Paljonko maksaa PILP vesikiertoinen lattialämmitys? Entä suora sähkö lattian sähkökaapeleilla ilmanvaihtosysteemi lämminvesivaraaja?
Eli paljonko PILP-systeemi tulee kalliimmaksi, eikös siinä ole nuo ilmanvaihto ja lämminvesivaraajasysteemit mukana?
hinnoista
9
1450
Vastaukset
- raksa
kämppä siis OKT 110 neliöö
- meiksi
Greenlinen putket asennettuna 25eur/m2 ja lisäksi
Nibe Fighter 410P PILP 4850eur toimitettuna tontille. Ensi kokemukset -> vie vähän tilaa (ilmanvaihto ja LVV samassa purkissa) eikä ainakaan näillä ilmoilla paljon vastusta käytä. Katsotaan sitten uudestaan vuoden päästä, kunhan tässä ensin "kärsitään" yksi talvi.
Joku muu osaa varmasti paremmin vastata tuon suorasähkön hinnoittelusta, itse en pitänyt sitä edes vaihtoehtona.- venttiili
...niin, korvausilma raitisilmaventtiileistä suoraan pihalta vs. asiallisella iv-koneella esilämmitetty tuloilma ei todellakaan ole vaihtoehtoja keskenään. :-)
- ???
venttiili kirjoitti:
...niin, korvausilma raitisilmaventtiileistä suoraan pihalta vs. asiallisella iv-koneella esilämmitetty tuloilma ei todellakaan ole vaihtoehtoja keskenään. :-)
mitähän tääkin kommentti tarkoitti???
- Kepa
??? kirjoitti:
mitähän tääkin kommentti tarkoitti???
...korvausilman tuomien kylmänä seinän läpi ei ole vertailukelpoinen järjestelmän kanssa, jossa tuloilma on esilämmitettyä.
- ???
Kepa kirjoitti:
...korvausilman tuomien kylmänä seinän läpi ei ole vertailukelpoinen järjestelmän kanssa, jossa tuloilma on esilämmitettyä.
eikös Nibessä sitten tätä ole, muistaakseni vain IVT:n ja Carrierin pumpuista se puuttui
- Rampe
Kepa kirjoitti:
...korvausilman tuomien kylmänä seinän läpi ei ole vertailukelpoinen järjestelmän kanssa, jossa tuloilma on esilämmitettyä.
liittyy tähän?
- venttiili
??? kirjoitti:
eikös Nibessä sitten tätä ole, muistaakseni vain IVT:n ja Carrierin pumpuista se puuttui
Jos puhe oli siitä PILPistä missä on lämmitetty korvausilma niin sitten perun kommenttini.
Muistaakseni 1 Niben malli ja sitten Nilanit?
Muuten en kyllä PILPin kanssa pelaamista oikein ymmärrä. Oma mielipiteeni on että vaihtoehdot on suora sähkö kuivana tai maalämpö, suurimpaan osaan tapauksista. - meiksi
venttiili kirjoitti:
Jos puhe oli siitä PILPistä missä on lämmitetty korvausilma niin sitten perun kommenttini.
Muistaakseni 1 Niben malli ja sitten Nilanit?
Muuten en kyllä PILPin kanssa pelaamista oikein ymmärrä. Oma mielipiteeni on että vaihtoehdot on suora sähkö kuivana tai maalämpö, suurimpaan osaan tapauksista.Esilämmitetty (=hallittu)koneellinen korvausilman tulo. Tosin ikävämpipuoli oli tuo tuloputkien veto ja eristys, muutaman metrin niitäkin sai laittaa. IVT:n laittetta ensin itsekin katsoin, mutta kun ei nuo räppänät seinissä kiehtonut.
Mietin myöskin maalämpöä yhtenä vaihtoehtona, mutta rupesi tuolta kustannuspuolelta tökkimään sen verran pahasti, että oli pakko haudata tuo ajatus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62895
- 119694
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79670Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm35615- 39610
- 86537
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70446