Aasian tutkimuksen/ japanologian opiskelijoita?

cyunhan

Millainen opiskelutahti on kielissä yliopistolla?

Olen opiskellut japania vain ja ainoastaan itsenäisesti, eli ei ole tuntien etenemistahdista mitään käsitystä. Saati sitten yliopistotasoisten tuntien, huhhuh varmaan rankkaa? Montako kanjia ja missä ajassa? Opiskellaanko kaikki 2000?
Ihan hyvään alkuun olen japanin kielen opinnoissa kuitenkin päässyt, sillä viime vuonna osallistuin ensimmäistä kertaa JLPT kokeeseen. Epäröin ottaa N3, joten otin N4.. Meni liian helposti 169/180. Saako hyvetetyksi kursseja jos osaa jo valmiiksi japania?
Millainen kielitaito teillä oli kun pääsitte opiskelemaan?

Olen ollut lukioaikana jo japanissa vaihdossa. Onko pakollista mennä uudestaan? Tykkäsin kyllä olla siellä, mutta on varmasti tuplasti kalliimpaa asua sitten ihan omilla kustannuksilla.

Toivottavasti kysymystulvaani edes jotain vastauksia: DD

6

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosiasiat pöytään

      Eiköhän tuo Japanifanitus lopu tässä lähivuosina sinulta. Yleensä Japaniin / animeen / jpop:iin jne. hurahtaneet ovat nuoria naishenkilöitä, n. 14-20 -vuotiaita.

      Asiaa tuntevana sanoisin, että mielenkiintosi lopahtaa kolmen vuoden sisällä eli kannattaa miettiä todellisia uravaihtoehtoja nyt ihan tosissaan.

      Ymmärtänet, ettei tuollaisella marginaalitutkinnolla ole juurikaan pitkäaikaisia palkkatöitä saatavilla. Ajattele opiskelua sijoituksena tulevaisuuteen ja pidä harrastukset harrastuksina.

    • cyunhan1

      Haha no kiva kun otetaan tosissaan : D
      Arvasin että on ilmeisesti vähän huono paikka kysyä mitään täällä.

      Itseäni ei vois kyllä animet sun muut friikit shemaleit kiinnostaa. Olen kiinnostunut vain ja ainoastaan kielestä.

      Olen miettinytkin pitäväni japanin kielen vaan harrastuksena ja käydä silloin tällöin vaan lomailemassa ja tapaamassa kavereita, mutta miestäni sitä voisin hyödyntää ihan töissäkin kun sitä jo "sujuvasti" osaan puhuakin ( isä on koko ajan patistamaan sinne : D)

      Ja koska en sinne varmasti ensimmäisellä kerralla pääse niin voisin opiskella matkailualaa, jossa kielitaito on vaan pelkkää plussa ; )

    • cyunhan

      Kaipaan edelleen vastauksia millaista on japanologian opiskelu! : ))

      • Vinkkejä

        Oletko jo tutustunut Helsingin yliopiston japanologian tutkintovaatimuksiin? Siitä saa jotain osviittaa.

        Pelkällä japanologian opiskelulla ei vielä valmistu miksikään. Sivuaineet on syytä valita huolella tulevaisuutta ajatellen. Tai ota japanologia sivuaineeksi ja pääaineeksi jotain hyödyllisempää.


    • Vaihtoehdot

      Komppaan, itsessään ei mitään hyötyä tai järkeä tulevan työuran kannalta.

      Valitse hyvä, työllistävä pääaine ja sivuaineeksi harrastuksen jatkeeksi tuo, jos pakko saada opiskella sitä.

      Voit miettiä asiaa itsekin ja tulla samaan tulokseen:

      Mihin ihmeeseen Japanin kieltä ja kulttuuria täällä peräpohjolassa oikein tarvitaan? Jos et itse opeta asiaa, ei mihinkään. Marginaalitöihin ainoastaan.

      • Irabunippon

        Aika moneen asiaan sitä kielitaitoa nykyään tarvitsee, esim finskille jos haluaa duunii niin on japanin, kiinan ja korean kielistä hurja etu. Suomeenhan tulee suuret määrät aasialaisturisteja joka vuosi.

        Mielummin opiskelee sitä, mikä oikeasti kiinnostaa kuin kuluttaa aikaa johonki mihin ei riitä motivaatiota eikä halua. Sururllista, että täällä yritetään heti lytätä, jos sattuukin kiinnostumaan, jostain marginaalialasta.

        Cyunhan: Ja eikö noihin vaihtojaksoihin saa apurahaa yliopistolta korotettua opintotukea, joten sillä luulis pärjäävän, jos on esim kesätyöistä säästöjä .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe