Osaako joku neuvoa?

raihnake

Mitä se niinkuin käytännössä tarkoittaa että jos työkyky on alnetunut 2/5? Itselläni on paha astma ja monia muitakin sairauksia.Osaako joku osatyökyvyttömyyseläkeläinen neuvoa?

6

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vielä 2/5

Tämä on kyllä todella mielenkiintoinen ja aiheellinen kysymys. En osaa vastata tuohon itsekkään. Minä en pysty lähtemään edes ulos yksin kodistani ja silti ei eläkkeelle päästetä kun tuo työkyky ei ole alentunut vaadittavan 2/5 osaa. Ilmeisesti kotoa käsin heidän mielestään pystyisin töitä tekemään vaan kun ammattina on hoitaja sekin aika mahdotonta.

• Häh? ?

Sen minäkin tahtosin tietää että mikä on 2/5 alentunut työkyky? Olen hoitaja ja minulla sisäilman takia paha astma ja suuret ääniongelmat ja muutakin kremppaa,Kuitenkin ei olisi lääkärin mukaan mahdollista hakea edes osatyökyvyttömyyttä ja kerran jopa kelalata lähettivät ohjeen hakea eläkettä..Kun sairastelen paljon..

• aina sairas

Kuinka huonokuntoinen sitten pitää olla tai äänetön(astma syö ääneni heikoksi) että sinne edes osatyökyvyttömyyeläkkeelle pääsee? kysyn vaan :X Kremppaa on jo moensorttista mutta pahin on tuo astma..

• ei vielä 2/5

Olisko niin että heidän mielestään voisit tehdä töitä missä ei tarvitse puhua.

• aina sairas

No näin voi tietty olla mutta pitäiskö mun opetelal viiittomakieli ja mennä kuurojen yksikköön..kun olen hoitaja.(hoitajakin on puhetyöläinen).:D Juu eihän noista ota selvää..jospa yrittäisin edes päästä jonkin tuen turvin puolipäivätyöhön..

• ei vielä 2/5

Siis eihän se hylsy siihen perustu että nykyistä työtäsi pystyisit tekemään vaan jotain työtä millä saat ansiotuloja. Siksi juuri on kaikenlaiset kuntoutukset ja uuteen ammattiin opiskelumahdollisuudet.
        Hassua vaan siinä on että päätökset perustuu yleensä siihen että kykenee vielä saamaan ansiotuloja saatavilla olevista työpaikoista. Ihanku oikeesti niitä nyt olisi saatavilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3015
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      119
      1806
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1729
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      66
      1359
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe