En uskalla pyytää rintsikoita :(

tarvitsen neuvoja

Olen 13 vuotias (toukokuussa 14) ja en uskalla pyytää äidiltäni rintsikoita
ympärysmitta päältä on suunnilleen 73cm, ja alta 66cm

taitaisiko olla aika jo tarbita jonkinmoista tukea?
en käytä minkäänlaisia minitoppeja tai harkkareita
mulla on vain yksi normaali pitkä toppi, pinkki sellainen
senkin äiti osti lähinnä sitä varten että voisin olla kesällä topilla (ilman mitään siellä alla..? :DDDDDD)
no en todellakaan voi!!!!
käytän sitä alustoppina
mutta sehän ei todellakaan riitä :D

rintani olivat siinä "nuppuvaiheessa" joskus 5-6 luokalla, nyt olen siis seiskalla
nyt paidoista näkyy läpi joten pidän vain huppareita ja väljiä t-paitoja
emme käy saunassa, äitini on nähnyt siis murrosikäni kehitykset viimeksi 5 luokalla lääkärintarkastuksessa (sekin oli jo erittäin ahdistavaa kun tuijotti vieressä)

mulla alkoi menkat 2012 toukokuussa, sitten seuraavat tulivat vasta tänä vuonna tammikuussa joten kerroin pitkän harkinnan jälkeen niistä äidille tekstarilla .___.

en missään nimessä uskaltaisi sanoa äidille että tarvitsisin rintsikat D:
vuotta nuorempi pikkuvelikin rupeaisi nauramaan minulle jos kuulisi/huomaisi
mitä vittuu mä teen? XD


tekstissä saattaa olla k-virheitä, mutta en jaksa korjata :/

121

8854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö15v

      Mene vaan kertomaan äidilles. Eihän tos ole mitään hävettävää. se todistaa että olet kasvanu naiseksi:) Oli mullakin ongelmia kertoa äidille mut pitää ajatella että se on kuitenki sun äiti joka haluaa turvata lapsen tulevaisuuden ja huolehtia lapsestaan:)

    • tsemppiä 27

      Jos et muuta voi, niin mee vaikka Lindexille. Marssi rintsikka osastolle, ja ota sen kokosia mitkä näyttäis suurin piirtein sopiville niin sovitettaviksi. Mä otin ekalla kerralla mukaansovituskoppiin vissiinki kerralla 7 =)

    • Rintsikat Kannattaa

      Käy ostamassa vaikka itse! ;))

      Tarvittaessa voit käydä kysymässä myyjältä apua oikeen kokoisten rinsikoiden etsimisessä

    • julpuu

      Jos et tosiaankaan uskalla äidille sanoa, niin mene yksin kauppaan. Jos olet epävarma, kannattaa mennä esim sokokselle tai changeen, joista saa hyvää ja asiantuntevaa palvelua ja apua. ;)

    • MKhgdusr

      Mene äitisi kanssa vaateostoksille ja pyydä sitten etää voisko ostaa

    • tuon kokenut

      Sokos on hyvä paikka, sieltä löydät varmasti. Mene vaikka äidin kanssa sinne ja sitten sano jotenki "Ainiin...!" Tai sitten voit ostaa yksinki ne. Myöhemmin joskus vuoden päästä tajuat kyllä ettei se yhtään noloa olisi ollut. :) Usko vaan, mulla oli sama ongelma, ja nyt ajattelen vaan että olinpas ujo! Oma äiti se kuitenkin on, ja se haluaa auttaa.

    • JennyA00

      Mä pyysin faijalta rahaa ekoihin ;DDD Lähin kauppaan mukaan ja sit mentii yhe alusvaateliikkee ohi, niin kysyi et mennää tonne. Se ei suostunu, anto vaa satasen ja lähti meneen. Varmaa sai traumoi. Mutsi on ääliö, se ostaa vaa itellekki mummomakseja ja jotain vitun harmaita paskoi.

    • MO!

      Mee äitis kaa johokkki vaatekauppaa ja site meette sinne alusvaateosaston lähellee ja oot sille sillei mä muute tartteisin rintsikat! Tai sitte vaa sanot :D

      • :-);-):-);-):-);-)

        Mä rohkasin mieleni ku olin just täyttämässä 13v ja sanoin äidille et mä tahtosin kans rintsikat ku melkein kaikilla meidän luokkalaisilla on jo. Äiti sano että eihän sulla oo vielä yhtään rintojakaan mut lupas kumminki ostaa. Se kerto itte kans saaneensa rintsikat vaikka sillä ei ollut ytään rintoja. Me mentiin ostaan mulle hienot topatut 70A rintsikat. Mä tykkään näistä liiveistä tosi paljon ja on hienoo kun tissit kohoo puseron alta. Mä rakastan myös mun äitii joka osti nää rintsikat mulle.


      • Mäkin_sain_rintsikat

        Must tää tyttö on tehny just niinkö pitääkin tehdä.
        Pitää vaan sanoo et tahdon rintsikat kul äiskä ymmärtää.
        On niin noloo olla kun muilla on rintsikat ja itellä ei oo.
        Pojatkaan ei vilkasekkaantyttöjä joilla ei oo.
        Olin sanonu äiskälle kaks kertaa viikon aikana niin se toi mulle kahdet ihanat topatut rintaliivit valkoset ja pinkit.
        Ihanaa ja koulus kivaa kun voi vaikka vähän heruttaa jos haluu.


      • Anonyymi
        :-);-):-);-):-);-) kirjoitti:

        Mä rohkasin mieleni ku olin just täyttämässä 13v ja sanoin äidille et mä tahtosin kans rintsikat ku melkein kaikilla meidän luokkalaisilla on jo. Äiti sano että eihän sulla oo vielä yhtään rintojakaan mut lupas kumminki ostaa. Se kerto itte kans saaneensa rintsikat vaikka sillä ei ollut ytään rintoja. Me mentiin ostaan mulle hienot topatut 70A rintsikat. Mä tykkään näistä liiveistä tosi paljon ja on hienoo kun tissit kohoo puseron alta. Mä rakastan myös mun äitii joka osti nää rintsikat mulle.

        Voi ei ihana. mä ootan et kun mun menkat alkaa niin sitten hankittaisis jos siis ennen ei oo rinnat kasvanu


    • mehuski

      Moikka, sun kokosi voisi olla 60C, ainakin Change:sta pitäisi löytyä jotain....

    • jokuhh

      Ööö... Itse olen vasta 11v. ja käytän rintsikoita. Mulla AA koko ja olen itse ostanu ne rintsikat.. Ei oo siis mitää hätää ku ostat ne ite nii ei tartte äidiltä pyytää.

      • minä vaa

        Kannttaa ehdottomasti mennä itse puhumaan äidillesi. Siinä ei oo mitää aihetta tai syytä häpeämuseen. Äitisi on ollut varmasti samassa tilass. Mullaki on pikkuveli ja se hyvun tietää että käytän rintsikoita. Ei se siihe mitää sano. Käyttäähä meidä äitikin (: Rohkaise mielesi ja mee puhumaan. Sehä on kolme kertaa nolompaa ku öitis huomaa kaapissas rintsikat. Äudit ovat juuri tätä varten. Samiten menkkoja ei kannta eikä edes tarvutse hävetä. Sehä vaa osoittaa että olet kasvamassa naiseksi. Mä oon nyt 14 vuotias. Pyysin äidiltä rintsikat ehk joskus 10-11 vuotiaana. Nyt mulla on koko 70 C. Rohkaistu ja mee puhumaa. (:


      • Katsokaa kuva!
        minä vaa kirjoitti:

