Vesitiiviit olympukset

Kömpelys

Etsin laadukasta kompaktikameraa johon saa pikku lisukkeita esim pieni teleobjektiivi yms
katsoin mm tällasia
tg 1 ja tg 2
verkkokaupasta tg 1 oli loppunu eli onko tuo tg 2 nyt ainut kompakti johon erillisiä lisukkeita joku liike sanni että tg 1 stä tulossa uusi versio rajala sanoi että valmistus loppuu
aiemmin oli canon mutta jumittu kun putosi maahan, onko olympus kestävin vai löytyykø vastaavaa muilta canonia ja samsungia älkää ehdottako

19

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä osta

      Olympusta ainakaan, se menee ihan yhtälailla rikki jos sen pudotat. Eikä se ole miltään osin niin hyvä kuin oikeat kamerat.

      • arimo

        Vähän perusteluja. Mitkä ovat oikeita kameroita? Ja jos kameralle on luvattu tietyt rajat keston suhteen, niin ei niitä huvikseen kirjoitella. Uskon että näinkin nimekäs firma pitää minkä lupaa. tuolla valovoimalla aika varteenotettava vaihtoehto kestäväksi jokapaikan pokkariksi.


    • Joskus kauan sitten

      Muinoisena filmiaikana Olympus oli peruskamera, joka toimi riittävän hyvin jos ei paremmasta tiennyt.
      Nyt digiaikana se on pudonnut kehityksen kelkasta. Firma on polvillaan ylimmän johdon tekemien taloussotkujen takia. Ei ole mitään 'nimeä' enää...

    • 10 vuotta sitten

      on nykykehityksessä muinaisuutta. Ja eihän Olympus saa nykyromuissaan edes runkovakaajaa kestämään.

      • Onkos sinulla ÄO

        sen verran pieni, että et osaa muuta, kuin jankuttaa tuota samaa asiaa samaa asiaa samaa asiaa.......


      • Aivan varmasti
        Onkos sinulla ÄO kirjoitti:

        sen verran pieni, että et osaa muuta, kuin jankuttaa tuota samaa asiaa samaa asiaa samaa asiaa.......

        enemmän kuin sinulla.


    • Taas on täynnä

      kuraa oly-öykkärin alkkarit, kun joku kertoo Olyn huonosta kestävyydestä. Katu-uskottavuus rapisee, menee maine ja kunnia suurena VALOKUVAAJANA. Oly-romu kaulassa alkaa tuntua hirttosilmukalta. Eihän sitä enää kehtaa viedä ihmisten ilmoille, kun kaikki tietää että se on vain 'jatke' sille pienelle ....

      • Eli siis...

        Mitä pidempi Zuiko, sitä lyhyempi... se.
        Thi hi hi hi hi hi hi hi hi.


      • arimo
        Eli siis... kirjoitti:

        Mitä pidempi Zuiko, sitä lyhyempi... se.
        Thi hi hi hi hi hi hi hi hi.

        jaa tää meni taas tälläseks... no ei se mitään. itse olen kyllä tg kakkosta hankkimassa, jos ei kellään ole oikeasti laitta oikeilla perusteluilla muita vaihtoehtoja. jonkinverranhan tota tg-ykköstäkin myytiin, eikä siitä ole paljon pahaa kuulunut. itellä tulee kuvattua joitain kymmeniä tuhansia ruutuja vuodessa järkkärillä, mut aattelin just jotain kestävää ja nopeeta(ei linssinsuojuksia ja ulos työntyviä obiskoita yms.) pokkaria joka kulkis aina taskussa ja olis valovoimanen. onhan tg-1 ja 2 esitelty useissa alan julkaisuissa, eikä niissä suoraan osattu juuri moittiakkaan. tietysti jos jollain on omakohtaisia kokemuksia tai tosiaan ehottaa vaihtoehtoja, niin me ostajat ollaan kuulolla, mut näistä joutavista paskanjauhajista ei jaksa oikein innostua, sillä putous meni jo.


      • Ikoo tee kuvaajatyttö
        arimo kirjoitti:

        jaa tää meni taas tälläseks... no ei se mitään. itse olen kyllä tg kakkosta hankkimassa, jos ei kellään ole oikeasti laitta oikeilla perusteluilla muita vaihtoehtoja. jonkinverranhan tota tg-ykköstäkin myytiin, eikä siitä ole paljon pahaa kuulunut. itellä tulee kuvattua joitain kymmeniä tuhansia ruutuja vuodessa järkkärillä, mut aattelin just jotain kestävää ja nopeeta(ei linssinsuojuksia ja ulos työntyviä obiskoita yms.) pokkaria joka kulkis aina taskussa ja olis valovoimanen. onhan tg-1 ja 2 esitelty useissa alan julkaisuissa, eikä niissä suoraan osattu juuri moittiakkaan. tietysti jos jollain on omakohtaisia kokemuksia tai tosiaan ehottaa vaihtoehtoja, niin me ostajat ollaan kuulolla, mut näistä joutavista paskanjauhajista ei jaksa oikein innostua, sillä putous meni jo.

