Olen täysin aloittelija vba:n kanssa. Voisiko joku ihana ihminen suomentaa mitä seuraavassa koodipätkässä tapahtuu? Minusta se näyttää siltä että välilehdeltä nimeltään DATA1 valitaan kaikki solut, sitten ne kopioidaan, sitten ne liitetään(mutta minne??) ja lopuksi ne tyhjennetään. Eli minun järjelläni ihan yhtä tyhjän kanssa?? :D Joten luultavasti en ymmärrä koodia oikein :) Voisiko joku viisaampi auttaa? :)
Sheets("DATA1").Select
Cells.Select
Selection.Copy
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
Range("E6:H10000").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.ClearContents
Range("A1").Select
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
VBA koodin suomennos :)
1
127
Vastaukset
Sheets("DATA1").Select
Cells.Select
Selection.Copy
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
Data1 solujen arvot muutetaan arvoiksi.
eli jos esim. solussa on kaava =A1 A2 kaava poistetaan ja kaavan tilalle laskukaavan tulos
Range("E6:H10000").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.ClearContents
Alueen E6:H10000 sisältö tyhjennetään
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
suojataan taulukko
hieman selkeemmin sama
With Sheets("DATA1")
.Cells.Copy
.Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
.Range("E6:H10000").ClearContents
.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
End With
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?5112404Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh661393Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831330- 951242
- 1371218
- 1051098
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro133974- 48900
- 47841
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60780