Haluaisin mökille ihan aitoja kasveja joidenkin halpojen muovisten sijaan. Mutta ne joutuisivat olemaan pitkiäkin aikoja ilman kastelua. Mitkä kasvit kestävät tämän. Ja onko olemassa jotain laitetta joka kastelisi ilman sähköä kasvia jopa neljä kuukautta?
mitkä kasvit selviävät ilman vettä
4
486
Vastaukset
- 19 +19
Mitenköhän kaktukset? Jos mökissä on talvella viileää (mutta ei pakkasta), kaktukset saattaisivat kestää. Tämä on vain arvailuja, varmuudella en osaa sanoa. Voi ainakin kokeilla jollakin pienellä ja halvalla kaktuksella.
- Pioni
Aikamoinen haaste. Tarkoititko siis talven yli mökillä selviäviä kasveja?
Kyllä jotain vihreää voi löytyä, mutta riippuu valon ja lämmön määrästä, miten selviävät. Viherkasvit ehkä...aaloet, kaktukset... mutta ovatko ne mökkikasveja? - puuta heinää
Blumat- kastellija toimii ilman sähköä ja kastelee niin kauan kuin "säiliössä" vettä riittää. Mökin lämpötila ja valo-olot vaikkuttavat paljon kasvien valintaan ja niiden pärjäämiseen.
- tikkerperi
Kaktukset pärjäävät talviaikaan pari kuukautta ilman kastelu viileässä, mutta pakkasta ei saa olla. Lehtikaktukset ja posliinikukka pärjäävät talvella varmaan kuukauden ilman kastelua.
Jonkinlaista kasteluautomaattia käytettäessä saattaa vaarana olla liikakastelu, ainakin talviaikaan, kun valoa ja lämpöä on vähän. Oleanterin (myrkyllinen) voisi ajatella pärjäävän, parisen kuukautta viileässä, jos laittaa sen ensin jokinlaiseen vesiastiaan ruukkuineen ja sitten vielä joku automaattikastelusysteemi, en tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312