Olen perheenlisäyksen vuoksi hankkimassa farmaria, ja kysyisinkin palstalaisten mielipiteitä (risuja/ruusuja) Lagunasta. Kiikarissa siis olisi -97 2.0 RT. Mielellään kuulisin myös oston yhteydessä tarkistettavista tyyppivioista.
Kiitos jo etukäteen asiallisista vinkeistä:)
Näkemystä Lagunasta
5
1366
Vastaukset
- Jussi
- etupyörän laakerit
- vetaoakselit
- takaluukun lukko ja lukot yleensäkin
- takalasin pyyhkimen kiinnitys
- ruoste tuon ikäisessä
Nämä ovat omissa Laguna Breakeissani olleita vikoja, täällä non varmasti myös muita, jotka osaavat täydentää listaa.
Tilaa on lapsiperheelle, vaunut menevät heittämällä sisään. Laguna on myös mukava ajettava. Tuon ikäisessä penkit ovat vielä mallia sohva, faceliftin yhteydessä tuli paremmat. Jos rahat riittävät, osta facelift -malli 2-litraisella koneella.- Pete
Itellä oli 2.0 RT Break -96 noin 3 vuotta. Tänä aikana:
- kytkinvaijeri katkes
- yksi o-rengas vuoti lämppärissä
- takaluukun kahva/rekkarin tausta halkes
- lukot renkkas silloin tällöin, vaihdoin toiseen takaoveen tarvikemoottorin, koska vanha juuttui kiinni-asentoon. Keskuslukon vastaanotin sippas, korjasin itse
Ruostetta ei näkynyt, laakeri- tai vetoakselivikaa ei ilmaantunut. - Jussi
Ensimmäisestäni, vm -95 1.8 Breakista meni kakkosvaihteen synkkarengas (mikä se se sitten onkaan) vähän alle 100tkm:ssa. Kakkosvaihde ei mennyt kunnolla päälle.
- Paajanen
Tuossa tulikin jo asiaa. Kannattaa tosiaan katella 98 tai uudempaa, faceliftissä korjailtu kaikennäköisiä vikoja ja parannattu ruostesuojausta. Tuota mainittua facelift 2 litraista on vaikea löytää, minulla on sellainen, enkä ole toista nähnyt liikenteessä enkä myynnissä. Mutta 1.8-16V löytyy, ja jos ei vedä asuntovaunua tai aja aina mäkimaastossa täydellä kuormalla niin varmaan 1.6-16V kin riittää. Takakonttiin menee lastenvaunut ja 50kg koira ihan heittämällä. Myös kulmasohva on kuljetettu. Vikoja lisäksi: pakoputki hajoaa nopeasti, lämppärin kenno vuotaa joskus (tosin luulen että korjattu faceliftissä). Itsellä mennyt yksi laakeri, pakoputki ja nyt on ABS:ssä jotain häiriötä, todennäköisesti kontaktivikaa.
Mutta jos juuri tuota 97 2.0RT:tä haet niin tarkista pyöränlaakerit (nosta etupäätä, pyöritä pyörää ja tunnustele onko jousessa tärinää). Tarkista myös laatikon toiminta, eli kelaa kaikki vaihteet kylmänä ja lämpimänä.
Muutoin voin suositella Lagunaa. Itsellä tarkoitus pitää vielä kauan. (jos Peugeot 407SW ei vie mennessään...)- Jussi
Meillä näitä oli firmassa leasing-autoina ainakin 3-4 kpl, nyt jo menneet vaihtoon. Etsivä voi löytää, on ehkä paras vaihtoehto, jos ei 2.0S:ää oteta laskuun. Sitä myös vaikea löytää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."41756Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311222En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71900Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57826Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?100713Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38678Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?92659- 18656