Lisäämällä valvontaa liikenne turvalliseksi?

Vittuuntunut kuski

Ajelin tuossa pitkin talvea Lahti – Kuopio väliä, tuulissa ja tuiskuissa. Kun olin Mikkelin ja Kuopion välillä tuossa kinttupolulla ja ylöspäin puski illan hämyssä katkeamaton rekkajono. Alaspäin yhdet raiteet ylöspäin toiset ja raiteiden välissä 5..15 senttiin auraamatonta lunta. Samalla välillä TomTomi parkui tämän tästä liikennekameroita, tuli mieleen ajatus, josko niitä pitäisi vielä lisätä. Varmaan tuo kinttupolku tuohon liikennesuoritteeseen paranee kun lisätään vaikka nyt 100 kameraa entisten sijaan tai jos laitettaisiin yksin tein 1000.

Trendi on ollut jo koko 2000 luvun, että talvisin teidenkunnostuksesta luistetaan kustannusten pelossa niin paljon kun se on mahdollista….ja vielä vähän enemmän. TVL…YIT vai LEMMINKÄINEN tai mikä lie - kuka nyt kilpailutuksen jälkeen halvimmalla tekee tienkunnostukset. Heillä on sääntönsä jotka on kirjattu urakkasopimuksiin, jos lunta on alle 10 senttiä ei aurata, koska urakka kusee ja tulee turhaa ajoa. Nyt teiden kunnostuksesta on tullut bisnesmiesten pallottelua jossa firman juristi laati ohjeet koska saa kunnostaa jottei tuotot vähene.

Nyt siellä Liikenneministeriössä puuhataan (Kyllösen märkä uni) kaikille sirut perseeseen. RAFI ja Liikenneministeriö ostaa CIA:lta raportit siitä kuka on mennyt missä ja koska kuinka kovaa. Jenkkien supertietokoneet ja satelliitit valvoo kansalaisia ja teillä liikkujia 24/7 näin maailma pelastuu, eikä Suomessa tarvitse enää edes teitä aurata.

1

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunut sinusta

      Muistaakseni auton kuljettajan on otettava huomioon kaikki olosuhteet ja toimittava sen mukaan. On tyhmää syyttää tietä kun ei itse ymmärrä yksinkertaista asiaa, että ajoneuvoa pitää pystyä kuljettamaan turvallisesti kaikissa tilanteissa.
      Parasta kun siirryt potkulautaporukkaan hätähousu. Olet liian vaarallinen tienpäällä. Et oo tainnut saada muutakaan, käy välillä kusella,raja on jo liian korkealla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe