Ajelin tuossa pitkin talvea Lahti – Kuopio väliä, tuulissa ja tuiskuissa. Kun olin Mikkelin ja Kuopion välillä tuossa kinttupolulla ja ylöspäin puski illan hämyssä katkeamaton rekkajono. Alaspäin yhdet raiteet ylöspäin toiset ja raiteiden välissä 5..15 senttiin auraamatonta lunta. Samalla välillä TomTomi parkui tämän tästä liikennekameroita, tuli mieleen ajatus, josko niitä pitäisi vielä lisätä. Varmaan tuo kinttupolku tuohon liikennesuoritteeseen paranee kun lisätään vaikka nyt 100 kameraa entisten sijaan tai jos laitettaisiin yksin tein 1000.
Trendi on ollut jo koko 2000 luvun, että talvisin teidenkunnostuksesta luistetaan kustannusten pelossa niin paljon kun se on mahdollista….ja vielä vähän enemmän. TVL…YIT vai LEMMINKÄINEN tai mikä lie - kuka nyt kilpailutuksen jälkeen halvimmalla tekee tienkunnostukset. Heillä on sääntönsä jotka on kirjattu urakkasopimuksiin, jos lunta on alle 10 senttiä ei aurata, koska urakka kusee ja tulee turhaa ajoa. Nyt teiden kunnostuksesta on tullut bisnesmiesten pallottelua jossa firman juristi laati ohjeet koska saa kunnostaa jottei tuotot vähene.
Nyt siellä Liikenneministeriössä puuhataan (Kyllösen märkä uni) kaikille sirut perseeseen. RAFI ja Liikenneministeriö ostaa CIA:lta raportit siitä kuka on mennyt missä ja koska kuinka kovaa. Jenkkien supertietokoneet ja satelliitit valvoo kansalaisia ja teillä liikkujia 24/7 näin maailma pelastuu, eikä Suomessa tarvitse enää edes teitä aurata.
Lisäämällä valvontaa liikenne turvalliseksi?
Vittuuntunut kuski
1
137
Vastaukset
- tunut sinusta
Muistaakseni auton kuljettajan on otettava huomioon kaikki olosuhteet ja toimittava sen mukaan. On tyhmää syyttää tietä kun ei itse ymmärrä yksinkertaista asiaa, että ajoneuvoa pitää pystyä kuljettamaan turvallisesti kaikissa tilanteissa.
Parasta kun siirryt potkulautaporukkaan hätähousu. Olet liian vaarallinen tienpäällä. Et oo tainnut saada muutakaan, käy välillä kusella,raja on jo liian korkealla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1797606Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.344801Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1232800- 792245
- 921615
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2151524Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731151Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202161087- 481029
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2261002