hinnoista

raksa

Paljonko maksaa PILP vesikiertoinen lattialämmitys? Entä suora sähkö lattian sähkökaapeleilla ilmanvaihtosysteemi lämminvesivaraaja?

Eli paljonko PILP-systeemi tulee kalliimmaksi, eikös siinä ole nuo ilmanvaihto ja lämminvesivaraajasysteemit mukana?

9

1450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksa

      kämppä siis OKT 110 neliöö

    • meiksi

      Greenlinen putket asennettuna 25eur/m2 ja lisäksi
      Nibe Fighter 410P PILP 4850eur toimitettuna tontille. Ensi kokemukset -> vie vähän tilaa (ilmanvaihto ja LVV samassa purkissa) eikä ainakaan näillä ilmoilla paljon vastusta käytä. Katsotaan sitten uudestaan vuoden päästä, kunhan tässä ensin "kärsitään" yksi talvi.
      Joku muu osaa varmasti paremmin vastata tuon suorasähkön hinnoittelusta, itse en pitänyt sitä edes vaihtoehtona.

      • venttiili

        ...niin, korvausilma raitisilmaventtiileistä suoraan pihalta vs. asiallisella iv-koneella esilämmitetty tuloilma ei todellakaan ole vaihtoehtoja keskenään. :-)


      • ???
        venttiili kirjoitti:

        ...niin, korvausilma raitisilmaventtiileistä suoraan pihalta vs. asiallisella iv-koneella esilämmitetty tuloilma ei todellakaan ole vaihtoehtoja keskenään. :-)

        mitähän tääkin kommentti tarkoitti???


      • Kepa
        ??? kirjoitti:

        mitähän tääkin kommentti tarkoitti???

        ...korvausilman tuomien kylmänä seinän läpi ei ole vertailukelpoinen järjestelmän kanssa, jossa tuloilma on esilämmitettyä.


      • ???
        Kepa kirjoitti:

        ...korvausilman tuomien kylmänä seinän läpi ei ole vertailukelpoinen järjestelmän kanssa, jossa tuloilma on esilämmitettyä.

        eikös Nibessä sitten tätä ole, muistaakseni vain IVT:n ja Carrierin pumpuista se puuttui


      • Rampe
        Kepa kirjoitti:

        ...korvausilman tuomien kylmänä seinän läpi ei ole vertailukelpoinen järjestelmän kanssa, jossa tuloilma on esilämmitettyä.

        liittyy tähän?


      • venttiili
        ??? kirjoitti:

        eikös Nibessä sitten tätä ole, muistaakseni vain IVT:n ja Carrierin pumpuista se puuttui

        Jos puhe oli siitä PILPistä missä on lämmitetty korvausilma niin sitten perun kommenttini.

        Muistaakseni 1 Niben malli ja sitten Nilanit?

        Muuten en kyllä PILPin kanssa pelaamista oikein ymmärrä. Oma mielipiteeni on että vaihtoehdot on suora sähkö kuivana tai maalämpö, suurimpaan osaan tapauksista.


      • meiksi
        venttiili kirjoitti:

        Jos puhe oli siitä PILPistä missä on lämmitetty korvausilma niin sitten perun kommenttini.

        Muistaakseni 1 Niben malli ja sitten Nilanit?

        Muuten en kyllä PILPin kanssa pelaamista oikein ymmärrä. Oma mielipiteeni on että vaihtoehdot on suora sähkö kuivana tai maalämpö, suurimpaan osaan tapauksista.

        Esilämmitetty (=hallittu)koneellinen korvausilman tulo. Tosin ikävämpipuoli oli tuo tuloputkien veto ja eristys, muutaman metrin niitäkin sai laittaa. IVT:n laittetta ensin itsekin katsoin, mutta kun ei nuo räppänät seinissä kiehtonut.
        Mietin myöskin maalämpöä yhtenä vaihtoehtona, mutta rupesi tuolta kustannuspuolelta tökkimään sen verran pahasti, että oli pakko haudata tuo ajatus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      615
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      610
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe