Helsingistä Tiranaan

Kysyisin

Heippa!

Olisin ensi kuussa matkustamassa Tiranaan Istanbulin kautta ja haluaisin kuulla muiden kokemuksia.

Lentoyhtiönä on tuo Turkish Airlines ja vaihto tosiaan Istanbulissa, mites se todellisuudessa tapahtuäu? Onko kuinka selkeä kenttä ja löytääkö helposti oikealle portille? Tavaras varmaan siirtyvät automaattisesti kun sama yhtiö?

Ja onko kukaan koskaan lentänyt Tiranasta tänne päin? MItes lentökenttä siellä toimii ja mites tuo lähtöselvitys ja turvatarkastus siellä päin toimii?

Kiitos kaunis :)

2

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei hätää

Kaikki kentät ovat selkeitä ja portit löytyvät varmasti. Jos olet epävarma, kysy joltakin virkailijalta apua.

• Alpaania

Olen mennyt täsmälleen saman reitin Turkish Airlinesillä ja vaihtanut muutaman muunkin kerran Istanbulissa. Ei siinä ole oikeastaan mitään ihmeellistä. Istanbulissa voi olla aika pitkä kävelymatka vaihtolentojen turvatarkastuspisteeseen ja siellä voi olla jonkunmoinen ryysis, mutta seuraat vain connecting flights kylttiä. Jos päädyt passintarkastukseen, olet väärässä paikassa ellet aio käydä pidemmällä vaihdolla ihmettelemässä Istanbulia. Turvan jälkeen lähtöportit löytyvät helposti. Turkishilla saa ihan kivat ruoat molemmilla lennoilla, joten jos vaihto on lyhyehkö, ei tarvitse ainakaan nälän takia tuhlata rahojaan Ataturkin kentän kalliisiin ravintolapalveluihin.

Tiranassa on aivan tavallinen pienehkö kansainvälinen lentokenttä. Lähtöselvitys hoituu tiskillä ja siitä turvan ja passintarkastuksen kautta porttialueelle. Ainoa asia mikä jäi erikseen mieleen siellä oli taksikuskin kova kiire purkaa auto sinne jättäessä. Siellä on jonkunlainen maksullinen parkkipaikka jota ei tarvitse maksaa jos viipyy siellä alle kolme minuuttia ja siinä alueellakin tulee vähän ajamista. Rutiinillahan se niiltä meni, mutta ei tuntunut oikein turvalliselta kun taksit kaahasivat parkkialueella ehtiäkseen ennen aikarajaa ulosmenoportille. Mutta kaikenlaisia peniä omituisuuksia siinä maassa on muutenkin, vaikka jonkinlaista kehitystä sielläkin tapahtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      117
      976
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe