Kun mitä luultavimmin on naimisiin meno edessä muutaman vuoden päästä, niin tuli mieleen että mikäköhän on käytöntö sormusten pitämisen suhteen, kun itse olen ev.lut. seurakunnasta ja mies on ortodoksi. Ortodoksit kun laittaa vihkisormuksen oikean käden nimettömään... Vähän tuntuisi hölmöltä sellainenkin, jos toinen pitää vasemmassa ja toinen oikeassa? Omasta mielestäni tuntuisi järkevimmältä, jos pidetään vasemmassa nimettömässä molemmat...
Vasempaan vai oikeaan nimettömään
4
334
Vastaukset
- n28v
Itse olen menossa naimisiin ulkomaalaisen katolisen kanssa mutta paatimme silti ottaa sormukset vasempiin nimettomiin osaksi siita syysta kun mun oikean puolen keskisormi on murtunut aikoinaan ja siksi hieman vino niin esteettisistakin syista paatettiin sit laittaa sormukset vasempaan nimettomaan. Ja taa ei sit oikeesti oo vitsi vaan totista totta. :)
- ihan sama
Jos vihitään tai siunataan kirkossa, niin tietysti sen uskon mukaan sormussormi. Tietysti sen sormuksen voi arkena laittaa ihan mihin tahansa.
Tietysti voi ajatella niinkin, että käyttää sormusta sen mukaan, mikä maassa on vallitsevin tapa. - sormukset vasemmassa
Josko kumpikin pitäisi sormusta siinä nimettömässä, missä se tuntuu luontevalta? Eipä tuo sormuksen käyttäminen tai käyttämättä oleminen muuta avioliittoa miksikään. :)
- Love
Vasemmassa nimettömässä on yhteys sydämeen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343982Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232297Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401449
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8827J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756