salkku aggregaatti

akkuja latailisin

Mikä olisi hyvä ja edullinen? onko kovaäänisiä? voi jättää rännälle jyskyttämään sateeseen? ym ym

16

2266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei löydy

      Jos, haluaa hyvän ja halvan niin pitää kyllä ostaa ne erikseen. Hyviä ovat mm. Hondat ja yamahat, halpoja taas on lukematon määrä. Halpojen ja hyvien eroja ovat mm. Äänentaso, käyntivarmuus ja pitkäikäisyys.

    • olen availlut

      Kiinassa kootaan 90% kaikista. Teippiä kylkeen Kamo, Honda, Yasa, Markson.... jnee...Kipo... Gren.
      Generaattorit yhtä ja samaa. Akselia voi käsin kääntää. Moottorin pakoputkeen voi peukalolla painaa sisään uuden muodon jne. Ei auta vaikka maahan tuo Brandt tai Kesko!

      • Heikkosorminen

        Mulla on ollut 2kw Kipor muutaman vuoden. Kovin paljoa en oo käyttänyt tosin, lähinnä ollut varalla. En mä sitä ihan sormin oo saanu muotoiltua. Enkä usko, että "olen availlutkaan" on. Hiljainenhan se kyllä on, mutta ei äänetön. Sateessa en oo käyttäny. Ajaa asiansa mielestäni. Ja oli halpa tunnettuihin merkkeihin verrattuna aikanaan.


      • Eroa on

      • Honda vs kipor

      • Aika kova

      • plen availlut
        Heikkosorminen kirjoitti:

        Mulla on ollut 2kw Kipor muutaman vuoden. Kovin paljoa en oo käyttänyt tosin, lähinnä ollut varalla. En mä sitä ihan sormin oo saanu muotoiltua. Enkä usko, että "olen availlutkaan" on. Hiljainenhan se kyllä on, mutta ei äänetön. Sateessa en oo käyttäny. Ajaa asiansa mielestäni. Ja oli halpa tunnettuihin merkkeihin verrattuna aikanaan.

        Tuo sopivaan paikkaan uusi Kipor, niin minä sen äänenvaimentimen painan kuopalle peukalolla. Hondasta painan bensatankin ½ litraa pienemmäksi ja Kamosta väännän generaattorin akselin ruuvipenkissä 90 asteenkulmaan!
        Sinä maksat kamat häviotessäsi ja mulle tonnin. Minä maksan kaikki j sulle tonnin, jos en onnistu. Reilua vai?


    • .l.oipl.opöo.pö

      Palstan neropattineuvosto taas liikkeellä vertaamassa jutuuppiääniä! Ettekö tiedä äänittäessä äänet voi ottaa jopa poiskin?

      • Kyllähän nuo vertailut onnahtelee muutenkin, kun rinnakkain laitetaan vanha vakiokierroskone joka huutaa 3000 r koko ajan ja verrataan invertterikekniikkaan, jossa moottori käy tyhjäkäyntiä ilman kuormaa.

        Tarkoitus kai pyhittää keinot, tai jotain sellaista.


      • Toimii tässä
        e.d.k kirjoitti:

        Kyllähän nuo vertailut onnahtelee muutenkin, kun rinnakkain laitetaan vanha vakiokierroskone joka huutaa 3000 r koko ajan ja verrataan invertterikekniikkaan, jossa moottori käy tyhjäkäyntiä ilman kuormaa.

        Tarkoitus kai pyhittää keinot, tai jotain sellaista.

        Toisaalta aloittaja kysyi halpaa laitetta. Tähän tämä on ihan hyvä näyttää eroja halvan ja paremman laitteen erona.


    • sadesuoja tarv

      Aloittaja kyseli salkkugenun jättämisestä sateeseen. Kysymys ei ole siitä, etteikö laite toimisi sateessa. Sähköiskuvaaran takia niitä ei pidä käyttää sateessa tai lumihangessa ilman suojaa kuten ei muitakaan 230V sähkölaitteita.

      Netistä huomasin, että pikkuaggregaateille myydään valmiita sadesuoduksia ja löytyy myös ohjeita sellaisen rakentamiseen (muovista ja putkesta tehdään pieni teltta). Sellaisista oli näköjään kysyntää jenkkien hurrikaanialueilla, kun kotitaloudet jäivät ilman verkkovirtaa.
      Jos jätät salkkugenun rantapusikkoon surisemaan eikö sadekatoksen voisi laittaa parin euron muovipressusta?

      Ainakin pikkuhondan (20i) ääni on siedettävän hiljainen. Muiden salkkugenujen ääntä en ole jäänyt kuuntelemaan enkä vertailemaan.

      • 14+1

        Ääni on niin suhteellinen asia, jos käytät hiljaiseksi mainittua 20i Hondaa mökillä tyynessä ilta-auringossa, niin käyntiääni on kaukana hiljaisesta. Mutta kaupungin hälinässä tuskin kuulet sen olevan käynnissä. Minulla on tuo Honda, enkä kehtaisi sitä saaressa käynnistää vaikka olisi pieni tarvekin. Tai ehkä myrskyisällä säällä.

        Älkää hyvät veneilyn ystävät ostako agrikaattia siihen tarkoitukseen että sillä lataatte akkuja, aurinkopaneelit on siihen toimivat. Agrekaatilla on tietty "varavoimala" merkitys omakotiasujalla, mutta muuten täysin turha kapistus.


      • hullua kansaa....
        14+1 kirjoitti:

        Ääni on niin suhteellinen asia, jos käytät hiljaiseksi mainittua 20i Hondaa mökillä tyynessä ilta-auringossa, niin käyntiääni on kaukana hiljaisesta. Mutta kaupungin hälinässä tuskin kuulet sen olevan käynnissä. Minulla on tuo Honda, enkä kehtaisi sitä saaressa käynnistää vaikka olisi pieni tarvekin. Tai ehkä myrskyisällä säällä.

        Älkää hyvät veneilyn ystävät ostako agrikaattia siihen tarkoitukseen että sillä lataatte akkuja, aurinkopaneelit on siihen toimivat. Agrekaatilla on tietty "varavoimala" merkitys omakotiasujalla, mutta muuten täysin turha kapistus.

        On agregaatti kyllä veneessä mukava jos haluaa käyttää oikeita sähkötyökaluja tai pölynimuria kun ei ole sähköä laiturissa.
        Eihän sitä tietenkää pidä retkisatamassa illalla käyttää, ainakaan jos ei ole siellä yksin.

        Kerran pilailtiin asialla. Olimme veljeni kanssa viemässä Hondan genua, mikrouunia ja muitakin vekottimia mökille. Kun kauppakassissa oli makkaraa ja näimme melojaporukan tulipaikalla menimme sinne muina miehinä. Vietiin mikro kannon nokkaan ja laitettiin genu käyntiin. Kuumennettiin makkarat mikrossa. Syötiin ja juotiin kaljat.
        Jotain ne melojat saksaksi säksättivät. Kaikkea ei ymmärretty ja kaikkea ei kehtaa kirjottaa.
        Jääkaappia ei kaljoille ollut mukana.


    • kuopassa

      Olen käyttänyt aggrea luonnonsatamassa. Kaivoimme hiekkaan aggren mentävän kuopan. Kuopassa sen ääni oli olematon noin 10 metrin päässä.

    • AggregaattiMies
    • 12s2s22wssssds

      Aihetta up:

      Mökillähän agrekaatin voi laittaa maakuoppaan, veneessäkin saattaa
      löytyä laatikko jonne koneen voi ehkä laittaa kun huolehtii ilmanvaihdosta vaikka lisäpuhaltimella.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      124
      2274
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      103
      1357
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1053
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1037
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      109
      1021
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      86
      919
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      689
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      670
    10. 50
      664
    Aihe