olen kyllästynyt mainoksiin,

miten teillä?

ja jos tarpeeksi usein sama mainos, en varmasti osta..

10

191

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen tottunut jankutukseen ja teko-pirteisiin, kankeasti näytteleviin ihmisiin, joten se ja sama minulle.
      Mainoksien arvo kyllä pian näyttäytyy mainostajalle, kunhan turha toivo-rikkaus katoaa.
      Mainoksilla saa kaikenlaista "ilmaista" kivaa, kuten tämän palstan.
      Kiitos siitä.

      H.

    • Jos etsin jotakin mitä tarvitsen, mainokset ovat yksi tapa löytää etsimäni.

      • Minä päätän ei muut.

        "Mainokset ovat yksi tapa löytää etsimäni".

        Maksatko myös kalliisti mainonnan mukaan, vai lähdetkö etsimään halvinta vaihtoehtoa?

        Itselläni on se hieno ongelma ja valinnan vapauden runsaus, etten katso telkkarista kuin uutiset, valikoiva mielenlaatu suodattaa pois lehtienkin mainokset, näen vain oleellisen ja tärkeän ja maailman tapahtumat.

        Joten jos jotakin tarvitsen, lähden hakemaan sitä netistä. Katson tuotteita, niiden ominaisuuksia, alan verrata ja teen samalla hintavertailut. Ostan sen perusteella ja usein miten tilaan sen netistä.

        Itse asiassa tarvitsen niin vähän ja ruokakaupassakin löydän kyllä perunalaarille, liha- ja kalatiskille ja löydän jopa meijerituotteet ilman mainontaa.

        Sääli katsoa kuinka suomessa on lähes 5 miljoonaa aivopestyä ihmistä kun mainonta on päässyt jumalaksi ja ohjailemaan ihmisten käyttäytymistä. He juoksevat jonkun Pirkka paketin perässä jonoon jopa sydäninfraktiin asti jos sen saa 10 senttiä halvemmalla.
        Samaa mielisairautta on nähtävissä bensajonottajissa puhumattakaan monista muista "tarjouksista".


      • Minä päätän ei muut. kirjoitti:

        "Mainokset ovat yksi tapa löytää etsimäni".

        Maksatko myös kalliisti mainonnan mukaan, vai lähdetkö etsimään halvinta vaihtoehtoa?

        Itselläni on se hieno ongelma ja valinnan vapauden runsaus, etten katso telkkarista kuin uutiset, valikoiva mielenlaatu suodattaa pois lehtienkin mainokset, näen vain oleellisen ja tärkeän ja maailman tapahtumat.

        Joten jos jotakin tarvitsen, lähden hakemaan sitä netistä. Katson tuotteita, niiden ominaisuuksia, alan verrata ja teen samalla hintavertailut. Ostan sen perusteella ja usein miten tilaan sen netistä.

        Itse asiassa tarvitsen niin vähän ja ruokakaupassakin löydän kyllä perunalaarille, liha- ja kalatiskille ja löydän jopa meijerituotteet ilman mainontaa.

        Sääli katsoa kuinka suomessa on lähes 5 miljoonaa aivopestyä ihmistä kun mainonta on päässyt jumalaksi ja ohjailemaan ihmisten käyttäytymistä. He juoksevat jonkun Pirkka paketin perässä jonoon jopa sydäninfraktiin asti jos sen saa 10 senttiä halvemmalla.
        Samaa mielisairautta on nähtävissä bensajonottajissa puhumattakaan monista muista "tarjouksista".

        Käytän järkeä hankinnoissani.

        Mielestäni mainosten periaatteellinen vastustaminen ei ole järkevää. Niillä on informaatioarvoa. Toki ne ovat yksipuolisia, mutta jos etsit vaikkapa matkaa, asuntoa tai käytettyä autoa, tiedät riskit ja yrität varautua niihin...

        Jos elät kivikaudessa vain perunapussi tarpeinasi, tuskin tarvitset mainoksia.


      • Minä päätän ei muut.
        yohuuhkaja kirjoitti:

        Käytän järkeä hankinnoissani.

        Mielestäni mainosten periaatteellinen vastustaminen ei ole järkevää. Niillä on informaatioarvoa. Toki ne ovat yksipuolisia, mutta jos etsit vaikkapa matkaa, asuntoa tai käytettyä autoa, tiedät riskit ja yrität varautua niihin...

        Jos elät kivikaudessa vain perunapussi tarpeinasi, tuskin tarvitset mainoksia.

        Matkustelen säännöllisesti 1 - 2 kertaa vuodessa ja risteilyt päälle.

        Ennen kuin varaan matkan, tiedän suunnilleen missä voisi käväistä (yleensä se viikko-kaksi on käväisyä). Sitten alan käydä läpi matkatoimistojen sivuja alkaen äkkilähdöistä, päättyen ebookerssin tai muun sivuilla rakennettuun "pakettiin" eri lentovaihtoehdoin. Unohtamatta pakettimatkojen tarjouksia.

        Mitään räkälää en huoli hotelliksi, enkä koskaan sellaista mihin majoitetaan myös lapsiperheitä, he ovat vierailun pilaajat (ei loman koska elämäni on pelkkää lomaa) joten sekin luo oman kuvionsa löytää sopiva.

        Asuntoa en tarvitse, autoa en ole koskaan tarvinnutkaan, ostanut ja omistanut muutaman kyllä milloin kenenkin tarpeiksi, että kovin kivikaudessa en elä en myöskään kulloistenkin asuin kulmien nyhrääjänä.

        Tuosta autosta tuli mieleen mukavasti, kuinkas sitä vielä 80 ja 90 luvuilla hoidettiin ne autojen ostamiset ja vaihtamiset, ihmiset yleensä? Osviittaa hakivat lehdistä kyllä. Mutta kyllä se tapahtuma oli kiertämistä autoliikkeestä toiseen, hintojen ja muun vertailua ja renkaiden potkimista.

        Sama kaiketi kaikessa muussa. Asuntojen ostoissa ja vaihdoissa oli mentävä paikan päälle. Nykyisin on netissä kaikki, kuvia myöten.


      • Minä päätän ei muut. kirjoitti:

        Matkustelen säännöllisesti 1 - 2 kertaa vuodessa ja risteilyt päälle.

        Ennen kuin varaan matkan, tiedän suunnilleen missä voisi käväistä (yleensä se viikko-kaksi on käväisyä). Sitten alan käydä läpi matkatoimistojen sivuja alkaen äkkilähdöistä, päättyen ebookerssin tai muun sivuilla rakennettuun "pakettiin" eri lentovaihtoehdoin. Unohtamatta pakettimatkojen tarjouksia.

        Mitään räkälää en huoli hotelliksi, enkä koskaan sellaista mihin majoitetaan myös lapsiperheitä, he ovat vierailun pilaajat (ei loman koska elämäni on pelkkää lomaa) joten sekin luo oman kuvionsa löytää sopiva.

        Asuntoa en tarvitse, autoa en ole koskaan tarvinnutkaan, ostanut ja omistanut muutaman kyllä milloin kenenkin tarpeiksi, että kovin kivikaudessa en elä en myöskään kulloistenkin asuin kulmien nyhrääjänä.

        Tuosta autosta tuli mieleen mukavasti, kuinkas sitä vielä 80 ja 90 luvuilla hoidettiin ne autojen ostamiset ja vaihtamiset, ihmiset yleensä? Osviittaa hakivat lehdistä kyllä. Mutta kyllä se tapahtuma oli kiertämistä autoliikkeestä toiseen, hintojen ja muun vertailua ja renkaiden potkimista.

        Sama kaiketi kaikessa muussa. Asuntojen ostoissa ja vaihdoissa oli mentävä paikan päälle. Nykyisin on netissä kaikki, kuvia myöten.

        Ylemmyydentunnossasi olet jäänyt hiukan jälkeen siitä havainnosta, mikä on mainostamista ja mikä ei. Olet aivan samanlainen mainonnan hyväksikäyttäjä ja -käytetty kuin muutkin. Kallista nenääsi hiukan alemmas etteivät varpuset lennä sieraimista sisään etkä kaadu portaissa.

        Esihistoriallisena aikana ennen nettiä mainokset olivat lehdissä. Niitä luettiin ja ne lisäsivät myyntiä, vaikkapa nuo käytettyjen autojen pitkät listat, asuntoilmoitukset, ilmoitukset noista matkojen äkkilähdöistä jne. Se, että ne ovat siirtyneet nettiin ja firmojen kotisivuille yms, ei ole tehnyt niistä yhtään vähemmän mainoksia. Ja ainahan on hyvä nähdä mitä ostaa ettei tule petetyksi, tämä on kivikautinen sääntö joka pätee luultavasti hamaan ihmislajin sukupuuttoon asti.


    • Hei kun keikuskelen

      Hello täältä kymmenen asteen pakkasesta. Tosin en nyt kökötä ulkona, vaan sisätiloissa.

      En ole kyllästynyt mainoksiin.. Olen laittanut postilaatikkoon tarran, jossa lukee: Ei mainoksia. Heleposti pääsin eroon mainoksista.
      Kaiken kukkuraksi minulla ei ole telkkariakaan, joten mainoksia en näe sieltäkään.

      Kun porhallan kauppaan, niin isot plakaatit näyttävät, mitä sinä päivänä on tarjouksessa. Minäpäs napsasen sitten jonkun tarjouksessa olevan lihaklöntin tai muun murkinan ostoskärryyni, jos tuntuu halukkuutta. Kahvihyllyn kautta kurvaan vauhdikkaasti katsomaan, josko kaffetpaketti olis tarjouksessa. Nappaan kyytiin pari pakettia, vaikka kaapissani olisikin aimo kasa paketteja. Näin varmistan sata prosenttisesti, ettei tule tilannetta, että meikäläinen herää aamulla ja hokaa, että pirhana viete, kahvi on lopussa. Hyi, kauhea tilanne olisi.

      Että näin täällä :)

    • ...

      Jahas.

      Nyt voisi kirjoittaa muutaman sata sivua aiheesta. Mutta noin tiivistetysti, erilaisia tavoitteita. Yksi on lisätä myyntiä nopeasti kampanjalla, Toinen brändimainonta, jolla iskostetaan jokin tuote tai tuotemerkki ihmisten alitajuntaan.Tämä jälkimmäinen myy pitkällä aikavälillä.

      Monesti kuulee narinaa jostain mainoksista, silloin mainos ajanut tehtävänsä, se on jäänyt ihmisten mieliin. "Elämä on" on jäänyt ihmisten mieliin, vaikka monikaan ei edes muista tuotetta. Kaikki on hyvin tarkkaan mietittyä, erittäinkin tarkasti.

      Kauppa se on, joka kannattaa, lyhyesti sanottuna.

      =DW=

    • Kaupunkilainen

      Netissä ärsyttävät eniten koko näytön peittävät mainokset, jotka tulevat joka ikinen kerta, kun avaa esimerkiksi viestin jostakin keskusteluketjusta. Niitä ei onneksi ole kovin usein, mutta aina kun niitä on, lopetan kyseisen palvelun käyttämisen joksikin aikaa.

      Seuraavaksi ärsyttävimpiä ovat radiomainokset. Niitä ilmeisesti on sen verran vähän (ja kaupallisilla radiokanavilla täytettävää ohjelma-aikaa sen verran paljon), että samat mainokset toistuvat monta kertaa tunnissa. Ne ovat niin amatöörimäisiä, että tuntuu kuin niitä väsäisivät teinit jossain autotallissa tai pannuhuoneen nurkassa.

      Aika monissa HUUDETAAN, mikä on likipitäen typerin mahdollinen tehokeino. Ymmärtämättömät mainosten tekijät kuvittelevat, ettei ääntä voi varioida mitenkään muuten kuin volyymin mukaan. Minulla vaihtuu kanava tai ainakin hiljenee radion ääni kuulumattomiin heti kun tällainen huutomainos alkaa.

      Televisiossa esimerkki huutomainoksesta on Zalando (tuli mieleen, kun sitä mainostetaan tuossa vieressäkin).

      Mainostajia ei kauheasti haittaa, jos kuluttajat ärsyyntyvät. Niiden tarkoitus on vain paukuttaa ihmisten alitajuntaan myytävän tuotteen nimi, ja siinä ne usein onnistuvat. Silloin on ärsyttäminen mennyt liian pitkälle, kun kuluttaja muistaa, mitä siinä ärsytyksen aiheessa oikein mainostettiinkaan.

      Minä inhosin Omo-mainoksia joskus aikojen alussa, kun niitä alkoi televisiossa näkyä. Vieläkään en osta kyseistä pesuainetta ikinä.

      Hyvät mainokset erottuvat joukosta. Ne ovat vaihtelevia, niissä on huumoria, eikä niissä alleviivata. Muistan muutaman vuoden takaa radiomainoskampanjan, jossa esiintyivät tunnetut näyttelijät (Miitta Sorvali, Martti Suosalo). Niissä oltiin kauppakeskuksessa, jonka ämyreistä Sorvalin ääni kuuluttia "Herra, joka juuri ostitte joululahjaksi....." En enää muista, mitä niissä mainostettiin, mutta ne olivat hauskoja.

    • Tsau

      En ole.

      Tsau:Friidu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2298
    2. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1893
    3. Viulu vaiennut

      Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      28
      1592
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

      Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1560
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

      Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1330
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1214
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

      Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      111
      1135
    8. Kyllä tekee kipeää

      Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1130
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

      siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      952
    10. Luotatko kaivattuusi?

      Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    Aihe