Ystävä hyvä.......

sinitiainen3

Onko tänne ihan pakko kenenkään kirjoittaa ihan henkilökohtaisia asioitaan. Niihin on hankala ottaa mitään kantaa puolin ja toisin. Aina loukkaa jotain mielipiteellään.
Ketään ei varmaan kiinnosta kenenkään henkilökohtaiset parisuhdeongelmat, sairastamiset ym. Keskustelu pitää saada aikaiseksi jostain yhteiskunnallisesta ja kaikkia meitä koskettavasta asiasta.

53

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikä ole yhteiskunnallista ja kaikkia koskevaa kun puuttuu kirjoituksillaan viranomaisten virkarikoksiin? Pääosinhan sellaisiin puutun ja kun tuon sellaiset asiat tiettäväksi niin jotkut vääryyttä kärsineet saavat mahdollisesti rohkeutta asettua itsekin vastustamaan kohdalleen sattuneita väärinkäytöksiä.

      En ole ketään pyytänytkään henkilökohtaisissa asioissani ottamaan asiaan kantaa puolesta tai vastaan mutta kirjoituksieni vastustuksesta voisi päätellä että näiden sivustojen lukijat hyväksyvät viranomaisten väärinkäytökset. Viittasit kirjoituksellasi ilmeisesti rikosilmoitukseeni. Jos sen kunnolla luit ja ymmärsit niin se kyllä kohditui pääasiassa juuri viranomaisten väärinkäytöksiin.

      Eikö ole ihmeteltävää viranomaisen kannanottona että tuo esiin alla olevan mukaisesti, että on ymmärrettävää ettei jokaista lakipykälää tule noudatettua kirjaimellisesti. Kyllä tavallisen kansalaisen on lakeja noudatettava nimenomaisesti kirjaimellisesti tai muuten saa rangaistuksen teoistaan. Minkä vuoksi sinun mielestäsi lait ovat laaditut. Siksikö etteivät viranomaiset niitä noudattaisi vai?

      "Tässä tilanteessa ja ottaen huomioon hänen työtehtäviensä suuri
      määrä, on ymmärrettävää, ettei jokaista lakipykälää tule noudatettua
      kirjaimellisesti."

    • sinitiainen3

      Nyt ei ollut kyse sinusta herra Lagerbom. Tarkoitin asiaa yleisesti. Käyhän vilkaisemassa noita muitakin osastoja mitä sieltä löytyy.

      • von Lagerbom

        Ellet minua tarkoittanut, vaan niille muille osastoille kirjoittelevia niin ao aika epäloogista kirjoittaa asiasta tänne. Eikö oikeammin olisi ollut kun olisit kirjoittanut asiasta juuri sille osastolle jonka kirjoituksiin viittasit.. Niin minä ainakin olisin toiminut..


      • 1+11
        von Lagerbom kirjoitti:

        Ellet minua tarkoittanut, vaan niille muille osastoille kirjoittelevia niin ao aika epäloogista kirjoittaa asiasta tänne. Eikö oikeammin olisi ollut kun olisit kirjoittanut asiasta juuri sille osastolle jonka kirjoituksiin viittasit.. Niin minä ainakin olisin toiminut..

        Mistä olet saanut päähäsi,että kaikki yleistä Satakunnasta-palstan kirjoitukset käsittelisivät Sinua? Perustahan omat sivut ja julista sanomaasi siellä,ai-niin kukaan ei ole niin kiinnostunut,että sivujasi kommentoisi ;-)


    • riippumatonajattelij

      Huah, minä se en vaan tajua, miten kenelläkään voi olla kaikki asiat kaikkien kanssa niin huonosti, että jatkuvasti tarvitaan lakipykäliä ja voudin voudin vouteja niitä ratkomaan.
      Kohta viisikymppisenä olen jotenkin kummasti onnistunut suoriutumaan avioliitostani, erostani, lapsien huotajuusasioista, pankkiasioista, verovirkailijoista, vakuutusyhtiöistä niin, ettei kenenkään kanssa ole tarvinnut tapella.
      Aina olen saanut kertoa ystävilleni murheistani, etten ole koskaan tuntenut tarvetta avautua ventovieraille netissä.
      Näinkin iällä olevana, en voi ymmärtää, mikä niin suuri epäonni seuraa ihmistä, jolla kaikki on pielessä, on sairautta, puutetta, riitaa, oikeudenkäyntejä, vaikka mitä ja ihan kamalaa on se, että itse on kaikkiin asioihin ihan syytön. Voi surkeuden surkeus.

      • von Lagerbom

        Ehkäpä minut on yritrtty- ja yritetään nujertaa. Minua ei vaan ole saatu polvilleen edes lapsieni avulla. Ja en minä mitään avaudu. Avautuminen on sitä, että nyyhkien kertoo murheistaan toisille. Minä en kumartele, en herroja enkä narreja- Tietysti avautua voi iloisistakin asioista mutta minulla nyt on näitä kiistoja lähinnä sosiaaliviranomaisten kanssa johtuen väärinkäytöksistään. Ja kyllä minä mielestäni olen ihan syytön siihen että viranhaltijat rikkovat lakeja. Minä vaan teen kaikkeni että lakeja noudattaisivat myös viranhaltijat. Etkö ymmärrä lukemaasi, siellähän kirjoituksissani yleensä lukee mitä on tehty ja mitä lakeja teoilla on rikottu. Varsin yksinkertaista.


      • von Lagerbom

        Ja kuten olen usein sanonut, pakkoko on minun kirjoituksiani lukea jos ne eivät miellytä. Eikös se on vähän samaa kuin napsuttelisi otsaansa päin seinää ja sitten valittaisi kun on päänsärkyä, heh..


      • jesse x

        Entäpä jos ihmisellä ei ole niitä ystäviä, joille kertoo huolensa ja murheensa?


      • 11+6

        Hyvin kirjoitettu. Ja kun nämä torvet eivät koskaan voita niitä onnettomia juttujaan, niin pakkohan heidän on jossain itkeä. Maailma on täynnä vellihousuja jotka eivät koskaan katso peiliin ja hyväksy sitä,että sieltä katsoo vastaan luuseri.


      • riippumatonajattelij
        von Lagerbom kirjoitti:

        Ehkäpä minut on yritrtty- ja yritetään nujertaa. Minua ei vaan ole saatu polvilleen edes lapsieni avulla. Ja en minä mitään avaudu. Avautuminen on sitä, että nyyhkien kertoo murheistaan toisille. Minä en kumartele, en herroja enkä narreja- Tietysti avautua voi iloisistakin asioista mutta minulla nyt on näitä kiistoja lähinnä sosiaaliviranomaisten kanssa johtuen väärinkäytöksistään. Ja kyllä minä mielestäni olen ihan syytön siihen että viranhaltijat rikkovat lakeja. Minä vaan teen kaikkeni että lakeja noudattaisivat myös viranhaltijat. Etkö ymmärrä lukemaasi, siellähän kirjoituksissani yleensä lukee mitä on tehty ja mitä lakeja teoilla on rikottu. Varsin yksinkertaista.

        Kyllä joskus on pakko nöyrtyä, meidän ihan kaikkien.
        Enkä oikeen jaksa uskoa salaliittoteoriaan yhteiskunta/ ex puolisot vastaan Von Lagerbom....hmmmm.
        Tosiaan ihmiseksi, joka ei ymmärrä lukemaansa, kuten sanoit minusta, olen harvinaisen hyvin onnistunut välttämään kaiken sen, mihin sinä olet törmännyt.
        Varsin yksinkertaista, hyvinkin.


      • von Lagerbom
        riippumatonajattelij kirjoitti:

        Kyllä joskus on pakko nöyrtyä, meidän ihan kaikkien.
        Enkä oikeen jaksa uskoa salaliittoteoriaan yhteiskunta/ ex puolisot vastaan Von Lagerbom....hmmmm.
        Tosiaan ihmiseksi, joka ei ymmärrä lukemaansa, kuten sanoit minusta, olen harvinaisen hyvin onnistunut välttämään kaiken sen, mihin sinä olet törmännyt.
        Varsin yksinkertaista, hyvinkin.

        No ethän sinä ymmärrä lukemaasi jos kehtaat väittää ettei lakeja ole rikottu vaikka esim henkikirjoittaja itse sähköpostissaan ilmoitti ettei ole lainkirjainta noudatettu ja ellei ole noudatettu niin silloin rikotaan lakia, eikö niin?

        Poikani edunvalvojan sähköpostista ilmenee että hän on tiedustellut tilan myynnin vuoksi asiaa poikani äidiltä vaikka minä olin huoltaja. Eli huomaatko selvän ristiriidan henkikirjoittajan ja edunvalvojan ilmoituksissa. Henkikirjoittaja myöntää lakia rikotun ja vetoaa asiassa edunvalvojan suureen työmäärään kun taas edunvalvoja kertoo asian hoitaneen, eli noudattaneen lakia kysymällä asiassa poikani äidin mielipidettä. Edunvalvojan olisi virkansa puolesta ollut tiedettävä, otettava selvää kuka edustamansa lapsen oikea huoltaja on. Tuossa näkee selvästoi vanhan sanonnan ettei korppi korpin silmää noki eli viranomaiset puolustelevat ja peittelevät toistensa virkavirheitä.


      • pienet ympyrät
        von Lagerbom kirjoitti:

        No ethän sinä ymmärrä lukemaasi jos kehtaat väittää ettei lakeja ole rikottu vaikka esim henkikirjoittaja itse sähköpostissaan ilmoitti ettei ole lainkirjainta noudatettu ja ellei ole noudatettu niin silloin rikotaan lakia, eikö niin?

        Poikani edunvalvojan sähköpostista ilmenee että hän on tiedustellut tilan myynnin vuoksi asiaa poikani äidiltä vaikka minä olin huoltaja. Eli huomaatko selvän ristiriidan henkikirjoittajan ja edunvalvojan ilmoituksissa. Henkikirjoittaja myöntää lakia rikotun ja vetoaa asiassa edunvalvojan suureen työmäärään kun taas edunvalvoja kertoo asian hoitaneen, eli noudattaneen lakia kysymällä asiassa poikani äidin mielipidettä. Edunvalvojan olisi virkansa puolesta ollut tiedettävä, otettava selvää kuka edustamansa lapsen oikea huoltaja on. Tuossa näkee selvästoi vanhan sanonnan ettei korppi korpin silmää noki eli viranomaiset puolustelevat ja peittelevät toistensa virkavirheitä.

        Pitää hoitaa asiansa niin tarkasti ja hyvin ja pidettävä puolensa silloin kun sen aika on, eikä jälkikäteen inistä, jos virheitä sattuu, toisille niitä tuntuu sattuvan ihan yhtenään. Tosiaan minäkin olen 4 vuotta seurannut palstalla jatkuvaa yksityiselämäsi riepomista, milloin mistäkin ja AINA, kommelluksiisi löytyy syyllinen muusta tahosta kuin sinusta itsestäsi.
        Saamme aina kovin yksipuolisen selvityksen sinun henkilökohtaisista asioistasi, kun sekä ex läheisesi, että viranomaistahot eivät nää asiakseen kommentoida näitä juttujasi.
        Minunkin ex miehelläni oli kaikki huonosti siihen asti, kunnes meni oikeisiin töihin, jo loppui vaivat ja vääryys, kannattaisiko sinunkin hakea sisältöä elämääsi?
        Taisit muuten olla itse itsestäsi kiinnostunut misu8 nimimerkillä, kun tämän mielikuvitusolennon kommentointi on tyystin palstalla loppunut.heh


      • 20*10
        von Lagerbom kirjoitti:

        Ehkäpä minut on yritrtty- ja yritetään nujertaa. Minua ei vaan ole saatu polvilleen edes lapsieni avulla. Ja en minä mitään avaudu. Avautuminen on sitä, että nyyhkien kertoo murheistaan toisille. Minä en kumartele, en herroja enkä narreja- Tietysti avautua voi iloisistakin asioista mutta minulla nyt on näitä kiistoja lähinnä sosiaaliviranomaisten kanssa johtuen väärinkäytöksistään. Ja kyllä minä mielestäni olen ihan syytön siihen että viranhaltijat rikkovat lakeja. Minä vaan teen kaikkeni että lakeja noudattaisivat myös viranhaltijat. Etkö ymmärrä lukemaasi, siellähän kirjoituksissani yleensä lukee mitä on tehty ja mitä lakeja teoilla on rikottu. Varsin yksinkertaista.

        Lakikirjastahan löytää aina jonkun pykälän johon vedota, jos niin haluaa.
        Miksiköhän ne asianajajat ja tuomarit käyvät koulujaan niin kauan jos Suomen lain ja lakikirjan pykälien soveltaminen käytäntöön on näin helppoa kuin täällä sanotaan?


      • von Lagerbom
        pienet ympyrät kirjoitti:

        Pitää hoitaa asiansa niin tarkasti ja hyvin ja pidettävä puolensa silloin kun sen aika on, eikä jälkikäteen inistä, jos virheitä sattuu, toisille niitä tuntuu sattuvan ihan yhtenään. Tosiaan minäkin olen 4 vuotta seurannut palstalla jatkuvaa yksityiselämäsi riepomista, milloin mistäkin ja AINA, kommelluksiisi löytyy syyllinen muusta tahosta kuin sinusta itsestäsi.
        Saamme aina kovin yksipuolisen selvityksen sinun henkilökohtaisista asioistasi, kun sekä ex läheisesi, että viranomaistahot eivät nää asiakseen kommentoida näitä juttujasi.
        Minunkin ex miehelläni oli kaikki huonosti siihen asti, kunnes meni oikeisiin töihin, jo loppui vaivat ja vääryys, kannattaisiko sinunkin hakea sisältöä elämääsi?
        Taisit muuten olla itse itsestäsi kiinnostunut misu8 nimimerkillä, kun tämän mielikuvitusolennon kommentointi on tyystin palstalla loppunut.heh

        Viranhaltija on vastuussa rikoksistaan, eli vanhenemisaika on viisi vuotta. Harkitsin pitkään, teenkö asiassa rikosilmoituksen. Osaksi säälistä eksääni kohtaan, mutta kun hän ei ollenkaan muuttunut, ei osoittanut minkäänlaista katumustakaan tekoansa, tekojansa kohtaan, päätin viimein laittaa asian vireille. Toukokuussa olisivat viranomaiset vapautuneet vastuustaan, nyt eivät, kun tein rikosilmoituksen..


      • misu8
        pienet ympyrät kirjoitti:

        Pitää hoitaa asiansa niin tarkasti ja hyvin ja pidettävä puolensa silloin kun sen aika on, eikä jälkikäteen inistä, jos virheitä sattuu, toisille niitä tuntuu sattuvan ihan yhtenään. Tosiaan minäkin olen 4 vuotta seurannut palstalla jatkuvaa yksityiselämäsi riepomista, milloin mistäkin ja AINA, kommelluksiisi löytyy syyllinen muusta tahosta kuin sinusta itsestäsi.
        Saamme aina kovin yksipuolisen selvityksen sinun henkilökohtaisista asioistasi, kun sekä ex läheisesi, että viranomaistahot eivät nää asiakseen kommentoida näitä juttujasi.
        Minunkin ex miehelläni oli kaikki huonosti siihen asti, kunnes meni oikeisiin töihin, jo loppui vaivat ja vääryys, kannattaisiko sinunkin hakea sisältöä elämääsi?
        Taisit muuten olla itse itsestäsi kiinnostunut misu8 nimimerkillä, kun tämän mielikuvitusolennon kommentointi on tyystin palstalla loppunut.heh

        Kyllä misu8 on olemassa ja voi hyvin. Ei hän ole magnus von Lagerbomin mielikuvitusolento.
        Misu8 vain kyllästyi jatkuvaan sanailuun, haukkumiseen ja mollailuun. Näillä palstoilla kun ei saa aikaiseksi oikeaa ja rakentavaa keskustelua mistään. Eikä minulla oikeasti ole aikaa istuskella koneen vieressä ja huvittaa itseäni jonnin joutavilla jutuilla. otsikko vain muuttuu, mutta asiasisältö pysyy yhtä epätoivoisena.