        Moi arimo

        minä olen myör miettiny tg 2 ja canonin d20 välillä. Olen yrittäny ettii käyttökokemuksia molemmista. Äläkä sinä kuka lienetkin ala niitä haukkumisia niihin jo väsyy eli ne joilla kokemusta näistä 2 sta kamerasta kertokaa


      • arimo
        Ikoo tee kuvaajatyttö kirjoitti:

        Moi arimo

        minä olen myör miettiny tg 2 ja canonin d20 välillä. Olen yrittäny ettii käyttökokemuksia molemmista. Äläkä sinä kuka lienetkin ala niitä haukkumisia niihin jo väsyy eli ne joilla kokemusta näistä 2 sta kamerasta kertokaa

        Ollut nyt tg-2 käytössä pari viikkoa. Eikä kaduta hankinta. Kestävyydestä nyt ei vielä tiedä sanoa, mutta tuntuu kyllä vankalta ja laadukkaalta kameralta. Kamera tekee ihan kelvollista videota ja jpeg-kuvaa. On helppo käyttää ja nopea. Ainut miinus tämän hetkisen kokemuksen perusteella on, että koneelle pitää ajaa kameran oma softa (mutta niin kai se usein tuppaa olemaan nykyään) videokuvan editointia varten. Ei ainakaan mulla pinnaclen ohjelma kunnolla lukenut tg-2 mov.-tiedostoa. Täyty ensin ajaa olympuksen viewer3 (kameran mukana tullut ohjelma) ohjeman läpi ennen kuin pääsee editoimaan. Ei muuta pahaa sanottavaa.


      • Eikun
        arimo kirjoitti:

        Ollut nyt tg-2 käytössä pari viikkoa. Eikä kaduta hankinta. Kestävyydestä nyt ei vielä tiedä sanoa, mutta tuntuu kyllä vankalta ja laadukkaalta kameralta. Kamera tekee ihan kelvollista videota ja jpeg-kuvaa. On helppo käyttää ja nopea. Ainut miinus tämän hetkisen kokemuksen perusteella on, että koneelle pitää ajaa kameran oma softa (mutta niin kai se usein tuppaa olemaan nykyään) videokuvan editointia varten. Ei ainakaan mulla pinnaclen ohjelma kunnolla lukenut tg-2 mov.-tiedostoa. Täyty ensin ajaa olympuksen viewer3 (kameran mukana tullut ohjelma) ohjeman läpi ennen kuin pääsee editoimaan. Ei muuta pahaa sanottavaa.

        Ei muuta kuin pahaa sanottavaa.


      • arimo kirjoitti:

        Ollut nyt tg-2 käytössä pari viikkoa. Eikä kaduta hankinta. Kestävyydestä nyt ei vielä tiedä sanoa, mutta tuntuu kyllä vankalta ja laadukkaalta kameralta. Kamera tekee ihan kelvollista videota ja jpeg-kuvaa. On helppo käyttää ja nopea. Ainut miinus tämän hetkisen kokemuksen perusteella on, että koneelle pitää ajaa kameran oma softa (mutta niin kai se usein tuppaa olemaan nykyään) videokuvan editointia varten. Ei ainakaan mulla pinnaclen ohjelma kunnolla lukenut tg-2 mov.-tiedostoa. Täyty ensin ajaa olympuksen viewer3 (kameran mukana tullut ohjelma) ohjeman läpi ennen kuin pääsee editoimaan. Ei muuta pahaa sanottavaa.

        Moit Arimo!

        ...tämä on vähän vanha "threadi" vai mikä lienee oikea sana... Mutta TG-2 itsekin mietineenä, kysyisin voiko TG-2 suurnopeusvideoita katsoa kuva kerrallaan sill Olympuksen softalla tai muulla?


    • MOIT!
      ...videokuvausa en ole vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta pari valokuvaa Nokun Lumia 800 vs Oly TG2-ihs pimeän ajan työtilanteessa.

      Noksu täysautomatiikalla http://aijaa.com/P0jjRi

      TG2 täysautom http://aijaa.com/bhtHrk "lumisade"-on jauhon pölyä
      TG2 käsisääd. ilman salamaa http://aijaa.com/wn4IWO , valoroikka kuvan ulkopuolella 3-4 metriä 40W hehkulamppu.

      ...kännyllä sain aikaan vain mustan kuvan, kun asetuksena oli "salamatta". :)

      Vastavalo HDR on hyvä talviaamuina, ja "yökuva" - ohjelmointi sai Orionin pyydystettyä kennolle mukavasti.

    • tg-2 minäkin

      Tg-2ollut kuukauden käytössä. Taitaa olla paras" kestävä" kamera tällä hetkellä.

      Plussaa:

      -Käynnistys ja tarkennus ei yhtään viivettä.
      -Makrokuvaus (mikroskooppimakro) hyvä, saa tarkempia kuvia kun mikroskoopillani. 3,5 mm täyttää kuva-alan.
      -Selkeät valikot!
      -Paras ominaisuus: kulkee mukana missä vaan säässä kuin säässä.

      Vedentiiviydestä en tiedä ja lupaa kuka tahansa valmistaja mitä vaan en kameraa veteeen upota (ilman sukelluskoteloa ainakaan)

      http://aijaa.com/ygx610

    • kännistys ja laukaisu on tosiaan viiveetön,
      TG2:sta käyynistyksestä liipaisuun on nopeampi kuin sormeni!
      käytettävyys pakkasessa -26 ja äijä jähty ennekuin TG2. TG2 oli jalustassa koko parituntisen. (tammikuuta)

    • TG2 ongelmia

      Tarkennus ei toimi joillain zoom-asetuksilla, pieni nytkäytys zoomista ja sitten saattaa tarkentua. Tai sitten ei.

      Tarkennus vaatii todella paljon valoa, hämärässä ihan arpapeliä miten onnistuu.

      Jos ISO-arvoa kasvattaa suuremmaksi kuin 400, niin kuvanlaatu on surkea kohinan takia.

      Objektiivin aiheuttamat vääristymät kuvassa aivan hirveitä, varsinkin makro-kuvauksessa.

      Onko muilla ollut samoja vikoja?

      • Eikös tuo ole

        Ihan normaalia Olympusta.


      • Osta järkkäri

        Niin ei tarvitse ruikuttaa, luulitko, että pikkupokkarit korvaa Leicat ?


    Ketjusta on poistettu 111 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe