Mulla on esiintynyt merkillisiä oireita viime tammikuusta lähtien. Ne tulee nukkumaan mennessä makuulla ollessa uneen vaipuessa eli kun olen jo rentoutunut. Pallean seutu/vatsa ikään kuin pampahtaa tai nytkähtää voimakkaasti niin että sänky nytkyy. Nytkähdyksiä voi olla kaksi nopeaa peräkkäin. Nyt on myös ruvennut esiintymään sitä että tuntuu kuin sydän pakahtuisi eikä mahtuisi ikäänkuin lyömään kunnolla josta seuraa muljahdus. Olen myös havainnut että nukkuessani joustinpatjalla oireita tulee tiheämpään kuin nukkuessani lattialla patjan päällä. Kävin keväällä sydänfilmissä eikä mitään näkynyt. On tehty myös rasitus EKG armeijassa eikä silloinkaan(8 vuotta sitten)näkynyt muuta kuin kookas sydän.
Voisko nää oireet johtua esim. mahan tai ruokatorven tulehduksesta. Jos jollain on samantyyppisiä tuntemuksia niin vastatkaa pliis.
Mikä vaivaa?
4
782
Vastaukset
- Eräs
Nytkähdyksiä on jokaisella juuri ennen nukahtamista. Se on normaali lihasten "syvärentoutuminen". Stressaantuneena saatat herätä puoliunisesta tilasta näihin, kun normaalissa olotilassa nikahtaisit.
Muut oireet ja huolesi kuulostavat paniikkihäiriöltä tai yleistyneeltä ahdistushäiriöltä. Jokin vaivaa mieltäsi ja kanavoit sen ruumillisten vikojen etsimiseen.- Shoitaja
Olen aika lailla samaa mieltä kuin eräs. Aika varmaa on, ettei sinulla mitään vakavaa voi olla. Jos jaksat liikkua, syöt ja vatsa toimii, kaikki on päällisin puolin hyvin. Jotenkin tuntuu, että jokin uusi stressi olisi taustalla.
Hyvänlaatuinen rytmihäiriö voi tulla, mutta sitä ei tarvitse seurata tai hoitaa.
Voihan maha-suolireitillä ärsytystä olla, varsinkin jos syöt epäsäännöllisesti huonosti sulavaa ja suuria määriä. Yritä syödä 3-4 tunnin välein pieniä terveellisiä annoksia. Seuraa vähän mikä voisi ärsyttää vatsaasi, onhan se mahdollista.
- Nippe
Minulla oli aikoinaan samanlaisia oireita. Menin lääkäriin ja perusteellisten tutkimusten jälkeen ei vikaa sydämestä löytynyt. Lääkäri epäili vahvasti paniikkihäiriötä raskaiden elämänkokemusten johdosta. Itse päädyin samaan diagnoosiin. Tutkaile oireitasi ja oman mielenrauhasi vuoksi voitoki käydä lääkärissäkin. Hyvää syksyä!
- iiro
Itseasiassa niitä muljauksia tulee yhtä paljon nukut sitten missä vaan. Joustinpatjalla ne vaan huomaa herkemmin, kuin kovalla alustalla. Tämä oli myös syy siihen miksi en pienempänä halunnut luopua vaahtomuovipatjastani. Asian muistin vasta äskettäin.
Kokemusta on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2795838Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki373396Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432637"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2212102Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol781635- 641057
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni126856Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9855Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11804