isyyden selvittämisestä

onneton84_

Onko muilla mahdollisesti kokemusta, onko miehellä oikeustta vaatia isyystestin tekemistä kun nainen ei siihen suostu?
Naiselle jota tapailin 4 vuotta, syntyi lapsi tammikuussa ja minulla on vahva epäilys että olen kyseisen lapsen isä.
Nainen ei halua olla kanssani tekemisissä ja kieltää minun olevan isä lapselleen, mutta ei samalla suostu kertomaan, kenen se sitten on.

Haluaisin vaatia isyystestin tekemistä, mutta en saa selville miten asiassa pitäisi fiksusti edetä. Tiedän siis, että lapsen papereissa ei lue mitään isän kohdalla eikä nainen ole ollu avioliitossa kenenkään kanssa lapsen syntymän aikaan.

Nainen sanoo hänellä olevan täysi oikeus kieltää minua selvittämästä asiaa. Pitääkö tämä paikkaansa? Eikö minulla todellakaan ole oikeutta testin tekemiseen?

Kaikista järkevistä vinkeistä on nyt apua!!

5

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Otahan ihan alkuun yhteyttä alueesi lastenvalvojaan.Hän neuvoo miten asiassa voi edetä.

• Äidit ruotuun.

Isyyslain uudistaminen etenee.
      Vuodesta 1976 voimassaolleen lain katsotaan vanhentuneen.

Oikeusministeriön mukaan lain säätämisen jälkeen yhteiskunnassa on tapahtunut monia muutoksia.
      Työryhmän on määrä saada lakiehdotuksensa valmiiksi vuoden 2013 syyskuussa.

Lue lisää.

Yle uutiset 25.4.2012.

http://yle.fi/uutiset/isyyslain_uudistaminen_etenee/6025413
      ----------

• 10/30

Luuseri yrittää sitoa naisen lapsella joka ei ole etes sinun.

• Mamuisät?

Isyystutkimus miestenkin oikeudeksi.

Ennen riitti, jos nainen väitti, että tuo mies on lapsen isä, niin mies tuomittiin isäksi ja maksamaan korvaukset, elatukset, tai mernemään naimisiin kyseisen naisen kanssa, vaikka lapsi oilisi naapurin, tai talonmiehen näköinen.

Eräs nainen väitti, että hänen ruskeasilmäisen kiharapäisen tummaihoisen lapsen isä oli hänen miehensä. Gynekologi suoritti tutkimuksen ja sanoi miehelle - kyllä sinä olet lapsen isä, täällä äidin alapäässä on niin suuri aukko, että lapsi on päässyt ylivaloittumaan.

Miehille oikeus vaatia päästä tekemään isyystutkimus lapsesta, äidin vastustuksesta huolimatta.

Avoin Ministeriö Kansalaisaloite 1.3.2012.

http://www.avoinministerio.fi/ideat/12-isyystutkimus-miesten-kin-oikeudeksi
      ----------

• Oikeus voittanut!

Tapailit vailla kunniallista tarkoitusta? Neljässä vuodessa luulis kerkeävän taluttamaan vihille jos kerran lapsiakin osaa laittaa.

Nainen on katsonut sinun olevan TOSSU, josta ei ole lapselle hyötyä, vaan haittaa.

Näin olkoon.

Jos hoitaa vastuut, on oikeutettu johonkin oikeuksiin, kun ei hoida, niin pullasta ei napsita pelkkiä rusinoita. Ikävä tietty kantapään kautta oppia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      444
      6446
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      145
      3755
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      99
      2485
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      25
      1949
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      119
      1314
    6. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1253
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      65
      1097
    8. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      63
      1075
    9. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      76
      990
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      44
      983
    Aihe