Millaisia oppilaita? Henkilökunta? Avustajia? Haastavuus?
Vantaalla nyt haussa, kiinnostaa varsinkin länsi-vantaan sekä tikkurilan paja. Kaikki kokemukset yms. tervetulleita.
Työ pajaluokalla?
4
1488
Vastaukset
- aixx
Pajaluokka on uusi nimitys tarkkikselle ja oppilasaines on sen mukaista. Kysymys on käytös- ja tunne-elämän häiriöistä kärsivien pienryhmästä. Työ vaatii rautaista kokemusta ja sitoutumista ja erinomaisia ryhmänhallinta- ja vuorovaikutustaitoja sekä taitoa opettaa lähes kaikkia aineita kaikkein haastavimmalle oppilasainekselle. Mitä ihmettä tarkoittaa kysymys henkilökunta? Oletko koskaan ollut koulussa töissä? Ei siellä luokassa muuta henkilökuntaa ole kuin sinä. Harvassa paikassa on avustajaa ainakaan jatkuvasti.
- en usko
Eikö tosiaan E-Suomessa pienluokissa ole vakituisia avustajia??
- Rikkkkkke
vantaan pajoilla käsittääkseni opettajan lisäksi sostyöntekijä sekä avustaja. varmasti mielenkiintoista duunia
- aixx
Kaikissa kunnissa ei avustajia ole, hienoa jos edes jossain. Itse olen eteläsuomalainen opettaja ja sivusta seurannut pienluokkia opettavien kollegojen uurastusta. Ei siellä mitenkään itsestään selvästi ole avustajia auttamassa.
Sosiaalityöntekijä ei ole siellä tunnilla apuna, mutta pajaope saa varmasti pitää kyllä palaveria sossujen kanssa riittämiin. Näiden oppilaiden perheet ovat melko usein moniongelmaisia ja jo muutenkin sossun asiakkaita. Pajaluokan opettaja ei voi vain opettaa, hän on usein mukana oppilaan ja tämän perheen asiossa paljon laajemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h382852- 1302448
- 1582094
- 412055
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201788- 401389
- 511047
- 861005
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24982- 114934