nyt puhutaan paljon pissasakosta, kertokaas nyt asijantuntijat onko se koira sairas jos se merkkaa tai on pentu joka ei ole vielä oppinut sisäsiistiksi?
vai onko nyt kuitenkin niin että ne ihmiset ovat itse sairaita jotka väittävät koirien normi käytöstä sairaalloiseksi ja keksivät sakkoja hyvien ja tunnollisten koiranomistajien kiusaksi. hyvä koiranomistajahan haluaa harrastaa koiransa kanssa
Pissasakko ja koiran terveys
10
79
Vastaukset
- Mari N.
Merkkailu on normaalia ja pentujen sisäsiisteysharjoittelu on joskus pitkä prosessi, tuomitsen nämä pissasakot ehdottomasti enkä aijo osallistua yhteenkään tapahtumaan jossa se on käytössä. En halua tukea tällaisia sakkoja jotka ovat kohtuuttomia.
- Rahan perässä
ihan normaalia on, en käsitä nyt ideaa tässä sakossa ollenkaan, tuntuu rahastamiselta
- Liisa
Juu en minäkään nyt saa kiinni oikein siitä mikä tän pissasakon pointti on. Kerätä rahaa ihmisiltä rahoittaakseen jonkun mätsärin toimintaa, ei ne rahat niihin siivoomisiin noin isoja summia vie kuin mitä olen kuullut. 30 euroakin perivät yksistä pikkupissoista!
- Toinen puoli
Itse olen sitä mieltä, että koiraharrastajien tulee pyrkiä pitämään puhtaana harrastusalueensa. Siihen kuuluu jätösten keräämisen lisäksi myös se, että vähän katsotaan, minne koira pissii. Koirien merkkailua vahditaan myös normaaleilla remmilenkeillä, miksei siis näyttelyalueillakin? Postilaatikoiden kylkiä ei saa koristella, ihmisten kotipihoille kulkevat polut jätetään yleensä rauhaan ja kerrostalon pihoista ei muutamia poikkeuksia lukuunottamatta löydy keltaista pissapostia. Vaikka pikkukoira haluaisikin merkata omistajansa kanssa juttelevan henkilön housunlahkeet, ei sitäkään sallita. Miksi koiratapahtumille (yleensä vuokratut!!) alueet eivät saisi samanlaista kunnioitusta osakseen? Pentupalstalla on menossa oikein hyvä keskustelu siitä, kenen sitten pitäisi maksaa merkkailuista ja juniorikehän vahingoista koituvat kulut, ellei sitten vahingontekijän omistajan... kun eivät ne kehien matot ole ilmaisia eikä epäsiistiksi muuntunutta urheilukentän reunaa haluta vuokrata enää samaan hintaan näyttelytoiminnalle.
- minunmielestä
samaa mieltä ja esim tokohallissa, jossa harrastamme, niin on nurmikenttä ja minusta välttämätöntä että merkkailua rajoitetaan pissasakoilla. Koira kun ei saa toko-kokeessa haistella maata, ja jos sinne olisi pissailtu ihan surutta, niin olisi ihan hirveä kiusaus koiralle olla se nokka maassa kokeissa.
Mikäli omistajat itse siivoavat koiriensa lätäköt ym jätökset kehästä, en tuota pissasakkoa ymmärrä, mutta jos joku muu ne siivoaa, niin sitten ko sakon voisi määritellä siivouspalkkioksi.
- Kouluttaja67
"kertokaas nyt asijantuntijat onko se koira sairas jos se merkkaa tai on pentu joka ei ole vielä oppinut sisäsiistiksi?"
Molemmat mainitut ovat merkkejä koiran sairaudesta. Olen itse namittanut koiruleitani ja ne ovat onnellisia kun niiden ei tarvitse enää merkkailla eikä olla sisäsiistejä. Olen kokenut koirankouluttaja, joten tiedän mistä puhun. Miten lahjominen liittyy merkkailuun? Meillä ei ole lahjottu ainuttakaan koiraa ja hyvin ovat sisäsiisteiksi oppineet. Muutenkin ne ovat pitkälle koulutettuja ja ihan ilman ainuttakaan makupalaa. Jos koira ei opi muuten kuin syöttämällä sitä jatkuvasti, on vika kouluttajassa.
Pennuille sattuu joskus vahinkoja, mikä yleensä on ihmisen vika. Ei pentu ole läheskään välttämättä sairas vaikka vahinko sattuisikin.
"olen namittanut koiriani eikä niiden tarvitse enää merkkailla eikä olla sisäsiistejä". Siis mitä? Sallit niiden tehdä tarpeensa sisälle? Vai pidätkö niitä ulkona yötä päivää kesät talvet?
Kokenut koirankoluttaja, todellakin... Anteeksi nyt, mutta sen perusteella mitä sanoit, en kyllä antaisi koiraani sinulle koulutettavaksi. Voi olla että tulkitsin väärin, mutta minusta viestisi oli varsin yksiselitteinen.- Kouluttaja67
Tosi ärsyttävää tollainen provoilu. Et tiedä selvästi mitään kouluttamisesta. Onnellinen koiruli ei nosta sivistymättömästi jalkaa eikä nuuhki sivistymättömien rakkien eritteitä. Se kulkee uljaan atleettisesti ja oikiaoppisesti sekä sivistyneesti ulkoiluttajan oikialla puolella eikä temmo hihnassa. Tarpeet tehdään sitten kotosalla lehden (Kaleva tai Lapin Kansa) päälle. Vain koira joka on sivistynyt voi olla onnellinen.
Hah! Jos toistelet tuota itsellesi tarpeeksi kauan ja vakuuttavasti, saatat jonakin päivänä jopa uskoa siihen. Onnea yritykselle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752873- 592841
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172753- 412082
- 532061
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2792057Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211311- 421170
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo31124Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.961019