Tiedätkö miksi Norwegianin koneissa on WiFi?

Vakiokeskustelija

Ja ennen kuin nettipoliisi iskee, muistutetaanpa että Norwergian on Finnairin osaomistama.

24

699

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wifittäjä

      Se on Norwegianillakin vain osassa koneita. Norwegianille toimitetaan koko ajan uusia koneita, ja ihan viime vuosina niihin on saanut riittävän hyvät tietoliikenneyhteydet mukana. Vanhoihin jälkiasennuksena se on kalliimpaa.

    • Hölmö.

      Hölmö.

    • Vakiokeskustelija

      Langattomien maksupäätteiden vuoksi.

      • Asiakeskustelija 123

        Niin...?


      • Vakiokeskustelija
        Asiakeskustelija 123 kirjoitti:

        Niin...?

        Ensisijaisesti WiFi on hankittu lentoemojen maksupääteitä varten, mutta samalla verkko tarjotaan myös matkustajille. Eli matkustajien viihtyminen ei ole ollut se ensisijainen tekijä vaan nopean maksamiskäytännön mahdollistaminen. Norwegianin koneissa emojen maksupäätteet eivät vaadi asiakkaan PIN-koodia.

        Norwegian hoitaa hommat tehokkaammin. Esim lähtöselvitys ja lipun tarkastus on kertaluokkia nopeampi kuin muilla yhtiöillä. Konekanta on uutukaista. Lennot etuajassa. Lentoemot nuoria ja hymyileviä.


      • realiteetit hukassa
        Vakiokeskustelija kirjoitti:

        Ensisijaisesti WiFi on hankittu lentoemojen maksupääteitä varten, mutta samalla verkko tarjotaan myös matkustajille. Eli matkustajien viihtyminen ei ole ollut se ensisijainen tekijä vaan nopean maksamiskäytännön mahdollistaminen. Norwegianin koneissa emojen maksupäätteet eivät vaadi asiakkaan PIN-koodia.

        Norwegian hoitaa hommat tehokkaammin. Esim lähtöselvitys ja lipun tarkastus on kertaluokkia nopeampi kuin muilla yhtiöillä. Konekanta on uutukaista. Lennot etuajassa. Lentoemot nuoria ja hymyileviä.

        Kuinka asiakas varmistaa maksun, jos ei allekirjoita tai syötä PIN-lukua?

        Onko lähtöselvityksen tekeminen nopeampaa kuin automaattinen lähtöselvitys?

        Uusi yhtiö, uudehkot koneet. Ikää niillekin pikkurakkineille tulee koko ajan lisää.

        Flightstats tilastoi joulu-tammikuulle arrival performancessä lennot ajallaan 73%. Sama prosentti mm. Finnairilla. Mutta sinusta tämä on varmaan jotain valetta. BA 74%, Lufthansa 73%, Turkish 74%. "Lennot etuajassa."? Niinkö...

        Miksi lentoemännän pitäisi olla nuori? Kuulostaa läntiseen maailmaan epäsopivalta ikärasismilta. Mitä kouluikäisen lentoemäntä-äidille pitäisi tehdä, korvata uudelle märkäkorvalla? Tuollainen politiikka saattaa toimia sosiaalisesti kehittymättömissä maissa.

        Norjan firmalla kai kiintiö hymyilystä, eipä sitä viroa sössöttäviltä tullut millekään riville koneessa. Voiko syyttää jos henkilökunta ei puhu yhtään kieltä asiakkaidensa kanssa ja base-sidonnainen työlaiton vuokrasopimus oli just katkolla.


      • Vakiokeskustelija
        realiteetit hukassa kirjoitti:

        Kuinka asiakas varmistaa maksun, jos ei allekirjoita tai syötä PIN-lukua?

        Onko lähtöselvityksen tekeminen nopeampaa kuin automaattinen lähtöselvitys?

        Uusi yhtiö, uudehkot koneet. Ikää niillekin pikkurakkineille tulee koko ajan lisää.

        Flightstats tilastoi joulu-tammikuulle arrival performancessä lennot ajallaan 73%. Sama prosentti mm. Finnairilla. Mutta sinusta tämä on varmaan jotain valetta. BA 74%, Lufthansa 73%, Turkish 74%. "Lennot etuajassa."? Niinkö...

        Miksi lentoemännän pitäisi olla nuori? Kuulostaa läntiseen maailmaan epäsopivalta ikärasismilta. Mitä kouluikäisen lentoemäntä-äidille pitäisi tehdä, korvata uudelle märkäkorvalla? Tuollainen politiikka saattaa toimia sosiaalisesti kehittymättömissä maissa.

        Norjan firmalla kai kiintiö hymyilystä, eipä sitä viroa sössöttäviltä tullut millekään riville koneessa. Voiko syyttää jos henkilökunta ei puhu yhtään kieltä asiakkaidensa kanssa ja base-sidonnainen työlaiton vuokrasopimus oli just katkolla.

        Vahvasti eos siitä varmistamisesta, mutta eipä vaan tarvittu PIN-koodia kun tilasin. Aikanaan (muutaman viikon kuluttua) kaikki maksut meni visalta.

        Turussa P-Eskelin parkissa oli pari vuotta takaperin maksuautomaatti, joka toimi luottokortilla ja ei tarvittu PIN-koodia.


      • eka kertaa norwegian
        Vakiokeskustelija kirjoitti:

        Ensisijaisesti WiFi on hankittu lentoemojen maksupääteitä varten, mutta samalla verkko tarjotaan myös matkustajille. Eli matkustajien viihtyminen ei ole ollut se ensisijainen tekijä vaan nopean maksamiskäytännön mahdollistaminen. Norwegianin koneissa emojen maksupäätteet eivät vaadi asiakkaan PIN-koodia.

        Norwegian hoitaa hommat tehokkaammin. Esim lähtöselvitys ja lipun tarkastus on kertaluokkia nopeampi kuin muilla yhtiöillä. Konekanta on uutukaista. Lennot etuajassa. Lentoemot nuoria ja hymyileviä.

        Mahtaakohan Visa Electronkin toimia koneessa? Entä käteinen? Onko kolmen sämpylän paketti syötävää?


      • a___p
        Vakiokeskustelija kirjoitti:

        Ensisijaisesti WiFi on hankittu lentoemojen maksupääteitä varten, mutta samalla verkko tarjotaan myös matkustajille. Eli matkustajien viihtyminen ei ole ollut se ensisijainen tekijä vaan nopean maksamiskäytännön mahdollistaminen. Norwegianin koneissa emojen maksupäätteet eivät vaadi asiakkaan PIN-koodia.

        Norwegian hoitaa hommat tehokkaammin. Esim lähtöselvitys ja lipun tarkastus on kertaluokkia nopeampi kuin muilla yhtiöillä. Konekanta on uutukaista. Lennot etuajassa. Lentoemot nuoria ja hymyileviä.

        jep - ensisijaisesti lentoyhtiöt haluavat noita nimenomaan maksupäätteiden takia. katsoin tuossa jokin aika sitten ryanairin toimarin haastattelua, ja siinäkin koneen tietoliikenneyhteyksien (tosin ryanairin tapauksessa kännykkäverkon) ensisijaisena motivaattorina oli online-maksaminen.

        pisteet ehdottomasti norwegianille siitä että antavat verkon matkustajien käyttöön ilmaiseksi.


    • Fin 666

      On se vaan vaikeata olla finnaiuskovainen näinä aikoina kuten voimme lukea reaaliteetit hukassa vuodatuksesssa.

      • Hölmö.

        Hölmö.


      • kommunikoi

        Perustele.


      • Hölmö.
        kommunikoi kirjoitti:

        Perustele.

        Hölmö.


      • Nalle Luppakorva
        Hölmö. kirjoitti:

        Hölmö.

        Jeesus teidän kanssa. Kysyttiin perusteluita jollekin "vuodatukselle". Miten sen maksun varmennuksen kanssa, onko toi ok olla kysymättä PIN:iä tai allekirjoitusta? Miten koneet etuajassa, kun viralliset tilastot eivät sitä tue? Kuka sovinistip***a penää nuoria hoikkia emoja? Vuosi 2013 Suomessa ja jonkun mielestä tuollainen on asiallista. Missä tilasto lähtöselvitysajoista? Miksi tehdä lähtöselvitys edes sujuvasti, jos sen voi tehdä automaattisesti?

        Pliis piltit, jotain perusteltuja mielipiteitä. Hölmöt.


      • Puhun vain faktoja
        Nalle Luppakorva kirjoitti:

        Jeesus teidän kanssa. Kysyttiin perusteluita jollekin "vuodatukselle". Miten sen maksun varmennuksen kanssa, onko toi ok olla kysymättä PIN:iä tai allekirjoitusta? Miten koneet etuajassa, kun viralliset tilastot eivät sitä tue? Kuka sovinistip***a penää nuoria hoikkia emoja? Vuosi 2013 Suomessa ja jonkun mielestä tuollainen on asiallista. Missä tilasto lähtöselvitysajoista? Miksi tehdä lähtöselvitys edes sujuvasti, jos sen voi tehdä automaattisesti?

        Pliis piltit, jotain perusteltuja mielipiteitä. Hölmöt.

        Viimeksi (viimeisen kerran) kun lensin finneörillä, portilla tiketti työnnettiin koneeseen ja portilla oli pitkät jonot. Norweegianin portilla lipun viivakoodia näytetään lukijalle ja toimitus on niin nopea että sen vioi tehdä lennossa. Portin läpi kulkee 3 kertaa nopeammin kuin finneörillä. Plus että Norwegianilla oli itsepalvelu lähtöselvitys jo vuonna kirves ja kypärä. Eikä tarvi arvailla minkä yhtiön kone kuljettaa, toisin kuin erään F-alkuisen ns. lentoyhtiön kuljetettavana.


      • ihanko totta...
        Puhun vain faktoja kirjoitti:

        Viimeksi (viimeisen kerran) kun lensin finneörillä, portilla tiketti työnnettiin koneeseen ja portilla oli pitkät jonot. Norweegianin portilla lipun viivakoodia näytetään lukijalle ja toimitus on niin nopea että sen vioi tehdä lennossa. Portin läpi kulkee 3 kertaa nopeammin kuin finneörillä. Plus että Norwegianilla oli itsepalvelu lähtöselvitys jo vuonna kirves ja kypärä. Eikä tarvi arvailla minkä yhtiön kone kuljettaa, toisin kuin erään F-alkuisen ns. lentoyhtiön kuljetettavana.

        Portit lievenvät samat kaikille yhtiöille. Mun Finskin lippu vedettiin viivakoodinlukijan alta tossa viimeksi kuukausi sitten ja kesti varmaan sekunnin. Finskillä on ollut ensimmäisinä (ensimmäisenä?) tekstarilähtöselvitys, nyt tulee automaattinen ja baggade drop ollut ties kuinka kauan netissä lähtöselvittäneille. Joku vois kaivaa vuosilukuja, jos sillä jotain historiallista merkitystä tähän päivään...

        Norwegian on selvästi sun valinta. Kuinka objektiivinen, sitä epäilen. Mä olen kerran sillä lentänyt ja kokemus oli niin huono, että en lennä enää.


      • 17+15
        Puhun vain faktoja kirjoitti:

        Viimeksi (viimeisen kerran) kun lensin finneörillä, portilla tiketti työnnettiin koneeseen ja portilla oli pitkät jonot. Norweegianin portilla lipun viivakoodia näytetään lukijalle ja toimitus on niin nopea että sen vioi tehdä lennossa. Portin läpi kulkee 3 kertaa nopeammin kuin finneörillä. Plus että Norwegianilla oli itsepalvelu lähtöselvitys jo vuonna kirves ja kypärä. Eikä tarvi arvailla minkä yhtiön kone kuljettaa, toisin kuin erään F-alkuisen ns. lentoyhtiön kuljetettavana.

        Herran jestas, sinä reppana et ole lentänyt 'viimeksi' Finskillä vuoden 2003 jälkeen. Häpeä haukkujasi.
        " Viimeksi (viimeisen kerran) kun lensin finneörillä, portilla tiketti työnnettiin koneeseen ja portilla oli pitkät jonot. Norweegianin portilla lipun viivakoodia näytetään lukijalle ja toimitus on niin nopea että sen vioi tehdä lennossa."


    • ei niin edullista

      wifin vierestä mutta laitanpa tänne kokemuksen norweigin toiminnasta . kun ostat / varaat lippua esim lowfare hintoja selatessasi päivän-lennon hinta esim.190,- näkyy ruudussa et välttämättä saakaan lippu sillä hinnalla jos muitakin varaajia ollut samalla hetkellä (näin sanavat asiakaspalvelussa) . kokemuksesta opimme ja saimme asiakaspalvelusta selonteon että lennon oikea hinta näkyy vasta vahvistusen lopppusummana ala osassa . tässä tapauksessa kone näytti hinnan 192,. kahdelta hengeltä siis 384,- .. varausta tulostaessamme huomasimme laskutetun yli 300 euron hinnan per henkilö ( yht yli 600) ja tämä nyt sesongin ulkopuolella malaga helsinki väliltä. asiakaspalvelusta sanottiin vain että olette hyväksyneet kun olette varanneet. ELI HINNAT JOTKA NÄKYVÄT EIVÄT OLEKAAN MYYNTI HINTOJA ..OLKAA TARKKANA näiden halpalentoyhtiöiden kanssa.. ja hintaan saattoi vaikuttaa se että espanjan iberia meni lakkoon joten lennon hinta muuttui alkuperäisestä osin varmasti sen vuoksi kun lennon edeltävänäpäivänä saimme tulostettua ulos asiakirjat

      • Samppa turust

        Ei kyl ihan auennut toi ongelma/vuodatus,mut eikös hinnanmuutosta huomannut vahvista varaus kohdassa?Siis siinä josta siirrytte maksamaan,sen jälkeen pystyy tulostamaan liput?


    • sama meillä

      hinnan muutos ei näy vahvista varaus kohdassa. ohjelma ilmoittaa ruudun hinnan .. mutta jos kuulemma ollut useampia varaajia samaan aikaan voi mennä alentamaton hinta joka näkyy vain sitten tulostettaessa ja matkan kokonaissumman kohdalla

      • Päin **settä

        Kuluttaja-asiamiehellä voisi olla Norwegianille vähän asiaa.


      • Samppa turust

        OK siis joku tällänen tapaus,aloit tekemään varausta ja ruutu ilmoitti esim."vain 3 paikkaa tällä hinnalla"Ja sit kun olit lopussa niin joku oli napannut ne edulliset lennot??No melko P*****maista,teillä ois viel ollut 4h aikaa perua varaus kuluitta lowfare lipuissakin


    • Nooihigh

      6% kun omistaa, niin varmasti onkin sananvaltaa..

    • osakekaupat 6 %

      Ei omista enää,möivät osakkeet pois ja saivat siitä 36 000 000 €.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6945
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe