isyyden selvittämisestä

onneton84_

Onko muilla mahdollisesti kokemusta, onko miehellä oikeustta vaatia isyystestin tekemistä kun nainen ei siihen suostu?
Naiselle jota tapailin 4 vuotta, syntyi lapsi tammikuussa ja minulla on vahva epäilys että olen kyseisen lapsen isä.
Nainen ei halua olla kanssani tekemisissä ja kieltää minun olevan isä lapselleen, mutta ei samalla suostu kertomaan, kenen se sitten on.

Haluaisin vaatia isyystestin tekemistä, mutta en saa selville miten asiassa pitäisi fiksusti edetä. Tiedän siis, että lapsen papereissa ei lue mitään isän kohdalla eikä nainen ole ollu avioliitossa kenenkään kanssa lapsen syntymän aikaan.

Nainen sanoo hänellä olevan täysi oikeus kieltää minua selvittämästä asiaa. Pitääkö tämä paikkaansa? Eikö minulla todellakaan ole oikeutta testin tekemiseen?

Kaikista järkevistä vinkeistä on nyt apua!!

5

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Otahan ihan alkuun yhteyttä alueesi lastenvalvojaan.Hän neuvoo miten asiassa voi edetä.

• Äidit ruotuun.

Isyyslain uudistaminen etenee.
      Vuodesta 1976 voimassaolleen lain katsotaan vanhentuneen.

Oikeusministeriön mukaan lain säätämisen jälkeen yhteiskunnassa on tapahtunut monia muutoksia.
      Työryhmän on määrä saada lakiehdotuksensa valmiiksi vuoden 2013 syyskuussa.

Lue lisää.

Yle uutiset 25.4.2012.

http://yle.fi/uutiset/isyyslain_uudistaminen_etenee/6025413
      ----------

• 10/30

Luuseri yrittää sitoa naisen lapsella joka ei ole etes sinun.

• Mamuisät?

Isyystutkimus miestenkin oikeudeksi.

Ennen riitti, jos nainen väitti, että tuo mies on lapsen isä, niin mies tuomittiin isäksi ja maksamaan korvaukset, elatukset, tai mernemään naimisiin kyseisen naisen kanssa, vaikka lapsi oilisi naapurin, tai talonmiehen näköinen.

Eräs nainen väitti, että hänen ruskeasilmäisen kiharapäisen tummaihoisen lapsen isä oli hänen miehensä. Gynekologi suoritti tutkimuksen ja sanoi miehelle - kyllä sinä olet lapsen isä, täällä äidin alapäässä on niin suuri aukko, että lapsi on päässyt ylivaloittumaan.

Miehille oikeus vaatia päästä tekemään isyystutkimus lapsesta, äidin vastustuksesta huolimatta.

Avoin Ministeriö Kansalaisaloite 1.3.2012.

http://www.avoinministerio.fi/ideat/12-isyystutkimus-miesten-kin-oikeudeksi
      ----------

• Oikeus voittanut!

Tapailit vailla kunniallista tarkoitusta? Neljässä vuodessa luulis kerkeävän taluttamaan vihille jos kerran lapsiakin osaa laittaa.

Nainen on katsonut sinun olevan TOSSU, josta ei ole lapselle hyötyä, vaan haittaa.

Näin olkoon.

Jos hoitaa vastuut, on oikeutettu johonkin oikeuksiin, kun ei hoida, niin pullasta ei napsita pelkkiä rusinoita. Ikävä tietty kantapään kautta oppia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      100
      8751
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4319
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1946
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      38
      1516
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1460
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1199
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1180
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      887
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      862
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      837
    Aihe