        Kannttaa ehdottomasti mennä itse puhumaan äidillesi. Siinä ei oo mitää aihetta tai syytä häpeämuseen. Äitisi on ollut varmasti samassa tilass. Mullaki on pikkuveli ja se hyvun tietää että käytän rintsikoita. Ei se siihe mitää sano. Käyttäähä meidä äitikin (: Rohkaise mielesi ja mee puhumaan. Sehä on kolme kertaa nolompaa ku öitis huomaa kaapissas rintsikat. Äudit ovat juuri tätä varten. Samiten menkkoja ei kannta eikä edes tarvutse hävetä. Sehä vaa osoittaa että olet kasvamassa naiseksi. Mä oon nyt 14 vuotias. Pyysin äidiltä rintsikat ehk joskus 10-11 vuotiaana. Nyt mulla on koko 70 C. Rohkaistu ja mee puhumaa. (:

        Oon 14v tyttö ja pyysin äidiltä oikeat kunnoliset aikuisten rintsikat. Äiti osti mulle tämmöset.
        http://images.figleaves.com/product/290x371/r97-p386487-front.jpg
        Toivottavasti kuva tulee.
        Kertokaa mitä mieltä ootte tämmösistä rintsikoista. Mä en oo läski vaan ihan normaali 75B tyttö


      • Katsokaa kuva!
        Katsokaa kuva! kirjoitti:

        Oon 14v tyttö ja pyysin äidiltä oikeat kunnoliset aikuisten rintsikat. Äiti osti mulle tämmöset.
        http://images.figleaves.com/product/290x371/r97-p386487-front.jpg
        Toivottavasti kuva tulee.
        Kertokaa mitä mieltä ootte tämmösistä rintsikoista. Mä en oo läski vaan ihan normaali 75B tyttö

        Noi mun rintsikat on takaa tämmöset.
        http://images.figleaves.com/product/290x371/r97-p386487-back.jpg
        Kuulisin mielellään teidän mielipiteitä näistä rintsikoista.


      • heihalooh

      • 75B
        heihalooh kirjoitti:

        ei noi oo mitää rintaliivei vaa jotaa korsettei... hankkikaa ihan normi tissiliivit

        Noi kyllä on oikeet rintsikat eikä mitkään korsetit. Niitä on makee pitää kun ne antaa parhaat muodot ja en oo mikään läski tai sotanorsu. Tilasin ne Briteistä, en edes tiedä saako niitä Suomesta.


    • WAITaminute

      Eijeijei! Älä hanki rintsikoi ennen ku täytät 20! tai voit ostaa harkkarit mut älä sellassii jotka antaa liikaa tukee. Ittellä oli jo 11v ekat, mut sit 12v kuulin etne löystyy jos käyttää liian nuorena. Sit lopetin niiden käytön, vaik kaikil muil luokkalaisil tytöil oli jo. Nyt 17 vuotiaana mul ei oo vieläkää, ja rintani on kiinteämmät kuin kenelläkää vanhal luokkalaisel(tiiän sen siitä et oltii allasbileis) ja pojatki tykkää enemmän, eli antakaa rintojenne tukee itte itteään:)

      • hyviltä näyttää

        Musta noi kuvien rintsikat on tosi sexyt. Mä voisin kyllä pitää tollasii. Tollaset liivit on tosimakeet takaa ja näyttäs varmaan hyvältä ohkasen valkosen paitapuseron alla. Oon 16v tyttö 75C rintsikat.


      • ujo mutta rohkea
        hyviltä näyttää kirjoitti:

        Musta noi kuvien rintsikat on tosi sexyt. Mä voisin kyllä pitää tollasii. Tollaset liivit on tosimakeet takaa ja näyttäs varmaan hyvältä ohkasen valkosen paitapuseron alla. Oon 16v tyttö 75C rintsikat.

        Sun äitis on varmaa ollu samas tilantees. Äidit tahtoo auttaa tyttäriään murrosiässä eteenpäin. Sanot vaa sit ku ootte kahestaa et äiti muute...
        Eikä sun tarvii miettii mitä muut ajattelee se on sun oma asias
        Jos joku huomauttaa nii se saattaa olla vaa kade
        Mun ei tarvinnu pyytää koska sain mummin työkaveriln tyttärien vanhat


      • leinoana

        Mm.. ja rintsikka kokosi on 65AA...? Ja sillon jos just ei ole rintaliivejä, rinnat lössähtää, ja muuttu just löllöiks. Itse olen parikymppinen, ja aloitin rintsikoiden käytön 5 luokalla kun kokoni taisi olla 70A Ja nytte taitaapi olla 75C Ja ihan kiinteät rinnat omistan.


      • leinoana
        leinoana kirjoitti:

        Mm.. ja rintsikka kokosi on 65AA...? Ja sillon jos just ei ole rintaliivejä, rinnat lössähtää, ja muuttu just löllöiks. Itse olen parikymppinen, ja aloitin rintsikoiden käytön 5 luokalla kun kokoni taisi olla 70A Ja nytte taitaapi olla 75C Ja ihan kiinteät rinnat omistan.

        Siis toi mun viesti oli tarkotettu tolle WAITaminute tyypille xD


      • Mitä ihmettä?

        Eiks se muka näytä tyhmäl esim jossai tiukas paidas ja entä liiksas ku jos esim juostaa?? Mun koulus on yks joka ei käytä ja sil menis jo varmaa ceet ja se näyttää tosi rumaltaXD


      • morojoro
        Mitä ihmettä? kirjoitti:

        Eiks se muka näytä tyhmäl esim jossai tiukas paidas ja entä liiksas ku jos esim juostaa?? Mun koulus on yks joka ei käytä ja sil menis jo varmaa ceet ja se näyttää tosi rumaltaXD

        mis asut?


      • ap vastaaaa
        Mitä ihmettä? kirjoitti:

        Eiks se muka näytä tyhmäl esim jossai tiukas paidas ja entä liiksas ku jos esim juostaa?? Mun koulus on yks joka ei käytä ja sil menis jo varmaa ceet ja se näyttää tosi rumaltaXD

        ensinnäkin juuri sen takia en käytäkkään tiukkoja paitoja, koska ei ole rintsikoita.


    • Jokukummaouto

      Hei! Minulla oli sama tilanne joku aika sitten. Sain sitten kaveriltani hälle pieneksi jääneet. Sanoin vain äidille, että sain tämmöiset. Äiti oli sillain "okei" ja kun tarviin uudet sanon vain, että tarttis uudet eikä sen kummempia. Aluksi se saattaa tuntua nololta, mutta äitisi on joskus ollut nuori ja samassa tilanteessa :) tsemppiä!

      • Anonyymi

        En uskalla kertoo äitille että tarvisin rintsikat. Oon siis 10v tyttö ja tarvisin kun paidoista näkee läpi. Mä oon käyttäny nyt pari vuotta niitä toppi rintsokoita ja oon kysyny äidiltä jo kerran mut se sano etten tarvi, mitä teen?!🤔


    • ErNuGirl4ever

      Miten sua ny vois neuvoo??
      Jos kerran tarviit rintsikat ni senku meet itte ostaan (vaik hyvän kaverin kaa) tai sitte vaan kysyt mutsiltas et tarviit jo liivit... Sillä on ollu joskus ihan sama tilanne eli kyl se sua auttaa...
      en ny vaan oikeen ymmärrä et miks sä kysyt neuvoo täältä? ~

      • kessan alottaja ölööl

        ei ole mitää kauppoja täällä missä asun
        pitäisi lähteä 30 km päähän kaupungille

        ellei sitten halpa-halli rintsikoita halua :)


    • Tommy 12

      Poikana voi kertoo, et ei oo kauheen kiihottavat rintsikat.

      • isosiskooo

        Miksi ei oo? Minkälaiset on?


      • Ylpeä rintsikoistaan:)
        isosiskooo kirjoitti:

        Miksi ei oo? Minkälaiset on?

        Mä tein niin, että lähdin äitin ja siskojen kanssa shoppailemaan, sitten Lindexissä sanoin äitille, että noi näyttäis aika sopivan kokosille mulle, saisinko mä ne:) Ja se suostui ja sanoi,että kiva kun kysyin kun se olis seuraavaks alkanut ehdottelemaan:D Ostin mustat, valkoset ja harmaat kaarituetut ja vähän topatut, kaikki kokoa 65A. 60-ympäryskin olis voinut käydä, muttei ollut:| Tosiaan kannattaa ettiä Lindexistä kun siellä on nuorille oma hylly missä on kivoja kuoseja ja malleja, tosi pehmosia ja silleen topattuja ettei nännit paista. Siellä on kans sellasia, missä ei oo kaaritukia, mut toppaukset, eli nekin vois olla aika hyvät. Niissä pienin koko oli 65AA ja kaarituellisissa 65A, oikeesti tosi pieniä kun kullekin sopivat:D Kannattaa ostaa ainakin jotkut huomaamattomat sen mukaan, minkä värisiä paitoja käyttää, esim. Mustat, valkoiset, harmaat, beiget., ja sit voi ostaa toisiks jotkut kivemman näköset jos haluu:) Tulipa pitkä teksti, mut toivottavasti saat liivit!


      • Ylpeä rintsikoistaan:)
        Ylpeä rintsikoistaan:) kirjoitti:

        Mä tein niin, että lähdin äitin ja siskojen kanssa shoppailemaan, sitten Lindexissä sanoin äitille, että noi näyttäis aika sopivan kokosille mulle, saisinko mä ne:) Ja se suostui ja sanoi,että kiva kun kysyin kun se olis seuraavaks alkanut ehdottelemaan:D Ostin mustat, valkoset ja harmaat kaarituetut ja vähän topatut, kaikki kokoa 65A. 60-ympäryskin olis voinut käydä, muttei ollut:| Tosiaan kannattaa ettiä Lindexistä kun siellä on nuorille oma hylly missä on kivoja kuoseja ja malleja, tosi pehmosia ja silleen topattuja ettei nännit paista. Siellä on kans sellasia, missä ei oo kaaritukia, mut toppaukset, eli nekin vois olla aika hyvät. Niissä pienin koko oli 65AA ja kaarituellisissa 65A, oikeesti tosi pieniä kun kullekin sopivat:D Kannattaa ostaa ainakin jotkut huomaamattomat sen mukaan, minkä värisiä paitoja käyttää, esim. Mustat, valkoiset, harmaat, beiget., ja sit voi ostaa toisiks jotkut kivemman näköset jos haluu:) Tulipa pitkä teksti, mut toivottavasti saat liivit!

        *mullekin


    • xzz2

      osta ite

    • lifemocker

      "en missään nimessä uskaltaisi sanoa äidille että tarvitsisin rintsikat "

      sitten pitää olla ilman

    • kuppikoko???

      Voiko joku laskea kuppikokoni??? Rintojen alta n.65cm ja päältä 74cm

      • isosiskoo

        60A tai B sovita ja ota se joka istuu sun päällä parhaiten.
        Rintsikat ei saa olla tiukat, mutta napakat ne pitää olla.
        Kivaa liivishoppailupäivää sulle.


      • kuppikoko???
        isosiskoo kirjoitti:

        60A tai B sovita ja ota se joka istuu sun päällä parhaiten.
        Rintsikat ei saa olla tiukat, mutta napakat ne pitää olla.
        Kivaa liivishoppailupäivää sulle.

        Kiitti :)


      • isosiskooo
        kuppikoko??? kirjoitti:

        Kiitti :)

        kuppikoko???
        kiitos kiitoksista, olis kiva kuulla oliko niistä neuvoista mitään apua?

        olis kiva myös kuulla, minkälaisesta liikkeestä ostit? moniako sovitit? mikä oli se koko ja malli johon päädyit? tietenkin hinta kiinnostaa aina, paljonko liivit maksoivat?

        ja sitten, kenen kanssa olit shoppailemassa, vai olitko yksin?

        sit vielä, mitenkä myyjä suhtautui sinuun, oliko homma hanskassa, vai käyttäytyikö myyjä töykeästi?

        näistä tiedoista voisi olla hyötyä monelle tytölle.


    • jasumiina

      Jos et uskalla suoraan äitillesi sanoa mene vaikka Seppälään ja osta itse. Sitten viet ne vain normaalisti pyykkiin ja katsot mitä tapahtuu. Oma äitini ei sanonut mitään kun vein itse ostamani rintsikat pyykkikoriin. Ei se elämä siihen kaadu

      • leinoana

        Aivan, jos et uskalla itse sanoa käy itse ostamassa. Itse sain ekat liivini kun oli isosiskoni kanssa shoppailemassa ja sisko ehotti mulle rintaliivejä. Ostin ja näytin sitte kotona äitille, ei se maailma siihen kaatunu :)


    • minä

      mää tein sillee että menin kamun kans kauppaa ja laitoin kaupasta äitille viestin että saanko ostaa rintsikat

      • saitko ostaa

        no mitä äiti vastas


      • tyttövaan

        Mä tein kans niin. Äiti sit soitti ja kysyi et mitä olin ostellu ja kerroin ja sit sanoin vaa et aattelin ostaa myös rintsikat. Se oli vaan silleen ''okei" :)
        ~kyllä muaki nolotti sillon kysyy mut keräsin vaa rohkeuteni:)


    • napoleoniii

      Mullakai äiti ehotti ite liivien ostoo(:

    • kolmetoistawee

      Sain ekat rintsikkani 5-luokalla, silloinkin äitiltä joululahjaksi. Ilmeisesti äiti oli nähnyt rintojeni kehityksen.. Nytten olen 13v, menossa seiskalle. Menen vain suoraan sanomaan äitille jos tarvitsen rintsikoita, tai niitä varten rahaa. Jos helpottaa, laita vaikka tekstiviestillä pyyntö äitillesi :)

      • 13w

        eli olen nyt 13 w menen seiskalle aloitin rintaliivien käytön kun olin n.12-13w


    • Äiti <3

      Minä olen jo pyytänyt äitiä antamaan rahaa rintsikoihin eikä hän ollut mitenkään ihmeissään vaan ymmärsi heti.. :DD äidit on kyllä ihania

    • ¤Emma¤

      minä olen 13 w tyttö ja en uskalla pyytää äidiltäni rintsikoita
      ympärysmitta päältä on suunnilleen 74cm, ja alta 68cm...

      • äiti tietää kaiken

        Emma, äläpä ole huolissaan, ei sinun tarvitsekkaan pyytää äidiltä rintsikoita!
        Miksi ei tarvitse?
        Koska sinä et vielä tarvitse niitä!
        Katsotaan syksyllä sitten uudestaan!

        Äiti


      • :D:D:D
        äiti tietää kaiken kirjoitti:

        Emma, äläpä ole huolissaan, ei sinun tarvitsekkaan pyytää äidiltä rintsikoita!
        Miksi ei tarvitse?
        Koska sinä et vielä tarvitse niitä!
        Katsotaan syksyllä sitten uudestaan!

        Äiti

        Äiti ite ehdotti, sen takia, ettei kesällä tarttis pitää alustoppeja, kun on kerta niin kuuma... Ei kai ne periaatteessa viel ois pakolliset, ku koko on 70AA, Sokoksen myyjä autto valitseen (äidin kanssa ja siskon kans oltiin kaupas), eikä yllättäen hävettäny yhtään se myyjältä kysyminen, sano et voi auttaa jos ne mitä ekaks kokeilin ei ois hyvät. Ne olikin, jotkut hyvät, jotkut Triumph Soft Sensationit :D Kannattaa vaan sanoa, tyylin juuri nyt kun on kesä, esim. "äiti, voisinks mä saada rintsikat, ku en viittis aina tätä toppii pitää alla, kun on nii kuuma?" tai jos ei oo toppeja, nii suoraan vaan, että tarvisin rintsikat. Se on vaikeaa, olin jo suunnitellu mitä sanon, ennen ku äiti huomas, mutta kyllä se siitä...


        tulipas pitkä selostus...


