Lisäämällä valvontaa liikenne turvalliseksi?

Vittuuntunut kuski

Ajelin tuossa pitkin talvea Lahti – Kuopio väliä, tuulissa ja tuiskuissa. Kun olin Mikkelin ja Kuopion välillä tuossa kinttupolulla ja ylöspäin puski illan hämyssä katkeamaton rekkajono. Alaspäin yhdet raiteet ylöspäin toiset ja raiteiden välissä 5..15 senttiin auraamatonta lunta. Samalla välillä TomTomi parkui tämän tästä liikennekameroita, tuli mieleen ajatus, josko niitä pitäisi vielä lisätä. Varmaan tuo kinttupolku tuohon liikennesuoritteeseen paranee kun lisätään vaikka nyt 100 kameraa entisten sijaan tai jos laitettaisiin yksin tein 1000.

Trendi on ollut jo koko 2000 luvun, että talvisin teidenkunnostuksesta luistetaan kustannusten pelossa niin paljon kun se on mahdollista….ja vielä vähän enemmän. TVL…YIT vai LEMMINKÄINEN tai mikä lie - kuka nyt kilpailutuksen jälkeen halvimmalla tekee tienkunnostukset. Heillä on sääntönsä jotka on kirjattu urakkasopimuksiin, jos lunta on alle 10 senttiä ei aurata, koska urakka kusee ja tulee turhaa ajoa. Nyt teiden kunnostuksesta on tullut bisnesmiesten pallottelua jossa firman juristi laati ohjeet koska saa kunnostaa jottei tuotot vähene.

Nyt siellä Liikenneministeriössä puuhataan (Kyllösen märkä uni) kaikille sirut perseeseen. RAFI ja Liikenneministeriö ostaa CIA:lta raportit siitä kuka on mennyt missä ja koska kuinka kovaa. Jenkkien supertietokoneet ja satelliitit valvoo kansalaisia ja teillä liikkujia 24/7 näin maailma pelastuu, eikä Suomessa tarvitse enää edes teitä aurata.

1

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunut sinusta

Muistaakseni auton kuljettajan on otettava huomioon kaikki olosuhteet ja toimittava sen mukaan. On tyhmää syyttää tietä kun ei itse ymmärrä yksinkertaista asiaa, että ajoneuvoa pitää pystyä kuljettamaan turvallisesti kaikissa tilanteissa.
      Parasta kun siirryt potkulautaporukkaan hätähousu. Olet liian vaarallinen tienpäällä. Et oo tainnut saada muutakaan, käy välillä kusella,raja on jo liian korkealla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      149
      1737
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1571
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      29
      1196
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1131
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      83
      991
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      951
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      351
      923
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      61
      798
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      771
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50