        Toivotan kaikille onnea elämään ja hyvää kevään odotusta.


      • 123+22
        von Lagerbom kirjoitti:

        Viranhaltija on vastuussa rikoksistaan, eli vanhenemisaika on viisi vuotta. Harkitsin pitkään, teenkö asiassa rikosilmoituksen. Osaksi säälistä eksääni kohtaan, mutta kun hän ei ollenkaan muuttunut, ei osoittanut minkäänlaista katumustakaan tekoansa, tekojansa kohtaan, päätin viimein laittaa asian vireille. Toukokuussa olisivat viranomaiset vapautuneet vastuustaan, nyt eivät, kun tein rikosilmoituksen..

        Jos sinä säälisit ex.si niin et kirjoittelisi hänestä vuositolkulla negatiiviseen sävyyn. Että turha tulla esittämään empaattista tai lähimmäisestä välittävää


      • von Lagerbom
        123+22 kirjoitti:

        Jos sinä säälisit ex.si niin et kirjoittelisi hänestä vuositolkulla negatiiviseen sävyyn. Että turha tulla esittämään empaattista tai lähimmäisestä välittävää

        En olisi kirjoittanut jos olisi antanut tavata edes lapsia kuten kuuluisi. Et sinä tiedä näistä asioista ja mihin myllytykseen jouduin hänen takiaan, valheidensa vuoksi.


      • 123+22 kirjoitti:

        Jos sinä säälisit ex.si niin et kirjoittelisi hänestä vuositolkulla negatiiviseen sävyyn. Että turha tulla esittämään empaattista tai lähimmäisestä välittävää

        No kehuisitko sinä kovin minun tapauksessani eksääsi kun saisit esim tekstiviestin jossa kertoisi että mikäli luovut asumisoikeudesta niin sitten maksaa vajaan kymppitonnin talolainan. Ja kun et suostuisi, päästäisi pakkohuutokauppaan ja itse olisit taloa maksanut ja sijoittanut sinne rahojasi? Tuskimpa. Tai että sinulla olisi tämän eksän kanssa pieni lapsi jota kohtaan eksäsi olisi hankkinut sinulle lähestymiskiellon valheillaan ja kun näkisit tämän lapsen pankin edustalla pitkän ajan jälkeen hoitotätinsä kanssa, ottaisit lapsesi syliin, pitäisit sylissä muutaman minuutin niin eksäsi tekisi sinua vastaan rikosilmoituksen lähestymiskiellon rikkomisesta. Tuskin kovin paljoa eksääsi kehuisit ja näitä esimerkkejä juonitteluistaan olisi paljon. Poikani huostaanotettiin kun eksä yritti saada pojan itselleen mutta sille tielleen jäi vaikka alkuun piti olla vain kolme päivää sijoituksessa. Kun sitten ei tämä äidilleen meno ei onnistunutkaan, jäi poika sille tielleen. Voiko raadollisempaa ollakaan kuin psyykensairas äiti jota viranomaistaho sokeasti tukee. Oletan että ko. sosiaalitoimi on jo huomannut totuuden ja mikä todellisuudessa olisi ollut lasten etu, joka ei tainnut olla äidin sokea tukeminen lasten kustannuksella. Sosiaalitoimen osalta vääristeltyjen lausuntojen käsittely on vielä kesken. Lain mukaanhan viranomaisten on oikaistava perätöntä tietoa sisältävät asiakirjat mutta tämän kyseessäolevan kunnan sosiaalijohtaja on kieltäytynyt lakia noudattamasta koska katsoo kyseessä olevan vanhat asiat, heh. Voiko typerämpää viranhaltijaa olla, heh. Elikä hänen mielestään perätöntä tietoa sisältäviä asiakirjoja saa olla, kunhan asiat ovat vanhoja, vuosia sitten tapahtuneita. Perättömiä asiakirjoja joita kyseinen sosiaalijohtaja on ihan itse kirjoitellut ja osa toodistettukin paikkansapitämättömiksi.


      • 12+33+2
        MagnusVonLagerbom kirjoitti:

        No kehuisitko sinä kovin minun tapauksessani eksääsi kun saisit esim tekstiviestin jossa kertoisi että mikäli luovut asumisoikeudesta niin sitten maksaa vajaan kymppitonnin talolainan. Ja kun et suostuisi, päästäisi pakkohuutokauppaan ja itse olisit taloa maksanut ja sijoittanut sinne rahojasi? Tuskimpa. Tai että sinulla olisi tämän eksän kanssa pieni lapsi jota kohtaan eksäsi olisi hankkinut sinulle lähestymiskiellon valheillaan ja kun näkisit tämän lapsen pankin edustalla pitkän ajan jälkeen hoitotätinsä kanssa, ottaisit lapsesi syliin, pitäisit sylissä muutaman minuutin niin eksäsi tekisi sinua vastaan rikosilmoituksen lähestymiskiellon rikkomisesta. Tuskin kovin paljoa eksääsi kehuisit ja näitä esimerkkejä juonitteluistaan olisi paljon. Poikani huostaanotettiin kun eksä yritti saada pojan itselleen mutta sille tielleen jäi vaikka alkuun piti olla vain kolme päivää sijoituksessa. Kun sitten ei tämä äidilleen meno ei onnistunutkaan, jäi poika sille tielleen. Voiko raadollisempaa ollakaan kuin psyykensairas äiti jota viranomaistaho sokeasti tukee. Oletan että ko. sosiaalitoimi on jo huomannut totuuden ja mikä todellisuudessa olisi ollut lasten etu, joka ei tainnut olla äidin sokea tukeminen lasten kustannuksella. Sosiaalitoimen osalta vääristeltyjen lausuntojen käsittely on vielä kesken. Lain mukaanhan viranomaisten on oikaistava perätöntä tietoa sisältävät asiakirjat mutta tämän kyseessäolevan kunnan sosiaalijohtaja on kieltäytynyt lakia noudattamasta koska katsoo kyseessä olevan vanhat asiat, heh. Voiko typerämpää viranhaltijaa olla, heh. Elikä hänen mielestään perätöntä tietoa sisältäviä asiakirjoja saa olla, kunhan asiat ovat vanhoja, vuosia sitten tapahtuneita. Perättömiä asiakirjoja joita kyseinen sosiaalijohtaja on ihan itse kirjoitellut ja osa toodistettukin paikkansapitämättömiksi.

        Et voi tietää, millaisia kokemuksia minulla on, eikä se ole tarkoituskaan. Koskaan ei tulisi mieleenkään julkistaa kokemuksia ex.stä jonka tempaukset olivat äärimmäisen sairaita. Jokaisesta tämän saamasta takaiskusta olen pahoillani, vaikka onkin ne itse aiheuttanut ja on sairas. Minusta sinun käytöksesi on huonoa. Itse olet tietysti malli-isä ja -puoliso? Kuka sinut on diagnosoinut mieleltäsi terveeksi, eli onko sinulla oikeus heittää ensimmäinen kivi?


      • von Lagerbom
        12+33+2 kirjoitti:

        Et voi tietää, millaisia kokemuksia minulla on, eikä se ole tarkoituskaan. Koskaan ei tulisi mieleenkään julkistaa kokemuksia ex.stä jonka tempaukset olivat äärimmäisen sairaita. Jokaisesta tämän saamasta takaiskusta olen pahoillani, vaikka onkin ne itse aiheuttanut ja on sairas. Minusta sinun käytöksesi on huonoa. Itse olet tietysti malli-isä ja -puoliso? Kuka sinut on diagnosoinut mieleltäsi terveeksi, eli onko sinulla oikeus heittää ensimmäinen kivi?

        Kun luet oman kirjoituksesi ajatuksella niin ehkäpä huomaat että olet ihan samanlainen kuin ne sossutädit jotka sokeasti puolustavat äitiä, äitiyttä, tekeepä tämä äiti sitten mitä hyvänsä. Et taida tuomita mielessäsikään edes äitiä joka tappaa lapsensa, heh, siinäkin varmaan näet vian miehessä. nEt huomaa sitäkään että olet välinpitämätön, et huomioi sitä, ovatko nämä viattomat lapset kärsineet esim isättömyydestä. Ja mitä tulee mainitsemaasi giagnosointiin. Eipä ketään yleensä tutkita ellei siihen ole aihetta. En ainakaan ole huomannut ilmoituksia siitä että kansaa kutsuttaisiin psyykentutkimuksiin kuten mammografiaan tai takavuosina olleisiin keuhkokuvauksiin.. Ja kuten olen monet kerrat jo huomauttanut, perimmäisenä syynä kirjoituksiini onkin viranomaisten tekemät virkarikokset jotka tässäkin tapauksessa ovat ilmentyneet eksäni tukemisessa lasten kustannuksella. Täällä en kuitenkaan aio kertoa miten nämä kärsimykset lapsille ovat ilmentyneet.


      • exexexexex
        von Lagerbom kirjoitti:

        Kun luet oman kirjoituksesi ajatuksella niin ehkäpä huomaat että olet ihan samanlainen kuin ne sossutädit jotka sokeasti puolustavat äitiä, äitiyttä, tekeepä tämä äiti sitten mitä hyvänsä. Et taida tuomita mielessäsikään edes äitiä joka tappaa lapsensa, heh, siinäkin varmaan näet vian miehessä. nEt huomaa sitäkään että olet välinpitämätön, et huomioi sitä, ovatko nämä viattomat lapset kärsineet esim isättömyydestä. Ja mitä tulee mainitsemaasi giagnosointiin. Eipä ketään yleensä tutkita ellei siihen ole aihetta. En ainakaan ole huomannut ilmoituksia siitä että kansaa kutsuttaisiin psyykentutkimuksiin kuten mammografiaan tai takavuosina olleisiin keuhkokuvauksiin.. Ja kuten olen monet kerrat jo huomauttanut, perimmäisenä syynä kirjoituksiini onkin viranomaisten tekemät virkarikokset jotka tässäkin tapauksessa ovat ilmentyneet eksäni tukemisessa lasten kustannuksella. Täällä en kuitenkaan aio kertoa miten nämä kärsimykset lapsille ovat ilmentyneet.

        jokaisella ihmisellä on omat ongelmansa tässä elämässä. Jokaiselle päivälle riittää pohdittavaa itse kullakin. Miksi ihmeessä täällä pitää vatvoa vuodesta toiseen samoja asioita. Miksi tänne ylipäätään pitää kirjoittaa asioita jotka ovat henkilökohtaisia ja koskettavat muitakin henkilöitä kuin asianomaista itseään. On myös hirveän epäsivistynyttä haukkua koko ajan ex:iänsä. Tietäähän sen, on kova isku miehelle kun vaimo jättää, mutta ei siitä tarvitse vuosi tolkulla toitottaa. Muitakin eronneita on tässä ja joka päivä tulee lisää. Kyllähän siihen jokin syykin on kun tulee niitä ex:ä.
        Päästäkää irti vanhasta ja hankkikaa uusi elämä ja vaihtakaa cd!


      • topi9
        MagnusVonLagerbom kirjoitti:

        No kehuisitko sinä kovin minun tapauksessani eksääsi kun saisit esim tekstiviestin jossa kertoisi että mikäli luovut asumisoikeudesta niin sitten maksaa vajaan kymppitonnin talolainan. Ja kun et suostuisi, päästäisi pakkohuutokauppaan ja itse olisit taloa maksanut ja sijoittanut sinne rahojasi? Tuskimpa. Tai että sinulla olisi tämän eksän kanssa pieni lapsi jota kohtaan eksäsi olisi hankkinut sinulle lähestymiskiellon valheillaan ja kun näkisit tämän lapsen pankin edustalla pitkän ajan jälkeen hoitotätinsä kanssa, ottaisit lapsesi syliin, pitäisit sylissä muutaman minuutin niin eksäsi tekisi sinua vastaan rikosilmoituksen lähestymiskiellon rikkomisesta. Tuskin kovin paljoa eksääsi kehuisit ja näitä esimerkkejä juonitteluistaan olisi paljon. Poikani huostaanotettiin kun eksä yritti saada pojan itselleen mutta sille tielleen jäi vaikka alkuun piti olla vain kolme päivää sijoituksessa. Kun sitten ei tämä äidilleen meno ei onnistunutkaan, jäi poika sille tielleen. Voiko raadollisempaa ollakaan kuin psyykensairas äiti jota viranomaistaho sokeasti tukee. Oletan että ko. sosiaalitoimi on jo huomannut totuuden ja mikä todellisuudessa olisi ollut lasten etu, joka ei tainnut olla äidin sokea tukeminen lasten kustannuksella. Sosiaalitoimen osalta vääristeltyjen lausuntojen käsittely on vielä kesken. Lain mukaanhan viranomaisten on oikaistava perätöntä tietoa sisältävät asiakirjat mutta tämän kyseessäolevan kunnan sosiaalijohtaja on kieltäytynyt lakia noudattamasta koska katsoo kyseessä olevan vanhat asiat, heh. Voiko typerämpää viranhaltijaa olla, heh. Elikä hänen mielestään perätöntä tietoa sisältäviä asiakirjoja saa olla, kunhan asiat ovat vanhoja, vuosia sitten tapahtuneita. Perättömiä asiakirjoja joita kyseinen sosiaalijohtaja on ihan itse kirjoitellut ja osa toodistettukin paikkansapitämättömiksi.

        Ketä kiinnostaa teidän avio-erot ja talot?
        Setvikää ne asiat keskenänne niiden ex-vaimojen kanssa, ei se mitään auta kun tänne kirjoitat.
        Oikein en ymmärrä, miten me täällä palstalla sitä oikeutta voisimme antaa vai sääliäkö meidän pitäisi? mikä näiden kirjoitusten tarkoitus on kun en ymmärrä sitä? Päivästä toiseen samaa.
        Ala harrastamaan jotain niin saat uutta ajateltavaa elämääsi.


      • von Lagerbom
        exexexexex kirjoitti:

        jokaisella ihmisellä on omat ongelmansa tässä elämässä. Jokaiselle päivälle riittää pohdittavaa itse kullakin. Miksi ihmeessä täällä pitää vatvoa vuodesta toiseen samoja asioita. Miksi tänne ylipäätään pitää kirjoittaa asioita jotka ovat henkilökohtaisia ja koskettavat muitakin henkilöitä kuin asianomaista itseään. On myös hirveän epäsivistynyttä haukkua koko ajan ex:iänsä. Tietäähän sen, on kova isku miehelle kun vaimo jättää, mutta ei siitä tarvitse vuosi tolkulla toitottaa. Muitakin eronneita on tässä ja joka päivä tulee lisää. Kyllähän siihen jokin syykin on kun tulee niitä ex:ä.
        Päästäkää irti vanhasta ja hankkikaa uusi elämä ja vaihtakaa cd!

        Eihän kyse ole lainkaan eksän jättämisestä vaan siitä, mitä vahinkoa hän ja suosijansa sosiaaliviranomaiset ovat saaneet aikaan.


      • von Lagerbom
        topi9 kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa teidän avio-erot ja talot?
        Setvikää ne asiat keskenänne niiden ex-vaimojen kanssa, ei se mitään auta kun tänne kirjoitat.
        Oikein en ymmärrä, miten me täällä palstalla sitä oikeutta voisimme antaa vai sääliäkö meidän pitäisi? mikä näiden kirjoitusten tarkoitus on kun en ymmärrä sitä? Päivästä toiseen samaa.
        Ala harrastamaan jotain niin saat uutta ajateltavaa elämääsi.

        Vai et tiedä vieläkään miksi niitä tänne kirjoittelen. No kuule ihan siksi että viranomaiset ovat tehneet rikoksia ja on syytä kirjoitella viranomaisten rikoksista ihan julkisesti että saisi aikaan muutoksia. Kun kirjoittelen miten olen tehnyt kanteluita ja rikosilmoituksia esim sosiaaliviranomaisista niin joku muukin väärinkohdeltu saa mahdollisesti iden kannella asiasta. Kun kaikki väärinkäytöksiä kokeneet laittaisivat vastaan, nämä väärinkäytöksetkin viimein loppuisivat. Tärkeintä on kuitenkin ensin saada virkarikoksiin syyllistyneet viranomaiset tuomituksi rangaistuksiin ja niin tulen toimimaankin. Ja kuten olen sanonut, ei ole lainkaan pakko lukea kirjoituksiani. Oletko tyhmä kun luet vaikka et kannanotoistani pidä.


      • von Lagerbom
        20*10 kirjoitti:

        Lakikirjastahan löytää aina jonkun pykälän johon vedota, jos niin haluaa.
        Miksiköhän ne asianajajat ja tuomarit käyvät koulujaan niin kauan jos Suomen lain ja lakikirjan pykälien soveltaminen käytäntöön on näin helppoa kuin täällä sanotaan?

        Asianajajien tehtävä on edustaa päämiestään ja tekevät rikoksia siinä kuin viranhaltijatkin. Asioihin pitää vaan puuttua kuten minäkin teen.


      • 12*87
        von Lagerbom kirjoitti:

        Vai et tiedä vieläkään miksi niitä tänne kirjoittelen. No kuule ihan siksi että viranomaiset ovat tehneet rikoksia ja on syytä kirjoitella viranomaisten rikoksista ihan julkisesti että saisi aikaan muutoksia. Kun kirjoittelen miten olen tehnyt kanteluita ja rikosilmoituksia esim sosiaaliviranomaisista niin joku muukin väärinkohdeltu saa mahdollisesti iden kannella asiasta. Kun kaikki väärinkäytöksiä kokeneet laittaisivat vastaan, nämä väärinkäytöksetkin viimein loppuisivat. Tärkeintä on kuitenkin ensin saada virkarikoksiin syyllistyneet viranomaiset tuomituksi rangaistuksiin ja niin tulen toimimaankin. Ja kuten olen sanonut, ei ole lainkaan pakko lukea kirjoituksiani. Oletko tyhmä kun luet vaikka et kannanotoistani pidä.

        Oletko saanut heitä tuomiolle?


      • jepjep
        von Lagerbom kirjoitti:

        Vai et tiedä vieläkään miksi niitä tänne kirjoittelen. No kuule ihan siksi että viranomaiset ovat tehneet rikoksia ja on syytä kirjoitella viranomaisten rikoksista ihan julkisesti että saisi aikaan muutoksia. Kun kirjoittelen miten olen tehnyt kanteluita ja rikosilmoituksia esim sosiaaliviranomaisista niin joku muukin väärinkohdeltu saa mahdollisesti iden kannella asiasta. Kun kaikki väärinkäytöksiä kokeneet laittaisivat vastaan, nämä väärinkäytöksetkin viimein loppuisivat. Tärkeintä on kuitenkin ensin saada virkarikoksiin syyllistyneet viranomaiset tuomituksi rangaistuksiin ja niin tulen toimimaankin. Ja kuten olen sanonut, ei ole lainkaan pakko lukea kirjoituksiani. Oletko tyhmä kun luet vaikka et kannanotoistani pidä.

        Sinun pitää alata keräämään toisia samoin kohdeltuja samaan porukkaan. Tehdä jokin väärinkäytösten uhrien yhdistys. Tai laittaa vireille jokin kansalaisadressi.

        No miksi niitä sitten tänne kirjoitetaan, jollei niitä saa lukea. Sama kuin kirjailija kirjoittaisi kirjaa ja kieltäisi sen lukemisen.

        Äläkä hermoile, elämää tämä vain on. Kaikilla meiollä on vastoinkäymisiä kaikissa yhteiskuntaluokissa.


      • von Lagerbom
        12*87 kirjoitti:

        Oletko saanut heitä tuomiolle?

        En vielä varsinaisesti tuomiolle mutta kyllä muutoksia olen saanut aikaiseksi monillekin päätöksiinsä. Olen siis tehnyt kanteluita muidenkin asioissa. Sellainenkin törkeä asia joskus, että sosiaalityöntekijä oli pitänyt voimassa alennetun toimeentulotuen n. viisi vuotta vaikka samasta syystä ei alennusperustetta voida käyttää kuin 2 kuukautta. Ja paljon muitakin juttuja olen ottanut hoitaakseni. Siksipä kai sossutädit yrittävätkin minua kyykyttää jopa lasteni avulla mutta ei onnistu sitenkään. Ja nyt ajan asioita niin kauan että myös tuomioita tulee.


      • von Lagerbom
        jepjep kirjoitti:

        Sinun pitää alata keräämään toisia samoin kohdeltuja samaan porukkaan. Tehdä jokin väärinkäytösten uhrien yhdistys. Tai laittaa vireille jokin kansalaisadressi.

        No miksi niitä sitten tänne kirjoitetaan, jollei niitä saa lukea. Sama kuin kirjailija kirjoittaisi kirjaa ja kieltäisi sen lukemisen.

        Äläkä hermoile, elämää tämä vain on. Kaikilla meiollä on vastoinkäymisiä kaikissa yhteiskuntaluokissa.

        Saa tietysti lukea mutta etkö ole huomannut että jotkut eivät kuulemma halua näitä kirjoituksiani lukea mutta silti lukevat ja valittavat. Näitä nyt vaan ei ole kenenkään pakko lukea ja vapaaehtoisesti ne haukkujanikin niitä varmaan lukevat.


      • 22+92
        von Lagerbom kirjoitti:

        Kun luet oman kirjoituksesi ajatuksella niin ehkäpä huomaat että olet ihan samanlainen kuin ne sossutädit jotka sokeasti puolustavat äitiä, äitiyttä, tekeepä tämä äiti sitten mitä hyvänsä. Et taida tuomita mielessäsikään edes äitiä joka tappaa lapsensa, heh, siinäkin varmaan näet vian miehessä. nEt huomaa sitäkään että olet välinpitämätön, et huomioi sitä, ovatko nämä viattomat lapset kärsineet esim isättömyydestä. Ja mitä tulee mainitsemaasi giagnosointiin. Eipä ketään yleensä tutkita ellei siihen ole aihetta. En ainakaan ole huomannut ilmoituksia siitä että kansaa kutsuttaisiin psyykentutkimuksiin kuten mammografiaan tai takavuosina olleisiin keuhkokuvauksiin.. Ja kuten olen monet kerrat jo huomauttanut, perimmäisenä syynä kirjoituksiini onkin viranomaisten tekemät virkarikokset jotka tässäkin tapauksessa ovat ilmentyneet eksäni tukemisessa lasten kustannuksella. Täällä en kuitenkaan aio kertoa miten nämä kärsimykset lapsille ovat ilmentyneet.

        En ole puolustanut tappajia,oletko yksinkertainen päätelmiesi kanssa. Giagnosointi on ihan oma termi,heh. Millä resursseilla sinä diagnosoit ex.si ja onko oma pääsi todettu terveeksi,koska kirjoitustesi perusteella se pitäisi,mielestäni tutkia. Jos isällä vippaa päässä on lasten etu,etteivät siitä joudu kärsimään. Kaltaisesi ex.n haukkujat vaan eivät käsitä sitä,että sen ex.n oloa ei paranna jatkuva julkinen sättiminen ja se heijastuu pakostakin lapsiin.


      • von Lagerbom
        22+92 kirjoitti:

        En ole puolustanut tappajia,oletko yksinkertainen päätelmiesi kanssa. Giagnosointi on ihan oma termi,heh. Millä resursseilla sinä diagnosoit ex.si ja onko oma pääsi todettu terveeksi,koska kirjoitustesi perusteella se pitäisi,mielestäni tutkia. Jos isällä vippaa päässä on lasten etu,etteivät siitä joudu kärsimään. Kaltaisesi ex.n haukkujat vaan eivät käsitä sitä,että sen ex.n oloa ei paranna jatkuva julkinen sättiminen ja se heijastuu pakostakin lapsiin.

        En minä eksien oloa aiokaan parantaa, ei ole tarkoitustakaan vaan se, että he ajattelisivat ja toimisivat hiukan vähemmän itsekkäästi. Nyt toimivat kuin olisivat lapset yksin tehneet ja etteim isällä olisi mitään oikeuksia. Eikä tällainen toiminta kohdistu ainoastaan minuun. Netisttä tietoa tällaisesta enemmänkin. Enkä minä ole diagnoosejakaan tehnyt vaan alan asiantuntijalääkärit. Oletan myös että elleivät olisi psyykensairaita, ymmärtäisivät ajatella hiukan lapsiaankin- ja isän ja lasten suhdetta. Etkö sinä saatanan tollo ymmärrä että juuri siksi kirjoittelen kun eksät omivat lapset. Jos käyttätyisivät kuten vanhemman tulee käyttäytyä niin en myöskään toimintaansa moittisi. Laissa on määritelty mitkä huoltajan tehtävät ovat. Käy sieltä lukemassa miten tulee tapaamisia etävanhempaan tukea. Jos minulla olisi valtaa kuten Irakissa esim toimitaan, tuollaiset huoltajat kitkettäisiin maastamme, heh


      • 31+72
        von Lagerbom kirjoitti:

        En minä eksien oloa aiokaan parantaa, ei ole tarkoitustakaan vaan se, että he ajattelisivat ja toimisivat hiukan vähemmän itsekkäästi. Nyt toimivat kuin olisivat lapset yksin tehneet ja etteim isällä olisi mitään oikeuksia. Eikä tällainen toiminta kohdistu ainoastaan minuun. Netisttä tietoa tällaisesta enemmänkin. Enkä minä ole diagnoosejakaan tehnyt vaan alan asiantuntijalääkärit. Oletan myös että elleivät olisi psyykensairaita, ymmärtäisivät ajatella hiukan lapsiaankin- ja isän ja lasten suhdetta. Etkö sinä saatanan tollo ymmärrä että juuri siksi kirjoittelen kun eksät omivat lapset. Jos käyttätyisivät kuten vanhemman tulee käyttäytyä niin en myöskään toimintaansa moittisi. Laissa on määritelty mitkä huoltajan tehtävät ovat. Käy sieltä lukemassa miten tulee tapaamisia etävanhempaan tukea. Jos minulla olisi valtaa kuten Irakissa esim toimitaan, tuollaiset huoltajat kitkettäisiin maastamme, heh

        Sinulla ei ole valtaa,koska ei ole resursseja siihen. Julkinen mollaaminen ei ole keino saada ketään toimimaan haluamallasi tavalla,päinvastoin. Jotain kertoo sekin että valitset "psyykesairaita" puolisoksesi. Paljon on isiä,jotka huutavat oikeuksien perään,unohtaen velvollisuudet. Yleisin esimerkki on elatusvelvollisuudestaan luistavat,jotka luulevat että äiti käyttää ne omaan hyvinvointiinsa,vaikka elättävät lapset niillä. Eksäsi ovat sinua paljon viisaampia,kun eivät ole lähteneet julkiseen loan heittelyyn,koska 100% varmuudella sinusta löytyy vähemmän mairittelevia piirteitä,kuten kaikista meistä. Lapset rakastavat äitejäänkin ja jos joskus eksyvät lukemaan tekstejäsi niin pisteesi(jos niitä on)rapisevat roimasti.


      • von lagerbom
        31+72 kirjoitti:

        Sinulla ei ole valtaa,koska ei ole resursseja siihen. Julkinen mollaaminen ei ole keino saada ketään toimimaan haluamallasi tavalla,päinvastoin. Jotain kertoo sekin että valitset "psyykesairaita" puolisoksesi. Paljon on isiä,jotka huutavat oikeuksien perään,unohtaen velvollisuudet. Yleisin esimerkki on elatusvelvollisuudestaan luistavat,jotka luulevat että äiti käyttää ne omaan hyvinvointiinsa,vaikka elättävät lapset niillä. Eksäsi ovat sinua paljon viisaampia,kun eivät ole lähteneet julkiseen loan heittelyyn,koska 100% varmuudella sinusta löytyy vähemmän mairittelevia piirteitä,kuten kaikista meistä. Lapset rakastavat äitejäänkin ja jos joskus eksyvät lukemaan tekstejäsi niin pisteesi(jos niitä on)rapisevat roimasti.

        Ahaa, vai sinä tiedät asiat paremmin. Oletko nähnyt ilmoituksen että psyykeltään sairas vaimo saa paikan, heh. Päinvastoin, sellainen yritetään salata viimeiseen asti. Kaikki psyykensairaudet kun eivät heti näy edes käytöksestä tai muutenkaan päällepäin. Ja tiedätkö mitä. Elatusmaksuilla ei ole mitään tekemistä lapsen tapaamisen kanssa eikä sen, että lähivanhempi velvoitetaan laissa tukemaan lasten tapaamista etävanhemman kanssa. Etkö ole tosiaan koskaan lukeut mistään että nimenomaisesti psyykeltään sairastavat äidit estelevät lapsia tapaamasta isäänsä. Ei se ole mikään uusi ilmiö että lapsia käytetään pelinappuloina, nehän antavat sille raukalle mielisairaalle äidille valtaa mieheen nähden.. Laissa tuodaan muuten esiin selkeästi että lapsen huolto tulee uskoa sille vanhemmalle joka tulee paremmin huolehtimaan tapaamisten onnistumisesta. Tuo ei ollut sanatarkasti esitetty mutta sitä se tarkoittaa se lainkohta. Kyllä se kuule on niin, että asiasta on tutkimuksiakin tehty että äöidit estelevät tapaamisia ja silloin ei totuudella ole mitään sijaa vaan keksitään kaikenlaisia valheita joita sossuyädit sitten tukevat. Nyt vaan on niin, että sossutädit saavat myös valheista rangaistuksen. Mää olen mää ja muut on meirään prunnista ja minä en koskaan anna periksi vääryyden edessä. Kuten jo toisaalla kerroin, en aio täällä kertoa mitä vahinkoja eräskin eksäni on saanut lapsille aiheutettua mutta nyt puutuin jo siihenkin asiaan ja saattaa edessä olla vielä niidenkin lasten huostaanotto sillä tuollainen tilanne ei tule enää jatkumaan lasteni kohdalla. Liian kauan pitkitin vaan ennen kuin tuli ns. mittä täyteen. Eikä tämä ole loan heittelyä ja eikö ole niin, että nämä äidit voisivat jo viimein antaa periksi niin sittenhän ei olisi enää mitään kirjoiteltavaa tästä asiasta. Eikö olisikin helppoa mutta kun psyyke ei ole kunnossa, niin ei ymmärretä että lapset tarvitsevat isänsäkin. Kaikki isät eivät vaan aja omia ja lastensa etuja mutta minä kyllä niin teen.


      • von Lagerbom
        31+72 kirjoitti:

        Sinulla ei ole valtaa,koska ei ole resursseja siihen. Julkinen mollaaminen ei ole keino saada ketään toimimaan haluamallasi tavalla,päinvastoin. Jotain kertoo sekin että valitset "psyykesairaita" puolisoksesi. Paljon on isiä,jotka huutavat oikeuksien perään,unohtaen velvollisuudet. Yleisin esimerkki on elatusvelvollisuudestaan luistavat,jotka luulevat että äiti käyttää ne omaan hyvinvointiinsa,vaikka elättävät lapset niillä. Eksäsi ovat sinua paljon viisaampia,kun eivät ole lähteneet julkiseen loan heittelyyn,koska 100% varmuudella sinusta löytyy vähemmän mairittelevia piirteitä,kuten kaikista meistä. Lapset rakastavat äitejäänkin ja jos joskus eksyvät lukemaan tekstejäsi niin pisteesi(jos niitä on)rapisevat roimasti.

        Alla olevaan viitaten, miksi psyykensairaat äidit katsovat ettei lapsi lainkaan tarvitse isäänsä? Näin ajattelevat varsinkin lesbouteen taipuvaiset äidit ja minun mielestäni lesboilla ei tulisi olla lainkaan lapsia huollossaan koska esimerkillään antavat lapsilleen täysin väärän perhemallin.

        Laki Lapsen Huollosta ja tapaamisoikeudesta

        Tässä alla ote kyseisestä laista:

        2 §

        Tapaamisoikeus

        Tapaamisoikeuden tarkoituksena on turvata lapselle oikeus pitää yhteyttä ja tavata vanhempaansa, jonka luona lapsi ei asu.

        Lapsen vanhempien tulee keskinäisessä yhteisymmärryksessä ja pitäen silmällä ennen kaikkea lapsen etua pyrkiä siihen, että tapaamisoikeuden tarkoitus toteutuu 1 §:ssä säädettyjen periaatteiden mukaisesti.


    • von Lagerbom

      Ei monellakaan ole tosiaan moniakaan tosiystäviä joille uskoutua. Minulla oli kaverinani mies jonka kanssa keskustelimme vuosien ajan asioista mutta hän kuoli. Oli ns paras ystäväni. Nyt on eräs nainen jonka kanssa olemme vaan kavereita mutta jonka kanssa voi asioista jutella. On kai tutkittu ettei ihmisellä ole kuin yksi tällainen läheisempi ystävä jolle voi kertoa mitä vaan ja minun kohdallani se ainakin on pitänyt paikkansa.

    • ilopilleri3

      Paljon on ihmisiä, jotka elävät täällä virtuaalimaailmassa nimettömänä ja kasvottomana. Istuvat päivästä toiseen vain koneella ilman oikeaa ja läheistä ihmiskontaktia.
      Osalle nämä keskustelupalstat ovat eräänlainen terapia-muoto, jonne purkaa iltaisin kiireisen päivän paineet.
      Kun ihminen on henkisesti ja ruumiillisesti väsynyt näkyy se haukkumisena ja kielteisenä käyttäytymisenä toisia keskustelukumppaneita kohtaan.
      Varmastikin näillä palstoilla on paljon niitäkin, joilla ei ole sellaista jolle kertoa ja ruotia henkilökohtaisia asioita, tänne on helppo purkaantua nimettömänä. En tiedä odottaako kirjoittaja niihin aina mitään vastausta mutta ainakin on saanut kerrottua asian pois sydämeltään.

    • von Lagerbom

      Niin, sellainenkin varmaan helpottaa. On tosiaan kehittynyt myös sellainen virtuaaliihmissuhdemaailma, chattaillaan, jotkut kertovat toisillensa oikean henkilöytensäkin, jotkut eivät. Mallinnetaan itselle jonkinlainen chat-rooli joka kuin toinen minä mutta pääasia että saavat jonkinlaisen ihmissuhdeverkon, vaikka sitten keinotekoisenkin mutta poistaahan sekin yksinäisyyden hetkeksi ainakin.

    • mörrimöykky

      Paljonhan varoitellaan virtuaalimaailmassa luoduista suhteista, ettei niissä saa olla liian avoin ja luottavainen. Nettimaailmassa pyörii kaikenlaista ja olemme siitä saaneet paljon lukea lehdistäkin.
      Monellekin voi olla ns. henkireikä kun saa keskustella jonkun ventovieraan kanssa täällä virtuaalimaailmassa. Eikä se välttämättä tarkoita sitä, että olisi luonut itselleen chat-roolin. Itse tiedän monta henkilöä, jotka ovat chattailleet nimimerkin suojassa jo vuosia, eikä se heitä haittaa. Itsellänikin on muutama sellainen kaveri joiden kanssa viestitellään nimimerkin suojissa. Jutellaan arkisista asioista ja tutustutaan vähitellen. Mitä pahaa siinä on?
      Ymmärtäähän sen, että kaikki eivät halua kirjoittaa näillä keskustelupalstoilla omalla nimellään ja oikeastaan miksi sitä pitäisi vaatiakaan. Moni varmasti on siviili-elämässään leimattu siitä kun on näillä palstoilla keskustellut esimerkiksi politiikasta. Pienillä paikkakunnilla tämäkin on arka asia, varsinkin jos sattuu olemaan jossain julkisessa virassa.
      Monta kertaa ainakin miehet, kuvittelevat saavansa seksikumppanin chatti-kaveristaan, on ymmärrettävää että nainen ei välttämättä silloin halua ensimmäiseksi kertoa nimeään eikä kaikkea itsestään jos hän vain muuten haluaa tutustua outoon ihmiseen ja haluaa kirjoittelukaverin.
      Minusta ei ole ollenkaan huono asia jos ihmiset ovat vähän varuillaan henkilökohtaisten tietojensa antamisen kanssa.

    • von Lagerbom

      En sanonut että virtuaalimaailmassa olisi mitään pahaa yksinäisyyden poistamisessa. Hyvä on on edes sellainen mahdollisuus. Hmm, miten niin kuvittelevat saavansa seksikumppanin chat-kaverista, virn ja silmänisku.. Oletko varma että on vaan kuvittelua.. Ainakin on tuntunut kovasti todentuntuiselta. Liekkö sitten ollut unta,heh..

    • mörrimöykky

      Hahahaa...vai kuvittelua, ihan omakohtaista kokemusta!
      Olin niin tomppeli, etten ymmärtänyt olla esittelemättä itseäni ensimmäisessä chatti-viestissäni. Mies ehdotteli kaikenlaisia hävyttömyyksiä, mutta kuvittelin hänen laskevan leikkiä. Mutta onneksi en lähtenyt mukaan leikin laskuun vaan kieltäydyin hänen seksi-ehdotuksistaan. Yllättäen aloin saada tekstiviestejä häneltä, kun oli onkinut nimeni puh.tiedustelusta. Suostuin tapaamaan hänet ja siellä hän ensimmäiseksi kävi kopeloimaan minua. Onneksi olimme paikassa jossa oli paljon ihmisiä ja ystävättäreni oli mukana. Ahdistelu loppui vasta sitten kun poikaystäväni puuttui asiaan. Jouduin vaihtamaan puhelinnumeroni, osoitetietoni salaiseksi sekä sp-osoitekin on nykyään sellainen, ettei siitä saa kukaan utelias selville nimeäni.
      Turhaa sinä minulle mitään silmäniskuja lähettelet. Ystävänhaku osastolla on vapaita naisia ja he varmasti pitävät tuollaisesta silmänisku flirtistä. Mene sinne.
      Hyviä unia ja maukkaita hekotteluja sinulle vaan!

      • mörrimöykky

        Tarkennus...tapasin sen ukon siksi, että sain sanoa päin naamaa hänelle, ettei hän kiinnosta, että olen varattu. Mutta sillä ei ollut vaikutusta. Kirjoittelumme alkoi kiinnostuksesta samaan harrastukseen ja poikakaverini tiesi siitä koko ajan.


      • von Lagerbom

        Ei se ollut flirttiä, vaan veikeä osoitus siitä että kyllä niitä naisia saa chat-kanaviltakin. Mikähän tuollainen ystävänhakuosasto mahtaa olla, hmm.


      • pimpelipom2
        von Lagerbom kirjoitti:

        Ei se ollut flirttiä, vaan veikeä osoitus siitä että kyllä niitä naisia saa chat-kanaviltakin. Mikähän tuollainen ystävänhakuosasto mahtaa olla, hmm.

        Kovimpa oot säkin varma itsestäsi.
        Selaile aihepiirejä ja käy joskus jollain muullakin keskustelulinjalla kuin täällä, kai sä googlata osaat, kyllä sieltä ystäviä löytyy.
        Tuollakin vasemmassa yläreunassa lukee, että aihealueet. Siellähän on seksi, suhteet, työ, yhteiskunta ym. palstat.


      • von Lagerbom
        pimpelipom2 kirjoitti:

        Kovimpa oot säkin varma itsestäsi.
        Selaile aihepiirejä ja käy joskus jollain muullakin keskustelulinjalla kuin täällä, kai sä googlata osaat, kyllä sieltä ystäviä löytyy.
        Tuollakin vasemmassa yläreunassa lukee, että aihealueet. Siellähän on seksi, suhteet, työ, yhteiskunta ym. palstat.

        Olet oikeassa. Olen tosiaankin itsevarma ja onhan minulla "ystävä", oikein arvostetussa ammatissa oleva vieläpä, virn ja heh..


    • mankulla..viiraa

      Jos ei ole ketään muuta, jolle murheensa kertoisi, niin suomi24-terapia linja sopii. Ketään ei kiinnosta ja kirjoitukset herättävät lähinnä ärtymystä siitä miten joku voi olla niin tyhmä että huutaa ja haukkuu,kuin vesikauhuinen rakki.

