DACIA STEPWAY

autoa haussa

Näyttää olevan tulossa maaliskuussa uusi jämäkkä crossover DACIA STEPWAY.

Ilmeisesti saatavilla vain etuvedolla ja samoilla koneilla kuin Duster.

Paljonko tuo poikkeaa Dusterista ?

Onko runko, jousitus ja pellit samat ?

42

3060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei nelivetoa..

      .

      Ei nelivetoa tarkoittaa että rakenne poikkeaa Dusterista

      Toivottavasti tulee vielä versio jossa etupyöriin saa napalukot...

      .

    • täällä odotellaan

      Sama toteutus kuin Opel Mokka, hinta vaan puolet siitä.

      Jään odottelemaan, kannattaako Adam Opelille maksaa tuota väliin, naapurissa Duster, hyvää kyytiä on antanut.

      • Skoda = Audi

        "Sama toteutus kuin Opel Mokka"

        Kas kun ei ML mersu.


    • tolka nooveiuj

      Pietarissa näkee jo Stepwaytä, jakelu ja käytännön testit alkaneet jo siellä. Korkea maavara luksusta sohjossa kahlatessa. Matalat nelivetobemarit eivät liiku noissa oloissa.

    • järkipeli arkiajoon

      Näyttäis olevan Dacian sivuilla nyt esite ja tarkka hinnasto lisävarusteineen nähtävillä. Sininen metalliväri kuuluu hintaan, muut kolme väriä ovat lisävarusteita.

      Tämä vaikuttaa kyllä laitteelta, jota tulevat myymään kuin saippuaa nykyisessä taloustilanteessa. Veikkaan kissanpäiviä Dacia-myyjille.

    • naamioitu renu

      Stepway tulee Suomessa myyntiin vain hyvin varusteltuna eli ajonvakautus, peruutustutka yms. kuuluvat hintaan. Siinä mielessä Sanderoa ei kannata ostaakaan vaan Stepwayssä saa paremmin rahalle vastinetta.

      Ensikoeajoissa tuo on saanut positiivisen vastaanoton. Sitä en tiedä miten hyvin nuo pikkumoottorit lämmittävät sisätiloja talvella.

      • viimeiset mohikaanit

        Sanderoonkin tuo ajonvakautus tulee jossain vaiheessa EU:n pakotteena.
        Muistaakseni mallivuodesta 2014 lähtien on pakollinen varuste kaikissa uusissa autoissa/automalleissa. Monet turvallisuudesta edes vähänkin välittävät valmistajat ovatkin jo etukäteen lisänneet tuon ESC:n vakiovarusteeksi jopa aivan halvimpiin lähtötason malleihin. jopa reilun 10 th euron perus-Aygostakin se löytyy.
        Sinäänsähän tuo ei ole valmistajalle mikään tolkuton hintalisä, jos autosta löytyy ABS-järjestelmä ja sehän on löytynyt jo vuosia.
        Lähinnä nappi kojetauluun, valo mittaristoon ja pari kiihtyvyysanturia ja se on siinä.
        ESC tarkkuutta ja tehoa lisää, jos autossa myös takana levyjarrut.

        Nämä halpafilosofialla toteutetut Daciat ovat viimeisiä, mihin ESC:t tulevat, kun jokainen euro ja sentti on pyritty kuristamaan tuotannosta ja loppuhinnasta pois.

        Ja nämä Dacia-palstat ovat myös niitä viimeisiä, missä pohditaan, onko kyseinen varuste hyödyllinen vai ei.
        Aikanaan Lada-palstoilla alkoi hirveä hälinä, kun EU ilmoitti, että ABS-jarrut tulevat pakollisiksi uusissa autoissa.
        Näillä palstoilla löytyy melkoisia rallikuskeja jotka omasta mielestään hallitsevat ja oikaisevat auton kelillä kuin kelillä, tilanteessa kuin tilanteessa vaikka siitä puuttuisivat kaikki avustimet.
        Luisussa tai nopeassa väistöliikkeessä ESP:n tai ABS:n antamat muutamat lisäsentitkin voi riittää, kun vastaan tulee tukkirekka.


      • hoo1
        viimeiset mohikaanit kirjoitti:

        Sanderoonkin tuo ajonvakautus tulee jossain vaiheessa EU:n pakotteena.
        Muistaakseni mallivuodesta 2014 lähtien on pakollinen varuste kaikissa uusissa autoissa/automalleissa. Monet turvallisuudesta edes vähänkin välittävät valmistajat ovatkin jo etukäteen lisänneet tuon ESC:n vakiovarusteeksi jopa aivan halvimpiin lähtötason malleihin. jopa reilun 10 th euron perus-Aygostakin se löytyy.
        Sinäänsähän tuo ei ole valmistajalle mikään tolkuton hintalisä, jos autosta löytyy ABS-järjestelmä ja sehän on löytynyt jo vuosia.
        Lähinnä nappi kojetauluun, valo mittaristoon ja pari kiihtyvyysanturia ja se on siinä.
        ESC tarkkuutta ja tehoa lisää, jos autossa myös takana levyjarrut.

        Nämä halpafilosofialla toteutetut Daciat ovat viimeisiä, mihin ESC:t tulevat, kun jokainen euro ja sentti on pyritty kuristamaan tuotannosta ja loppuhinnasta pois.

        Ja nämä Dacia-palstat ovat myös niitä viimeisiä, missä pohditaan, onko kyseinen varuste hyödyllinen vai ei.
        Aikanaan Lada-palstoilla alkoi hirveä hälinä, kun EU ilmoitti, että ABS-jarrut tulevat pakollisiksi uusissa autoissa.
        Näillä palstoilla löytyy melkoisia rallikuskeja jotka omasta mielestään hallitsevat ja oikaisevat auton kelillä kuin kelillä, tilanteessa kuin tilanteessa vaikka siitä puuttuisivat kaikki avustimet.
        Luisussa tai nopeassa väistöliikkeessä ESP:n tai ABS:n antamat muutamat lisäsentitkin voi riittää, kun vastaan tulee tukkirekka.

        On jo ESC ja ABS. Ihan siis perus-Sanderossakin.


      • nono2
        viimeiset mohikaanit kirjoitti:

        Sanderoonkin tuo ajonvakautus tulee jossain vaiheessa EU:n pakotteena.
        Muistaakseni mallivuodesta 2014 lähtien on pakollinen varuste kaikissa uusissa autoissa/automalleissa. Monet turvallisuudesta edes vähänkin välittävät valmistajat ovatkin jo etukäteen lisänneet tuon ESC:n vakiovarusteeksi jopa aivan halvimpiin lähtötason malleihin. jopa reilun 10 th euron perus-Aygostakin se löytyy.
        Sinäänsähän tuo ei ole valmistajalle mikään tolkuton hintalisä, jos autosta löytyy ABS-järjestelmä ja sehän on löytynyt jo vuosia.
        Lähinnä nappi kojetauluun, valo mittaristoon ja pari kiihtyvyysanturia ja se on siinä.
        ESC tarkkuutta ja tehoa lisää, jos autossa myös takana levyjarrut.

        Nämä halpafilosofialla toteutetut Daciat ovat viimeisiä, mihin ESC:t tulevat, kun jokainen euro ja sentti on pyritty kuristamaan tuotannosta ja loppuhinnasta pois.

        Ja nämä Dacia-palstat ovat myös niitä viimeisiä, missä pohditaan, onko kyseinen varuste hyödyllinen vai ei.
        Aikanaan Lada-palstoilla alkoi hirveä hälinä, kun EU ilmoitti, että ABS-jarrut tulevat pakollisiksi uusissa autoissa.
        Näillä palstoilla löytyy melkoisia rallikuskeja jotka omasta mielestään hallitsevat ja oikaisevat auton kelillä kuin kelillä, tilanteessa kuin tilanteessa vaikka siitä puuttuisivat kaikki avustimet.
        Luisussa tai nopeassa väistöliikkeessä ESP:n tai ABS:n antamat muutamat lisäsentitkin voi riittää, kun vastaan tulee tukkirekka.

        ESP haittoja ei ole tutkittu onnetomuuksissa eli onko häirötilanteessa
        ohjannut vastaan tulevan kaistalle ja aiheuttanut kuolonkolarin.
        Hondalla käskettiin ottamaan se pois päältä sohjoisessa kelissä


    • sairas saapisti

      Olen aina Renuun suhtautunut varauksella, tuttavien kokemuksen myötä.
      Mutta, jos, -kuten siltä näyttää, että laatu on aika hyvä vrt hinta. Eli toteutuu sama kuin Skodan kohdalla. Heidän on pakko tehdä laadukkaita autoja - eivät muuten myy.
      Ja kas, kun tuo näyttää totta olevan, niin tässä joutunee harkitsemaan uuden ostoa, vaihtoauton sijaan.
      Saattaahan nuo kylmiäkin olla, mutta kun webaston hankkii - auttanee, kuten muissakin vastaavanlaisilla moottereilla varustetuissa autoissa.
      Metka juttu tuo, jos tuollainen kallis auto on kylmä, sitä pidetään hyvänä ominaisuutena, joka lisälämppärillä on korjattu.
      Mutta kun halppis on samalla tavalla koleahko, niin moni sanoo sitä huonoksi.

      • lämmin auto

        Mulla on autossa aina saanut riittävästi lämmintä ohjaamoon niistä vipusista tai pyörylöistä kääntelemällä, kun ei ole ollut volkkaria pihassa.


    • vain hyville teille

      Jäykkä alusta.
      Pomppojänis.

    • trsafdölasf

      Koeajettu on 0.9 Tce 90hv bensa.

      Yllättävän pirteästi kulki.

      Tuosta rellun koneesta ei oikein löydä mitään tietoa.

      Onko ketjulla ja mikä on vaihtoväli?

      Entä huoltohinnat takuuaikana.

      • dacia3

      • ei veny, ei
        dacia3 kirjoitti:

        Youtubesta löytyy.

        Renault tce90

        http://www.youtube.com/watch?v=XNvRhWL1stQ

        Ketju on ja muutenkin näyttää ihan ok.lta.

        Tukeva on ketju rellun koneessa, ei mikään tinavitja kuten volkkarissa.


      • hieno moottori
        ei veny, ei kirjoitti:

        Tukeva on ketju rellun koneessa, ei mikään tinavitja kuten volkkarissa.

        Tosiaan, jos animaatio on ihan todenmukainen, niin ihan mukavan tuhdilta ketju näyttää, eikä ilmeisesti ole pahalla rasituksellakaan, joten voisi ennustaa ainakin sen puolesta kestävän.


    • graazia Dacia

      Tänään kaupat stepwaystä oli jämäkkä ja mukava peli ja hinta kohdallaan!

      • Dusteristi

        Minkälainen toimitusaika Stepwayllesi tulee olemaan, kuitenkin onne hyvälle valinnalle. Itsekin ko. auton koeajaneena todella mukavan tuntuinen laite, mutta Duster pysyy edelleen käytössä, jos kakkosauto haussa, valinta olisi selvä.


      • graazia Dacia
        Dusteristi kirjoitti:

        Minkälainen toimitusaika Stepwayllesi tulee olemaan, kuitenkin onne hyvälle valinnalle. Itsekin ko. auton koeajaneena todella mukavan tuntuinen laite, mutta Duster pysyy edelleen käytössä, jos kakkosauto haussa, valinta olisi selvä.

        Lupasivat viimeistään toukokuun lopussa auton tulevan!


      • gassgdsd
        graazia Dacia kirjoitti:

        Lupasivat viimeistään toukokuun lopussa auton tulevan!

        Lauantaina menossa tekeen kaupat Stepway.

        Toinen vaihtoehto olisi ollut Skoda Rapid, mutta vain 2v takuu
        ja Tsi kauhutarinat vaikka Vuosimallin 2011 jälkeen ei voi ketju hypätä
        niin silti en uskaltanut ostaa.
        Lisäksi en viitsi paljoa tässä tilanteessa, kun hypridit tulossa
        autoon laittaa.


      • graazia Dacia
        gassgdsd kirjoitti:

        Lauantaina menossa tekeen kaupat Stepway.

        Toinen vaihtoehto olisi ollut Skoda Rapid, mutta vain 2v takuu
        ja Tsi kauhutarinat vaikka Vuosimallin 2011 jälkeen ei voi ketju hypätä
        niin silti en uskaltanut ostaa.
        Lisäksi en viitsi paljoa tässä tilanteessa, kun hypridit tulossa
        autoon laittaa.

        Ei huono päätös ! 3 vuoden takuu on aika kova juttu,
        valmistaja ainakin uskoo omaan tuotteeseensa.
        Onnea oikealle valinnalle!!


      • handeande
        graazia Dacia kirjoitti:

        Ei huono päätös ! 3 vuoden takuu on aika kova juttu,
        valmistaja ainakin uskoo omaan tuotteeseensa.
        Onnea oikealle valinnalle!!

        Ei ollut dieseliä koeajettavana, mutta kylmät tyypit bensaversiosta. Näppärän kokoinen ja näköinen, mutta sisällä outo haju, ei mikään uuden auton tuoksu, samanlainen vieressä olevassa perus-Sanderossa. Ajoasennon sai kohtuullisen, vaikka ohjauspyörässä ei ole kuin korkeussäätö. Laatuvaikutelma sisällä jopa odotettua parempi, mutta takakontin matto ei istunut, avaus vanhanaikaisesti painonupista ja sisäpuoli keskellä olevaa pientä muovinpalaa lukuunottamatta paljaalla pellillä. Istuimet hyvännäköiset, mutta turhan pehmeät. Alustan suojaus kuin myös takapyörien koteloiden aika onneton, taakse ei kuulemma saa sisälokaria. Maavara toki hyvä ja autoon kulku ja sieltä pois vaivatonta. Hintaakaan ei hirveästi. Valitettavasti suurista odotuksista huolimatta jää kauppaan ja sen sijaan entinen vaihtui uudenkarheaan VW Golf Plus 1.6 TDI BMT-malliin.


    • aea7787

      Miksi Dacia laittaa täysin tehottomat moottorit autoihinsa... siis muuten ok pirssi, mutta 90hv... siis alle 100hv 2000-luvulla...

    • AudiA5

      Ei dasioilla suostu ajamaan kukaan itsestään huolta pitävä trendikäs homomies.

      • joojoo

        Tähän voi vastata vain että osta volvo ja muuta ruotsiin.


    • Bi-Mies ja Cruze
      • dollarihymykö?

        Voiko tuon omistaja liittyä hyvillä mielin jenkkiautokerhoon?


    • kehnoletti

      Eikö mee servoletit kaupaksi kun pitää timosen miehen tulla piilomainostamaan!

    • Zandeero

      Kävin koeajolla uteliaisuuttani. Ei nyt niin paha, mitä voisi luulla.
      Napakka vaihteensiirto ja muutkin hallintalaitteet olivat ihan kivoja, erityinen ylistyslaulu vakkarille ja sen käyttökytkimille. Melkein yksi parhaimpia vakkareita, mitä olen nähnyt. On helppo ja toimii.
      Ohjaus on kevyt ja ehkä hiukan hitaammanpuoleinen, mutta sen kanssa voi elää.
      Konekin tuntuu kulkevan oikein kivasti.
      Tilaakin on yllättävän kivasti joka suuntaan.

    • Graazi Dacia

      Tilaamani Dacia Stepway on noudettavissa 13.6 Automaasta.Innolla odotan päästä
      lomalla käymään lapissa ja kokeilla miten Dacia toimii kunnon reissussa!

      • Tilauksessa Dacia

        Milloin teit tilauksen?


      • Graazia Dacia
        Tilauksessa Dacia kirjoitti:

        Milloin teit tilauksen?

        Tilasin auton 19.3


      • Tilauksessa Dacia
        Graazia Dacia kirjoitti:

        Tilasin auton 19.3

        Kiitos vastauksesta


    • dgasdgags

      Itse tilasin 23.3. ja auton saa hakea huomenna,

      Aika pitkä on toimitusaika.

    • Napapiirin sankari

      Stepway tilattu tähänkin pihaan. Toimitusajaksi lupailivat 2-3 kuukautta. Jännällä odotellaa pitääkö luvatut kulutuslukemat diesel-koneella paikkansa. Ja jos pitävät, riittääkö moottorin lämmöt pitämään sisätilat lämpöisinä täällä napapiirin pakkasissa.

    • Stepway

      >4000km takana, eika mitaan ongelmia. Ainoa mita voisin kritisoida on pehmyt etuistuin seka hyvin ylhaalla irroittava kytkinpoljin.
      Keskikulutus on pysynyt 6-7L/100km tasossa, kaikenlaisessa ajossa.

      Yllatykseni oli suuri, kun kyselin alkup. "peltivanteita". Hinta 139€ kpl!! Ehkapa hinnoittelufilosfia on ottaa halpa auton hankintahinta, takas varaosissa?
      Taytynee katsella halvempia aluvanteita, ja vaihtaa kesakumit niille. Alkup. peltivanteet kayvat paremmin talvikumeille.Kestavat suolakylpyja.

      • riemu rasia

        Rasia ei paljon suola kylpyjä kestä.Varaosilla ja muissa AUTOISSA mukana olevat normaalit varusteet jotka joudut ostamaan rasiaan, nostavat rasian hinnan pilviin.


      • Premijumi
        riemu rasia kirjoitti:

        Rasia ei paljon suola kylpyjä kestä.Varaosilla ja muissa AUTOISSA mukana olevat normaalit varusteet jotka joudut ostamaan rasiaan, nostavat rasian hinnan pilviin.

        Ymmärtääkeni Daciia varaosat ovat huomattavasti halvempia kuin kalliimmissa autoissa. On tietenkin etu ja haitta, kun autoa hankittaessa varusteet maksavat erikseen. Toisaalta jos ne kuuluvat hintaan, niin ei niitä siitä huolimatta ilmaiseksi saa.


      • oikeassa elämässä
        Premijumi kirjoitti:

        Ymmärtääkeni Daciia varaosat ovat huomattavasti halvempia kuin kalliimmissa autoissa. On tietenkin etu ja haitta, kun autoa hankittaessa varusteet maksavat erikseen. Toisaalta jos ne kuuluvat hintaan, niin ei niitä siitä huolimatta ilmaiseksi saa.

        Vaimo sai Octavian työpaikalta. Ei siinäkään ollut vararengasta, vain purkki painetta, joka ei revenneen renkaan tilanteessa auttanut. Hain Dusterilla kotiin, Skoda tuli trailerilla perässä.


      • riemu rasia
        Premijumi kirjoitti:

        Ymmärtääkeni Daciia varaosat ovat huomattavasti halvempia kuin kalliimmissa autoissa. On tietenkin etu ja haitta, kun autoa hankittaessa varusteet maksavat erikseen. Toisaalta jos ne kuuluvat hintaan, niin ei niitä siitä huolimatta ilmaiseksi saa.

        Ei uuteen AUTOON tarvitse varaosia, joten niiden hinnalla ei väliä.


    • Uusi kärry

      Uusi auto on aina uusi. Siinä ei mene korjaukseen rahaa, mutta arvonalennus on sitten melkoinen. Keskimäärin 4 vuotta ja 50 %, eli kyllä kalliin auton kuukausikustannus on melkoinen. Se, onko vanha vai uusi auto järkevämpi valinta, riippuu tarpeista: korjaushaluista ja kukkaron paksuudesta. Ei kai tässä veromuutosta odotellessa kannata kovin kalliita autohankintoja tehdä. Mielenkiintoinen tilanne, kun jatkuvasti on valtion taholta tulossa muutoksia verotukseen, missä sitten viime kädessä kuluttaja kärsii. Sori viesti meni nyt ohi aiheen. Mutta niinhän nuo tuppaa monelta muiltakin menemään.

    • Uutta_halppista_alle

      Juurikin Stepwayn ostoa harkitsemassa. Olen vielä kahden vaiheilla...bensa vai diesel. Riittääköhän dieselissä koppiin lämpöä talvipakkasella? Varmaan bensa-peli hiukka lämpösempi....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79
      1110
    Aihe