Hämevaara asuntoalueena?

uusi koti

Harkitsemme Hämevaaraan muuttamista. Siispä kiinnostaa muun muassa seuraavat asiat:
- Onko siellä levotonta? Onko levottomia alueita?
- Alueen yllä lentää lentokoneita. Miten paljon niiden aiheuttama melu häiritsee?
- Minkälaisia kokemuksia alueen alakoulusta ja yläkoulusta?
- Miten julkinen liikenne toimii?

Kiitoksia! :)

8

3308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Andrea De Cesaris

      Hämevaaraa kaupataan yleensä termillä "melkein Espoossa" tai "Espoon rajalla".

      Se onkin käytännössä kuin Espoota, paitsi että on "väärällä" puolella rajaa. Hinnat siksi halvempia kuin Espoossa.

      Hyvä pientaloalue, ei mitään vikaa.

    • uus-hämevaaralainen

      Olen asunut hämevaarassa 6 vuotta. Mainio paikka lapsiperheelle. Rauhallista ja paljon muita lapsia. Täydennysrakentamien ja sukupolven vaihdosten myötä väestön ikäprofiili on laskenut huomattavasti viime aikoina. Todella rauhallinen alue. Luonto on lähellä, metsään ja ladulle pääsee suoraan ovelta.

      Lentokoneistakaan ei ole merkittävää haittaa. Harvakseltaan lentävät ja yleensä vielä aika korkealla. Sisällä melua ei huomaa.

      Julkinen liikenne toimii, bussipysäkki on lähellä. Mutta matka-aika keskustaan on pitkä 40-50min. Selloon, Myyrmäkeen ja Tapiolaan pääsee myös. 510 ajaa alueen läpi.

    • hiljainen & syrjässä

      Bussipysäkin läheisyys riippuu kyllä asunnon sijainnista alueen sisällä. Joltain laidalta voi olla pitkäkin käppäily pysäkille. Ja niitä busseja menee pääosin 2 kertaa tunnissa, joten ei hurraamista. Oikeastaan paras yhteys on juuri tuonne Selloon & Otaniemeen. Viimeksi mainittuun pääsee 25-35 minuutissa, mikä ei paljoa henkilöautolle häviä.

      Kaupat ovat suht kaukana. Ns. kakkospähkiksessä on joku pieni ja huono -> käytännössä ostoksilla käydään Myyrmäessä tai sitten jossain työmatkan varrella.

      Koulut taasen... ala-aste löytyy Pähkinärinteestä ja Rajatorpasta. Laatua en voi kommentoida, omista kouluajoista on sen verran aikaa.

      Yläaste taitaa olla Hämeenkylässä (nimestään huolimatta Varistossa) ja lähin lukio on Martinlaaksossa.

      Alueen sisällä ei ole pyöräteitä, joten pitää fillaroida ajoradalla. Ympärillä sentään on hyvä pyörätieverkosto kaikkiin muihin suuntiin, paitsi Vihdintien varrelle (pitää koukata Rajatorpan nurkalta).

      Rauhallinen alue kyllä on. Lentokoneet, mitä siitä yli menee, ovat laskeutumassa eli rullaavat pääosin tyhjäkäynnillä. Lisäksi reitti on harvemmin käytetty - koneethan pyrkivät laskeutumaan vastatuuleen ja yleisimmin tuulee lounaasta. Eniten niitä menee kesällä, kun kiitoteitä remontoidaan ja laskuja joudutaan tekemään mille radalle päästään, tuulista riippumatta.

    • VAARA!

      Minun katolle putosi renkas koneesta,tuli keittiön pöydälle.

    • joskus varmaa siel

      MÄ RAKASTAN LENTOKONEITA,JA MUUTTAISIN IHAN SEN TAKIA:D

    • Hämevaarasta

      Hämevaara on Vantaan paras asuinalue. Rauhallista, luonto lähellä ja hyvät kulkuyhteydet bussilla Helsinkiin. Selloon ja Myyrmanniin lyhyt matka. Huikeat lenkkeilymaastot!

    • Vaaralainen

      Komppaan edellistä. Hämevaarasta yhteydet joka puolelle pääkaupunkiseutua ovat erinomaiset. Alue on muutoinkin erittäin rauhallinen, puistoisa ja viihtyisä. Olemme viihtyneet alueella erittäin hyvin ja onneksi löysimme tämän pienen alueen Lintuvaaran kyljestä.

    • tyl

      Hämenvaaran suosittelen olen asunut sielä ja minusta rauhallinen ei mitään häiritsijöitä tai rähinöitsijöitä ja ainahan kaikissa kaupungin osissa on niitä paikkoja jos hakee mut muuten kiva paikka asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe