Auto ei lähde käyntiin

apuva1

Mulla on automaattivaihteinen Passat, vm. -91.

Meni reilu kuukausi sitten ihan hyvin katsastuksesta läpi, eikä mitään ihmeempää ole ollut,,,tai no, laturin hihna vähän vinkunut, mutta se on jo vaihdettu.
Radio myös toimi hieman huonosti, mutta mies vaihtoi siihen antennin, jonka jälkeen toimi taas ihan ok.
Ainoa juttu oli sitten se, että radioon ei tullut valoja, mutta ei siinä ole kuulemma koskaan ollutkaan (auton edellisen omistajan mukaan).
Auto on myös herkkä kosteudelle, eli pitää tietynlaisella säällä peittää, tai ei aamulla starttaa, mutta peittäminen siis auttaa, eikä sen jälkeen ole ongelmia.

No, nyt sitten perusteellinen siippani alkoi tietysti vielä korjata sitä radion valoakin, mutta nyt kävi sitten niin, että koko auto ei lähde enää käyntiin, ei sitten millään,,,!!
Mies on nyt yrittänyt yhden vuorokauden selvittää asiaa, mutta ei tuosta mitään tolkkua tunnu tulevan.

Olisko jollain jotain vinkkiä, näkemystä asiaan???

3

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaatopaikalle

Ei tuonikäisen auton tarvitsekaan enää käynnistyä.

• apuva1

No, vanhahan tuo on, mutta on toiminut huomattavasti paremmin tähän saakka kuin siipan menopeli useamman tutun paljon uudempi auto.
      Uudempaan mulla ei vaan ole ollut varaa ja kun tämän sai edullisesti tutuilta, niin tottakai otin, kun autoa tarvitsin.

Tätä pystyy sentään vielä itse korjaamaan.
      Noiden uudempien -jo pelkät -korjauskustannukset nousee sille tasolle mihin itselläni ainakaan ei enää ole varaa.
      Yhdelläkin naapurilla uutena ostettu automaattivaihteinen ja sille ei pysty itse tekemään yhtään mitään, kun vikaa tulee (ja vikoja on riittänyt...paljon enemmän kuin tässä mun vanhassa), ei kuulemma itse voi edes öljyjä vaihtaa.
      Täällä maaseudulla auto on kuitenkin pakko olla.

Olis sitten vaan taas pitänyt luottaa ukon taitoihin ja uskoa, että kyllä se kärry vielä siitä käynnistyy.
      Käynnistyihän se lopulta nyt illalla!!
      Ja taas hyrrää ihan ok.... :)

• Ei vielä kaatop....

Älä viekään vielä kaatopaikalle, oli ihan asialliset perustelut. Hyviä kilometrejä edelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe