Se turboton tietysti!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/02/05/kumpi-voitti-turbomoottorin-ja-tavallisen-kisassa/20132003/304
Kumpi voitti turbomoottorin ja tavallisen kisassa?
45
678
Vastaukset
- vanhaa tekniikkaa
Kuvaavaa on että vaadittaisiin tojoltakin vähintään 4-litrainen vaparimylly jotta töin tuskin voittaisi esim. VW:n 1,2 TSI:n vaikkapa väännössä.
- p-laatua....
Paljonko lienee ollut vääntö tässäkin 1,2 tsi moottorissa, kun turbo meni pois päältä ?
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/08/10/taman-takia-autovalmistaja-ei-kerro-tyyppiviasta/201235159/304
Ongelma ei ole mitenkään harvinainen, mutta takaisinkutsuahan ei voi tehdä, kun koko moottori pitäisi vaihtaa toiseen !
Tekninen päällikkö kertoo, että ei aiheuta vakavaa vaaraa koska:
" – Ahtopaineen säätöön voi periaatteessa tulla vika mihin tahansa turbolla varustettuun autoon, mutta silti auto vastaisi ajettavuudeltaan ahtamatonta moottoria, Haapaniemi perustelee."
Älkää vaan lähtekö perässä pitkän rekan ohitukseen jos edessä on on tällainen tsihtsih....- 2+16
Chevrolet on kehittänyt Cruzeen sellaisen turbollisen voimanpesän, että Toyota ei pärjää mitenkään!!
Huipputeholtaan ja kulutukseltaan aivan omaa luokkaansa!! - vag--
2+16 kirjoitti:
Chevrolet on kehittänyt Cruzeen sellaisen turbollisen voimanpesän, että Toyota ei pärjää mitenkään!!
Huipputeholtaan ja kulutukseltaan aivan omaa luokkaansa!!Volkkarilla on pikkuongelmista huolimatta muuten ihan vastaavat moottorit.
- Pikkuongelmista?
vag-- kirjoitti:
Volkkarilla on pikkuongelmista huolimatta muuten ihan vastaavat moottorit.
Voi pyhät pyssyt! Taitaa nyt olla savolaispoika juttusilla - vastuu on siirtynyt kuulijalle.....
- Suattaa sitä
Pikkuongelmista? kirjoitti:
Voi pyhät pyssyt! Taitaa nyt olla savolaispoika juttusilla - vastuu on siirtynyt kuulijalle.....
Ei kait niitä pikkujuttuja on vaan turhan usein...
- gdaada
Siihen turboon saa vielä 30hv lisää pelkällä ohjelmamuutoksella jos tehoja haluaa.
Siinä saa olla vaparissa taa 1litsra enemmän kuutoita jos meinaa pärjätä.
1.8t ohjelmoitu 215hv vastaa 3.0-3.5l vaparia
1.2t taas 2.5 litraista
Niin ja siihen turbottomaan ei kannata edes yrittää lisätehoa muutaman satasen hintaan. - --..--
Se on siltikin se pieni turbo moottori parempi. Myöskin kevyempi ja halvempi huoltaa koska ei tarvitse olla isoa öljytilavuutta. Ei vapari koskaan turboa voita vaikka tuollain vähän yritettäisiin tilastoja vääristää.
- VW ylivoima-FÜHRER
Veikkaan, että kunhan Toyota saa kehitettyä ahdetun bensamoottorin, VW:n 10-v. vanhat vapaasti hengittävät bensiinimoottorit vievät niitä 100-0.
- Kiala Viulu
VW ylivoima-FÜHRER kirjoitti:
Veikkaan, että kunhan Toyota saa kehitettyä ahdetun bensamoottorin, VW:n 10-v. vanhat vapaasti hengittävät bensiinimoottorit vievät niitä 100-0.
Tuskin Toyota alkaa turboja enää rakentelemaan moottoreihin, kun on selkeästi ilmoittanut jo ajat sitten lopettavans normaalien bensakoneiden valmistuksen n. 2020-2025. Toyotan aikomus on siitä eteenpäin valmistaa vain hybridi-, kaasu- ja vetykäytöisiä autoja. Dieseleitäkin Toyota valmistaa vain itse järeämpään kalustoon esim. Hilux, RAV4 ynm.
Toyota ei ole koskaa ollut kovin halukas valmistamaan bensaturboja, koska ovat heikkoja ja se näkyy muiden valmistajien tuloksissa. Turbot käy aina kalliiksi omistajille ja eivät sovellu kuin diesel kalustoon, johon ne alunperin on suunniteltukin. - Anti-Terska
Kiala Viulu kirjoitti:
Tuskin Toyota alkaa turboja enää rakentelemaan moottoreihin, kun on selkeästi ilmoittanut jo ajat sitten lopettavans normaalien bensakoneiden valmistuksen n. 2020-2025. Toyotan aikomus on siitä eteenpäin valmistaa vain hybridi-, kaasu- ja vetykäytöisiä autoja. Dieseleitäkin Toyota valmistaa vain itse järeämpään kalustoon esim. Hilux, RAV4 ynm.
Toyota ei ole koskaa ollut kovin halukas valmistamaan bensaturboja, koska ovat heikkoja ja se näkyy muiden valmistajien tuloksissa. Turbot käy aina kalliiksi omistajille ja eivät sovellu kuin diesel kalustoon, johon ne alunperin on suunniteltukin.Lueppas Kiala teidän uusin autipilipali tarkkaan läpi siellö kerrotaan tojolta tulevan pikkuturbo alahan valmistautua henkisesti.
- pihalla kuin lumi...
Kiala Viulu kirjoitti:
Tuskin Toyota alkaa turboja enää rakentelemaan moottoreihin, kun on selkeästi ilmoittanut jo ajat sitten lopettavans normaalien bensakoneiden valmistuksen n. 2020-2025. Toyotan aikomus on siitä eteenpäin valmistaa vain hybridi-, kaasu- ja vetykäytöisiä autoja. Dieseleitäkin Toyota valmistaa vain itse järeämpään kalustoon esim. Hilux, RAV4 ynm.
Toyota ei ole koskaa ollut kovin halukas valmistamaan bensaturboja, koska ovat heikkoja ja se näkyy muiden valmistajien tuloksissa. Turbot käy aina kalliiksi omistajille ja eivät sovellu kuin diesel kalustoon, johon ne alunperin on suunniteltukin.Ei oikein nappaa tuo Kialan propaganda kun koko muu maailma puhuu tulevista Toyotan downsizing - turbomoottoreista.
http://www.autoweek.com/article/20121001/carnews/121009997
http://wot.motortrend.com/report-toyota-to-introduce-direct-injection-in-2013-turbos-and-engine-downsizing-to-follow-269389.html
http://www.themotorreport.com.au/53354/toyota-going-turbo-with-new-small-engines-report
http://automotive.speedtv.com/article/autos-toyota-turns-to-turbochargers/ - Hiiala Hiiala
Anti-Terska kirjoitti:
Lueppas Kiala teidän uusin autipilipali tarkkaan läpi siellö kerrotaan tojolta tulevan pikkuturbo alahan valmistautua henkisesti.
Siinä sen taas huomaa, miten hyvin Kiala Viulu onkaan perillä kaikista Toyotan asioista, tuotakin asiaa jo tiukkana "Inside- piirin faktana" on jo pitkään jaksanut vakuuttaa. Ja Tojo-Terot uskovat Kialan jokaisen sanan.
- Kiulun Kaula
pihalla kuin lumi... kirjoitti:
Ei oikein nappaa tuo Kialan propaganda kun koko muu maailma puhuu tulevista Toyotan downsizing - turbomoottoreista.
http://www.autoweek.com/article/20121001/carnews/121009997
http://wot.motortrend.com/report-toyota-to-introduce-direct-injection-in-2013-turbos-and-engine-downsizing-to-follow-269389.html
http://www.themotorreport.com.au/53354/toyota-going-turbo-with-new-small-engines-report
http://automotive.speedtv.com/article/autos-toyota-turns-to-turbochargers/missä viipyy Kialan kommentti ja linkit???
Vai vieläkö sekkupoika (joka osaa vähän lontoota, ku on toyon maahantuojalla töissä) suomentaa em.linkkejä ylipastorille??
Vai joutuuko lahkon päämies jättään virkansa, kuin paavi konsanaan??
Kohta palstalla raikuu "toyota on kehittänyt IHMEMOOTTORIN 1.0L 180Nm ja 110hv, turboahtimella ruuditettuna!!" !!
Ja ohoh yhtäkkiä turbollinen minimoottori onkin maailman paras....ja toyotan kop...kehittämä!! - kialan japaninserkku
Kiulun Kaula kirjoitti:
missä viipyy Kialan kommentti ja linkit???
