1. Miksi yksikään 1600-1900 välillä tehty kansanmusiikin ei enää soi missään? Miksi kukaan ei laula niitä veisuja? Koska niissä ei ollut sitä laatua, vaikka ajan kouluttamaton jengi luuli kovasti että olisi?
JOS ON, MAINITKAA NIMIÄ KAPPALEISTA, JOITA EDELEEN LAULETAAN!
2. Miksi ei ole yhtäkään 1900-luvun populaarimusiikin biisiä, jonka harmonia ei olisi ainakin 150 vuotta vanhentunutta - eli sellaista, jonka sointuja ei olisi käytetty jo 150 vuotta aiemmin?
JOS MOISIA KAPPALEITA ON, MAINITKAA NIMIÄ.
3. Mainitse yksikin popin "teos", joka olisi sinfonia, konsertto, ooppera, sonaatti tai kvartetto.
JOS SELLAISIA ON, MAINITKAA NIMIÄ. (Klasarit sävelsivät enemmän lauluja kuin popparit, tiedoksi)
4. Ketkä taidemusiikin säveltäjät ovat omaksuneet tonaalisuutta poppareilta?
Neljä kysymystä
4
<50
Vastaukset
- Dhommi´´
Olisi upeaa saada vastauksia. Ehkö niitä ei vain ole.
Jos muuten kansanmusa on "suusta suuhun" kulkevaa perintöä, niin kaipa säilyneillä kappaleilla on jokin nimi sitten kuitenkin. - Dhommi´´
Niin?
- Juu?
1. Teki mieli vääntää tuo dhönnin tyhmä kysymys muotoon: Miksi yksikään 1600-2010 välillä tehty klassiseksi musiikiksi jostain syystä kutsuttu musiikki ei yhäkkään soi missään? Miksi kukaan ei laula niitä melodiattomia jollotuksia? Koska niissä ei ollut mitään laatua, vaikka koko ajan snobisti ja helminauha jengi on luullut kovasti että olisi?
-Mutta onneksi en vääntänyt.
2. Miksi ei ole yhtäkään 1900-luvun populaarimusiikin biisiä, jonka harmonia ei olisi ainakin 150 vuotta vanhentunutta - eli sellaista, jonka sointuja ei olisi käytetty jo 150 vuotta aiemmin?
Käännämme kysymyksen kirjallisuuteen ja esitämme vastaamattoman kirjallisuuskysymyksen. Kun on esim sata vuotta sitten kirjoitetut kirjat, niin olisiko järkevää kysyä että miksi nykyään ei kirjoiteta tekstejä tai kirjoja käyttäen eri kirjaimia ja sanoja kuin mitä tuolloin sata vuotta sitten käytettiin?
3. "Mainitse yksikin popin "teos", joka olisi sinfonia, konsertto, ooppera, sonaatti tai kvartetto".
Itse dhönni ei ole edelleenkään vastanmut kysymykseen miksi kenenkään ylipäätään pitäisi kirjoittaa musikillinen teos joka on sinfonia, konsertto, ooppera, sonaatti tai kvartetto?
Eihän niitä tähän mennessä kirjoitettujakaan kukaan ole koskaan kuunnellut.
Siispä, olisiko syy tosiaan että kun kukaan ei noita mainittuja enää kuuntele eikä ole koskaan kuunnelutkaan niin siksi niitten tekeminenkään ketään pitäisi kiinnosta.
Mutta vastaamaton kysymys dhönnille: Eikö vastaavasti klasarisäveltäjiltä, ja heistä varsinkin uupperasäveltäjiltä, tulisi edellyttää ainakin yhden iskelmä- tai pophitin säveltämistä ennenkuin aletaan uupperaa pykältämään? Uuppera kun on laulumusiikkia ja tehty hittibiisi tai pari todistaisi että kyseinen säveltelijä omaa edes jotain aitoa lahjakkuutta laulun tekemiseen.
4. Ketkä taidemusiikin säveltäjät ovat omaksuneet tonaalisuutta poppareilta?
Tyhmä kysymys. Mistä me voimme tietää mitä kukin klasarisäveltäjä kuten esim Saariaho kuuntelee vapaa-aikoinaan jos kuuntelee ylipäätään mitään. Ja eikös siellä Abelius sikatemiassa niille enää edes perusasioita opeteta? - Dhommi´´
"Miksi yksikään 1600-2010 välillä tehty klassiseksi musiikiksi jostain syystä kutsuttu musiikki ei yhäkkään soi missään? Miksi kukaan ei laula niitä melodiattomia jollotuksia?"
Tuhansia teoksia esitetään jatkuvasti. Kansanmusiikin saldo on 0.
"Käännämme kysymyksen kirjallisuuteen ja esitämme vastaamattoman kirjallisuuskysymyksen. Kun on esim sata vuotta sitten kirjoitetut kirjat, niin olisiko järkevää kysyä että miksi nykyään ei kirjoiteta tekstejä tai kirjoja käyttäen eri kirjaimia ja sanoja kuin mitä tuolloin sata vuotta sitten käytettiin?"
Ei järjen häivääkään vertauksessa: soinnut ovat tulleet vaiheittain, kirjaimet ovat olleet olemassa aina.
"Itse dhönni ei ole edelleenkään vastanmut kysymykseen miksi kenenkään ylipäätään pitäisi kirjoittaa musikillinen teos joka on sinfonia, konsertto, ooppera, sonaatti tai kvartetto?"
Vastaus kuuluu, että ne ovat parhaat ja vaativimmat ja eniten luovuutta edellyttävät sävellysmuodot. Ei suinkaan laulu.
"Tyhmä kysymys. Mistä me voimme tietää mitä kukin klasarisäveltäjä kuten esim Saariaho kuuntelee vapaa-aikoinaan jos kuuntelee ylipäätään mitään"
Mutta kun vastustamatonbeatles-pelle väitti niin että ovat muka saaneet poppareilta vaikutteita tonaalisuuden käytössä! Tyhmä väite, ilman muuta, mutta miksei nimiä vieläkään kuulu?
Iskelmähittien tekeminen on muuten alin musiikin tekemisen muoto. Taidat olla aika epämusikaalinen kun väität että kaikki tärkeä musiikki löytyisi iskelmähiteistä, sillä yksikään arvokas sävellys ei niistä löydy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Savonlinnassa machete hyökkäys!
Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...1914035- 1942891
Suoraan Sinulle
En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,581756- 1191726
- 131558
Nyt sitten ulos ihmiset!
Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.691424Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?
Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a4231357- 941329
Niin siinä kävi
Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum631300- 751237