Koira vai parisuhde?

samojatilanteita?

Mun pitäs luopua mun koirasta koska se ei tule miehen koiran kanssa toimeen. Koira ollu mulla noin 2kk, miehellä oma koiransa noin 2vuotta. Ymmärrän etten voi vaatia miestä luopumaan omasta koirastaan, mutta mutta...

Mies ei juuri koskaan lenkitä koiraansa, ei jaksa eikä viitsi koska käy töissä. Laiskuutta se vaan on, tiedän sen. Sillon tällön käy 10min lenkin koiransa kanssa ja ehkä kerran kaks kuussa heittelee vähän pihalla palloa. Ei muutenkaan leiki tai tee mitään koiransa kanssa. On itsekin sen myöntänyt että koiralla ois parempi olla muualla. Mutta ei siltikään ole luopunut siitä.

Minä lenkkeilen koirani kanssa, heittelen palloa, silittelen, pidän seuraa, annan aktivointia, metsässä käyn kävelemässä ja heittelen keppiä.. Ja nyt mun pitäs luopua mun rakkaasta koirasta.

Tuntuu väärältä. Jos jonkun pitäs koirasta luopua niin mun mieheni!! Koska se ei jaksa eikä viitsi hoitaa sitä. Kyllä se sitä ruokkii ja joskus harjaa turkkia mutta mitään aktivointia tai lenkkeilyä ei ole. Koirakin monesti levottomana vinkuu ja kävelee pitkin asuntoa ja mies karjasee että maate.

Onko kellään ollut vastaavanlaisia tilanteita ja mihin ratkaisuun olet päätynyt? Oon ihan sekasin että mitä pitäs tehdä !!!!!!!!

30

475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aerfwesf

Miehesi on mustasukkainen koirallesi, jonka kanssa vietät niin paljon aikaa... yritä ottaa miestäsi enemmän huomioon.

Selitä myös, että jos miehesi jaksaisi panostaa itsekin taloutenne eläimiin (ruokkiminen, leikittäminen, koulutus, kunnon lenkitykset), niin teille jäisi enemmän yhteistäkin aikaa. Nyt on ilmeisesti niin, että sinä olet vastuussa kaikesta koiralle/koirille tapahtuvasta aktiviteetista ja miehesi vain löhöilee ja kerjää huomiota? Voisitte esimerkiksi lenkittää koirianne yhdessä tai kehittää yhteisen harrastuksen joko koirien kanssa tai ilman.

• Frilla

Millä oikeudella mies voi vaatia sinua luopumaan koirasta, mutta toisin päin ei tulisi kuuloonkaan(ko)? : "Ymmärrän etten voi vaatia miestä luopumaan omasta koirastaan, mutta mutta..." Jos parisuhteessa ollaan, niin mieluusti ollaan samanarvoisia kumpikin?

Itse harkitsisin miehestä luopumista - en sen takia, että yhyy, koira on kaikista tärkein/menee ihmisen edelle, vaan sen vuoksi, että miehen neandertalisuus huokuu viestistä läpi: "mies karjasee että maate" ja esittää vaatimuksia, joihin ei itsekään suostuisi.

Ja aiemmassa vastauksessa mainittu miehen mahdollinen mustasukkaisuus koiraa kohtaan on jotain aivan käsittämätöntä! Voi buhuu, jos aikuinen äijä on koiralle(!) niin mustasukkainen, että siitä on päästävä eroon, nostaisin kytkintä edelleen itse.

Sanonpahan vaan, että itse en tuollaisen 'aarteen' takia hankkimaani koiraa antaisi pois. Jos ei tule toimeen hänen koiransa kanssa, voi asian eteen jotain yrittää tehdäkin, ennen kun heittää toiselle ukaaseja koirasta luopumiseksi? Ja jos ei halua asialle mitään tehdä (kouluttajalla käynti ym.), mitä siinä parisuhteessa edes järkeä on?

• Ei se ole

mustasukkainen, mutta ei halua sekaantua eukkoon rakin jäljitä. Paras ratkaisu kaikille on, että eukko tyytyy parisuhteeseen rakin kanssa.

• samojatilanteita?

Olen miehelle ehottanut mm. koiraporttia ja koirankouluttajaa. Olen jopa erääseen kouluttajaan ollut yhteydessä mutta siitä on nyt jonku verran jo aikaa. Mies ei tunnu innostuvan. Sanoo että maksaa paljon eikä välttämättä tuo toivottua tulosta. Kyllähän se maksaakin ja totta sekin että ei välttämättä tehoa mutta ainakin olisi kokeiltu?

Hänelle koirat eivät ole läheskään niin tärkeitä mitä minulle. Annan kaikkeni koirieni hyväksi. Ne ovat rakkaita lemmikkejä ja perheenjäseniä, luopuminen on niin raskasta pelkkänä ajatuksenakaan.

Tää varmaan kuuluu jo enempi johki parisuhde palstalle mutta... Lisää neuvoja, vinkkejä, samanlaisia kokemuksia kaipaisin?

• näin on

Minä pitäisin koirani ja vaihtaisin miestä.

Ei tollanen mies ole arvoisesi.

Onnea uuden miehen etsintään.

Vapailla markkinoilla on miehiä, jotka pitävät koirista huolta, myöskin tyttöystävän koiria rakastavat. ♥

• miehiä löytyy kyllä

Kuka nainen huolii noin laiskan ja vastuuttoman miehen? Minä en halua miestä, joka laiminlyö lemmikkinsä tarpeet. Haluan miehen, jolla on tunteet ja ryhdikäs asenne. Muutenkin maailma on miehiä pullollaan, joten ei ole hankalaa löytää toista parempaa. Hän on vain 1 mies muiden joukossa, joten miksi tuhlaat elämääsi häneen, kun voit ottaa paljon rennommin jonkun muun miehen kanssa?

• herää--jo!

Siis äijällä ei ole pienintäkään halua tehdä mitään asian eteen, vaan hän tarjoaa vaihtoehtoa, joka sinua satuttaisi eniten! Tuollainen tyyppi ei rakasta sinua, se on varmaa! Koirasi rakastaa.

• no joooh

No ei teillä varmaan pitkä suhde ole ollutkaan, kun koira ollut kuvioissa vasta kaksi kuukautta, ettekä taida saman katonkaan alla asustaa. Älä nyt koirasta luovu, jos on tuore suhde.

• ijoijij

oleppas pissattamatta ja kakattamatta koiraa, kyllä miehen silmät viimestään sit aukeaa, että jos koiran hommaa ni siit täytyy sillon pitää huolta!! sinussa on myös vikaa jos et saa taottua ukon päähän järkee, ja jos ei tajua ni jätä sellanen urpo!!!!!!!!!!!!!!

• samojatilanteita?

Pikkasen päälle vuosi ollaan seurusteltu ja ei, emme asu yhdessä. Mutta vk loppuisin näemme.. Tai siis, pyrimme näkemään. Mutta aina ei tahdo onnistua kun koirat ei tule toimeen, näemme silloin kun mies saa koirallensa jonku hoitajan siksi aikaa. Itse en ketään voi saada, koska täällä ei lähettyvillä asu ketään kavereita tai sukulaisia jotka koiraani voisivat katsoa vk lopun aikana.

• no joooh

Oletteko edes kokeilleet niin, että koirat tapaisi jossain muualla kuin toisen kotona? Eli jossain lenkillä, ettei olla kummankaan reviirillä, voisivat tottua toisiinsa, ja siitä pikkuhiljaa sitten siirtyä toisen koiran kotiin ?

Mutta älä nyt tuollaisen "ehkä viikonloppuisin" suhteen takia koirastasi luovu, kun ei tuo nyt niin vakavaa koko seurustelu tunnu olevan.

• älä luovu koirasta!

Siis oletteko muuttamassa yhteen, vai miksi pitäisi luopua?
      Miten imenee, etteivät tule toimeen? Ovatko molemmat uroksia? Miten olette yrittäneen totuttaa yhteen? Vieneet sinun koirasi miehen luo?

• samataas..

Jaah tällä aikaa oletkin kirjoittanut tänne.. Mites dogsitterpalvelu? Heillä on myös viikonloppuhoitoa (ja lenkityspalveluita! Voisit vinkata miehelle?).
        No mut tehkää niin, että ensin käytätte koirat yhdessä lenkille, ja tämän jälkeen toinen koirista menee hoitoon.
        Mites miehen koira reagoi viikonlopun jälkeen tullessaan kotiin ja haistaessaan vieraan koiran?

• Kyllä minullekin olisi koira arvokkaampi tuossa tilanteessa. Jos mies ei vaivaudu laittamaan tikkua ristiin asioiden hyväksi, hän ei ole pitämisen arvoinen. Ja ellei hän "jaksa" huolehtia koirasta, hän ei jaksa huolehtia sinustakaan ja päätyisit vain passaamaan häntä jos joskus muuttaisitte yhteen, ilman että hän tekisi koskaan mitään sinun hyväksesi.

Tuollaisesta suhteesta minä olisin jo häipynyt!

• tiinataina

Jos ei ukko hämmennä koiraansa niin hämmentääkö se edes sinua? Jos kyseessä on alle 30-vuotias tapaus niin heitä ukko kierrätykseen, jos on yli 40-vuotias niin pidä se (semmoisia ne on vanhempana kaikki) ja jos on siltä väliltä niin joudut päättämään itse.

• jkouioipoop

No mikset touhua vanhemman koiran kanssa.

Jos toinen ollut vain kaksi kuukautta niin toki se pois ennemmin.

Ihan sama kumpi omistaa kumman ne on molemmat teidän molempien.

• sefs

Ne eivät asu edes yhdessä...

• jkouioipoop
        sefs kirjoitti:

Ne eivät asu edes yhdessä...

Mutta jos meinaavat muuttaa asumaan yhteen..?

Jos asuvat erillään niin ongelmaahan ei ole ainakaan kovin suurta..

• tiinataina

"No mikset touhua vanhemman koiran kanssa"

Ehkä häveliäisyys estää. Kaikki eivät ole estottomia kuten minä.

• uhHuhhuh
        tiinataina kirjoitti:

"No mikset touhua vanhemman koiran kanssa"

Ehkä häveliäisyys estää. Kaikki eivät ole estottomia kuten minä.

tarkoitatko että eläimen kansa olet touhunnut?

• KoiraKoira...

Tuollaisessa tilanteessa minä en ainakaan koirastani luopuisi!
      Olen ollut joskus valinnan edessä mies vai koira ja kyllä se oli koira kuka taloon jäi.

Älä luovu parhaasta ystävästäsi, parisuhdetilanteet muuttuu mutta koira on ja pysyy sinun rinnallasi aina vanhoille päivilleen saakka.

• teeeeeeeee

Silloin kun otit miehen, otit koko paketin. Mikä sun syy siihen on ettet voi ottaa miehesi koiraa mukaan ja purkaa koiran energiaa ??! Siinä ne menee kaks missä ykskin. Kun koiran energia on purettu ja tarpeet täytetty, sitä ei tarvii käskee maahan,se menee mielellään lepäämään.

Mikä tää tämmönen yhteiselo on et "tuo on sinun koira ja tämä minun ? Hoidan vain oman koirani ? "

• Minun koirani pysyy

Ehdottomasti koira. Eikä miehesi edes ansaitse koiraansa, kun noin huonosti hoitaa. Unohda koko ukkeli na nauti eläimestäsi.

• Kaksi koiraa

Ei se pentuportti niin paljon maksa,lastentavaraputiikeista saa portin paljon halvemmalla kuin eläinkaupasta,itselläni kaksi portti käytössä toisen ostin lidistä ja hinta oli 29 euroa. Mutta älä missään nimessä luovu koirastasi,miksi sinun pitäisi alistua hänen tahtoonsa jos kerran hän ei ota huomioon sinun tilannettasi.Ja uskon että jos liikkuisitte yhdessä koirien kanssa lenkkeillen niin koirat kyllä tottuisivat toisiinsa.

• Narsistin äiti

Mies vaikuttaa narsistilta. Asioiden pitää mennä niinkuin hän haluaa. vaikka hän ei ilmiselvästi välitä omasta koirastaan, mutta sun pitäisi luopua omastasi koska hän on mustasukkainen koirallesi. Heivaa tollanen äijä elämästäsi alta aikayksikön, meinaan tulevaisuus ei tiedä hyvää tuollasen miehen kanssa. Hän tulee alistamaan sua kaikilla elämän alueilla. Narsisti on kiinostunut omasta hyvinvoinnistaan eikä häntä kiinosta sun tunteet, ei nyt, eikä myöhemmin.

• N ja koirat

Komppaan "Narsistin äiti":ä. Tuo mielipide oli kuin omasta suustani! Minä en voinut edes ruokkia omia koiriani, kun syyllistäminen alkoi (noita koiria sä vaan hoidat...), vaikka olisin miehelle tarjoillut juuri aiemmin gourmet-aterian. Narsisti kiristää otettaan pikkuhiljaa muissakin asioissa ja imee sinusta kaiken energian ja oman tahdon. Juokse karkuun niin nopeasti ja kauas kuin vain pystyt!

• Selvä peli

Minä ainakin luopuisin mieluummin miehestäni kuin koirastani,sillä miehet eivät koskaan yllä koiran tasolle uskollisuudessa eivätkä edes ystävyydessäkään ,vaan ovat aina kontrolloimassa ja pompottamassa vaan naisiaan milloin mistäkin.

• Totta on

Rakit nus-sii uskollisesti heti kun pyllistää ja nuolevatkin, siihen ei kukaan normaali mies suostu. Nus-sii ne kyllä muitakin rakkeja ja naisia jos vaan menee tarjolle.
        Ota vaan ero, eiköhän se mies löydä jonkun normaalin eukon jos edes haluaa, vaikka eipähän sekään ihan normaali ole kun rakkia pitää.

• Totta on kirjoitti:

Rakit nus-sii uskollisesti heti kun pyllistää ja nuolevatkin, siihen ei kukaan normaali mies suostu. Nus-sii ne kyllä muitakin rakkeja ja naisia jos vaan menee tarjolle.
        Ota vaan ero, eiköhän se mies löydä jonkun normaalin eukon jos edes haluaa, vaikka eipähän sekään ihan normaali ole kun rakkia pitää.

....... ja vielä plussailet itse noin sairasta tekstiäsi. Oletko jotenkin viehättynyt eläinseksiin vai miksi aina kirjoittelet tollaisia oksettavuuksia?

• No tuota.. viskaa se ukko pihalle ja etsi joku joka kouluttaa koiransa ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      75
      2853
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      57
      2796
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2633
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2072
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      52
      2046
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      277
      2015
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1301
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      42
      1160
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      2
      1100
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      96
      1009
    Aihe