Vai vieläkö sekkupoika (joka osaa vähän lontoota, ku on toyon maahantuojalla töissä) suomentaa em.linkkejä ylipastorille??
Vai joutuuko lahkon päämies jättään virkansa, kuin paavi konsanaan??
Kohta palstalla raikuu "toyota on kehittänyt IHMEMOOTTORIN 1.0L 180Nm ja 110hv, turboahtimella ruuditettuna!!" !!
Ja ohoh yhtäkkiä turbollinen minimoottori onkin maailman paras....ja toyotan kop...kehittämä!!No comments!!
- Hiilala Hiilala
Kiulun Kaula kirjoitti:
missä viipyy Kialan kommentti ja linkit???
Vai vieläkö sekkupoika (joka osaa vähän lontoota, ku on toyon maahantuojalla töissä) suomentaa em.linkkejä ylipastorille??
Vai joutuuko lahkon päämies jättään virkansa, kuin paavi konsanaan??
Kohta palstalla raikuu "toyota on kehittänyt IHMEMOOTTORIN 1.0L 180Nm ja 110hv, turboahtimella ruuditettuna!!" !!
Ja ohoh yhtäkkiä turbollinen minimoottori onkin maailman paras....ja toyotan kop...kehittämä!!Kiala Viulu vetäytyy hetkeksi miettimään tätä uutta asiaa, kunnes palaa palstalle ylistämään Toyotan uutta, innovatiivista Downsize- turnomoottoria, jollaista ei löydy keneltäkään muulta koko maailmassa.
Siihen saakka Kiala Viulun valikoiva näkö hyppää tämän aiheen yli ja vastaa korkeintaan jollakin muulla nimimerkillä.
Aiheesta voisi kyllä avata ihan oman keskustelunsa, ettei asia pääse Kialalta unohtumaan, ja pitää se sitten pinnalla.
- Kiala Viulu
Vapaastihengittävä voittaa turbomoottorin joka osa-alueella, paitsi kiihtyvyydessä.
Yksikään pensaturbon kone ei kestä kovia ahtopaineita ja ovat aina hajalla, koska turbot asennetaan liian pieniin koneisiin. Turbot on sinänsä jo aina hajalla ja niitä vaihdetaan uusiin autoihin solkenaan 30 000 km välein. Turbojen kovat kierrokset, kuumuus ja laakeriviat syövät turbojen hyödyn täysin, koska korjaukset maksaa hunajaa. Lasku on aina lähes 3000 € pelkän turbon osalta ja jos kone on hajalla, tulee n. 7000 € lisää maksettavaa.
Pieni bensaturbomoottorilla varustettu auto vie polttoainettakin enemmän kuin vapaastihengittävä heikon väännon vuoksi. Turbo vie aina moottorista väännön ja siksi turboja joutuu käskyttämään kovilla kierroksilla pysyäkseen vapaastihengittävän mukana. Tämä on todettu aina testeissä ja viimeisin testi ajettiin Englannissa uudella Fordin yhden litran egoboots bensaturbolla, jota mainostettiin rassukkaa"ihmeturboksi".
Fordin turbo ihmemoottorit eivät myöskään ole kestäneet alkuunkaan ja todella useita Fordeja on palanut, kun koneet ja turbot ovat kuumenneet. Lähes kaikki Fordit on käskytetty ympäri maailmaan takaisinkutsun voimalla korjaukseen palovaaran vuoksi. Kaikkïin autoihin joudutaan asentamaan lisäjäähdytin, kun turdoahdin kuumentaa liikaa pientä moottoria, joka on liian pieni, lähes kuin nyrkin kokoinen nauris. Normaali iso jäähdyttäva pinta siis puuttuu täysin.
Englannin mäkisillä ja raskailla teillä "turbo-ihme" Fordit kulutus nousi lähes 9 l/100 km, kun vastaavan lenkin heitti Toyotan Aygo litraisella vapaastihengittävällä moottorilla 4,9 l/100 km raakalla voimalla ja väännöllä, joka puuttuu turboista.
Turbomoottorit kun joutuu rasitukseen esim. mäkisessä maastossa ja kurmattuna, ovat täysin aneemisia plösöjä vapaasti hengittävän edessä. Turbojen mitatut tulokset saadaan vain paperilla näyttämään paremmilta, jotka tehdään rullilla sisätiloissa laboratorio olosuhteissa.
Olen jo aijemmin kirjoittanut monesti ettei turbot sovellu kuin dieseleihin, joihin ne aikoinaan alunperin on kehitettykin. Dieselmoottorissa turbot sentään toimii rikkoutumatta, eikä hajota koneitakaan. Isoon diesel lohkoon kun saadaan esim. parempi jäähdytys tasaisesti jo automaattisesti.
Tässä vain yksi esimerkki kymmenistä tuhansista netin kirjoituksista, kun turbot eivät kestä ja niitä vaihdellaan joka 30 000 km huollon yhteydessä. Kallista jälkeä syntyy, kun alle 130 000 km ajettuun on menossa neljäs turbo ja jokainen kilahdus maksaa lähes 3000 €. Vielä jos kone hajoaa, lisäå n. 7000 €
Täysin vakio juttu nykyään.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=623404&sid=7fc42e08be692031e3f5f953e2129213- Voimaa koneeseen
No eihän se ole köyhältä Tojohojo kuskilta pois. On sillä turbolla vaan niin mukava NÖYRYYTTÄÄ jokaista kolikkoaan laaskevaa Tojo-uunoa. On ihan sama mitä autoilu maksaa kunhan se on NAUTINNOLISTA ettehän te tuulipuvut siitä puolesta mitään tiedä. Teille riittää kun pääsee S-markettiin hakemaan tarkous Saludoa jos vaikka naapurin setä tulee käymään Tojo asioissa. Kokeilisitte joskus oikealla moottorilla varustettua autoa eikä mitään verkonpaino räpellyksiä.
- Voimaturbo
Ha haa haa! Johan tarinan rustasit ja täyttä tuubaa koko juttu. Uskotko itsekin moiseen satuiluun? Vai on litraisessa aygossa, vieläpä vaparissa roima vääntö ja voima! Mene ajamaan jollain nykyaikaisella pikkuturbolla ja aja sitten aygolla, niin voi vähän silmät aueta.
- HuiHai Daewoo
Voimaturbo kirjoitti:
Ha haa haa! Johan tarinan rustasit ja täyttä tuubaa koko juttu. Uskotko itsekin moiseen satuiluun? Vai on litraisessa aygossa, vieläpä vaparissa roima vääntö ja voima! Mene ajamaan jollain nykyaikaisella pikkuturbolla ja aja sitten aygolla, niin voi vähän silmät aueta.
Kiala Viulun kirjoituksia ei kannata noteerata mitenkään, johan tuo kirjoitus paljasti tietämyksen tason. Kohta tulee linkillä Toyotan myyntimäärät, sitten amerikan myynti prosentti ja sen jälkeen hybridien nousseet myyntiluvut. Samaa mantraa päivä toisensa jälkeen. Ja Tojo saa joskus oman pikkiturbonsa valmiiksi niin sen jälkeen Kialan mielestä se on kaikkein paras.
- Kiala Viulu
Heikkoja on turbot, kun noin paljon tarvitsee huoltoa papaastihegittävään nähden. Jopa valmistaja/myyjä varoittelee heikkouksista ja siksi antaa lyhyen mitättömän takuun "tuuligeneraattorilleen"
http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=37 - totta kyllä
Kiala Viulu kirjoitti:
Heikkoja on turbot, kun noin paljon tarvitsee huoltoa papaastihegittävään nähden. Jopa valmistaja/myyjä varoittelee heikkouksista ja siksi antaa lyhyen mitättömän takuun "tuuligeneraattorilleen"
http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=37Eipä näköjään kestä turboviritykset
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=115000 - Voimaa koneeseen
Kiala Viulu kirjoitti:
Heikkoja on turbot, kun noin paljon tarvitsee huoltoa papaastihegittävään nähden. Jopa valmistaja/myyjä varoittelee heikkouksista ja siksi antaa lyhyen mitättömän takuun "tuuligeneraattorilleen"
http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=37Rahanmeno ei edelleenkään koske tuulipukuisia ja lippispäisiä Toyboy kuskeja.
- ekstojo
Kyllä huomaa ettei Viulukiala ole ikinä turboa nähnytkään perävaloja lukuunottamatta. Eipä kukaan tojolla ajaisikaan jos olisi päässyt kunnon turboa testaamaan. En aja enää minäkään.
- viuluvinkuujavalitta
Kiala Viulu kirjoitti:
Heikkoja on turbot, kun noin paljon tarvitsee huoltoa papaastihegittävään nähden. Jopa valmistaja/myyjä varoittelee heikkouksista ja siksi antaa lyhyen mitättömän takuun "tuuligeneraattorilleen"
http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=37Ainakin tojon yritelmät: itsellä oli yaris turbo 1,5 vm 2005, 7500km välein huolto, saatanallinen polttoaineenkulutus,huono ajettavuus/ajo-matkustusmukavuus,karmean äänekäs ja kruununa kone täysin rikki 125 tkm kohdalla... vaihtui audin 1,4 turboon 30tkm välein huolto, nyt takana 2v huoletonta autoilua, loistava ajettavuus,kulkee kuin sukkasillaan kun vertaa tojoon,mukava matkustaa/ajaa, joita ei todellakaan voinut sanoa tojon turbo viritelmästä, no toiset ne osaa, tojo ei
- Aven sisko
Uskonnonvapaus on hieno asia.
Olisi nämäkin palstat aika tylsiä muuten! - Kiala Viulu
viuluvinkuujavalitta kirjoitti:
Ainakin tojon yritelmät: itsellä oli yaris turbo 1,5 vm 2005, 7500km välein huolto, saatanallinen polttoaineenkulutus,huono ajettavuus/ajo-matkustusmukavuus,karmean äänekäs ja kruununa kone täysin rikki 125 tkm kohdalla... vaihtui audin 1,4 turboon 30tkm välein huolto, nyt takana 2v huoletonta autoilua, loistava ajettavuus,kulkee kuin sukkasillaan kun vertaa tojoon,mukava matkustaa/ajaa, joita ei todellakaan voinut sanoa tojon turbo viritelmästä, no toiset ne osaa, tojo ei
Toyota Yaris turboja ei ollut
tarkoituskaan tehdä kuin pieni
erä maailmalle ja Suomeen
kiintiö oli 38 kpl.
Toyotan tehdas ei ollut millään muotoa ollut tekemisissä turbojen asennusten ja muiden muutostöiden tekemisessä. Koko homma hoidettiin aivan muualla ulkopuolisen virityspajan tekemänä.
Myöskään Toyota Yariksen turboja
ei edes oma tehdas tehnyt vaan virittelyn, suunnittelun ja
rakentamisen asennuksineen hoiti
ulkopuolinen kilpa-autoja
rakentava
Saksalainen Toyota
Motorspor käsialallaan.
Pohjoismaihin ja Suomeen
tuotavien Yaris autojen
turbojen asennus ja alustan
muut muutostyöt
asennustöineen on tehty
Tanskassa.
Toyota Yaris turboja ei ollut
tosiaan tarkoitus tehdäkkään
kuin muutamia satoja
kappaleita maailmalle ja Suomeen niitä
saatiin 38 kpl ulkopuoliren
virityspajan suunnittelemana ja tekemänä.
Toyotan omassa tehtaassa
niitä ei tehty, eikä edes
suunniteltu.
Toyota Yaris turboja tehtiin
vain v. 2004 yksinomaan muutama 100 kpi ja Suomessa viimeiset
myytiin v. 2005 tuodusta 38 kpl erästä. - Jarmo Valo
Voi sinnuu Kiala kun kirjoitat roskaa taas kerran. Meille on 1,8 Audi turbolla ja ikää sillä 10 vuotta. Ajettu on 230.000 km. Nyt vaihdettiin ahdin uuteen, hintaa tuli töineen 1200 euroa. Sinä sitten olet ihan uskomaton asioidon vääristelijä, oletko vallan toyota kauppiaan pikku apulainen ?
- viuluvinkuujavalitta
Kiala Viulu kirjoitti:
Toyota Yaris turboja ei ollut
tarkoituskaan tehdä kuin pieni
erä maailmalle ja Suomeen
kiintiö oli 38 kpl.
Toyotan tehdas ei ollut millään muotoa ollut tekemisissä turbojen asennusten ja muiden muutostöiden tekemisessä. Koko homma hoidettiin aivan muualla ulkopuolisen virityspajan tekemänä.
Myöskään Toyota Yariksen turboja
ei edes oma tehdas tehnyt vaan virittelyn, suunnittelun ja
rakentamisen asennuksineen hoiti
ulkopuolinen kilpa-autoja
rakentava
Saksalainen Toyota
Motorspor käsialallaan.
Pohjoismaihin ja Suomeen
tuotavien Yaris autojen
turbojen asennus ja alustan
muut muutostyöt
asennustöineen on tehty
Tanskassa.
Toyota Yaris turboja ei ollut
tosiaan tarkoitus tehdäkkään
kuin muutamia satoja
kappaleita maailmalle ja Suomeen niitä
saatiin 38 kpl ulkopuoliren
virityspajan suunnittelemana ja tekemänä.
Toyotan omassa tehtaassa
niitä ei tehty, eikä edes
suunniteltu.
Toyota Yaris turboja tehtiin
vain v. 2004 yksinomaan muutama 100 kpi ja Suomessa viimeiset
myytiin v. 2005 tuodusta 38 kpl erästä.Taas kootut selitykset.... auto oli jokatapauksessa, vaikka miten lässytät, toyota ja täysi paska. Toiset osaa rakentaa moottorin, tojo ei.
- Kiala Viulu
HuiHai Daewoo kirjoitti:
Kiala Viulun kirjoituksia ei kannata noteerata mitenkään, johan tuo kirjoitus paljasti tietämyksen tason. Kohta tulee linkillä Toyotan myyntimäärät, sitten amerikan myynti prosentti ja sen jälkeen hybridien nousseet myyntiluvut. Samaa mantraa päivä toisensa jälkeen. Ja Tojo saa joskus oman pikkiturbonsa valmiiksi niin sen jälkeen Kialan mielestä se on kaikkein paras.
Voittoa tuottavalla Toyotalla menee jo liian hyvin, kun laadullisesti parasta ja kestävintä ostetaan nyt jo yli odotusten.
Muu hiipuu hiljalleen uhohduksiin ja vaikeroi konkurssien paraalla heikkouksien kanssa.
http://www.automerkit.fi/uutiset/automerkit/artikkelit/meneekoe-taellae-merkillae-jo-liian-hyvin.html - pitää välttää
totta kyllä kirjoitti:
Eipä näköjään kestä turboviritykset
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=115000Kannattamaton VAG ostos ja suvun häpeä riesa siis.
- mainio toyota
Voimaa koneeseen kirjoitti:
Rahanmeno ei edelleenkään koske tuulipukuisia ja lippispäisiä Toyboy kuskeja.
Ei niin koske ja siksi euroja riittää pankkitilillä ja vähän muuhunkin. Muilla varat menee auton kosjaamiseen
- aappe
Autobild lehdessä kerrotaan myös selvästi samat asiat, mitä nim. Kiala Viulukin kirjoitti,
että uusien tutkimuksen
mukaan nykyiset turbot
on kestävyydeltään heikkoja.
Tehoa otetaan liikaa
tilavuuteen nähden
Vastaava vapaastihegittävå bensiinimoottori
kestää huomattavasti
pitenpään ja tulee edullisemmaksi kaikilla osa-alueilla- Voimaa koneeseen
Mitä sitten, rahalla saa ja turbolla pääsee.
- aappe
Voimaa koneeseen kirjoitti:
Mitä sitten, rahalla saa ja turbolla pääsee.
Rahaa sulla köyhällä nettikulkurilla ei ole ja turbot jää vain korjaamon riesaksi, pikkuinen kehdossa uneksiva vauvaliini
- Voimaa koneeseen
aappe kirjoitti:
Rahaa sulla köyhällä nettikulkurilla ei ole ja turbot jää vain korjaamon riesaksi, pikkuinen kehdossa uneksiva vauvaliini
Juu ei ole sinä sen tiedät. Mutta vinkkinä voin sanoa että kaksi TURBOA on pihassa nytkin. Toinen akan ja toinen mun. Eli kuse tuubaas.
Eikä se ole vieläkään tojo-peelolta pois. Taitaa vaan vituttaa polkea löysää vaparia ja akkaa. - aappe
Voimaa koneeseen kirjoitti:
Juu ei ole sinä sen tiedät. Mutta vinkkinä voin sanoa että kaksi TURBOA on pihassa nytkin. Toinen akan ja toinen mun. Eli kuse tuubaas.
Eikä se ole vieläkään tojo-peelolta pois. Taitaa vaan vituttaa polkea löysää vaparia ja akkaa.Eli siis kaksi turboa pihassa ja molemmat hajalla. Taitaa vielä vauvan "helistimet" olla irti koneesta ta pudonnet pihan lumihankeen.. oij..joih.. voih...surkeus:)) Sitähän se turbo urpon elämä on; ikuisesti ja aina pajalla, elämä hajalla ja ainut pakopaikka parempiosaisten Toyota palsta.
Viihtyisiä ja opettavaisia hetkiä täällä.
- VW Golf GTI
Kyllä se on poijaat niin, että turbon tuottamalla väännöllä noustaan sulavasti ja voittajana häpykummulle. Siihen ei Toyota-autolla pysty.
- Mitähän
turbolla tekee suomen oloissa, kesälläkin olematon hyöty normi liikenteeseen.
- Kialan savusumu
Kiala Viulu8.2.2013 18:10
"Vapaastihengittävä voittaa turbomoottorin joka osa-alueella, paitsi kiihtyvyydessä..................ja plaap.................plaap"
Joo joo. Katotaan nyt miten Toyotan tuhnumoottoreille käy
kun tulee euro 6, 7 ja sitä rataa. - Kiala Viulu
Mun Avensis kiihtyy 10,5 s. Monesti olen liikennevaloista painanut ensimmäisenä kuin tykin suusta.
- Voimaa koneeseen
Just ammattilaisen lausunto 0-100 voi urpo kun olet tyhmä. Mikä helvetin mopoauto sulla on ? Ei tolla arvolla ole mitään merkitystä. Ainoa paikaltaan lähdettävä mittaus joka jotain kertoo suorituskyvystä on varttimaili. Jos sun mopoautos vetää sen edes alle 14 s niin respect mutta ei taida onnistua. Jos toi 0-100 on sulle tärkeä niin mulla virallisesti mitattu 6.2 oliko sun arvo mitattu vai ihanko katsoit tehtaan esitteestä. Käytänössä enemmän merkitystä on esim. 60-120 sä et kerkiä sanoa edes toj... kun olen jo hävinnyt horisonttiin. Kokeile joskus tehokasta TURBOA niin tiedät mitä on suorituskyky.
- petterin kirjoitus
Ei ole kialalla Avensista, joten edehdyit henkilöstä, feikki
- Avenomi
petterin kirjoitus kirjoitti:
Ei ole kialalla Avensista, joten edehdyit henkilöstä, feikki
Eikö nämä keskenkasvuiset ja henkisesti köyhät vois jo
mennä taistelemaan sinne omalle vikareenasivustolle.
Sairasta vääntämistä. Mitä merkitystä on Suomessa auton
räjähtävällä kiihtyvyydellä ja yli 200:huipulla kun rajoitukset
suurimmalla osalla teistä on 80 ja 100. Kaikkein järkevintä
olisi vakuutusmaksujen porrastus tehdä samoin kuin
moottoripyörissäkin eli teho-paino suhteessa.
Saataisiin nämä todelliset kaaharit ja kaikesta liikkuvasta
ohi yrittävät vastuuttomat "euroopan omistajat" miettimään
omaa asennettaan. - Voimaa koneeseen
Avenomi kirjoitti:
Eikö nämä keskenkasvuiset ja henkisesti köyhät vois jo
mennä taistelemaan sinne omalle vikareenasivustolle.
Sairasta vääntämistä. Mitä merkitystä on Suomessa auton
räjähtävällä kiihtyvyydellä ja yli 200:huipulla kun rajoitukset
suurimmalla osalla teistä on 80 ja 100. Kaikkein järkevintä
olisi vakuutusmaksujen porrastus tehdä samoin kuin
moottoripyörissäkin eli teho-paino suhteessa.
Saataisiin nämä todelliset kaaharit ja kaikesta liikkuvasta
ohi yrittävät vastuuttomat "euroopan omistajat" miettimään
omaa asennettaan.Ja näin kirjoittaa angstinen tojo-kuski kyrpiintyneenä ohitus yrityksestä täysperävaunurekasta ohituskaista vaan loppui kesken yrityksen. No ensikerralla odotat että rekka menee sivuun ja laskee sinut ohi. Kun itsellä ei ole tehokasta autoa niin ei saa olla muillakaa. Ja kaikki ketkä eivät ole samaa mieltä ovat mulkkuja vag kuskeja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447286
- 324038
- 573575
- 503100
- 172786
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492259- 372258
- 432238
- 492235
- 162226