Olen täysin aloittelija vba:n kanssa. Voisiko joku ihana ihminen suomentaa mitä seuraavassa koodipätkässä tapahtuu? Minusta se näyttää siltä että välilehdeltä nimeltään DATA1 valitaan kaikki solut, sitten ne kopioidaan, sitten ne liitetään(mutta minne??) ja lopuksi ne tyhjennetään. Eli minun järjelläni ihan yhtä tyhjän kanssa?? :D Joten luultavasti en ymmärrä koodia oikein :) Voisiko joku viisaampi auttaa? :)
Sheets("DATA1").Select
Cells.Select
Selection.Copy
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
Range("E6:H10000").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.ClearContents
Range("A1").Select
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
VBA koodin suomennos :)
1
94
Vastaukset
Sheets("DATA1").Select
Cells.Select
Selection.Copy
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
Data1 solujen arvot muutetaan arvoiksi.
eli jos esim. solussa on kaava =A1 A2 kaava poistetaan ja kaavan tilalle laskukaavan tulos
Range("E6:H10000").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.ClearContents
Alueen E6:H10000 sisältö tyhjennetään
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
suojataan taulukko
hieman selkeemmin sama
With Sheets("DATA1")
.Cells.Copy
.Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
.Range("E6:H10000").ClearContents
.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
End With
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!1055754Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1814845- 1213570
- 692733
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul552542On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva211983- 341624
Toisesta ketjusta syntyi ajatuksia
Annan lähes koko elämäni hänen vuokseen. Alan miettiä olenko menettänyt järkeni enkä vain huomaa sitä? Hyväkin asia mikä141293- 101274
- 101232