      • Anonyymi

        Ihan sama juttu mulla! Tänään kyllä rohkaistun ja kysyn että ”oisko nää mulle sopivat” samalla kun näytän kuvaa rintaliiveissä mitä olen katsellut!


    • ISOMMATLIIVIT

      Mä tarvittisin 70a :((
      Joojoo se on aika pieni koko mut mä käytän tällä hetkellä sellasii seppälän kolmiotaskuliivejä .___.
      Ne äiti osti mulle joskus kolmannella...
      Kaveritki aina kysyy et: "Kui sä jaksat käyttää noita liivejä??,sähän tarviit isommat."
      Nojoo mutta kun en vaan USKALLA ite mennä ostamaan...
      ENKÄ pyytää äitiä ostamaan..
      Voisko joku kertoo et missä tilanteessa vois pyytää ja MITEN????!

      • MammaÄiti

        Hei isommatliivit!

        Käyttekö äitisi kanssa ikinä saunassa?
        Jos ette, voisitte mennä kahdestaan, jos vaikka äitisi huomaisi rintojesi kehityksen ja ostaisi sinulle isommat rintaliivit :)
        Mutta voit myös sanoa suoraan että tarvitset isommat liivit jos rohkenet.
        Olen itsekkin äiti ja muistan kun olin 12-vuotias pyysin äitiltäni rohkeasti isompia liivejä :)
        Tyttärenikin pyysi kun oli 13-vuotta ja nykyään hän on 15-vuotias :)
        Kyllä me äidit ymmärrämme.


      • Tyttö5lk
        MammaÄiti kirjoitti:

        Hei isommatliivit!

        Käyttekö äitisi kanssa ikinä saunassa?
        Jos ette, voisitte mennä kahdestaan, jos vaikka äitisi huomaisi rintojesi kehityksen ja ostaisi sinulle isommat rintaliivit :)
        Mutta voit myös sanoa suoraan että tarvitset isommat liivit jos rohkenet.
        Olen itsekkin äiti ja muistan kun olin 12-vuotias pyysin äitiltäni rohkeasti isompia liivejä :)
        Tyttärenikin pyysi kun oli 13-vuotta ja nykyään hän on 15-vuotias :)
        Kyllä me äidit ymmärrämme.

        Mä puhun äitille aina saunassa pyydän varmaan pian minitopit koska rinnat ei oo isot. Sit kun rohkenen.


    • 70A

      Mä menin kaverin kaa kauppaan ja molemmat osti sielt ekat rintsikat, laitoin ne vähän ajan päästä pyykkiin ja oli se kyl tyytyväinen kun olin ostanut :)

    • kysyy vaa

      mullakin on kyl tosi pienet 65aa . Mee vaa rohkeesti kysyy mäki kysyin ja äiti vaa sano et joo sä oot oikees meijän pitäis mennä ostaa sulle rintsikat ja sain heti seraavan päivän ne ... :) rohkeesti vaa kysyy :)

    • ISOMMATLIIVIT

      Kiitos MammaÄiti!!

      Pyysin äidiltäni että jos iskä ja veli menis kahestaan saunaan ja mä ja äiti mentäis kahestaan saunaan.
      Äiti oli iha ällistyny ja se vaan vastas "joo" :D
      Kun oltiin saunassa äiti vaan sano et "Onpas sulla tissit kasvanu.." ja mä vaan mutisi et "Njoo"
      Sitte kahenpäivän päästä äiti sano et mentäiskö seppälään ostamaan vaatteita.
      Ja sitte suostuin ja äiti sano et kato ittelles jtn kivaa mä meen muualle kattelee.
      Noh, mä kattelin erillaisii kenkii ja laukkui ja sit äiti tulee vaaleanpunaisten liivien kaa et "Olisko nää sopivat sulle?"
      Mentiin koittamaan ja ohhoh! Äiti oli JUST ottanu sopivan koon ;D

      Kiitos MammaÄiti toosi paljon vinkistä

      • Salgguu

        Munki äiti ties heti mun koon xd


    • Salgguu

      Mä oon 11v. tyttö (kohta 12) ja oon nyt käyttäny rintsikoita 28.6. lähtien.. Nää on juuri sopivat mulle (koko: 65AA) =) mun kaverit alko käyttää täl viikol jote ei siin oo hävettävää kysyä :) rohkeesti vaan! Mun äiti ite sano et nyt mennään ostamaan rintsikoita sulle xD Mun kans saman ikäsen (on jo 12 mut silti) kaverini äiti oli kanssa itse häneltä kysynyt asiasta. Toisen kaverini äiti ei edes vielä tiedä että hän käyttää eikä hän niitä jokapäivä jaksa edes käyttää :p Onnea ostoksille ja eikun vaan kysymään :) Ei tarvii ujostella on se sun äitiskin ollut joskus samassa tilanteessa! Ja uskon että äitisi tietää juuri oikean koon. Voihan sinä jotenkin vihjatakkin äidillesi asiasta jos et suoraan uskalla kysyä! Kyllä äitisi ymmärtää!

    • heppatytyvain

      JOS pikkuveljes alkaa siis jotain naurelkelee tms kyselee, nii sanot vaan ylpeenä, et ootki kypsempi ja kehittyneempi ku se ja sillee oot ns ylpeenä siitä, et oot kehittyny ja sillee jotenki vastaat tyylii sillee, et "säpäs et tuu aikuistuu varmaan pitkään aikaan ku tollee vielä kakaramaisesti naureskelet.." tms sillee, et se tavallaa alkaa miettii, et kui pieni ja kehittymätön se vielä ite on. Ja oot ihan normisti jos se kysyy jotenki et "no onkos sulla nyt rintsikat", että et nolostu vaan ihan heittäydyt tavallaan siihen juttuun mukaan, if U know what I mean? Ite tein näin, ku aloin käyttää rintsikoita ja veli ja iskä aluks vähän kiusotteli(iskä ja äiti siis eronnut, puhutaan kaikesta tosi avoimesti ja sillee, mut ollaan enemmän äidillä(käydään koulua jne täällä) niin iskä ei oo ihan perillä aina asioista:D) niin vastasin sit samalla mitalla ja jopas loppukin se "kisottelu", ei oo kiinnittänyt iskä enää yhtään mun murrosikään liittyviin asioihin huomiota(paitsi käyttäytymiseen(=oon tosi äkänen ja yrtsimyrtsi)):D
      .....
      Ja ihan reippaasti vaan kysyt sillee äidiltäs et "voitaisko käydä seuraavalla kauppareissulla kattomassa mulle rintsikoita, ku tuntuu et alkaisin tarvitsee" tms sillee ihan ohimennen, ettet mieti 15min hiljaisuudessa että uskallatko kysyä rintsikoita, vaan suoraan rohkeasti(meet vaikka sen mukaan laittaa pyykkiä kaksin(ettei veli oo heti huutelemassa) ja sit juttelette mukavia ja isket vaan sen kysymyksen etkä anna sille mitään erityoshuomiota), itellä oli ton tyyppinen tilanne;). Onnea etsintöihin, jos et siis jo näinkin pitkän ajan kuluttua ole saanut rintsikoita;)

      • 13wTytsykkä

        Mun äiti osti mulle ekat oikeet kuppirintsikat vaaleenpunaset topatut 75A kokoset.
        Ne tuntuu päällä isoilta ja mua hävettää käyttää niitä ku kaikki näkee et mul on oikeet rintsikat.
        Onks teitä muita hävettäny?
        Mutsi sano, et pidä vaan vaik joku sanoski jotain.
        Nää näkyy valkosen t-paidan alta aika selvästi ja must tuntuu et kaikki, varsinki pojat vahtaa, et ompas tyttö saanu uudet terhakat rintaliivit.
        Hämääks teitä, jos joku tuijottaa selvästi sun uusia rintsikoita?


    • falfrhetlwba

      mene itse ostamaan :D sano "saisinko rahaa rintsikoihin, haluisin jo ekat" tai sitten menet kauppaan ja lähetät äitilles tekstarin "ostan nyt ekat rintsikkani" tai sitten ostat omine nokkenes ja sitten ku äitis huomaa ne sun päällä/huoneessa niin sano että ostit sellaset koska tarvitsit. tuskin se siitä raivostuu! :-D

    • NoAnyProblems

      Mä en ymmärrä mikä ongelma on siinä, ettei uskalla sanoa äidilleen että tarvitsee rintsikat tai menkat alko. Ihan normaaliahan se on :D Itsekki kerroin, kyllähän se vähän jännitti, muttä äiti auttoi siteiden kanssa ja auttoi ostamaan sopivia rintsikoita (;

      • minätyhmä

        te ette tajua ! siinä on se ongelma (mulla ainaki) ku ne on jo niin "kehittyneet" että en kehtaa enää kysyy siltä et voitasko mennä ostaa yms. jos oisin uskaltanu kysyä vuottakaa aiemmin ni ei ois ollu ongelmaa. en vaa kehtaa. ja terkka sano että oon normaalipainonen mutta mul on kumminki sellanen pikkumaha (XD) et en kehtaa käyttää esim bikineitä ni en mä voi mennä kauppaa sillee et näyttäisin äitille sillee et onko ne sopivat.. joo tiiän et oon nolo mut ei voi mtn. ps. en oo alottaja mutt oon samas tilantees xd oon 14v. nolottaa. hävettää. sori tästä tuli outo


      • laizalove
        minätyhmä kirjoitti:

        te ette tajua ! siinä on se ongelma (mulla ainaki) ku ne on jo niin "kehittyneet" että en kehtaa enää kysyy siltä et voitasko mennä ostaa yms. jos oisin uskaltanu kysyä vuottakaa aiemmin ni ei ois ollu ongelmaa. en vaa kehtaa. ja terkka sano että oon normaalipainonen mutta mul on kumminki sellanen pikkumaha (XD) et en kehtaa käyttää esim bikineitä ni en mä voi mennä kauppaa sillee et näyttäisin äitille sillee et onko ne sopivat.. joo tiiän et oon nolo mut ei voi mtn. ps. en oo alottaja mutt oon samas tilantees xd oon 14v. nolottaa. hävettää. sori tästä tuli outo

        Olen menossa seiskalle, ja olen jo äidille sanonut, että mulle rintsikat, ja tilaisuus tulleeki kohta ku mennää isosiskon kaa shoppaileen, nii se voi auttaa, ^.~
        tsemppiä muille :)


    • please help me!

      mun sisko on 19v ni oon miettiny että kehtaisinko sanoo sille et tarvisin rintsikat...oon siis ite 14v.. vai pitäskö sanoo äitille? vai ostaa vaan ite? paljoko ne yleensä maksaa ku mulla on vaa 15e?

      • help me

        ÄÄÄK!! Mä oon jo 10 rinnat kasvanu ja äiti on ostanu mulle kokoo 70A mut liian isot. En viitti sanoo tai mennä ostaa pienempii


    • Lindexistä

      Mee vaikka yksin ostaan, nii mäki tein ;)- en kertonu äidille mitään :D

    • äitillekerrot!

      kerro äitilles, muistanku nelosel viel ujostelin pikkase niitä ekoja ostos kertoja äitinkaa. käydää vielki ostelee yhes, tuntuu nykyää joten kivemmalt ja ns turvallisemmalt ku on aikune naine mukana :) (seiskalle meen..)

    • Voilolkuärsyttää

      Mul oli toi IHAN SAMA ongelma jo aika kauan mut vikal kouluviikol oltii kattoo kevätjuhlamekkoo ja seppäläs -lasten osastolla- äiti oli sillee ostettaisko sulle tällaset ja näytti sellasii kolmion muotosii lappuliivei ja olin sillee oookei ja nii:) ei ne nyt nii hyvät oo mut ainaki on ku koko on joku 65a mut kävin kyl ite ostaa yhet täl viikol lindexistä. Otin 70aa koska 65a puristi. Täytin siis täs kuus 13:)

    • omituinen?

      Mee lindexille kaverin kaa ja osta.

    • Lily4

      Kyllä sä uskallat jos mäkin uskalsin ja oon hei 10w... Meidän luokalla käyttää jo pari rintsikoita, mutta seiskalla saattaa käyttää melkein kaikki. Tsemppiä! :) ;)

    • just me

      mul oli sama ongelma joku puol vuotta sitte (ja olin sillon vielä tosi lauta. Jos nyt arvaisin kokoa ni sanoisin 70aa?). Sillon melkeen kaikki meijän luokalta käytty jo rintsikoita ja mä olin ainoo parin muun tytön kaa jotka ei käyttäny, joten aattelin et mäki tarviin ku kaikilla muillakn on ja mun kaveri kysy multa et lähenkö sen kaa ostaa rintsikoit(ku silkää ei sillon ollu) ni keräsin rohkeuteni ja menin kysyy äidiltä et voinko mennä minnan (nimi tekaistu) kaa ostaa mulle ja sille rintsikat? Ja mun äiti oli vähän sillee 0.0?? (Et niinku mähän oon vielä ruumiiltani ku joku mikäki pikkutyttö). Joten en saanut mennä. Ma sen jälkeen en oo kehannu enää kysyy ja ei olla kauheesti äitin kaa saunas ku meil ei oo viel saunaa (on tulossa mut ku rakennettii oma talo ni sauna on se viimene juttu ku kaikki makkarit ja olkkarit yms on tärkeempii) ni mun äiti ei ollu nähy mun kehitystä pitkään aikaan (ku ei käydä samas suihkus sentää) ja sitte ku mökil on sauna ja käytii siel. Sillon se varmaan päivitti käsityksensä pienestä 10v tytöstä joka on täyslauta vähän kehyttyneempään 13v tyttöön jolla on jo (pienet) rinnat. Myöhemmin sinä iltana se tuli puhuu mulle ja sano et voidaan mennä ostaan mulle rintsikat ku päästään kotiin. Mielessäni mä huusin JESJES VIHDOINKIN SE TAJUS SANOO JOTAIN! (ja oisin voinu hyppiä kattoon onnesta)mut mä hillitsin itteni ja sanoin "jes kiitti!" ja halasin sitä:) lauantaina tultiin kotiin ja tänään käytiin changessa ostamassa mulle rintsikat kokoa 60D (seppälä, h&m yms. Koko 60b about)

      ikää 13 vuotta :) menossa huomenna seiskalle :D

    • Äitisi

      Lapsikulta, et sinä vielä mitään rintaliivejä tarvitse, koska eihän sinulla edes ole vielä rintojakaan.

      • Peace:)

        Voisko joku auttaa? Oon 10v kesällä 11. Oikeassa rinnassa on "pallo" ja rintani ovat kipeät. Pituus 140 ja paino 30kg. Osaako joku näil tiedoilla kertoa mitä kokoa voisin käyttää? Ja toinen juttu on se että en uskalla kertoa äitille. Paitsi kysyin kaksi kertaa viestillä mutta ei vastausta


      • kdlsösö

        Toosi vanha ketju mutta pakko ilmoittaa muillekkin harhaoppisille että miten vitussa muka paino vaikuttaisi rintsikka kokoon???


    • ylpeä "tytöistään"

      @Peace:)
      Sanotaan että sulle sopis iha harkkarit, tai kaarituettomat topatut liivit:) Mee puhuu rohkeesti vaa äidilles, ei siin oo mitää hävettävää, ite oon kohta 15 vuotias, ekat rintsikat tuli 10 vuotiaana ku äiti totesi et; "Sä muute tarviit rintsikat!" No sitte mentii kauppaa ja ostettii tiikeriraidalliset harkkarit. Ja siinä 11-12 vuotiaana ostettii iha kunnon liivit, kokoa joku 75A. Nyt se on nii et mä ostan rintsikkani millon haluan, eikä äiti puhua pukahda asiasta. Paitsi sillon ku se toteaa; "Noi rintsikatha o sulle iihan liian pienet, kyl sä ny isommat tarttet!" Sitte se kiikuttaa mut kaupoille ja rintsikoiden koko on jo semset reilut 70B-65C. Eli asia kuin asia, rohkeesti vaan juttusille! Jos haluaa kertoa asiasta, mutta ei halua keskustella siitä heti, sano asiasi esim. ennen ku meet suihkuun. Huudat vaan et "Äitiii! Mä muute tarviin uudet rintsikat, mennää huome kauppaa!" Ja sitte reilusti kylppärin ovi kiinni ja suihku auki, jos äiti huutaa perään ni "Sori mut mä en kuule mä oon ny suihkus!" Toimii joka kerta, asiassa kuin asiassa. Ja sori pitkä teksti :D:

    • sasku-t

      mieki sanoin ei siin ollu mitää kyl sun äiti ymärtää!♥

    • sjdbciedsc

      Mun äiti oli ostanu mulle ilman kysymättä ja se oli noloo millon se näytti ne mulle... Olisin halunnu vaa vajota mun sänkyyn :/

      • Rintsikat/Girditti

        Ohan se tosi noloo, jos äiti tuo rintsikat ja melkein pakottaa käyttään niitä.
        Äidit vaan on sellasii, et ne haluu nähdä, että niiden tyttäret onkin jo yks kaks kasvanu isoks tytöks, melkein naiseks.
        Mullekkin kävi niin, vaik oon vasta 15 v , eikä mulla vieläkään oo kunnon tissejä.
        Mulla on vaivaset topatut 75A rintsikat, mutta mun ystävälläni Girdittillä taitaa olla jotain 80 C tai D tai jotain siihen malliin.

        Girditti
        Meidän on äkkiä keksittävä uusi foorumi, kun tän osion luotsi
        Puujalka Orava bannaa meidät heti pihalle!
        Ilmota mulle tänne uusi paikka terv. rintsikat!


      • Girditti
        Rintsikat/Girditti kirjoitti:

        Ohan se tosi noloo, jos äiti tuo rintsikat ja melkein pakottaa käyttään niitä.
        Äidit vaan on sellasii, et ne haluu nähdä, että niiden tyttäret onkin jo yks kaks kasvanu isoks tytöks, melkein naiseks.
        Mullekkin kävi niin, vaik oon vasta 15 v , eikä mulla vieläkään oo kunnon tissejä.
        Mulla on vaivaset topatut 75A rintsikat, mutta mun ystävälläni Girdittillä taitaa olla jotain 80 C tai D tai jotain siihen malliin.

        Girditti
        Meidän on äkkiä keksittävä uusi foorumi, kun tän osion luotsi
        Puujalka Orava bannaa meidät heti pihalle!
        Ilmota mulle tänne uusi paikka terv. rintsikat!

        Pitää miettii......♥


      • Girditti
        Rintsikat/Girditti kirjoitti:

        Ohan se tosi noloo, jos äiti tuo rintsikat ja melkein pakottaa käyttään niitä.
        Äidit vaan on sellasii, et ne haluu nähdä, että niiden tyttäret onkin jo yks kaks kasvanu isoks tytöks, melkein naiseks.
        Mullekkin kävi niin, vaik oon vasta 15 v , eikä mulla vieläkään oo kunnon tissejä.
        Mulla on vaivaset topatut 75A rintsikat, mutta mun ystävälläni Girdittillä taitaa olla jotain 80 C tai D tai jotain siihen malliin.

        Girditti
        Meidän on äkkiä keksittävä uusi foorumi, kun tän osion luotsi
        Puujalka Orava bannaa meidät heti pihalle!
        Ilmota mulle tänne uusi paikka terv. rintsikat!

        Rintsikat/Girditti jos tarkoitit lähtemistä suomi24 palstoilta päätä sä missä mennään koska mä en tiiä paljoo paikkoi jos ei tarvi sähköpostiosoitetta koska mun ei toimi. Mut jos jäädään suomi24 palstoille nii ehdottaisin taru sormusten herrasta kirja-tai elokuvapalstaa koska siel ei käy enää paljon  ketään. Terkkuja ihanalle ihmiselle auringonpaisteelle:) ♥♥♥♥♥

        toivoo pitkän tauon jälkeen: Girditti


    • Olen 11v (marraskuussa 2014 12) Ja en uskalla pyytää rinaliivejä. Olen 146cm ja n.39kg. Voisiko joku auttaa minua? Kannattaako pyytää vielä rintaliivejä? Minua hävettää käydä koulun suihkussa ilman rintsikoita, koska kaikilla muila on. Olen aivan yksin. Myös nelosilla on ja olen vitosella. Jos joku viitsisi kertoa kokoni..

      • Helpper

        Se koko mitataan niin että mittaat kaks mittaa: 1. rinnanympäryksen suoraan rintojen päältä (senttimetreinä) ja 2. rinnanympäryksen ihan rintojen alapuolelta. Alapuolen mitta on se numero siinä rintaliivikoossa.

        Kuppikoko tulee siitä kun miinustat isomman mitan pienemmästä eli saat erotuksen. Esim jos rintojen päältä olis 75cm ja rintojen alapuolelta 65cm ni erotus on 75-65=10cm. Ja ne kuppikoot (eli se kirjain) menee sen erotuksen mukaan: AA=11cm, A=13cm, B=15cm, jne.

        Voit mittailla ni kaupas on sit helpompaa lähtee liikeel ees suunnileen oikeesta koosta.


      • APUA!!!!!!!!!
        Helpper kirjoitti:

        Se koko mitataan niin että mittaat kaks mittaa: 1. rinnanympäryksen suoraan rintojen päältä (senttimetreinä) ja 2. rinnanympäryksen ihan rintojen alapuolelta. Alapuolen mitta on se numero siinä rintaliivikoossa.

        Kuppikoko tulee siitä kun miinustat isomman mitan pienemmästä eli saat erotuksen. Esim jos rintojen päältä olis 75cm ja rintojen alapuolelta 65cm ni erotus on 75-65=10cm. Ja ne kuppikoot (eli se kirjain) menee sen erotuksen mukaan: AA=11cm, A=13cm, B=15cm, jne.

        Voit mittailla ni kaupas on sit helpompaa lähtee liikeel ees suunnileen oikeesta koosta.

        Moi mulki on ongelma D:
        Oon 11v tyttö täytän vuonna 2015 12.
        Oon jotain 136 cm pitkä (lyhyt).
        Painan alta 30 kg.
        Haluisin ees harkkarit mut en voi pyytää äidilt ku se ei ikinä ymmärrä mua...se vaan nauraa...
        ja kaikki muut käyttää jo, ja mua nolottaa ku oon koulun pukkareis ainoo kenel EI oo...ja kerran oon jo yrittänyt käydä ostamassa mutta kauppa oli ylläri pylläri kiinni ja uutta tilaisuutta ei näytä tulevan...koska käyn siellä salaa.
        Olisin tosi kiitollinen jos joku kiinnittäisi huomiota/auttaisi! :)


    • Eiolenoloa! :)

      Itse rupesin käyttämään rintsikoita joskus kutosluokalla, kun oltiin kaverin kanssa jossain Seppälässä ja hän on tosi sellane avoimesti puhuva ja tälläi.. :D Ja sitte mentiikin siitä rintsikkaosastolle. Mää olin aika nolona siinä tilanteessa kun ei ittlellä vielä ollu, mutta sitte kaveri ehdotti yhtiä ja kävin koittaa ja lopulta sitten ostin ne. :) Rupesin käyttää ja koulussa kyllä kaverit huomas ja vähän kiusotteli, mutta hyvällä mielellä siis ja naurettiin sille jutulle! Äiti ei sanonu asiaan mitään, joskus käytiin suihkussa ja laitoin ne rintsikat siihen maahan niin kysyi että mistä olin saanut, ja sanoin vain että kaupasta olin ostanut eikä äiti siitä sen enempää sanonut. ;) Ja perheessä kaikki varmasti tietää, käyn usein pikkusisarusten kanssa suihkussa ja alussa ehkä olivat että "Miksi sulla on tissiliivit" tai sanoivat muuta, en vastannut mitään tai sitten sanoin vain että "koska mä tarviin niitä". Nykyään ei sanota mitään.. :"DD

      Rohkeasti vaan, kyllä äidit ymmärtää kun on ollut ihan samassa tilanteessa! :) Ja olen tällä hetkellä 13 siis. ^^

    • natalia-anastasia

      Mee yksin ostaa tai tilaa netistä? Mä "kerroin" äitille sillä tapaa, että kun me tilattiin netistä vaatteita niin lisäsin vaan siihen ostoskoriin ne rintsikat mitä tarvein ja ei äiti siitä muuta huomautellut, kun kysy vaan, että katoithan et oli oikeeta kokoa :D

    • Apuatarvitseva:0

      Moi hei mul on sama ongelma. Mul on ympärys mitta 67 ja rintojen päältä 77-78 tarviinko rintsikoita. Ainaki on rinnat tosi tosi kipeet ja mikä koko mulla ois ja millasia suosittelette. Niinku topattui vai mitä? Ja ai niin oon 13v

    • TheMAN!

      Etsä rintsikoit tarvii mä voin pitää niist kii XD

    • ITKEN

      Tiedän keskustelu on vanha.Minä olen 11.v tyttö.ja minulla onaika isot rinnat mutta en osaa mitata niitä.Haluaisin kovasti edes minitopin olin yks päivä äitin kanssa saunassa ja sanoin sille "Haluun sellasen topin" Äiti sano vaan "Eiköhän sulla oo niitä toppeja ihan tarpeeks" Mä selvensin åitille "eiku sellasia minitoppeja" sitten äiti sano et "etsä nyt puolalasti voi ulkona liikkua" SE EI VAAN JMMÄRRÄ ETTÄ TARKOTAN ALUSVAATETTA .ENKÄ MITÄÄN TOLLASTA.Kun se sano ton nii olin ihan hiljaa koska en kehdannu enempää siitä puhua jalähin nopeesti saunasta pois pesin itteni ja tällee . Ja nyt tekis mieli vaan itkee ku en haluu käyttää 5 toppia paidan alla ettei näy läpi ja liikka tunneilla sattuu ku pitää juosta hyppiä yms.AUTTAKAA MITÄ MÄ TEEN !!!:"((

      • koitanytsaatana

        hmmm varmaan sanot sille äitilles että tartteet urheilurintsikat tai jotkut sellaset mitkä nyt tartteetkaan ei pitäis olla kauheen vaikeeta


    • BushDid911

      Teet itelles vaan foliolla ja rautalangoilla sitten kakskymppisenä voi ostaa kaupasta oikeet

      • Jokuvaan1238

        En osaa laskee kuppikokoo help!!! Alta se on 82cm ja päältl 88cm


    • Poika13w

      Oon 13w poika ja mun kuppi koko on 70C, onko Tämä normaali??

    • Eihätää

      Voit mennä vaan kauppaan itse ostamaan ne :) varmaan 60AA-60A ois hyvä sulle! :) mee vaan rohkeesti testailemaan sokokselta ainakin löytyy tuota ympäryysmittaa.

      • En usko että tuo koko pätee enää kolmen vuoden jälkeen..


    • lnlvivlnlbkblbkbkbk

      -----------Päivää, mistäs sitä tullaan?
      -Syyriasta
      -Onko mitään tullattavaa?
      -Ei ole
      -Onko teitä ikinä rangaistu?
      -Ei ole
      -Miksi tulitte tänne, tunnetteko täältä ketään?
      -Juu ma tunne ton yhe kaveri se kutsu meijä se nimi ol joku Nerg
      -Tutkitaampa sitten laukku ja kännykkä
      -Täällä laukussa on räjähteitä ja rynnäkkökivääri, miten selitätte tämän?
      -Minä ei tietää, äiti pakkasi laukun, varman äitin
      -Jaha selvä
      -Täällä teidän kännykässä näyttää olevan kuva, jossa teidän näköinen mies, seisoo päättömän ruumiin vietessä kädessään rynnäkkökivääri, pirkä puukko ja lanteilla näkyy olevan räjähteitä
      -Ei se olla minä, joku samannakonen, mina ottaa vaa kuva
      -Jaha selvä
      -Mutta miten teillä on näin paljon rahaa laukussa 100.000 dollaria, onko nämä varmasti rehellisesti ansaittuja
      -Kulla on sain ne kaverilta nimelta Cia MoSSad, hän kulla hyvin hyva tyonantaja ja tunnettu
      -Hyvä on, kaikki näyttää olevan kunnossa, TERVETULOA SUOMALIAAN.
      -Kiitos kiitos ja allahu akbar------- -

    • pyytää

      Kysy äidiltä milloin on sinun on syytä aloittaa rintsikoiden käyttö.
      Rinnat kasvaa kauniimman muotoiseksi jos et käytä liivejä

    • Ujolapsi

      Oon 12v enkä uskalla pyytää rintsikoita :( kuppikokoni olisi kai 65d :| olen myös aika epävarma kehostani enkä viitsi käydä edes äidin kanssa saunassa... Auttakaa joku (ei oo omaa rahaa et voisin ite ostaa)

    • edry

      Ihmeellisiä äitejä jotka eivät vie tyttäriään rintsikkaostoksille. Kun olin nuori niin äiti sanoi minulle että tarvitset rintaliivit ja vei minut kauppaan. Olin ihan ihmeissäni, kun pidin itse itseäni pikkutyttönä.

      Rintoihin sattuu jos juoksee ilman rintaliivejä ja nännit näkyy. Pelkäät että pojat kiusaa , toisillakin tytöillä on liivit tms. Kertokaa näin vanhemmillenne. Pyytäkää vaikka rahaa ostokseen ja menkää yksin kauppaan, jossa on myyjä auttamassa.

    • liikanuori

      moi oon aika nuori, mutta haluaisin jo rintsikat ku kaikilla kavereillakin on ja siis olen 10v. tiedän tiedän oon joku pikku lapsi, mutta haluisin ne ja ku kysyin äidiltä niin ei sille käyny. Vaikka oon vasta 10v. niin mulla on jo tosi isot rinnat. Kaikki koko ajan ihmettelee sitä ja vielä lisäksi mulla näkyy jo läpikin. Auttakaa mua!! mitä mä teen ku äidille ei käy ja tarviinko vielä rintsikoita??

      • Stina-Emilia

        Tarvitset rintaliivit. Jos on omaa rahaa edes 30€, sillä saa sokoksesta liivit. Tosi halpoja, jos ottaa alennuksesta. Mä ja mun sisko otettiin kumpikin 3 rintsikat ja selvittiin vähän päälle satasella. Myyjät sokoksessa auttavat tasan niin paljon, kun apua tarvitset. Isältä voi pyytää rahaa, se ei varmaan halua tulla mukaan.
        Et ole ollenkaan liian nuori. Olen itse 12 ja mulla on D65 rintsikat. Tsemppiä!


      • Sallaaaa

        Raidat jo tarvita Rintsikat.:)
        Kuppikoko lasketaan näin:
        1.Mittaa rintojen päältä ja alapuolelta (cm)
        2.Erota (eli vähennä) Rintojen päältä otettu mitta alta otetusta, esim.77cm-64cm=13cm
        Ja kuppikoot AA, A, B yms. Menevät näin: AA=11cm A=13cm B=15cm ja niin edelleen.
        (Toivottavasti oli apua!)


    • Rintsikoidenkäyttäjä

      Vanha keskustelu, mutta kerronpa silti oman rintsikoiden saanti tarinani (:

      5. Luokalla aloin käyttämään harjoitusliivejä jotka satuin saamaan kummitädiltäni.

      6. Luokalla alko näkyyn niin pahasti läp, vaikka oli harjoitusliivit, toppi ja paita joten oli pakko saada. Koko oli ihan btw 75A

      Nyt olen 8. Luokalla ja ostelen ite

    • Kysyiskö

      Mä ite sain ensimmäiset semoset harkka liivit kolmosella. Sain 6kpl(2sain serkulta). Sit mä huomasin että mulla ei ollu aina liivejä kun niitä tarvitsin. Sit kysyin äitiltä että voinko saaha lisää. Sit sain joululahjaksi 3parit. Sit jonkin aikaa sitten kun oltiin ostoksilla äiti oli liiviosastolla kattomassa itelle liivejä. Sit se oli silkeen että otappa tosta kokoa xs ja mee kokeileen niitä. Ne oli hyvät ha sain ne. Ne oli siis kupilliset. Ne teki mulle semmosen pikkusen turvallisemnan, tukevamman ja paremman tunteen. On sellaset keskikokoset rinnat ja välissä tuntuu että harkkaliivit ei riitä. Mietin että kysyisinkö siltä että voitaisko käyä ostaan parit erinlaiset lisää. Kysyiskö? TULIPA TÄSTÄ PITKÄ

      • Kysyiskö

        Siis oon nyt 12vuotta. Jos näätte tän


      • pinkitjavalkoseta75

        Kysy vaan, kyllä rintsikoita aina tarttee. Mä sain sun ikäsenä kans ekat topatut rintsikat. Niitä oli ihana pitää, kun oli niinku oikeet tissit, vaikei oikeesti ollukkaan.
        Kyllä ne tissit sit äkkiä kasvaa, mutta ekat paksusti topatut rintaliivit oli kaikkein kivoimmat.


    • aloittaja18

      okei nyt jos jotain kiinnostaa niin täällä ap, näin 4 vuoden jälkeen 18 vuotiaana :DD jotenkin ihmeellisesti löysin tän mun vanhan keskustelun ja aattelin nyt sit kertoo miten tässä kävi. elikkä kun oltiin äidin ja veljen kanssa katselemassa kevätjuhlavaatetta niin siinä sanoin sitten samalla et siellä alla pitäs olla jotain. no sit tottakai äiti rupes ehdottelee kaikkii toppeja ja tälläsii ja mä sit sanoin koko ajan et eeei no sit lopuks äiti sit ehdottiki et no tarkotäksä ny sit semmosii rintsikoita ja mentii sinne osastolle. no nolointaha täs oli se että mun veli seuras siinä perässä koko ajan meitä ja kuuli kaiken XDDDD eivittu mut joo sit äiti ehdotti semmosii yksii rintsikoita ja kysy et haluunks kokeilla ja sanoin sit heti ekojen kohalla vaa nopeesti et joo ku halusin tilanteesta nopeesti vaa pois ku veliki seuraa vieres :DD koko oli 75a eli ympärys oli oikeasti aivan liian iso mut sit menin kokeilee ja ne oli ihan hyvät mutta ei nyt mitkään täydelliset mut kuitenki paremmat kuin ei mitään joten otettii ne. niillä yksillä rintsikoilla tuli sitten elettyä semmonen vuosi että joo... kun en taaskaan uskaltanut pyytää uusia tai isompia joten sitten seuraavan kerran menin yksin kauppaan ja ostin itse kahdet vähän paremman kokoiset ja sovittelinkin vähän enemmän eri vaihtoehtoja. silloin itse päädyin kokoon 70b eli umpärysmitta oli jo paljon parempi :DD nykyään käytän kokoa 65e-70d
      tulipa taas kirjotettuu pitkä romaani :DD

      t. ap

      • Anonyymi

        Kiva kun kerroit! :) Mietin että mitenköhän sitten kävi?


    • Kokeiluaaaaa

      Olis kiva kokeilla niitä rintojasi.

    • Samaongelma

      Mäkin oon 13 ja mulla on suunnilleen samankokoiset rinnat ja kun pyysin äidiltäni oikeita rintsikoita se oli sillee et et sä mitää rintsikoita tarvii ei sul ees voi mennä sul o liian pienet xd

    • Olentosinolona

      Vanha keskustelu mut ihs

      Mä ite olin miettiny varmaa 5 kk niitte ostoo ja kerra olin mummilla ja päätin lähtee ostaa ne menin tokmannille otin jotku sopivan näköset ja sovitin ja ostin makso 5€ ja ihan surkeet älkää lapset ostako tokmannin liivejä

    • viisasaikuinenneuvoo1700

      Olet todella hoikka, jos ympärysmittasi on vain 66 cm eli vaatekokosi on varmaankin XXS! Rintaliiviesi ympärysmitta tulisi olla siis 60 (rintaliivien ympärysmitan tulee olla useita senttejä pienempi kuin todellinen ympärysmittasi), mitä ei varmaankaan kaikista liikkeistä edes löydy. Rintaliivit löystyvät ajan myötä ja joustavat muutenkin, joten siksi rintaliivien tulee ostaessa olla todella napakat päällä.

    • Anonyymi

      Ite sain "rintsikat" ne on siis vähän niikun urheilutopin ja ritsikoitten sekoitus. Mutta kuitenki sain ne noin puol vuotta sitte kun mä aloin käydä sairaalassa sydän tutkimuksissa niin siellä kannatti olla sellaset. Ja olin miettiny jo pari kuukautta miten kysyn äitiltä ja just ettiny näiltä keskustelupalstoilta, mutta sitten oli pakko hommata ja nyt mulla on 5 koska tarviin niitä sairaalassa niin käytän niitä arjessakin sitten.

    • Anonyymi

      Miulle ittelee äiti itse ilmotti että oli nähny prismassa semmodii vähän topattui liivei ja pääti ostaa mulle sitte toisen kerran olin mummin kaa lindex sissä ja se osti mulle koko 70B ja tnä just kävin kaupas äidin ja iskän kans ja vaa sanoin et voisko saaha tost tollaset liivit ne oli koko 70A mut ku vertas lindexin ja niit mitkä ostetti tnä tokmannilta ne oli ihan saman kokoset että ne koot vaihtelee!!

    • Anonyymi

      joo mä tiiän et on joku 6-7v vanha kesu mut silti, me oltii tänää goodmanis ja kysyin sit äitiltä et voidaaks käydä nopee lindexil ja sit mentiin. Kävelin suoraa rintsikkaosastolle ja kysyin et saanko tollaset ja näytin yksii, äitille kävi nii se sano et ota muutamat ja mee kokeilee. kolmannet oli sopivat ja nehän me sit ostettii, kiusallisinta täs oli se et mun veli tuli siihe kassalle just ku annoin ne sille myyjälle. oon siis 12v ja koko oli lopult 75A. tsemppii kaikile jotka ei oo uskaltanu kysyy mut haluis/tarvis jo rintsikat.

    • Tilaa postistimyynnistä jotain vaatteita ja samalla rintsikat.

    • Anonyymi

      Kysy sun äidiltä koska se alkoi käyttämään rintsikoita ja jos se vastaa esim. 12 tai 13 voit sanoa että ”koska mun pitäis aloittaa käyttää?” Hehe tulee 9vuotta myöhässä mutta tässä esimerkki jollekin muulle, jos sama ongelma.

    • Anonyymi

      Okei

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe