voiko limatulppa olla sellainen et kun housuihin tuli semmosta valkoista "tahnaa" PALJON ja pöntöllä tuli semmosta ihme limaa, hiukan rusehtavaa/valkoista.
voiko olla limatulpan irtoaminen?
jos on niin mitä se tarkoittaa?
ja toinen kysymys, voiko kohdunsuuta kokeilla itse, noin niinku et onko avautunut ja onko pehmentynyt/kypsynyt.
jos saisin näihin pika pika vastaukset! :)
limatulppa ja kohdunsuun kokeilu? help pian.
7
3102
Vastaukset
- onnea kokeiluun :)
se joko voi olla limatulppaa tai sitten ei, loppuraskaudessahan muutenkin saattaa tulla erilaisia vuotoja ja vuodot lisääntyä.
Kyllähän kohdunsuuta voi kokeilla itse, jos se on vaan vielä kovin takana ja korkealla niin et varmaan tunne sitä itse, mutta itse ainakin tunsin sen jälkeen kun vauvan pää oli laskeutunut ja kiinnittynyt ja olen kyllä itse huomannut pehmentymisen ja ehkä hieman avautunut, avautumisesta en ole aivan täysin varma, kohdunkaula minulla on ollut jo viikkoja saman pituisen tuntuinen :)
Et yhtäkkiä kokeilemalla varmaan osaa sanoa kohdunsuun tilanteesta mitään mutta jos alat vaikka joka ilta tai joka toinen ilta tunnustelemaan ja jos löydät sen kohdunsuun niin huomaat varmaankin muutokset :) tietenkin edellyttää että olet jo hyvillä viikoilla, koska jos vähän liian ronskisti tunnustelet niin se voi käynnistää synnytyksen.- jdhdldd
Ei sitä kohdunsuuta kannata näpläillä itse, varsinkaan joka ilta. Käsissä on bakteereja, jotka kohdunsuun ollessa jo avoin voivat aiheuttaa tulehdusriskin. Ammattilaisetkin välttävät turhia sisätutkimuksia, koska on aina parempi, että sinne sisäpuolelle kajotaan mahdollimman vähän. No nyt joku sanoo, että onhan peniksessäkin bakteereja ja yhdyntääkään ei kielletä, mutta juttu on niin, että peniksessä on paljon vähemmän bakteereja kuin vaikka käsissä.
- raskaana liian kauan
no mutta itse kokeilenkin ihan niin et puhdistan kunnolla kädet ja vain suihkussa :D raskausviikot on 40 2 jo että sillai ja on tukalat oltavat.toivoisin jo et raskaus loppuisi..minulla oli viime perjantaina epäkypsä kohdun suu.miten se sitten kypsyy? yllättäen vain :D on ollut supistuksiakin aika vähäsen nyt.äsken suihkussa yritin löytää kohdun suun mutten ole varma, mille sen pitäs edes tuntua.
onko se limatulppa millainen sitten? voiko se olla tuollainen ihmeen valkoinen tahmea köntti? :O
outoja kysymyksiä toisen kerran synnyttäjältä :D - esikoinen 42+0
Kyllä ne sen synnytyksen viimeistään 42 0 ainakin täällä päin käynnistää ja jos paikat kypsät niin siihen voidaan käyttää cytotecia. Tuo kuvailemasi vuoto voi hyvinkin olla limatulppa, mutta se ei välttämättä tarkoita mitään.
Koita kestää, tiedän, miltä tuntuu, kun odotus venyy yliaikaiseksi.- legimiiut
Tai voi olla todella runsasta valkovuotoakin, ei voi tutkimstta tai näkemättä tietää sanottiin ystävälleni synnäriltä 4 pvää sitten. Oli valkovuotoa. Tänään syntyi poika :D
Mut olen ymmärtänyt, ettei ite kauheasti kannata räpläillä juuri infektioriskin vuoksi kun ei voi tietää jos paikat jo auki. Ei itseä ainakaan kiinnostaisi mikään infektio itselle saatikka jos se vauvalle olisi vaaraksi.
- liian kauan raskaana
hmm.no en malttas oottaa :D on niin tuskainen olo.onko mitään keinoja saada synnytystä käynnistyy kotikonstein? ei seksi.se ei ole toiminut.nyt mieheni ei uskalla edes harrastella normaali seksiä, ettei vauva vahingoittuisi muka.on vain tuo anaaliseksi käytössä :D se ei taida auttaa synnytyksen alkamiseen sitten millään keinoin.......
- www.vau.fi/synnytys/
http://www.vau.fi/Synnytys/Valmistautuminen/Limatulppa-mika-se-on/
google on aika hyvä hakukone. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733614Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91971Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2251315- 1341186
- 1001063
- 1081036
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil681001- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876