Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Olenko mä valmis?

19 vuotias

Eli mä oon 19 vuotias ja olen 1. kuulla raskaana. Ja asun poikaystäväni kanssa yhteisessä talossa ensimmäistä vuotta. Me ollaan tunnettu ihan pikkusista varmaa jotain 7 vuotiaista asti. Mutta en ole ihan 100% varma olenko vielä valmis äidiksi. Mua ei pelota mikään fyysinen kipu. Lähinnä se että olenko minä hyvä äiti sellaiselle pikkuselle. Mun poikaystävä kannustaa mua pitämään tää pikkunen. Ja mä oon aina halunnut perheen tämän kyseisen henkilön kanssa. Se on mua 3 vuotta vanhempi eli 22. Sillä on vielä puoli vuotta valmistumiseen. Ja mulla vielä 1 vuos opintoja. Molemmilla on aika hyvätuloiset työpaikat ja muutenkin kaikki asiat kunnossa. Voisiko joku kertoa minulle omia kokemuksia/mielipiteitään asiasta. Vastaan myös mieliisti kysymyksiin. :)

38

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eelin2

      noh miksi te ette pärjäisi jos kerran kummallakin on työpaikka ja asiat muuten rullaa hyvin?

      Onko sulla mahdollista jatkaa työpaikalla äippäloman jälkeen?

    • 19 vuotias

      Mulla ei oo vakkari työpaikkaa. Joten en ole asiasta vielä varma. Saattaa olla että loman jälkeen joudun etsimään uutta työtä. Opiskelut ijon kyllä suorittaa. Joten voi olla parempipalkkainenkin työ edessä.

    • perhe on tärkein

      Äitiyteen ja isyyteen kasvetaan lapsen tulon myötä. Tuskin kukaan ensikertalainen voi huoletta sanoa, että on valmis äitiyteen/isyyteen ilman pelkoa tulevasta.
      Olette aikuisia ihmisiä joten valinnat pystytte varmasti tekemään itse :) Onnea teille!

    • 19 vuotias

      Kiitos. =) Kyllä mä uskon että me pärjätään.

    • Plösö

      Harva nainen/mies on valmis vanhemmutteen kunnes se nyytti on sylissä. Kuten "perhe on tärkein" sanoi, vanhemmuuteen kasvetaan. Mieti oletko kyllin kypsä ja valmis jättämään nuoruuden tohinat ja valmis vakiintumaan ja olemaan sidoksissa lapsen kanssa mahdollisesti 24/7. Siinä helposti höperöityy kun ainoa sosaalinen kaveri on se vuoden vanha jokeltelija. Toivottavasti sinulla on hyvä tukiverkosto ettet jää täysin yksin lapsen kanssa. Näin kun yleensä nuorilla valitettavan usein käy.

    • Miesope

      19- ja 22-vuotiaita? Opiskelut kesken ja kummallakin kuitenkin hyväpalkkaiset työt? Yhteinen talo?

      Kuulostaa mielenkiintoiselta. Kerrotko tarkemmin siitä, miten tuo kokonaisuus on onnistunut?

      • mites lainat?

        Tuskin mitenkään,taitaa olla teinin haaveita vain :)


      • Pitkäänseurannut

        Taas miesope "pedagogisesti kannustamassa" niitä jotka ovat jo teineinä päässeet elämässään pidemmälle kuin hän? Suosituksena luonnollisetsi abortti ja elämäntehtäväksi oletettavasti maassamakaavien potkiminen niin kuin tällä "opella"?


      • 1234567890

        Miesope, miksi nuorella ihmisellä ei voisi olla taloa tai hyvä palkkaista työtä? Miten se on niin mahdottoman vaikea ymmärtää?? Olet myös muissa keskusteluissa pohtinut samaa. Kyllä minä olen 18 vuotiaana ottanut mieheni(20v)kanssa asuntolainaa ja ostanut omakotitalon..


      • yksinkertaista1
        1234567890 kirjoitti:

        Miesope, miksi nuorella ihmisellä ei voisi olla taloa tai hyvä palkkaista työtä? Miten se on niin mahdottoman vaikea ymmärtää?? Olet myös muissa keskusteluissa pohtinut samaa. Kyllä minä olen 18 vuotiaana ottanut mieheni(20v)kanssa asuntolainaa ja ostanut omakotitalon..

        "Miesope, miksi nuorella ihmisellä ei voisi olla taloa tai hyvä palkkaista työtä?"

        Ai ettäkö miksi? No siksi, koska ne hyväpalkkaiset työt saadaan yleensä korkean koulutuksen ja useiden vuosien työkokemuksen jälkeen. Nuorella ihmisellä ei yleensä kumpaakaan noista vielä ole, kun ei ole ikänsä puolesta ole ehtinyt asioita tehdä.

        Täällä monesti toitotetaan, että ei se ikä vaikuta mitenkään. Kyllä se vain joissakin asioissa vaikuttaa. Esimerkiksi 19-vuotiaalla ei voi mitenkään olla 20 vuoden työkokemusta työelämästä.

        Ihmeellinen ajattelutapa nuorilla, kun luulevat, että se hyväpalkkainen työ pamahtaa tuosta noin vain käsiin. Ei niitä hyväpalkkaisia töitä nuorena ole. Niitä on sitten, kun on enemmän koulutusta ja enemmän työvuosia takana. Moni suomalaisista ei ole hyväpalkkaisissa töissä, vaikka ovat kouluttautuneet ja vaikka työkokemusta on takana enemmän, kuin mitä aloittajalla ja hänen miehellänsä on ikää.


      • 1234567890
        yksinkertaista1 kirjoitti:

        "Miesope, miksi nuorella ihmisellä ei voisi olla taloa tai hyvä palkkaista työtä?"

        Ai ettäkö miksi? No siksi, koska ne hyväpalkkaiset työt saadaan yleensä korkean koulutuksen ja useiden vuosien työkokemuksen jälkeen. Nuorella ihmisellä ei yleensä kumpaakaan noista vielä ole, kun ei ole ikänsä puolesta ole ehtinyt asioita tehdä.

        Täällä monesti toitotetaan, että ei se ikä vaikuta mitenkään. Kyllä se vain joissakin asioissa vaikuttaa. Esimerkiksi 19-vuotiaalla ei voi mitenkään olla 20 vuoden työkokemusta työelämästä.

        Ihmeellinen ajattelutapa nuorilla, kun luulevat, että se hyväpalkkainen työ pamahtaa tuosta noin vain käsiin. Ei niitä hyväpalkkaisia töitä nuorena ole. Niitä on sitten, kun on enemmän koulutusta ja enemmän työvuosia takana. Moni suomalaisista ei ole hyväpalkkaisissa töissä, vaikka ovat kouluttautuneet ja vaikka työkokemusta on takana enemmän, kuin mitä aloittajalla ja hänen miehellänsä on ikää.

        Harmi ettei kaikilla ole töitä mutta kyllä, minun mies sai vakituisen työpaikan heti valmistuttua ja palkkakin on hyvä, niin hyvä,että hän tienaa kahden ihmisen palkan verran kuussa ja minä voin hyvillä mielin olla kotiäitinä, mieheni maksaa veroja kuussa saman verran kuin minä saan kelalta joten me ei olla myöskään mitään verorahoilla eläjiä. Mutta sen palkan eteen mieheni tekee töitä 14h päivässä,8 kk vuodessa ja näkee perhettään yhtenä päivänä viikossa joten helppoa ei ole.. Olet varmaan itse tehnyt töitä 20 vuotta paskalla palkalla vai mikä on? Eikö ole hyvä asia,että nuorilla on töitä? Taidat olla vähän kateellinen ;)


      • yksinkertaista1
        1234567890 kirjoitti:

        Harmi ettei kaikilla ole töitä mutta kyllä, minun mies sai vakituisen työpaikan heti valmistuttua ja palkkakin on hyvä, niin hyvä,että hän tienaa kahden ihmisen palkan verran kuussa ja minä voin hyvillä mielin olla kotiäitinä, mieheni maksaa veroja kuussa saman verran kuin minä saan kelalta joten me ei olla myöskään mitään verorahoilla eläjiä. Mutta sen palkan eteen mieheni tekee töitä 14h päivässä,8 kk vuodessa ja näkee perhettään yhtenä päivänä viikossa joten helppoa ei ole.. Olet varmaan itse tehnyt töitä 20 vuotta paskalla palkalla vai mikä on? Eikö ole hyvä asia,että nuorilla on töitä? Taidat olla vähän kateellinen ;)

        En ole tehnyt töitä 20 vuotta enkä paskalla palkalla.

        14 tuntia päivässä? Jos noin on niin toki tuollaisilla tuntimäärillä jo jotain tienaa, onhan se melkein kaksinkertainen työpäivän pituus normaaliin 8 tuntiin verrattuna. Mutta pidempään jatkuessaan burnout iskee aivan varmasti jossain vaiheessa tuollaisilla työmäärillä. Kaikki sellaiset tuntemani henkilöt, jotka ovat tehneet toistuvasti reilusti yli 10 tuntisia työpäiviä, ovat jossain vaiheessa saaneet burnoutin. Sitten sitä ei enää silloin kykenekään työelämään ainakaan hetkeen ja silloin yhteiskunta maksaa ihmisten toimeentulon, kun ei kykene työssä käymään.

        Enkä ole kateellinen. En todellakaan haluaisi tehdä toistuvasti 14 tuntisia pitemmällä aikavälillä terveyden päälle käyviä työpäiviä. Eihän sellaisten jälkeen jäisi ollenkaan aikaa edes muulle elämälle, kun niiden 14 tunnin lisäksi menisi aikaa työmatkoihin, syömiseen ja nukkumiseenkin ainakin 8-9 tuntia yhteensä. Omaa aikaa jäisi siis maksimissaan huikeat 1 2 tuntia. Että joo, paljonhan niitä asioita ehtii siinä ajassa tehdä. Onneksi oma taloustilanteeni on sen verran hyvä, että minun ei tarvitse elättääkseni itseni tehdä tuollaisia työpäiviä, vaan 8 tuntia riittää minulle.


      • 1234567890
        yksinkertaista1 kirjoitti:

        En ole tehnyt töitä 20 vuotta enkä paskalla palkalla.

        14 tuntia päivässä? Jos noin on niin toki tuollaisilla tuntimäärillä jo jotain tienaa, onhan se melkein kaksinkertainen työpäivän pituus normaaliin 8 tuntiin verrattuna. Mutta pidempään jatkuessaan burnout iskee aivan varmasti jossain vaiheessa tuollaisilla työmäärillä. Kaikki sellaiset tuntemani henkilöt, jotka ovat tehneet toistuvasti reilusti yli 10 tuntisia työpäiviä, ovat jossain vaiheessa saaneet burnoutin. Sitten sitä ei enää silloin kykenekään työelämään ainakaan hetkeen ja silloin yhteiskunta maksaa ihmisten toimeentulon, kun ei kykene työssä käymään.

        Enkä ole kateellinen. En todellakaan haluaisi tehdä toistuvasti 14 tuntisia pitemmällä aikavälillä terveyden päälle käyviä työpäiviä. Eihän sellaisten jälkeen jäisi ollenkaan aikaa edes muulle elämälle, kun niiden 14 tunnin lisäksi menisi aikaa työmatkoihin, syömiseen ja nukkumiseenkin ainakin 8-9 tuntia yhteensä. Omaa aikaa jäisi siis maksimissaan huikeat 1 2 tuntia. Että joo, paljonhan niitä asioita ehtii siinä ajassa tehdä. Onneksi oma taloustilanteeni on sen verran hyvä, että minun ei tarvitse elättääkseni itseni tehdä tuollaisia työpäiviä, vaan 8 tuntia riittää minulle.

        Mieheni on töissä 8kk kuukautta vuodessa jos et huomannut, eli hän on lomalla 4 kuukautta putkeen ja kerkeää kyllä levätäkkin :)


      • yksinkertaista1
        1234567890 kirjoitti:

        Mieheni on töissä 8kk kuukautta vuodessa jos et huomannut, eli hän on lomalla 4 kuukautta putkeen ja kerkeää kyllä levätäkkin :)

        Missä töissä on muka 4 kuukauden loma? Ei yhtään missään. Vuosiloman pituus on yleensä 1 kuukausi maksimissaan eikä 8 työkuukauden aikana ehdi kertyä edes maksimimäärää vuosilomapäiviä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Vuosiloma


      • 1234567890
        yksinkertaista1 kirjoitti:

        Missä töissä on muka 4 kuukauden loma? Ei yhtään missään. Vuosiloman pituus on yleensä 1 kuukausi maksimissaan eikä 8 työkuukauden aikana ehdi kertyä edes maksimimäärää vuosilomapäiviä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Vuosiloma

        Huoh -.- Esimerkiksi semmoisessa työssä mitä ei voi tehdä kun maa on jäässä. Loput 4 kuukautta voi olla kotona liitonpäivärahoilla..


      • 1234567890
        1234567890 kirjoitti:

        Huoh -.- Esimerkiksi semmoisessa työssä mitä ei voi tehdä kun maa on jäässä. Loput 4 kuukautta voi olla kotona liitonpäivärahoilla..

        Varsinaista lomaahan ei tosiaan ole kuin 1kk ja ns. "lomaa" loput 3kk.


      • taisitvaihtaanikkiä
        yksinkertaista1 kirjoitti:

        En ole tehnyt töitä 20 vuotta enkä paskalla palkalla.

        14 tuntia päivässä? Jos noin on niin toki tuollaisilla tuntimäärillä jo jotain tienaa, onhan se melkein kaksinkertainen työpäivän pituus normaaliin 8 tuntiin verrattuna. Mutta pidempään jatkuessaan burnout iskee aivan varmasti jossain vaiheessa tuollaisilla työmäärillä. Kaikki sellaiset tuntemani henkilöt, jotka ovat tehneet toistuvasti reilusti yli 10 tuntisia työpäiviä, ovat jossain vaiheessa saaneet burnoutin. Sitten sitä ei enää silloin kykenekään työelämään ainakaan hetkeen ja silloin yhteiskunta maksaa ihmisten toimeentulon, kun ei kykene työssä käymään.

        Enkä ole kateellinen. En todellakaan haluaisi tehdä toistuvasti 14 tuntisia pitemmällä aikavälillä terveyden päälle käyviä työpäiviä. Eihän sellaisten jälkeen jäisi ollenkaan aikaa edes muulle elämälle, kun niiden 14 tunnin lisäksi menisi aikaa työmatkoihin, syömiseen ja nukkumiseenkin ainakin 8-9 tuntia yhteensä. Omaa aikaa jäisi siis maksimissaan huikeat 1 2 tuntia. Että joo, paljonhan niitä asioita ehtii siinä ajassa tehdä. Onneksi oma taloustilanteeni on sen verran hyvä, että minun ei tarvitse elättääkseni itseni tehdä tuollaisia työpäiviä, vaan 8 tuntia riittää minulle.

        Miksi aloit riitelemään asiasta, joka ei koske sua itseäsi.


      • 1234567890
        taisitvaihtaanikkiä kirjoitti:

        Miksi aloit riitelemään asiasta, joka ei koske sua itseäsi.

        Miten niin ei koske minua? Enkä myöskään ole riidellyt mistään :D sinä vissiin olet? Miksi riitelisin sellaisen henkilön kanssa ketä en tunne tai kenen sanat ei liikuta minua minkään vertaa. Ihan yleisesti halusin kertoa,että ei aina tarvitse yleistää ja olettaa,että nuorilla ei voi olla töitä. Itse aloit väittää vastaan niin halusin korjata sinun käsityksesi.


      • joka vaihtoi nikkiä
        1234567890 kirjoitti:

        Miten niin ei koske minua? Enkä myöskään ole riidellyt mistään :D sinä vissiin olet? Miksi riitelisin sellaisen henkilön kanssa ketä en tunne tai kenen sanat ei liikuta minua minkään vertaa. Ihan yleisesti halusin kertoa,että ei aina tarvitse yleistää ja olettaa,että nuorilla ei voi olla töitä. Itse aloit väittää vastaan niin halusin korjata sinun käsityksesi.

        Minun viestini oli tarkoitettu yksinkertaiselle ei sinulle.


      • 1234567890
        joka vaihtoi nikkiä kirjoitti:

        Minun viestini oli tarkoitettu yksinkertaiselle ei sinulle.

        Ai,luulin että sinä olet sama henkilö kuin tämä yksinkertainen...


    • omaa tarinaa

      Sain oman ensimmäisen lapseni 19-vuotiaana ja olen nyt jo 51-vuotias,joten maailmaa on nähty.
      Jos olet halukas pitämään huolen lapsestasi niin miksi et voisi onnistua?Täällä nyt joku tietenkin on sitä mieltä,että odota kolmekymppiseksi,kun kaikki maailman muut asiat on kunnossa,niin hanki sitten lapsia,mutta...
      Olen saanut lapsia n.20-vuotiaana ja n.30-vuotiaana ja kyllä ne n.20-vuotiaana hankitut lapsenikin on saaneet ihan hyvän hoidon.Olen osannut rakastaa näitä nuorempana saamiani lapsia ihan yhtä paljon kuin nuorempia lapsianikin.Ja ammatti.työpaikka ja toimeentulo on ns,muuttuvia elementtejä kuitenkin tässä muuttuvassa maailmassa.
      Ihan perusasia on se,että sillä rahamäärällä,mikä on käytettävissä on tultava toimeen.Lapsi ei vaadi tuliteriä varusteita,ei upouusia vaunuja yms.muotitavaraa.Itseni opetettiin nuorena huolehtimaan raha-asioistani kuukausirahan opastuksella,samaa tein omille lapsilleni,kaikki on nyt maailmalla ja selviää omin avuin.Eli marttakerhon ohjeita käyttöön ja jos ei ihminen ole uusavuton,niin paljon on itsestä kiinni.
      Nyt olen mummo jo neljälle lapsenlapselle ja nautin siitä.

    • 19-vuotias

      Me asutaan miehen kämpässä. Kyseessä on kerrostalo asunto. Ja kyllä. Opinnot ovat vielä kesken. Mutta molemmat käyvät siinä sivussa töissä. Ja molemmilla on ihan hyvä palkka. Ja meillä ei ole ikäeroakaan kuin vähän vajaa 3 vuotta.

    • 19-vuotias

      Anteeksi etten ole kirjoitellut vähään aikaan. Mutta on ollut opintoja yms. Yritän nyt suorittaa vaan kursseja mahdollisimman paljon pois alta.
      Masu jo kasvanu aikas paljon. Muttei meidän yöpuuhia haittaa. Pahoinvoinnit oikeastaan lähes olemattomia. Mutta pikkusella kyllä selvästi voimia jaloissaan on. Sellaisia potkutunteja on ollut että huhhuh!

      : ) Terveisin 19-vuotias kohta "mamma".

    • just juu...

      Taitaa olla silkkaa provoilua, ei noilla viikoilla, jos siis on ensim. raskaukuukausi menossa helmikuussa, maaliskuun lopussa vielä mitään kovia potkuja tunnu! Eikä tuossa vaiheessa tiedä liikkeistä mikä osa sikiön kehoa saa aikaiseksi sen "potkun"...Eikä vatsakaan kasva sen kummosemmin noilla viikoin...

    • Miesope

      Tämä osio on täynnä lähinnä lapsellisia trolleja.

      Jos näihin juttuihin on uskomista, Suomessa ei ole tietoakaan talousongelmista. Ammattitutkintoa ilman olevat teinit saavat kaikki hyuippupalkkaa osa-aikatyöstäkin ja omistusasunnot on myös vähintään joka toisella. Että näin...

      • Pitkäänseurannut

        Lapsellisin taidat olla sinä, joka esität saanesi akateemisen koulutuksen, vaikka variaatioidentunnistamiskykysi on autistisen persuperheen lapsen tasolla.


      • --------------

        Kun minä sain ensimmäisen työpaikkani aikoinani heti ammattikoulusta valmistumiseni jälkeen, niin pidin palkkaani erittäin hyvänä. Olihan se monta kertaa enemmän kuin se, mihin olin opiskeluaikanani tottunut (opintotuki). Nykyisin, viiden lapsen äitinä, asuntovelallisena ja kaikenlaisiin harrastuksiin tottuneena en mitenkään tulisi enää toimeen sellaisella palkalla, mutta silloin pidin sitä hyvänä palkkana ja pärjäsinkin sen kanssa loistavasti. Jos siis nuori opiskelija sanoo, että heillä on "aika hyvätuloiset" työpaikat, niin se ei välttämättä tarkoita, että he tienaisivat 5000 euroa kuukaudessa, vaan se voi tarkoittaa, että heillä on työpaikat ja he saavat huomattavasti yli opintotuen verran rahaa kuukaudessa, esimerkiksi 800 euroa molemmat. Tällöin he ovat "aika hyvätuloisia" opiskelijoiksi, mutta varsin huonotuloisia, jos verrataan keskivertosuomalaiseen. Mutta kyllä sillä pienemmälläkin jo lapsensa elättää.


      • 19-vuotias
        Pitkäänseurannut kirjoitti:

        Lapsellisin taidat olla sinä, joka esität saanesi akateemisen koulutuksen, vaikka variaatioidentunnistamiskykysi on autistisen persuperheen lapsen tasolla.

        Ääkk... Anna anteeks.. Mä ymmärsin sun tekstin väärin. Ilmeisesti tarkotitkin sillä tuota "miesope" käyttäjää, etkä minua.. :)


    • olet valmis

      kyllä olet valmis hyvä ikä

    • tym.ijo

      Yhdeksäntoista vuotta on ihan hyvä ikä saada lapsia.

    • 19-vuotias

      Kiitos kaikki jotka ovat ataneet minulle rakentavaa palautetta! ( :
      Ja kuules Pitkäänseurannut. Voisit pitää sen suusi supussa kun ei sieltä näytä mitään järkevää sanomista tulla. : ) Samoni miesope ja just juu... jos luulette että olen provo niin menkää sitten muualle etsimään "oikeita" tottapuhuvia henkilöitä. Kun en itse teidän mielestä sellainen ole.

      • 19-vuotias

        Lähes 2 kuukautta takana. Joten kyllä tässä ajassa on maha jo hieman ehtinyt kasvaa. Ja nämä pikku veitikan "potkut" ovat siis aika pieniä. Mutta kyllä hänkin jo noin pienenä mukavasti siellä masussa liikehtii. ( :


      • asdfhjjkk
        19-vuotias kirjoitti:

        Lähes 2 kuukautta takana. Joten kyllä tässä ajassa on maha jo hieman ehtinyt kasvaa. Ja nämä pikku veitikan "potkut" ovat siis aika pieniä. Mutta kyllä hänkin jo noin pienenä mukavasti siellä masussa liikehtii. ( :

        Lähes 2 kuukautta eli noin 8 raskausviikkoa.Et voi mitenkään tuntea sikiön (alkion?) liikkeitä vielä. 10viikon päästä voit tuntea pientä kutittelua,ensimmäistäsi kun "odotat". Mahakaan ei ole voinut nuilla viikoilla kasvaa ainakaan raskauden takia,turvotuksesta ehkä :D


    • Trolli kai

      Äääääh ärsyttävää! Haluisin iha oikeest keskustella tällasist asioist(teiniraskaus) koska tä aihe on mulle täl hetkel ajankohtane! Mut must vaa tuntuu et kaikki on provoja ja en tiiä kehen uskois...... :/

    • äititeresa

      Heei, mulla on sama tilanne. Tosin raskauteni on aika alussa, eli pari kuukautta oon nyt oottanu vasta. Tuntuu itestäki tyhmältä kun täällä pitää olla näitä HEEII OON 13 WEE JA RASKAANA EIKÖ OOKKI NII HELVETIN EHANAA. Tälläset palstat menettää täysin merkityksen tälläsistä kirjottelijoista. Sitäpaitsi olen miettinyt, että miten voi olla aikaa ja mielenkiintoa kirjoittaa tollasta turhaa paskaa.

    • 19-vuotias

      Muistin, että olin raskauden alkuaikoina tälläisen "blogin alun" kirjoitellut. Tällä hetkellä elämä on kiireistä mutta ihanaa. :) Lapseni, esikoiseni syntyi 10.12. Aivan älyttömän suloinen pikku prinsessa. :3 Opinnoista sen verran, että nyt tulevan vuoden keväänä kirjotan (mullahan lukio venähti siihen 4 vuoteen) Työpaikka meni alta.. ;( Se oliki sitte vähä kurjempi juttu.. Nyt mennään poikaystävän palkalla ja mun opintotuella. Kun saan tän lukion alta niin toivottavasti se työpaikkakin löytyis... Mut nyt keskityn vaan lukioon ja meiän ihmeeseen! :)

      • ...

        Ohoh, olet lääketieteellinen ihme, jos raskautesi todellakin kesti 10 kk. :D


      • pinnallapysyy
        ... kirjoitti:

        Ohoh, olet lääketieteellinen ihme, jos raskautesi todellakin kesti 10 kk. :D

        Tämä henkilö on ollut hevosen ja ihmisen välimuoto kun kantoi 10kk.Hevonen kantaa 12kk ja ihminen 9kk.Mutta kulkeehan täällä kaikenlaista,maanpinnalla ja veden alla.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe