Kissalle kaveri?

Eve

Kysyisin ihmisiltä kenellä on hieman pitempi aikaista kissakokemusta kuin itselläni.
Minulla on siis 7 kk ikäinen leikattu narttu kissa ja nyt olen harkinnut sille kaverin hankkimista.
Kysymyksiäni on lähinnä että kissani ollessa todella sylikissa, makaa jatkuvasti sylissäni, nukkuu sängyssä vieressäni jne. kaipaako se silti lajitoveria, vai tuleeko se vain mustasukkaiseksi kun joutuu jakamaan huomion?
Tuhojakaan kissani ei oikeastaan lainkaan tee, että voisin kuvitella sen olevan suht tyytyväinen elämäänsä.
Voiko siis olla ettei se edes kaipaisi lajitoveria vaan on mielummin yksin?
Jotenkin tuntuu niin vaikealta päätökseltä kun Luluni ei mitään ulkoisia merkkejä sille anna että kaipaisi enemmän seuraa, mutta se ei silti tarkoita sitä etteikö kaipaisi....

Ihmisillä joilla on enemmän kissakokemusta, vinkkejä?
Lulu on siis ensimmäinen kissani.

3

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+15

Ainakin vaikuttaa seurankipeältä, muttei välttämättä kaipaa lajitoveria. Ja vaikuttaa kyllä tyytyväiseltä kissalta. Kai vietät sen kanssa myös aikaa ja keksit sille tekemistä?
      Mutta on vaikeaa sanoa, että haluaako kissasi kissakaverin vai ei, koska se on yksilöllistä kaikilla kissoilla. Yleinen käsitys on tietysti, että ihminen ei voi korvata kissakaverin paikkaa.
      Onko jollakin tuttavapiirissäsi kissa/kissoja? Voisitte kokeilla tutustuttaa kissat toisiinsa, niin näet, miten kissasi reagoi muihin kissoihin.

• 3 kissimirriä

Kaksin on aina kaunihimpi ja niin myös kissoilla. Kissa ei ole laumaeläin muttei kuitenkaan yksineläjä joten yksi tai kaksi kissakaveria on paras mahdollinen ratkaisu.

• Löllöpallo

En usko että kaipaa lajitoveria, mutta ainahan sellaianen on hyvä olla. Meillä kaksi kissaa (sisarukset) että saavat paremmin energian purettua. Ei itse viitsi juosta ympäri kämpää ja liukua sängyn alla :D Mutta jos huolehdit kissan leikittämisestä ja kissalla on sinun poissa ollessa aktiviteettia niin ei se lajitoveria välttämättä kaipaa. Mutta jos päätät hommata toisen kissan, kannattaa huomioida kissojen energiat yhteen ja tutustuttaa jossain neutraalissa paikassa (ei-kummankaan reviirillä). niin näkee heti kohtaako kemiat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      84
      3032
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      310
      2685
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      190
      1493
    4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1192
    5. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      1098
    6. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1011
    7. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      948
    8. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      940
    9. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      76
      920
    10. Sano nyt mitä

Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72