tietäviltä, että miten kaukaa metsästäjästä ylösajava koira haravoi metsää?
30m? 100m?
Entä ilmoittaako ennen ylösnostoa eleillään linnusta?
Kiitos etukäteen.
Morken. kysysin
5
153
Vastaukset
- Susiuros
Max 30m, periaatteessa saisi olla lähempänäkin jotta haulikolla ehtii tilanteeseen. Indikoi kyllä eleillään, häntä alkaa vispata yms kun riistan käry käy nekkuun, eli on aavistettavissa että koira on saanut vainun.
- koiraa hankkimassa
Just joo..Mahtaisko viiriäiskoira olla mimmonen epeli lintumetällä?
Onko kellää kokemuksia rodusta?
- Taisto Mulli
Ennemminkin karkoittava koira. Haukkuu lähestyessään lintua. Jos mehto kestää haukussa niin varma saalis. Omaa viiriäiskoiraa käytän linnulle, villisialle ja hirvelle. Ihme juttu, mutta ei hauku hirveä ajaessaan. 3 v koiralle ammuttu 4 hirveä haukkuun.
- koiraa hankkimassa
En tiedä minkä hankkisi Korthalsingriffonin vai viiriäisen?
Pelkästän linnustukseen haen koiraa.Viiriinen olisi siinä mielessä hyvä,kun on niin pienikokoinen. Griffoni taasen ehkä parempi lintukoirana ainoastaan? Saksanseisoja on taasen liian iso ja lohomu?
Jostain kumman syystä olen nihin rotuihin tykästynyt. - rl.
koiraa hankkimassa kirjoitti:
En tiedä minkä hankkisi Korthalsingriffonin vai viiriäisen?
Pelkästän linnustukseen haen koiraa.Viiriinen olisi siinä mielessä hyvä,kun on niin pienikokoinen. Griffoni taasen ehkä parempi lintukoirana ainoastaan? Saksanseisoja on taasen liian iso ja lohomu?
Jostain kumman syystä olen nihin rotuihin tykästynyt.Korthalsingriffoni ja Saksanseisoja ovat Seisovia lintukoiria. Niillä on yleensä paljon laajempi haku (50 - 300 m) kun ylösajavalla koiralla ja ne seisoo riistan (suurimmaksi osaksi lintuja, mutta jotkut saattavat jänistä myös) ennen ylösajoa (käskystä ajaa ylös). Ne ovat molemmat about yhtä korkeita.
Jos pienempää ylösajavaa mietit, niin Field Spaniel tai Working cockerspaniel voisi olla jotain? Jos kumminkin haluat seisovaa lintukoiraa joka hakee laajemmin kun ylösajava niin Bretoni kuuluu pienempiin seisojiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606264- 1003232
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252546- 212188
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271686
- 251470
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2251403- 491382
- 301341