Törkeää rahastusta yrityksiltä

Lääkkis2013

Tämä on nyt tällainen yleinen avautuminen. Ottakaa oppia minun virheistäni, kun etsitte sopivaa valmennuskurssia ja/ tai itseopiskelumateriaalia.

Haen ensi keväänä Helsinkiin lääkkikseen ja voitte arvata, että kuinka paljon haluan osata asiat todella hyvin. Onneksi aloitin materiaalin etsimisen varhain, koska minä naivina ihmisenä kuvittelin, että kaikki yritykset ovat suunnilleen yhtä hyviä. En lähde nyt nimiä kertomaan, koska en halua mitään syytteitä, vaan kerron miten asiat ovat.

Galenos poistui valintakoemateriaaliasta vuonna 2012. Toisin sanoen vuonna 2012 pidettiin pitkästä aikaa ensimmäinen valintakoe, jossa testattiin vain lukion oppimäärän osaamista. Käytännössä tämä muutos aiheutti sen, että anatomian yksityiskohtien osaaminen väheni, kun taas perusasiat piti entistä paremmin hallita.

Olen kirjoittanut kemian hyvin arvosanoin, mutta muuten aloitin tyhjältä pöydältä. Ensimmäisen yrityksen valmennusmateriaali vaikutti aluksi pätevältä. Oli kattavasti eroteltu biologian, fysiikan ja kemian osa-alueet erilliksi kirjoiksi. Lisäksi mukana oli vinkkejä ja harjoituksia aineistokoetta varten. Aloin innolla tekemään tehtäviä, mutta melkein heti pongasin asiavirheitä sieltä täältä. Jatkoin materiaalin lukemista, kunnes eteen alkoi tulla kirjoitusvirheitä. Lopullisesti hermostuin, kun huomasin, että kirjassa oli painotus edelleen Galenoksessa. Tehtävät olivat siis tehty niin, että lukion oppimäärällä niihin ei millään pystyisi vastaamaan.

Pistin palautukseen haukkuineen. Ottivat kommentit vastaan ja toivottavasti viisastuvat.

Seuraavassa yrityksessä hankkimani itseopiskelumateriaali oli erinomainen. Niiden kanssa on ilo opiskella. Toki sielläkin on pikkuvirheitä, mutta ei mitään sellaista katastrofia. Valitettavasti tämän yrityksen valikoimiin ei kuulu simuloituja valintakokeita, joten päätin ostaa ne toisesta yrityksestä. Kävin näissä simuloiduissa ja voi, että minulta meinasi mennä hermot. Tässäkin yrityksessä kokeissa esiintyi samanlaisia asia-, kirjoitus- ja tämä nyt ei kuulu lukion oppimäärään virheitä kuin ensimmäisessä mainitsemassani yrityksessä. Pistin palautetta, että en halua tulla jatkossa kursille.

Tällä hetkellä valmistaudun varmaan markkinoiden ainoan pätevän materiaalin kanssa, mutta ihmettelen syvästi, että miten kehdataankin huonolla koulutuksella rahastaa niin paljon. Oletusarvoisesti kuvittelee, että jos itseopiskelumateriaali maksaa noin 400-500 euroa, niin materiaali on edes jossain määrin hiottu kokonaisuus.

Nuoret olkaa tarkkoja, kun valitsette valmennusmateriaalinne. Jos kokemus asiavirheiden huomaamiseen ei riitä, niin kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että onko materiaalissa runsaasti kirjoitusvirheitä ja ihan puhtaasti luottakaa siihen tunteeseen, että opinko minä tämän materiaalin kanssa mitään.

5

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja.

      "Pistin palautetta, että en halua tulla jatkossa kursille."

      Tarkoitin, että en halua tulla valintakokeisiin.

    • virheitä siellä tääl

      Virheet varmaan johtuu siitä, että itse pääsykoekirjoissakin saattaa olla tuhat kielioppivirhettä per kirja. Ne saattavat kulkeutua täten myös itseopiskelumateriaaleihin. Pääsykoekirjathan ovat monella alalla laadullisesti tosi heikkoja kyhäelmiä.

      • ....................

        En minä ainakaan Galenoksesta ole löytänyt ainoatakaan virhettä...


      • tupsutin4
        .................... kirjoitti:

        En minä ainakaan Galenoksesta ole löytänyt ainoatakaan virhettä...

        Kirjoitusvirheiden lisäksi se oli täynnä asiavirheitä. WSOY:n sivuilla oli jopa 12 sivuinen korjauslista kirjaan. Eli et päässyt lääkikseen!


    • tee töitä

      Törkeeä rahastusta lääkäreiltä 15min.
      180 € 30 €.

      Ammattikorkea tai jokin helpompi linja niille joilla ei ole
      kyllä tai uskalla ottaa riskejä.

      Vain 8 % pääsee lukiosta suoraan lääketieteelliseen.

      Ja vain hyviä lääkäreitä tarvitaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe