1281
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      37
      1106
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      0
      1040
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      95
      976
    Aihe