Espanjaan opiskelemaan?

Jenskki

Olen siis kiinnostunut muuttamaan Espanjaan ja opiskelemaan Madridiin. Vietin au pair vuoden Madridissa ja nyt tehnyt töitä suomessa noin vuoden verran,mutta kova kaipuu on takaisin. Olisiko täällä siis joitain ketkä ovat muuttaneet ihan opiskelun merkeissä? Ei siis amk tai yliopisto opiskeluvaihtojaa,vaan ihan itsenäisesti muuttanut ja hankkinut itselleen koulupaikan? Olen lukenut muutamia sivuja,että se on ihan mahdollista ja puhunut espanjalaiseten ystävien kanssa asiasta,mutta olisi mukava kuulla ihmisen mielipide tai kokemus joka on näin tehnyt. Olen hakenut myös Suomeen opiskelemaan,mutta eniten kutkuttaa opiskelut muualla. Osaan puhua Espanjaa ja opiskelen itsenäisesti lisää koko ajan. Kertokaa jos jollain on siis kokemuksia tai neuvoja, olisin super kiitollinen :)

5

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neppari1

Moikka!

Itse suunnittelen myös muutavani muutamaksi kuukaudeksi nyt näin aluksi myös Madridiin? mun kielitaito on vielä heikompi opiskelen koko ajan ja melkein joka päivä ehk'ä kielitaito siinä taso 2-3 suunnilleen tällä hetkellä.
      tiedä vaikka sitten jäisi pidempään jos kaikki menee hyvin.

• Jenskki

neppari1,meinaatko ihan opiskelemaan vai töihin? :)

• neppari1

Töihin jos vaan löytyy töitä, sielläkin kun aika heikko tilanne tällä hetkellä...

• anananaamadrid

Moi! Olen asunut Madridissa melkein viisi vuotta jo, joista olen opiskellut 4 ja nyt tällä hetkellä olen töissä. Opiskelin siis yliopistossa, Universidad Complutensessä , mutta viime syksynä jouduin lopettamaan toistaiseksi kun hinta nousi reilusti. Ensi syksynä olis tarkoitus työn ohella jatkaa opinnot loppuun. Jos haluat jutella, laita sähköpostiosoite johon suhun voi ottaa yhteyttä, en halua omaani täällä jaella :P olen muuten 25 v että en mikään ikäloppu hehehe

• FM 2006,

Hei! Kävin joitakin vuosia sitten Complutensessa 1 kk:n esp.fil.opintoja suorittamassa. Suomelle oli siinä kesänä 4 paikkaa. Todella ihana paikka oli, hyvä opetus ja asuminen asuntolassa ruoka oli erinomainen uima-altoineen.:) Espanjan valtion maksoi silloin kaikkien vaihtarien asumisen opiskelun opintorahan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      320
      7600
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1853
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      56
      1181
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe