Näyttää olevan tulossa maaliskuussa uusi jämäkkä crossover DACIA STEPWAY.
Ilmeisesti saatavilla vain etuvedolla ja samoilla koneilla kuin Duster.
Paljonko tuo poikkeaa Dusterista ?
Onko runko, jousitus ja pellit samat ?
DACIA STEPWAY
42
3060
Vastaukset
- Ei nelivetoa..
.
Ei nelivetoa tarkoittaa että rakenne poikkeaa Dusterista
Toivottavasti tulee vielä versio jossa etupyöriin saa napalukot...
. - täällä odotellaan
Sama toteutus kuin Opel Mokka, hinta vaan puolet siitä.
Jään odottelemaan, kannattaako Adam Opelille maksaa tuota väliin, naapurissa Duster, hyvää kyytiä on antanut.- Skoda = Audi
"Sama toteutus kuin Opel Mokka"
Kas kun ei ML mersu.
- tolka nooveiuj
Pietarissa näkee jo Stepwaytä, jakelu ja käytännön testit alkaneet jo siellä. Korkea maavara luksusta sohjossa kahlatessa. Matalat nelivetobemarit eivät liiku noissa oloissa.
- järkipeli arkiajoon
Näyttäis olevan Dacian sivuilla nyt esite ja tarkka hinnasto lisävarusteineen nähtävillä. Sininen metalliväri kuuluu hintaan, muut kolme väriä ovat lisävarusteita.
Tämä vaikuttaa kyllä laitteelta, jota tulevat myymään kuin saippuaa nykyisessä taloustilanteessa. Veikkaan kissanpäiviä Dacia-myyjille. - naamioitu renu
Stepway tulee Suomessa myyntiin vain hyvin varusteltuna eli ajonvakautus, peruutustutka yms. kuuluvat hintaan. Siinä mielessä Sanderoa ei kannata ostaakaan vaan Stepwayssä saa paremmin rahalle vastinetta.
Ensikoeajoissa tuo on saanut positiivisen vastaanoton. Sitä en tiedä miten hyvin nuo pikkumoottorit lämmittävät sisätiloja talvella.- viimeiset mohikaanit
Sanderoonkin tuo ajonvakautus tulee jossain vaiheessa EU:n pakotteena.
Muistaakseni mallivuodesta 2014 lähtien on pakollinen varuste kaikissa uusissa autoissa/automalleissa. Monet turvallisuudesta edes vähänkin välittävät valmistajat ovatkin jo etukäteen lisänneet tuon ESC:n vakiovarusteeksi jopa aivan halvimpiin lähtötason malleihin. jopa reilun 10 th euron perus-Aygostakin se löytyy.
Sinäänsähän tuo ei ole valmistajalle mikään tolkuton hintalisä, jos autosta löytyy ABS-järjestelmä ja sehän on löytynyt jo vuosia.
Lähinnä nappi kojetauluun, valo mittaristoon ja pari kiihtyvyysanturia ja se on siinä.
ESC tarkkuutta ja tehoa lisää, jos autossa myös takana levyjarrut.
Nämä halpafilosofialla toteutetut Daciat ovat viimeisiä, mihin ESC:t tulevat, kun jokainen euro ja sentti on pyritty kuristamaan tuotannosta ja loppuhinnasta pois.
Ja nämä Dacia-palstat ovat myös niitä viimeisiä, missä pohditaan, onko kyseinen varuste hyödyllinen vai ei.
Aikanaan Lada-palstoilla alkoi hirveä hälinä, kun EU ilmoitti, että ABS-jarrut tulevat pakollisiksi uusissa autoissa.
Näillä palstoilla löytyy melkoisia rallikuskeja jotka omasta mielestään hallitsevat ja oikaisevat auton kelillä kuin kelillä, tilanteessa kuin tilanteessa vaikka siitä puuttuisivat kaikki avustimet.
Luisussa tai nopeassa väistöliikkeessä ESP:n tai ABS:n antamat muutamat lisäsentitkin voi riittää, kun vastaan tulee tukkirekka. - hoo1
viimeiset mohikaanit kirjoitti:
Sanderoonkin tuo ajonvakautus tulee jossain vaiheessa EU:n pakotteena.
Muistaakseni mallivuodesta 2014 lähtien on pakollinen varuste kaikissa uusissa autoissa/automalleissa. Monet turvallisuudesta edes vähänkin välittävät valmistajat ovatkin jo etukäteen lisänneet tuon ESC:n vakiovarusteeksi jopa aivan halvimpiin lähtötason malleihin. jopa reilun 10 th euron perus-Aygostakin se löytyy.
Sinäänsähän tuo ei ole valmistajalle mikään tolkuton hintalisä, jos autosta löytyy ABS-järjestelmä ja sehän on löytynyt jo vuosia.
Lähinnä nappi kojetauluun, valo mittaristoon ja pari kiihtyvyysanturia ja se on siinä.
ESC tarkkuutta ja tehoa lisää, jos autossa myös takana levyjarrut.
Nämä halpafilosofialla toteutetut Daciat ovat viimeisiä, mihin ESC:t tulevat, kun jokainen euro ja sentti on pyritty kuristamaan tuotannosta ja loppuhinnasta pois.
Ja nämä Dacia-palstat ovat myös niitä viimeisiä, missä pohditaan, onko kyseinen varuste hyödyllinen vai ei.
Aikanaan Lada-palstoilla alkoi hirveä hälinä, kun EU ilmoitti, että ABS-jarrut tulevat pakollisiksi uusissa autoissa.
Näillä palstoilla löytyy melkoisia rallikuskeja jotka omasta mielestään hallitsevat ja oikaisevat auton kelillä kuin kelillä, tilanteessa kuin tilanteessa vaikka siitä puuttuisivat kaikki avustimet.
Luisussa tai nopeassa väistöliikkeessä ESP:n tai ABS:n antamat muutamat lisäsentitkin voi riittää, kun vastaan tulee tukkirekka.On jo ESC ja ABS. Ihan siis perus-Sanderossakin.
- nono2
viimeiset mohikaanit kirjoitti:
Sanderoonkin tuo ajonvakautus tulee jossain vaiheessa EU:n pakotteena.
Muistaakseni mallivuodesta 2014 lähtien on pakollinen varuste kaikissa uusissa autoissa/automalleissa. Monet turvallisuudesta edes vähänkin välittävät valmistajat ovatkin jo etukäteen lisänneet tuon ESC:n vakiovarusteeksi jopa aivan halvimpiin lähtötason malleihin. jopa reilun 10 th euron perus-Aygostakin se löytyy.
Sinäänsähän tuo ei ole valmistajalle mikään tolkuton hintalisä, jos autosta löytyy ABS-järjestelmä ja sehän on löytynyt jo vuosia.
Lähinnä nappi kojetauluun, valo mittaristoon ja pari kiihtyvyysanturia ja se on siinä.
ESC tarkkuutta ja tehoa lisää, jos autossa myös takana levyjarrut.
Nämä halpafilosofialla toteutetut Daciat ovat viimeisiä, mihin ESC:t tulevat, kun jokainen euro ja sentti on pyritty kuristamaan tuotannosta ja loppuhinnasta pois.
Ja nämä Dacia-palstat ovat myös niitä viimeisiä, missä pohditaan, onko kyseinen varuste hyödyllinen vai ei.
Aikanaan Lada-palstoilla alkoi hirveä hälinä, kun EU ilmoitti, että ABS-jarrut tulevat pakollisiksi uusissa autoissa.
Näillä palstoilla löytyy melkoisia rallikuskeja jotka omasta mielestään hallitsevat ja oikaisevat auton kelillä kuin kelillä, tilanteessa kuin tilanteessa vaikka siitä puuttuisivat kaikki avustimet.
Luisussa tai nopeassa väistöliikkeessä ESP:n tai ABS:n antamat muutamat lisäsentitkin voi riittää, kun vastaan tulee tukkirekka.ESP haittoja ei ole tutkittu onnetomuuksissa eli onko häirötilanteessa
ohjannut vastaan tulevan kaistalle ja aiheuttanut kuolonkolarin.
Hondalla käskettiin ottamaan se pois päältä sohjoisessa kelissä
- sairas saapisti
Olen aina Renuun suhtautunut varauksella, tuttavien kokemuksen myötä.
Mutta, jos, -kuten siltä näyttää, että laatu on aika hyvä vrt hinta. Eli toteutuu sama kuin Skodan kohdalla. Heidän on pakko tehdä laadukkaita autoja - eivät muuten myy.
Ja kas, kun tuo näyttää totta olevan, niin tässä joutunee harkitsemaan uuden ostoa, vaihtoauton sijaan.
Saattaahan nuo kylmiäkin olla, mutta kun webaston hankkii - auttanee, kuten muissakin vastaavanlaisilla moottereilla varustetuissa autoissa.
Metka juttu tuo, jos tuollainen kallis auto on kylmä, sitä pidetään hyvänä ominaisuutena, joka lisälämppärillä on korjattu.
Mutta kun halppis on samalla tavalla koleahko, niin moni sanoo sitä huonoksi.- lämmin auto
Mulla on autossa aina saanut riittävästi lämmintä ohjaamoon niistä vipusista tai pyörylöistä kääntelemällä, kun ei ole ollut volkkaria pihassa.
- vain hyville teille
Jäykkä alusta.
Pomppojänis. - trsafdölasf
Koeajettu on 0.9 Tce 90hv bensa.
Yllättävän pirteästi kulki.
Tuosta rellun koneesta ei oikein löydä mitään tietoa.
Onko ketjulla ja mikä on vaihtoväli?
Entä huoltohinnat takuuaikana.- dacia3
Youtubesta löytyy.
Renault tce90
http://www.youtube.com/watch?v=XNvRhWL1stQ
Ketju on ja muutenkin näyttää ihan ok.lta. - ei veny, ei
dacia3 kirjoitti:
Youtubesta löytyy.
Renault tce90
http://www.youtube.com/watch?v=XNvRhWL1stQ
Ketju on ja muutenkin näyttää ihan ok.lta.Tukeva on ketju rellun koneessa, ei mikään tinavitja kuten volkkarissa.
- hieno moottori
ei veny, ei kirjoitti:
Tukeva on ketju rellun koneessa, ei mikään tinavitja kuten volkkarissa.
Tosiaan, jos animaatio on ihan todenmukainen, niin ihan mukavan tuhdilta ketju näyttää, eikä ilmeisesti ole pahalla rasituksellakaan, joten voisi ennustaa ainakin sen puolesta kestävän.
- graazia Dacia
Tänään kaupat stepwaystä oli jämäkkä ja mukava peli ja hinta kohdallaan!
- Dusteristi
Minkälainen toimitusaika Stepwayllesi tulee olemaan, kuitenkin onne hyvälle valinnalle. Itsekin ko. auton koeajaneena todella mukavan tuntuinen laite, mutta Duster pysyy edelleen käytössä, jos kakkosauto haussa, valinta olisi selvä.
- graazia Dacia
Dusteristi kirjoitti:
Minkälainen toimitusaika Stepwayllesi tulee olemaan, kuitenkin onne hyvälle valinnalle. Itsekin ko. auton koeajaneena todella mukavan tuntuinen laite, mutta Duster pysyy edelleen käytössä, jos kakkosauto haussa, valinta olisi selvä.
Lupasivat viimeistään toukokuun lopussa auton tulevan!
- gassgdsd
graazia Dacia kirjoitti:
Lupasivat viimeistään toukokuun lopussa auton tulevan!
Lauantaina menossa tekeen kaupat Stepway.
Toinen vaihtoehto olisi ollut Skoda Rapid, mutta vain 2v takuu
ja Tsi kauhutarinat vaikka Vuosimallin 2011 jälkeen ei voi ketju hypätä
niin silti en uskaltanut ostaa.
Lisäksi en viitsi paljoa tässä tilanteessa, kun hypridit tulossa
autoon laittaa. - graazia Dacia
gassgdsd kirjoitti:
Lauantaina menossa tekeen kaupat Stepway.
Toinen vaihtoehto olisi ollut Skoda Rapid, mutta vain 2v takuu
ja Tsi kauhutarinat vaikka Vuosimallin 2011 jälkeen ei voi ketju hypätä
niin silti en uskaltanut ostaa.
Lisäksi en viitsi paljoa tässä tilanteessa, kun hypridit tulossa
autoon laittaa.Ei huono päätös ! 3 vuoden takuu on aika kova juttu,
valmistaja ainakin uskoo omaan tuotteeseensa.
Onnea oikealle valinnalle!! - handeande
graazia Dacia kirjoitti:
Ei huono päätös ! 3 vuoden takuu on aika kova juttu,
valmistaja ainakin uskoo omaan tuotteeseensa.
Onnea oikealle valinnalle!!Ei ollut dieseliä koeajettavana, mutta kylmät tyypit bensaversiosta. Näppärän kokoinen ja näköinen, mutta sisällä outo haju, ei mikään uuden auton tuoksu, samanlainen vieressä olevassa perus-Sanderossa. Ajoasennon sai kohtuullisen, vaikka ohjauspyörässä ei ole kuin korkeussäätö. Laatuvaikutelma sisällä jopa odotettua parempi, mutta takakontin matto ei istunut, avaus vanhanaikaisesti painonupista ja sisäpuoli keskellä olevaa pientä muovinpalaa lukuunottamatta paljaalla pellillä. Istuimet hyvännäköiset, mutta turhan pehmeät. Alustan suojaus kuin myös takapyörien koteloiden aika onneton, taakse ei kuulemma saa sisälokaria. Maavara toki hyvä ja autoon kulku ja sieltä pois vaivatonta. Hintaakaan ei hirveästi. Valitettavasti suurista odotuksista huolimatta jää kauppaan ja sen sijaan entinen vaihtui uudenkarheaan VW Golf Plus 1.6 TDI BMT-malliin.
- aea7787
Miksi Dacia laittaa täysin tehottomat moottorit autoihinsa... siis muuten ok pirssi, mutta 90hv... siis alle 100hv 2000-luvulla...
- AudiA5
Ei dasioilla suostu ajamaan kukaan itsestään huolta pitävä trendikäs homomies.
- joojoo
Tähän voi vastata vain että osta volvo ja muuta ruotsiin.
- Bi-Mies ja Cruze
Nyt on ilmestynyt Chevrolet Cruze HB hinnastoon 1.4T. Hinnat alkavat 20980.- .
https://www.chevrolet.fi/eap/cruze-5d.pdf- dollarihymykö?
Voiko tuon omistaja liittyä hyvillä mielin jenkkiautokerhoon?
- kehnoletti
Eikö mee servoletit kaupaksi kun pitää timosen miehen tulla piilomainostamaan!
- Zandeero
Kävin koeajolla uteliaisuuttani. Ei nyt niin paha, mitä voisi luulla.
Napakka vaihteensiirto ja muutkin hallintalaitteet olivat ihan kivoja, erityinen ylistyslaulu vakkarille ja sen käyttökytkimille. Melkein yksi parhaimpia vakkareita, mitä olen nähnyt. On helppo ja toimii.
Ohjaus on kevyt ja ehkä hiukan hitaammanpuoleinen, mutta sen kanssa voi elää.
Konekin tuntuu kulkevan oikein kivasti.
Tilaakin on yllättävän kivasti joka suuntaan. - Graazi Dacia
Tilaamani Dacia Stepway on noudettavissa 13.6 Automaasta.Innolla odotan päästä
lomalla käymään lapissa ja kokeilla miten Dacia toimii kunnon reissussa!- Tilauksessa Dacia
Milloin teit tilauksen?
- Graazia Dacia
Tilauksessa Dacia kirjoitti:
Milloin teit tilauksen?
Tilasin auton 19.3
- Tilauksessa Dacia
Graazia Dacia kirjoitti:
Tilasin auton 19.3
Kiitos vastauksesta
- dgasdgags
Itse tilasin 23.3. ja auton saa hakea huomenna,
Aika pitkä on toimitusaika. - Napapiirin sankari
Stepway tilattu tähänkin pihaan. Toimitusajaksi lupailivat 2-3 kuukautta. Jännällä odotellaa pitääkö luvatut kulutuslukemat diesel-koneella paikkansa. Ja jos pitävät, riittääkö moottorin lämmöt pitämään sisätilat lämpöisinä täällä napapiirin pakkasissa.
- Stepway
>4000km takana, eika mitaan ongelmia. Ainoa mita voisin kritisoida on pehmyt etuistuin seka hyvin ylhaalla irroittava kytkinpoljin.
Keskikulutus on pysynyt 6-7L/100km tasossa, kaikenlaisessa ajossa.
Yllatykseni oli suuri, kun kyselin alkup. "peltivanteita". Hinta 139€ kpl!! Ehkapa hinnoittelufilosfia on ottaa halpa auton hankintahinta, takas varaosissa?
Taytynee katsella halvempia aluvanteita, ja vaihtaa kesakumit niille. Alkup. peltivanteet kayvat paremmin talvikumeille.Kestavat suolakylpyja.- riemu rasia
Rasia ei paljon suola kylpyjä kestä.Varaosilla ja muissa AUTOISSA mukana olevat normaalit varusteet jotka joudut ostamaan rasiaan, nostavat rasian hinnan pilviin.
- Premijumi
riemu rasia kirjoitti:
Rasia ei paljon suola kylpyjä kestä.Varaosilla ja muissa AUTOISSA mukana olevat normaalit varusteet jotka joudut ostamaan rasiaan, nostavat rasian hinnan pilviin.
Ymmärtääkeni Daciia varaosat ovat huomattavasti halvempia kuin kalliimmissa autoissa. On tietenkin etu ja haitta, kun autoa hankittaessa varusteet maksavat erikseen. Toisaalta jos ne kuuluvat hintaan, niin ei niitä siitä huolimatta ilmaiseksi saa.
- oikeassa elämässä
Premijumi kirjoitti:
Ymmärtääkeni Daciia varaosat ovat huomattavasti halvempia kuin kalliimmissa autoissa. On tietenkin etu ja haitta, kun autoa hankittaessa varusteet maksavat erikseen. Toisaalta jos ne kuuluvat hintaan, niin ei niitä siitä huolimatta ilmaiseksi saa.
Vaimo sai Octavian työpaikalta. Ei siinäkään ollut vararengasta, vain purkki painetta, joka ei revenneen renkaan tilanteessa auttanut. Hain Dusterilla kotiin, Skoda tuli trailerilla perässä.
- riemu rasia
Premijumi kirjoitti:
Ymmärtääkeni Daciia varaosat ovat huomattavasti halvempia kuin kalliimmissa autoissa. On tietenkin etu ja haitta, kun autoa hankittaessa varusteet maksavat erikseen. Toisaalta jos ne kuuluvat hintaan, niin ei niitä siitä huolimatta ilmaiseksi saa.
Ei uuteen AUTOON tarvitse varaosia, joten niiden hinnalla ei väliä.
- Uusi kärry
Uusi auto on aina uusi. Siinä ei mene korjaukseen rahaa, mutta arvonalennus on sitten melkoinen. Keskimäärin 4 vuotta ja 50 %, eli kyllä kalliin auton kuukausikustannus on melkoinen. Se, onko vanha vai uusi auto järkevämpi valinta, riippuu tarpeista: korjaushaluista ja kukkaron paksuudesta. Ei kai tässä veromuutosta odotellessa kannata kovin kalliita autohankintoja tehdä. Mielenkiintoinen tilanne, kun jatkuvasti on valtion taholta tulossa muutoksia verotukseen, missä sitten viime kädessä kuluttaja kärsii. Sori viesti meni nyt ohi aiheen. Mutta niinhän nuo tuppaa monelta muiltakin menemään.
- Uutta_halppista_alle
Juurikin Stepwayn ostoa harkitsemassa. Olen vielä kahden vaiheilla...bensa vai diesel. Riittääköhän dieselissä koppiin lämpöä talvipakkasella? Varmaan bensa-peli hiukka lämpösempi....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110