Terve,
tässä vikalistaa (pitkä) mun joulukuussa -03 rekisteröidystä -04 mallisesta bensa 2.0 Ghia Wagon mondeostani, ajettu nyt n. 14 tkm ja leasing(onneksi):
Aikajärjestyksessä:
-Kuskin valolippa irti toisesta kiinnikkeestä, painoin itse kiinni ja on pysynyt siitä asti
-Takaluukku ei mene kiinni kuin kovalla voimalla, joulureissulla piti ajaa n. 100 km luukku "puolipännissä", ennenkuin suli niin paljon, että sai kiinni (mainitsin ekassa vikahuollossa asiasta, mutta ei se ole muuttunut)
-Ovenkahvojen kromi ruostuu
-Takaiskarit kolisee (ei kuulemma korjaustarvetta)
-Talvirenkaissa tarvikealuvanteet, joiden ET väärä, liukkaalla kelillä vaikeuksia pysyä tiellä. Huollossa kulmat säädettiin ja lopulta myös vanteet vaihdettiin Fordin alkuperäisiin aluvanteisiin ja ajo-ominaisuudet palasivat mielestäni normaaleiksi. Tämä koko episodi aiheutti epäuskoa Mondeon ajo-ominaisuuksiin, joita kehuttiin ympäriinsä...mutta en ollut nähnyt vielä mitään...
-Radio 6000RDS/CD ei toimi:
.startatessa volume-taso mikä milloinkin, ei sama kuin sammuttaessa
.startatessa hakee "PI seek" ja lopuksi sanoo "PI not found" ja palaa samalle kanavalle, josta lähti ja RDS lähete tulee ja kanava kuuluu...
.ajossa RDS kanavat ei vaihdu...
-Radio on nyt vaihdettu 2 kertaa ja toimii ehkä vähän paremmin ajossa tuo kanavien seuraaminen(RDS), mutta muut "ominaisuudet" tallella
-Vetonivelien rasvat tulleet ulos, klemmarit vaihdettiin radion vaihdon yhteydessä, mutta mielestäni rutinaa on jo olemassa, kun hitaassa ajossa kääntää...
-Monitoimihihnan (vai mikä-se-nyt-on) kiristin on paskana, kuuluu moottorin käydessä dieselmäinen kolina... (ei kuulemma vaadi korjausta, saa nähdä, milloin laukeaa...)
-Molempien etupenkkien sisällä heiluu ja hölskyy jotakin irrallaan ja lisäksi päällinen rutisee. Tämän havaitsee etenkin jarrutuksissa ja kiihdytyksissä (huollon mielestä normaalit penkit) Tämä vika on erittäin ärsyttävä ja sen on huomannut muutkin kuin minä ko. autossa, joten en ole "luulosairas"
-Kattoverhoilun kiinnikkeet pettäneet takalaatikon osalta, ei pysy verhoilu pellissä enää kiinni
Eli kaikkiaan auto on ollut runsaan puolen vuoden aikana huollossa 5 kertaa, ja aina on korjattu periaatteessa vain yksi, "pahin vika"... Itellä aiemmin ollut Escortti, joten taivaspaikka on varmaan ihan hel...in suuri... jos nuo penkit ny ees sais kuntoon...
Mondeon viat
37
41120
Vastaukset
- Repa
Joulukuussa 2002 käyttöön otettu Mondeo (32 tkm):
-vetonivelten rasvat tulleet ulos.(korjattu)
-monitoimihihnan kiristin piti ääntä (vaihdettu)
-hammastangon päässä öljyvuoto (korjattu)
-suurissa sateissa vedet tulivat auton sisälle apukuskin puolelle, eteen ja taakse.(tutkittu mutta arvoitukseksi jäi)
-bensamittari näytti tyhjää silloin tällöin tankkauksen jälkeen, nousi siitä sitten erittäin, erittäin hitaasti. (vika poistui itsestään ekan vuoden jälkeen)
-Täydellisen auton pesun (myös alusta) jälkeen keskuslukitus toimi vasta muutaman tunnin kuivattelun jälkeen.
-Ikkunannostimessa ei toimi "yhdellä painalluksella kiinni"-toiminto. (alkoi toimimaan, kun huollossa opettivat miten ne systeemit voi ohjelmoida uudelleen)
Onneksi nämä kaikki menivät takuuseen. Vähän hirvittää kun tuo takuuaika alkaa olemaan jo vähissä. Tosin aikoinaan uudessa Nissanissakin oli aika paljon kaikenlaista takuuaikana, mutta kun takuuaika loppui, loppuivat viatkin. Kädet ristissä odotan, että tässä tapauksessa kävisi samoin.- Mondeo -04
Mullakin tuo bensamittari rupesi oikuttelemaan samanlailla kun oli 8000 km ajettu. Nyt on kuitenkin muutaman tankkauksen ajan toiminut taas normaalisti kun alkaa olla 18000 km mittarissa.
Meinasin mittarista valittaa 20tkm huollossa, mutta näinköhän on että tuo nyt sitten jatkossa toimiikin.. - Repa
Mondeo -04 kirjoitti:
Mullakin tuo bensamittari rupesi oikuttelemaan samanlailla kun oli 8000 km ajettu. Nyt on kuitenkin muutaman tankkauksen ajan toiminut taas normaalisti kun alkaa olla 18000 km mittarissa.
Meinasin mittarista valittaa 20tkm huollossa, mutta näinköhän on että tuo nyt sitten jatkossa toimiikin..Mulla se bensamittari on toiminut kohta vuoden. Sitä ennen oikutteli usein. Kannattaa kuitenkin varmaan mainita huollossa että se on oikutellut lähiaikoina.
- Arska
Repa kirjoitti:
Mulla se bensamittari on toiminut kohta vuoden. Sitä ennen oikutteli usein. Kannattaa kuitenkin varmaan mainita huollossa että se on oikutellut lähiaikoina.
Minullakin mittari oikutteli ennenkuin huomasin lukea ohjekirjasta kohdan tankkaaminen, "tankkaaminen on lopetettava kun pistooli katkaisee toisen kerran" eli ei saa ahtaa bensaa korkkia myöten.Ilmeisesti silloin koho jää upoksiin ja mittari näyttää mitä sattuu.
Palautuu n.1 vrk. kuluttua näyttämään normaalia.
Autolla ajettu 160000 km.Klemmarit uusittiin ja
suojakumit liimattiin heti uutena.Ruostetta ei ole näkynyt ja muutenkin auto on pelannut loistavasti.Parempaa ajettavuutta samasta hintaluokasta saa etsiä eikä löydä sittenkaan. - KLA
Mondeo -04 kirjoitti:
Mullakin tuo bensamittari rupesi oikuttelemaan samanlailla kun oli 8000 km ajettu. Nyt on kuitenkin muutaman tankkauksen ajan toiminut taas normaalisti kun alkaa olla 18000 km mittarissa.
Meinasin mittarista valittaa 20tkm huollossa, mutta näinköhän on että tuo nyt sitten jatkossa toimiikin..Mulla oli sama vika 2002:n ST220:ssä ja samalla ajotietokone näytti mitä sattui. Vika ilmeni kaksi kertaa ja kummallakin kerralla poistui itsekseen. Kun valitin asiasta sanottiin, että laitetaan vaihtoon heti kun haluat. Oli tarkoitus se vielä vaihdattaa ennen takuuajan umpeutumista, mutta vaihdoinkin koko auton.
- 3. ja ehkä viimeinen voortti
Vedet tuli kovalla sateella apukuskin lattialle heti ensimmäisen huollon jälkeen. Ja syykin selvisi melko nopeasti. Raikasimansuodatin(?) vaihdettu ja etulasin alalaidassa oleva lista oli kiinnitetty huonosti (lista/tiiviste irti lasista noin 2mm).
On se ihme, että merkkihuollossa ei saada kuin lisää vikoja aikaiseksi.
- dzeidzei
mulla on marraskuussa 03 rekisteröity 2.0 Ghia sedan, jolla nyt ajettu 36 tkm.
-Radio on pari kertaa ollut kovalla käynnistettäessä, ilmeisesti kun on soitettu kovaa ja lopussa hiljempaa, ei ole taso jäänyt muistiin
-ekassa huollossa sanoivat tekevänsä vetoakseleille jotain, en viitsinyt kuunnella sen tarkemmin, hyvä että huolto hoitaa jutut kuntoon
-SIINÄ KAIKKI, on muuten kolmas Mondeo ja tuskinpa merkki vaihtuu seuraavaallakan kerralla, jos joku muu vehje on parempi, niin tarvittaessa kyllä vaihtuu - dzeidzei
...ai niin, ovenkahvojen takaa tulee tosiaan ruosteenväriä, mutta se lähtee pesussa pois, suunnittelukukkanen sinänsä
- Eikö
Oletko varma että kahvan takana ei ole pelti ruosteessa?
- dzeidzei
Eikö kirjoitti:
Oletko varma että kahvan takana ei ole pelti ruosteessa?
..se ruoste on vain siinä kahvassa ja joka on muovia, siinä on vain ohut metallinauha, jonka alta tulee ruosteista vettä, tai talvella tuli. Ulkoapäin näyttää edelleen virheettömälle.
- Paatunut voortimies.
Ei me kuule uskota mitä kerroit!
Meillä on jo Ford kolmannessa polvessa!
Eikä niissä ole ikinä ollut mitään vikaa!
Jos et usko niin kysy vaikka keneltä tahansa "paatuneelta voortimieheltä".- 03/04 Mondeo
Juuh, en minäkään uskoisi, jos en itse ois kokenut... isännällä on saman mallisarjan 1.8 125 hv Trend porrasperä ja siinä ei oo ollut muuta vikaa kuin apukuskin keskuslukon solenoidi ei mennyt lukkoon, jos painoi avaimesta vain kerran. Jos laittoi tuplalukkoon, niin sitten vasta lukittui. Takuu oli just loppunu ja huolto vaihtoi kuitenkin "omaan piikkiin".
Nyt on alkanut vasemmalta edestä kuulumaan kolinaa välillä ihan suorallakin tiellä ja aiheuttajaa ei ole löytynyt.. syssymmällä on vuosihuolto, jolloin tuota varmaan kattovat tarkemmin... Isännällä on ollut voortteja koko ikänsä (vissiin 9. menossa), ja kaikki on toiminut suht' hyvin, Sierrasta meni tietokone ja Taunuksesta tankki ja muista en nyt muistakkaan...
Osaksi tän takia Mondeoon kallistuin, mutta en tuon hintaluokan autoon hyväksy noin paljon ns. pikkuvikoja (poislukien vetarit)..
Itellä oli tosiaan Ekkeri mk III ja veljelläkin on ollut Fiesta ja Taunus ja tää Mondeo on eka, joka on ihan susi, että voorttimies minäkin olin ennen tätä opetusta...
Onnea vaan kaikille tulevaisuudessa Fordin ostaville valitsemallaan tiellä, minä en liisarisopparin loppumisen jälkeen enää Fordeihin sekaannu... - voortimies
Mullon tommonen vanahemma mallinen voorrti.
-96 1.6 Mondeo farkku.
Ihan syvältä ja poikittain koko auto, nii paljo kaikemaaliman ihme vikoja ettei jaksa ees kaikkia luetella... laitetaan ny muutama tuohon:
-Akku meni oikosulkuun (normaalia sinänsä)
-Katalysaattori hajos (autolla oli tuolloin ajettu 150000km, sanoivat voorti liikkeessä kun kysyin syytä moiseen että voi olla esim. kolahtanut johonkin tms.)
-katin vaihdon jälkeen auto nyki erityisesti kylmänä --> huoltoon (siellä sanoivat että varmaan pakoputki tukossa, jollon vaihdettiin loppupakoputki) vika ei korjaantunut
-ajelin joku 10000km ja alkoi viemään bensaakin (semmosta 10L/100km normaalisa matka-ajossa) katsastus oli tulossa joten vein sinne että jos löytäs jotain... no, oli häkäarvot ihan pilvissä --> huoltoon (sillä sitten sanoivat että oho, lambda-anturi on rikki, siksi vienyt bensaa ja nykkinyt, no vaihdettiin se ni jo korjaantu nykkiminen ja bensa vienti. Liekkö jo uuski katti melekee paskana tuon takia mikä ilmeisesti oli syynä vanhankin rikkoutumiseen)
-tuon episodi jälkeen auto pelas normaalisti joku 30000km ajan, sitten alko se h***tinmoinen kolina kuskinpuolen etupäästä.
(huollossa sanottiin että vetonivel varmaan kolisee, vaihdettiin vetonivel, ei vaikutusta) kolina paheni ja viimein sitten päättivät että jaa oiskohan se SISÄpuolen vetonivel viallinen... vaihdettiin sitten sekin ja ei kummentunut... kolina vain paheni ja viimein se "vika" sitten löydettiin: LÖYSTYNYT APURUNGON PULTTI! (joopa joo, todellinen vika tosiaan)
(merkkihuolto toimi oikein hyvin ja ripeästi tässä asiassa.... juuei, tulipahan uusia osia muuten vanhaan autoon? :P)
-uusin vika oli sitten öljyvuoto joka öljynpaineanturin, venttiilikopan tiivisteen jne. vaihtamisien jälkeen todettiin tulevan kampiakselin juuresta... no, hihnanvaihto oli autolla edessä (reilu 200000km ajettu) joten vaihdatin samalla kampiakselin tiivisteen... kappas vika EI korjaantunut
(ilmeisesti öljypumppu on sökö tai se pumpun ja lohkon välinen tiiviste vuotaa... no, onneks siihen ei mene kuin n.6h työ huoltomiehiltä, itse vaihdettava tiiviste maksaa sen 3.5euroa, työn osuus HIEMA suurempi)
Jotta semmosta voorteista, jos vain dynamiittia kehtaisin jostain hommata ja posauttaa tuon paskan taivaalle ni se ois varmaan paras vaihtoehto. Onneks on edes se taivaspaikka tienattu... :P
t:lisää vikoja odotellessa... - voortimies
voortimies kirjoitti:
Mullon tommonen vanahemma mallinen voorrti.
-96 1.6 Mondeo farkku.
Ihan syvältä ja poikittain koko auto, nii paljo kaikemaaliman ihme vikoja ettei jaksa ees kaikkia luetella... laitetaan ny muutama tuohon:
-Akku meni oikosulkuun (normaalia sinänsä)
-Katalysaattori hajos (autolla oli tuolloin ajettu 150000km, sanoivat voorti liikkeessä kun kysyin syytä moiseen että voi olla esim. kolahtanut johonkin tms.)
-katin vaihdon jälkeen auto nyki erityisesti kylmänä --> huoltoon (siellä sanoivat että varmaan pakoputki tukossa, jollon vaihdettiin loppupakoputki) vika ei korjaantunut
-ajelin joku 10000km ja alkoi viemään bensaakin (semmosta 10L/100km normaalisa matka-ajossa) katsastus oli tulossa joten vein sinne että jos löytäs jotain... no, oli häkäarvot ihan pilvissä --> huoltoon (sillä sitten sanoivat että oho, lambda-anturi on rikki, siksi vienyt bensaa ja nykkinyt, no vaihdettiin se ni jo korjaantu nykkiminen ja bensa vienti. Liekkö jo uuski katti melekee paskana tuon takia mikä ilmeisesti oli syynä vanhankin rikkoutumiseen)
-tuon episodi jälkeen auto pelas normaalisti joku 30000km ajan, sitten alko se h***tinmoinen kolina kuskinpuolen etupäästä.
(huollossa sanottiin että vetonivel varmaan kolisee, vaihdettiin vetonivel, ei vaikutusta) kolina paheni ja viimein sitten päättivät että jaa oiskohan se SISÄpuolen vetonivel viallinen... vaihdettiin sitten sekin ja ei kummentunut... kolina vain paheni ja viimein se "vika" sitten löydettiin: LÖYSTYNYT APURUNGON PULTTI! (joopa joo, todellinen vika tosiaan)
(merkkihuolto toimi oikein hyvin ja ripeästi tässä asiassa.... juuei, tulipahan uusia osia muuten vanhaan autoon? :P)
-uusin vika oli sitten öljyvuoto joka öljynpaineanturin, venttiilikopan tiivisteen jne. vaihtamisien jälkeen todettiin tulevan kampiakselin juuresta... no, hihnanvaihto oli autolla edessä (reilu 200000km ajettu) joten vaihdatin samalla kampiakselin tiivisteen... kappas vika EI korjaantunut
(ilmeisesti öljypumppu on sökö tai se pumpun ja lohkon välinen tiiviste vuotaa... no, onneks siihen ei mene kuin n.6h työ huoltomiehiltä, itse vaihdettava tiiviste maksaa sen 3.5euroa, työn osuus HIEMA suurempi)
Jotta semmosta voorteista, jos vain dynamiittia kehtaisin jostain hommata ja posauttaa tuon paskan taivaalle ni se ois varmaan paras vaihtoehto. Onneks on edes se taivaspaikka tienattu... :P
t:lisää vikoja odotellessa...Niin meinas unehtua listasta:
-Keskuslukitus ei toimi kuin apukuskin puolelta, todella kätevä ominaisuus... kuulemma semmonen 150eskon osa pitäs vaihtaa... joopa joo...
-Penkinlämmittimet on paskana (tietenki ku ajettu jo 200000km)
-normaalit puslanvaihdot ja jarrulevyn ravistelut on myös koettu... kivoja "tyyppivikoja"
-ajovalojen edessä olevat "lasit" on niin kellastuneet että katsastuksessa rutisevat niistä aina... ei ole vielä jaksanut vaihtaa...(muita "tärkeämpiäkin" rahanmenoja ollut tähän autoon jo riittävästi...) kiva kun tuommoista kellastuvaa muovia laitetaan lamppuihin...
-sisävalojen katkaisijat eivät toimi... osa on jumissa ja niinpoispäin, pikkuvikoja sinänsä mutta talvella ois kiva kun sisälle syttyisi edes jotain valoja kun aukoo ovia.
-onneksi ruostettakin on jo hieman, sekin tuntuu voorttiin tarttuvan
kaiken puolin oikein melleviä pelejä nuo voortit
t:viimeisen voortin omistanut - jafordmiesmyös
voortimies kirjoitti:
Mullon tommonen vanahemma mallinen voorrti.
-96 1.6 Mondeo farkku.
Ihan syvältä ja poikittain koko auto, nii paljo kaikemaaliman ihme vikoja ettei jaksa ees kaikkia luetella... laitetaan ny muutama tuohon:
-Akku meni oikosulkuun (normaalia sinänsä)
-Katalysaattori hajos (autolla oli tuolloin ajettu 150000km, sanoivat voorti liikkeessä kun kysyin syytä moiseen että voi olla esim. kolahtanut johonkin tms.)
-katin vaihdon jälkeen auto nyki erityisesti kylmänä --> huoltoon (siellä sanoivat että varmaan pakoputki tukossa, jollon vaihdettiin loppupakoputki) vika ei korjaantunut
-ajelin joku 10000km ja alkoi viemään bensaakin (semmosta 10L/100km normaalisa matka-ajossa) katsastus oli tulossa joten vein sinne että jos löytäs jotain... no, oli häkäarvot ihan pilvissä --> huoltoon (sillä sitten sanoivat että oho, lambda-anturi on rikki, siksi vienyt bensaa ja nykkinyt, no vaihdettiin se ni jo korjaantu nykkiminen ja bensa vienti. Liekkö jo uuski katti melekee paskana tuon takia mikä ilmeisesti oli syynä vanhankin rikkoutumiseen)
-tuon episodi jälkeen auto pelas normaalisti joku 30000km ajan, sitten alko se h***tinmoinen kolina kuskinpuolen etupäästä.
(huollossa sanottiin että vetonivel varmaan kolisee, vaihdettiin vetonivel, ei vaikutusta) kolina paheni ja viimein sitten päättivät että jaa oiskohan se SISÄpuolen vetonivel viallinen... vaihdettiin sitten sekin ja ei kummentunut... kolina vain paheni ja viimein se "vika" sitten löydettiin: LÖYSTYNYT APURUNGON PULTTI! (joopa joo, todellinen vika tosiaan)
(merkkihuolto toimi oikein hyvin ja ripeästi tässä asiassa.... juuei, tulipahan uusia osia muuten vanhaan autoon? :P)
-uusin vika oli sitten öljyvuoto joka öljynpaineanturin, venttiilikopan tiivisteen jne. vaihtamisien jälkeen todettiin tulevan kampiakselin juuresta... no, hihnanvaihto oli autolla edessä (reilu 200000km ajettu) joten vaihdatin samalla kampiakselin tiivisteen... kappas vika EI korjaantunut
(ilmeisesti öljypumppu on sökö tai se pumpun ja lohkon välinen tiiviste vuotaa... no, onneks siihen ei mene kuin n.6h työ huoltomiehiltä, itse vaihdettava tiiviste maksaa sen 3.5euroa, työn osuus HIEMA suurempi)
Jotta semmosta voorteista, jos vain dynamiittia kehtaisin jostain hommata ja posauttaa tuon paskan taivaalle ni se ois varmaan paras vaihtoehto. Onneks on edes se taivaspaikka tienattu... :P
t:lisää vikoja odotellessa...Mulla kans 97 Ford mondeo 2.0.
-katalysaattori vika 140 000 km. Vikaa etsittiin ja vaihdeltiin alipaineletkuja yms. Letkut irtoili itsestään ja tuli reikiä. Takaisin kierrätyksen kautta tuli liialla paineella ja rikkoi sieltä osia. Merkki korjaamossa vika löydettiin kolmannella kerralla. Hinta eri korjauksineen tuli noin 1400 euroa joka piti sisällään ison osan pakokaasun takasinkierrätykseen liittyviä antureita osia katalysaattori työt.
Merkkikorjaamo ei osannut lukea huoltoliitännästä mitään. Väittivät välillä ettei siellä näy tähän liittyviä arvoja eikä hälytyksiä. Jenkkilästä Fordin käyttäjien sivulla kuitenkin pakokaasun takasinkierrätykseen liittyviä arvoja ja hälytyksiä on useita. Olis ollut oma mittalaitetkin jolla olisi voinuu testata huoltoliitännän kautta.
- Vetonivelet rikki. Ilmenee tietyllä nopeudella
ravistuksena etupäässä. 200 e
- Iskarit takaa 200 e
- kallistuksenvakaaja tapit 2 kertaa 200 e
- nokkahihnan vaihto(ei vika) 500 euroa
- ei mennyt katsastuksesta läpi. Takajarrut
eivät jarruttaneet samalla voimalla
kuin edessä. Paineentasaus kytkin/venttiilit
240 e
- Nyt ..kele taas kuluu kolina alta ja
öljynvaihdon yhteuydessä sanoi asiallisen
tuntuinen huoltomies että katalysaattori
rikki. (240 000 km)Sisuskalut kuulemma irti.
Zetecille(Ford) tyyppivika. Tarvikekatti
postikuluineen 380 e
Tässä vain osa vioista joita autossa ollut.
Nämä tuli heti mieleeni. Voin koostaa kuiteista oikean laskelman ehkä johonkin jatkokeskusteluun.
- ´timppa
Itselläni vm2002 V6 trend wagon, ajettu nyt 58tkm
eikä mitään vikaa ole ollut!
Kaksi kertaa perushuollossa eikä muuta ole ollut. Bensaa tankkiin ja menoksi,siinä kaikki.
Kaverilla on vm -01 2.0 wagon ajettu 80tkh
eikä kuuelma ole mitään erityistä ollut koskaan.
OK, pientä nitinää ja natinaa,kolinaa aina mutta eihän nämä mitään luxusautoja ole, vaan ihan normaaleja peruskulkuneuvoja.
Jos haluaa "täydellisen" pitää kyllä maksaa paljon enemmän, jos saa sittenkään!
Äläkää siis kaikkia nitinöitä niin tarkkaan ottako, kaikissa autoissa niitä on.- arska
Puhut vähän mutta asiaa.
- mondeo -94...99 but not any...
tojota nyt paljon foordia enempää maksa?
- Mondeomania
Harmillisia "vikoja" näyttä riittävän roppakaupalla.
Ajo-ominaisuuksien luulisi parantuneen, kun autoon vaihdettiin sopivat vanteet, joten ei muuta kuin turvallista matkaa... - mond
Heh heh siinäpä käppristelet....sattuko pa..ka.yksilö kohdalle???Mulla on kolmas mondeo menossa ja köyhällä ei ole varaa valittaa.On ollu bemuja ja volkkaria,vikoja on ollut ja tulee olemaan niistä kuitenkin selvitty on,en aio ruveta nyt kuitenkaan itkemään ja luettelemaan niitä.Uskokaa on niitä muissakin........Tv.Seuraavaa mondeota odotellessa.
- Jukka
Kertokaa ihmiset mitä 2.0l Mondeo TODELLA kuluttaa,omani keskikulutus on 9,5l/100km vaikka on olevinaan kunnossa.
- 2.0l
en tiedä manuaalin kulutusta. mutta minun automaatti vie kaupungissa n.12l/100km
- T.M.
Itelläni on vm -2001 2.0 trend sedan mondeo. matka-ajossa pääse 7 litraa. seka-ajossa ollu kulutus 8-9 litra välillä. noilla -25-30'C pakkasilla meni vähä yli 10 litraa seka-ajos
- Merkkiä vaihtanut
Uusikoppainen Mondeo 2001, uutena hankittu.
0-50.000km
Vikoja: Takaovi ruostui, paikattiin rumasti
koiranluut
takajarrulevyt ja palat vaihtoon.
Vetoakselien kumit vuosivat rasvat ulos.
Kuskin oven sarana väljä.
Sivuikkuna putosi alas.
maalit lähti helmoista.
50.000 -100.000
Vikoja: 2 ovea vaihtoon ruosteen vuoksi.
Ilmastointilaitteen putkisto rikki.
maalit lähtivät uudelleen maalatuista helmoista.
Käsijarrumekanismi uusiksi.
Takatukivarret uusiksi.
Kuskin oven sarana vaihtoon.
Takaluukun lukkopesä irtosi niiteistään. Keskuslukko ei toiminut.
Tässä vaiheessa auto meni vaihtoon. Merkkikin vaihtui, vaikka ei Mondeosta enää paljon saanutkaan.
Maahantuojan myäntämä takuu oli yksi vuosi, eikä se riittänyt tähän autoon alkuunkaan. Asiasta keskusteltiin, mutta palvelu oli täysin ala-arvoista. Merkin vaihdon myötä kaikki ongelmat katosivat samalla kertaa.
Ruostuminen tuntuu olevan Mondeon pahimpia ongelmia. Ovet ruostuvat ja maali lähtee kyljistä aina oven kahvoihin saakka.- kaikkea kokeillu
Jos vaan rahat riittää niin osta mersu, tosin naapurin auto (vm-99) ruostui ovien sisäpuolelta korjauskuntoon, eikä muuten ollu selvä homma korjauskustannuksien suhteen. Olen parista muustakin mekkeristä kuullut samantapaista. Työkaverilla vm-98 vito, ruostuu kaikki paikat ja löytyy kaikki viat mitä autossa voi olla. Osta vectra, päällikön vectra oli 18 kuukauden aikana about 15 kertaa takuuhuollossa, meni vaihtoon, tosin saman merkin farmariin, nykyisessä ei ole ollut mitään ongelmaa toistaiseksi. Toisen työkaverin 320 bemari (vm-01) sekoili sähköjen osalta, lämmityslaitteenpuhallin keräili vauhtia ihan omia aikojaan, pois päältä sai mutta nopeuden säätö ei pelannu, lisäksi sisävalot eli välillä omaa elämää ja lukkojenkin kanssa oli jotain ongelmaa. Kyllä niitä vikoja löytyy kaikista autoista, toisista merkeistä ei vaan kuule niitä juttuja, vai miten olis, kertoisitko että ostit 300ke:n maseratin, jossa ei lämmitys pelaa, moottori pätkii ja muutenkin paska peli.. Omalla mondeolla (vm-2001 1,8 farm) ajeltu 136tkm (josta itse 32tkm), kuluvia osia joutuu vaihtelemaan (jarrut, vetoakselit, tms), mutta varsinaisia vikoja on ollu kuskin oven lukkomoottori ja lämmitysvääntimen potikka, jonka takia koko säädin vaihtoon (30senttiä maksavan osan takia joutuu maksaan 80e purkuosasta :( ). Itsellä toinen mondeo menossa, sitä ennen ollu vw, nissan, opel, ford. Nissan oli positiivinen yllätys, ei vikoja ja tosi halvat huoltokustannukset. Omalla isällä on neljäs mondeo menossa ja vikoja ei ole pahemmin ollu, tosin ovat olleet vähän ajettuja hankittaessa (alle 50tkm). Totuushan on että jos ei mondeo kelpaa, osta saman kokoluokan auto joltain toiselta merkiltä. samoja paskoja ne on nykyään kaikki.
- ... mutta kannattaako?
kaikkea kokeillu kirjoitti:
Jos vaan rahat riittää niin osta mersu, tosin naapurin auto (vm-99) ruostui ovien sisäpuolelta korjauskuntoon, eikä muuten ollu selvä homma korjauskustannuksien suhteen. Olen parista muustakin mekkeristä kuullut samantapaista. Työkaverilla vm-98 vito, ruostuu kaikki paikat ja löytyy kaikki viat mitä autossa voi olla. Osta vectra, päällikön vectra oli 18 kuukauden aikana about 15 kertaa takuuhuollossa, meni vaihtoon, tosin saman merkin farmariin, nykyisessä ei ole ollut mitään ongelmaa toistaiseksi. Toisen työkaverin 320 bemari (vm-01) sekoili sähköjen osalta, lämmityslaitteenpuhallin keräili vauhtia ihan omia aikojaan, pois päältä sai mutta nopeuden säätö ei pelannu, lisäksi sisävalot eli välillä omaa elämää ja lukkojenkin kanssa oli jotain ongelmaa. Kyllä niitä vikoja löytyy kaikista autoista, toisista merkeistä ei vaan kuule niitä juttuja, vai miten olis, kertoisitko että ostit 300ke:n maseratin, jossa ei lämmitys pelaa, moottori pätkii ja muutenkin paska peli.. Omalla mondeolla (vm-2001 1,8 farm) ajeltu 136tkm (josta itse 32tkm), kuluvia osia joutuu vaihtelemaan (jarrut, vetoakselit, tms), mutta varsinaisia vikoja on ollu kuskin oven lukkomoottori ja lämmitysvääntimen potikka, jonka takia koko säädin vaihtoon (30senttiä maksavan osan takia joutuu maksaan 80e purkuosasta :( ). Itsellä toinen mondeo menossa, sitä ennen ollu vw, nissan, opel, ford. Nissan oli positiivinen yllätys, ei vikoja ja tosi halvat huoltokustannukset. Omalla isällä on neljäs mondeo menossa ja vikoja ei ole pahemmin ollu, tosin ovat olleet vähän ajettuja hankittaessa (alle 50tkm). Totuushan on että jos ei mondeo kelpaa, osta saman kokoluokan auto joltain toiselta merkiltä. samoja paskoja ne on nykyään kaikki.
Itsellä farmari-Mondeo Trend 1.8 vm.01, ajettu 105tkm. Tyyppiviat koettu, mutta takuuseen kaikki kun merkkihuollot tehty.
Edustava, tyylikäs ja ennen kaikkea TILAVA premium-auto duunarille.
Mistä nykyautosta löytyy vastaavat tilat ja ajettavuus? Onko 2007 mallit jollain lailla tyylikkäämpiä vai jopa kopioita (vrt. Volvo).
Onko tarvetta Mersuun, duunarin ? Vai mitä premium tarkoittaa v.2007 ? - Käytettynä sulattoon
... mutta kannattaako? kirjoitti:
Itsellä farmari-Mondeo Trend 1.8 vm.01, ajettu 105tkm. Tyyppiviat koettu, mutta takuuseen kaikki kun merkkihuollot tehty.
Edustava, tyylikäs ja ennen kaikkea TILAVA premium-auto duunarille.
Mistä nykyautosta löytyy vastaavat tilat ja ajettavuus? Onko 2007 mallit jollain lailla tyylikkäämpiä vai jopa kopioita (vrt. Volvo).
Onko tarvetta Mersuun, duunarin ? Vai mitä premium tarkoittaa v.2007 ?Kyllä mondeotakaan ei kannata käytettynä ostaa.miten noita jaksaa pitää ajokunnossa.kun lukee tätäkin listaa niin hirvittäs jos mondeota pitäs sepittää
- KAKKA PUHEITA ENIMMÄ
ON SITÄ PROVOILTU TUUTIN TÄYDELTÄ JO NÄKÖJÄÄN 2004 LÄHTIEN!!!
- japi 131
Jos hihnankiristäjä on paskana eikä pyöri niin sieltä nousee savu.
- köf
Ei motskuissa mitään vikoja ole....uskokaa jo. Luotettava menopeli.
Hhhhhaaaaaaaaaaaa - Ford from Belgia
Meeppä mille merkkisivulle tahansa niin samat tarinat toistuu, mulla on ollu tähän ikään melkein kaikki tän edullisemman hintaluokan automerkit, poislukien rellu ja citikka joihin en koske edes pitkällä kepillä,,,, Nyt 5 des Fordi, tätä Mondeota ennen mulla oli Puma 1.7 i ,jolla ajoi about 80 tkm ,eikä mitään mainittavaa vikaa, jarrupaloja yms, ei ole ollu tässä motussakaan kummempia,,,, Kai noita maanantai vehkeitä on joka merkeissä, mene ja tiedä,,,,,, voihan tällä nykyisellä kok.pano systeemillä olla oma osansa asiassa, esim Puma oli 100 pros käsintehty saksassa, mitä sitten meinaakin, nyky mondeot vissiin kootaan belgiassa,mistä osat tulee = ei hajuakaan, pohja ja konehan on samat kun Jaguar x- typessä,,,,
- nöf
Usaltaako Fordissa pierasta?
- 8+8
Kyllä usaltaa...
- köffffffffffff
Fordit vikatilastojen kärjessä, mutta jälleenmyyntiarvojen hantapäässä..
semmonen auto se hihihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii - marttiemil
mondeo 97 ajosta illalla aamulla ajonesto vilkuttaa. Kohta viikko tutkittu mutta vikaa ei löydy. Paikallisesta ford liikkeestä kerrottiin, että hinaa meille niin tutkitaan,hintaan 400€ ei vielä korjaannu mutta mahdollisesti vika löytyy.
Korjaamolle 50 km Voiko auton ampua kuuhun?- sirupaskana
Ajonesto on silloin päällä, uuden siru avaimen saa suutarilta! Ja sitten vain pidät virrat päällä sen aikaan kun lakkaa vilkuttamasta, ei saa startata!
- SeppoKaleviMero
Kyllä sun vaan täytyy "marttiemil" tulla sen kanssa toimeen, että jopa Fordiin voi tulla pikkuvikoja jo 20v. iässä...Eli ei kannata ampua mondeoo kuuhun vaan jatkaa kovaa ajoo!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511248Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä14892- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 39832