      • jesse g

        Eikö tänne voisi perustaa oikeaa terapia-palstaa, jonne kaikki murheenmurtamat jankuttajat, jotka toistavat samoja asioita päivästä toiseen, voisivat kirjoittaa murheensa ja valitusvirtensä.


    • tosiasiaa

      Magnus von Lagerbom on osannut avata hyviä yhteiskunnallisia keskusteluja. Useimmat ovat valitelleet hänen kirjoituksiaan lainsäätäjien ja asianajajien ammattivastuun laiminlyönneistä. Mielestäni tällaiset laittomuudet kuuluu tuoda julki, jotta selviää, mihin tämä yhteiskunta on menossa. Se antaa lisätietoja mm. äänestyskäyttäytymiseen (esim. Sampsa Katajan (Kok.) tapaukset).

      Asianajajien ja edunvalvojien vastuuntunnottomuus on aina hyvä muistaa. Parasta olisi, jos edunvalvojien virka lopetettaisiin kokonaan.

      • von lagerbom

        Jep. Harmi vaan että nämä avaukset muuttuvat asiasisällöltään melko pian minun henkilöyteeni kohdistuviksi moitteiksi. Ihan kuin minä olisin ainoa isä jota sosiaalitädit ja oikeuslaitos syrjii lasten huoltajuusasasioissa. Katsos kun on tosiasia että sosiaalityöntekijät ovat naisia, yleensä äitien asianajajatkin ja käräjätuomari jotka ajattelevat tunnetasolla asioita elikä se tarkoittaa säälillä ja vanhahtavalla ajatusmallilla että äidin kuuluu lapsiansa hoitaa. Siinä ei sitten paina mitkään tosiasiat eikä äidin mielenterveydelliset seikat mitään. Antaisitko sinä käräjätuomarina lapsen äidin huoltoon jolla olisi vaikkapa pitkäaikaisia mielisairaalahoitojaksoja takanaan, vakava-asteinen, parantumattomaksi luokiteltu psyykensairaus, itsemurhayrityksiä ja harhanäkyjä? Tuskin, ja tuskin antaisi kukaan muukaan jos viitsisi asioita kunnolla mietiskellä.


      • hei, hei

        Entä asian kääntöpuoli. Kuka valvoo ala-ikäisen lapsen etuja silloin jos vanhemmat ovat siihen kykenemättämiä?
        Kuka katsoo lapsen edun silloin kun lapsi on saanut esimerkiksi perintöä vaikkapa rahaa tai kiinteää omaisuutta. Kuka silloin valvoo, että varat säilyvät lapsella kunnes hän itse täyttää 18 vuotta ja on päätäntävaltainen.
        Edunvalvojia sitoo tietyt lait. Esimerkiksi ala-ikäisen lapsen rahavaroista ym. omaisuudesta pidetään tarkkaa kirjaa ja tehdään maistraattiin kerran vuodessa vuositilitys josta näkee, ettei lapsen varoja ole kukaan hyväksikäyttänyt tai tuhlannut. Kun lapsi täyttää 18 vuotta tehdään lopputilitys ja hän saa alata elämään itsenäistä täysi-ikäisen elämää. Edunvalvojana voi olla myös omat vanhemmat. En näe tässä mitään vaikeaa ymmärtää. Koska kyseessä on lapsi ja hänen etunsa, ei hänen vanhemmat, huoltajuuskiistat, eikä riitelyt ex-puolisoiden kanssa.
        Millä te korvaisitte tämän ala-ikäisten taloudellisen edunvalvonnan, jos nykyinen hyvä järjestelmä lopetettaisiin?


      • hei,hei vaan
        hei, hei kirjoitti:

        Entä asian kääntöpuoli. Kuka valvoo ala-ikäisen lapsen etuja silloin jos vanhemmat ovat siihen kykenemättämiä?
        Kuka katsoo lapsen edun silloin kun lapsi on saanut esimerkiksi perintöä vaikkapa rahaa tai kiinteää omaisuutta. Kuka silloin valvoo, että varat säilyvät lapsella kunnes hän itse täyttää 18 vuotta ja on päätäntävaltainen.
        Edunvalvojia sitoo tietyt lait. Esimerkiksi ala-ikäisen lapsen rahavaroista ym. omaisuudesta pidetään tarkkaa kirjaa ja tehdään maistraattiin kerran vuodessa vuositilitys josta näkee, ettei lapsen varoja ole kukaan hyväksikäyttänyt tai tuhlannut. Kun lapsi täyttää 18 vuotta tehdään lopputilitys ja hän saa alata elämään itsenäistä täysi-ikäisen elämää. Edunvalvojana voi olla myös omat vanhemmat. En näe tässä mitään vaikeaa ymmärtää. Koska kyseessä on lapsi ja hänen etunsa, ei hänen vanhemmat, huoltajuuskiistat, eikä riitelyt ex-puolisoiden kanssa.
        Millä te korvaisitte tämän ala-ikäisten taloudellisen edunvalvonnan, jos nykyinen hyvä järjestelmä lopetettaisiin?

        Nyt taas näimme, että kovasti kritisoidaan asioita mutta mitään järkeviä perusteluita ei ole.
        Onko teillä ratkaisumallia siihen miten, hoidettaisiin näiden ala-ikäisten taloudellinen edunvalvonta jos nykyinen järjestelmä lopetettaisiin?
        Jos täällä yrittää keskustella jostain ihan oikeasta asiasta niin mitään järkeviä kommentteja ei tule. Kaikki asiat kääntyy vain näihin ns. virkamiesten rikkeisiin ja johonkin yksityishenkilön huoltajuskiistaan. Jokaisella palstalla on ollut saman toisintoa.
        Jos joku osuu asian ytimeen, asiasta keskustelu loppuu siihen tai sitten se käännetään joksikin henkilökohtaiseksi asiaksi ja sysätään asian viereen.
        Näin on käynyt jokaisella palstalla.


      • von Lagerbom
        hei, hei kirjoitti:

        Entä asian kääntöpuoli. Kuka valvoo ala-ikäisen lapsen etuja silloin jos vanhemmat ovat siihen kykenemättämiä?
        Kuka katsoo lapsen edun silloin kun lapsi on saanut esimerkiksi perintöä vaikkapa rahaa tai kiinteää omaisuutta. Kuka silloin valvoo, että varat säilyvät lapsella kunnes hän itse täyttää 18 vuotta ja on päätäntävaltainen.
        Edunvalvojia sitoo tietyt lait. Esimerkiksi ala-ikäisen lapsen rahavaroista ym. omaisuudesta pidetään tarkkaa kirjaa ja tehdään maistraattiin kerran vuodessa vuositilitys josta näkee, ettei lapsen varoja ole kukaan hyväksikäyttänyt tai tuhlannut. Kun lapsi täyttää 18 vuotta tehdään lopputilitys ja hän saa alata elämään itsenäistä täysi-ikäisen elämää. Edunvalvojana voi olla myös omat vanhemmat. En näe tässä mitään vaikeaa ymmärtää. Koska kyseessä on lapsi ja hänen etunsa, ei hänen vanhemmat, huoltajuuskiistat, eikä riitelyt ex-puolisoiden kanssa.
        Millä te korvaisitte tämän ala-ikäisten taloudellisen edunvalvonnan, jos nykyinen hyvä järjestelmä lopetettaisiin?

        Enhän minä ole purnannut lainkaan edunvalvojan tarpeellisuutta vastaan vaan sitä ettei hän noudattanut alan lainsäädäntöä.


    • sinitiainen6

      Kyllä taasen on ihana päivä. Talitintit sirkuttavat kevättä, eikä ole pakkasta.

      Kauan odotettu, yhteinen loma perheen kanssa edessä. Mukavaa ulkoilusäätäkin luvassa.

      Nauttikaa ihmiset, nauttikaa, Suomen ihanasta kevättalvesta perheestänne ja kaikesta kivasta. Ottakaa kerrankin rennosti.

    • jepjep

      Kiitos samoin!

      Kerrankin jotain positiivistä tälläkin palstalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe