Kysyisin ihmisiltä kenellä on hieman pitempi aikaista kissakokemusta kuin itselläni.
Minulla on siis 7 kk ikäinen leikattu narttu kissa ja nyt olen harkinnut sille kaverin hankkimista.
Kysymyksiäni on lähinnä että kissani ollessa todella sylikissa, makaa jatkuvasti sylissäni, nukkuu sängyssä vieressäni jne. kaipaako se silti lajitoveria, vai tuleeko se vain mustasukkaiseksi kun joutuu jakamaan huomion?
Tuhojakaan kissani ei oikeastaan lainkaan tee, että voisin kuvitella sen olevan suht tyytyväinen elämäänsä.
Voiko siis olla ettei se edes kaipaisi lajitoveria vaan on mielummin yksin?
Jotenkin tuntuu niin vaikealta päätökseltä kun Luluni ei mitään ulkoisia merkkejä sille anna että kaipaisi enemmän seuraa, mutta se ei silti tarkoita sitä etteikö kaipaisi....
Ihmisillä joilla on enemmän kissakokemusta, vinkkejä?
Lulu on siis ensimmäinen kissani.
Kissalle kaveri?
3
155
Vastaukset 3
- 18+15
Ainakin vaikuttaa seurankipeältä, muttei välttämättä kaipaa lajitoveria. Ja vaikuttaa kyllä tyytyväiseltä kissalta. Kai vietät sen kanssa myös aikaa ja keksit sille tekemistä?
Mutta on vaikeaa sanoa, että haluaako kissasi kissakaverin vai ei, koska se on yksilöllistä kaikilla kissoilla. Yleinen käsitys on tietysti, että ihminen ei voi korvata kissakaverin paikkaa.
Onko jollakin tuttavapiirissäsi kissa/kissoja? Voisitte kokeilla tutustuttaa kissat toisiinsa, niin näet, miten kissasi reagoi muihin kissoihin.- 3 kissimirriä
Kaksin on aina kaunihimpi ja niin myös kissoilla. Kissa ei ole laumaeläin muttei kuitenkaan yksineläjä joten yksi tai kaksi kissakaveria on paras mahdollinen ratkaisu.
- Löllöpallo
En usko että kaipaa lajitoveria, mutta ainahan sellaianen on hyvä olla. Meillä kaksi kissaa (sisarukset) että saavat paremmin energian purettua. Ei itse viitsi juosta ympäri kämpää ja liukua sängyn alla :D Mutta jos huolehdit kissan leikittämisestä ja kissalla on sinun poissa ollessa aktiviteettia niin ei se lajitoveria välttämättä kaipaa. Mutta jos päätät hommata toisen kissan, kannattaa huomioida kissojen energiat yhteen ja tutustuttaa jossain neutraalissa paikassa (ei-kummankaan reviirillä). niin näkee heti kohtaako kemiat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 46953
- 95943
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19785- 117736
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t82692- 43631
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34624Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45610- 19596
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke21554- 33543
- 36532
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.67519- 25502
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok107493Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44486Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka133477- 44464
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7447