Voimat vähissä

dyingirl

Olen nuori nainen joka opiskelee tällä hetkellä. Aamulla nouseminen on todella vaikeaa puhumattakaan peiliin katsomisesta tai ulos menemisestä. Raahaudun kuitenkin yleensä arkipäivinä opiskelupaikkaani. En kuitenkaan saa paljon opiskelusta irti ja olenkin vähän pihalla. Minulla ei vain ole jaksamista, lisäksi masennan opiskelukavereitani jatkuvasti. He ovat minusta huolissaan, vaikka yritän peittää huonon oloni ja jaksamattomuuteni sekä ajatella muitakin kuin vain itseäni.

Leikittelen mielessäni koko ajan sillä miten joku ampuisi minut yms. Mietin näitä asioita todella tarkasti mielessäni. Lisäksi saatan ruveta itkemään, jostain ihan todella oudoista asioista.

Häpeän kaikkea mitä teen ja se murentaa minua ja elämääni. Elämäni on samanlaista kuin ennenkin, mutta omat asenteeni ovat vain niin negatiivisia ja synkkiä. Olen yrittänyt nauraa ja ajatella positiivisesti, mutta se ei ole auttanut asiaani. Minun pitäisi etsiä myös töitä nyt, mutta en voi mennä töihin tälläisena. Ihmiset todella huomaavat etten voi hyvin, vaikka yritän peittää sitä, koska en halua sellaista huomiota, koska se masentaa muita. Töissä tämä ei ole todellakaan minulle hyödyksi.

Kaikki tuntuu olevan huonosti, vaikka tiedän, että paljon huonommonkin voisi olla. Toistan tätä kokoajan itselleni, mutta en saa sitä vain sisäistettyä. En kestä tätä. Tänään tulin suoraan kotiin itkien ja vihaten kaikkea itsessäni ja eämässäni. Tiedän, kuulostaa dramaattiselta, mutta en tiedä mitä tehdä.

Olen hakenut apua ja käynkin puhumassa säännöllisesti, mutta arvelen saaneeni jo muiden opiskelijoiden silmissä hullun paperit. Puhumisesta on apua, tavallaan. Sellaista pientä helpotusta, mutta todella vain väliaikaista.

Olen nyt miettinyt mitä tekisin ja tuntuu kuin elämäni ei jatkuisi enää pidemmälle. En halua tuhota muiten opiskeluja, joten en voi jäädä tuonne ellen sitten parane nopeasti. En ole perillä opiskeluistani sekä kaikki opiskelut tuntuvat kaatuvan päälleni, koska saan kaikkia projekteja vain hyvin hitaasti valmiiksi ja minusta tuntuu,, että opettajatkin alkavat hermostua minuun.

Haluaisin parantua, mutta miten? Olen saanut paljon erilaista apua eri tahoilta, mutta siitä ei ole valitettavasti minulle ollut apua.

Vihaan ja häpeän itseäni henkeen ja vereen. Toivon, että kaikki virheeni ja tekoni ja kaikki voisi vain pyyhkiytyä pois tästä elämän historiasta. Minulla ei ole merkitystä olen vain yksi ihminen, yksi pisara meressä. Satutan jatkuvasti toisia, enkä voi elää tämän häpeän tekojani ja itseäni kohtaan, kanssa.

Vahinkoja sattuu, eikö? Minä taisin olla yksi.

13

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomallleheti

Jää sairaslomalle. Minä opiskelin sairaana ja tuloksena oli kehnot paperit sekä parantumisen hidastuminen.

• Le Chef

Ei kannata lainkaan hävetä tota avun hakemista. Itse luulin aikoinaan että olen ainoa ongelmineni ja häpesin tilaani. Mutta kun kerran uskaltauduin puhumaan tilanteestani, niin tuntuu kuin tulvaportit olisivat avautuneet. Lähes jokaisella lähipiirissäni oli ollut (ja on) mielenterveysongelmia ja takana oli terapioita yms. Masennus saa asiat näyttämään niin paljon synkemmältä vaikka ratkaisuja olisi paljonkin.

• ??alku

Et kertonut oikeastaan ollenkaan mistä tämä itseinho on saanut alkunsa. Jos sinusta kerta ovat opiskelutoveritkin huolissan he näkävät sisimmässäsi jotain hyvää. Kusipäiden kohtaloista ei nimittäin huolestuta.

• dyingirl

En koskaan ole ollut sinut itseni kanssa. Minulla oli huono ja traumaattinen lapsuus. Minut oikeastaan kasvatettiin itseinhoon. En halua sanoa tarkemmin mitään lapsuudestani, koska olen itse niin kyllästynyt siihen kaikkeen, mutta sanon sen, että se ei ollut parhaimmasta päästä.

Enkä menisi sanomaan, että minussa on mitään hyvää. Olen vain niin onnekas, että ympärilläni on pari ihmistä, jotka ovat niin ystävällisiä, että jaksavat huolehtia kaikista muista. Toivon vain, että nuo kyseiset ihmiset eivät ole kanssani vain säälistä.

Tämä ei ole tuntunut elämiseltä niin kauan kuin vain jaksan muistaa. Joka kerta kun menen nukkumaan, menen nukkumaan innoissani. Ikään kuin toivoen, että herään joku aamu aidosti elämänhaluisena ja onnellisena.

• Keissa

Et vaikuta nyt opiskelukuntoiselta. Hyvä että voin avoimesti puhua tovereiden kanssa jaksamisestasi. Ei nuo toiset vaarannu ja ei heidän opintonsa esty sinun ongelmistasi. Ei he mitenkään voi ottaa sinun ongelmia niin hartioilleen, se on vian sinun omaa alemmuuden ja häpeän tunnettasi. Puhuminen auttaa, mutta onko asioiden käsittely liian pinnallista ja pyörii vain tämän hetken ongelmissa. Sinun ongelmat ovat syvemmällä ihan alitajunnassa. Kannata tiedostamattasi suurta häpeän kuormaa. Sinun pitää päästä työstämään asioita syvällisemmin. Hyvä on ajatella posiivisesti, mutta ehkä sinulla se toimii kuin peitto ja katto alitajunnasssa oleville tunnemuistoille. Nyt tavallaan on kaikki hyvin mutta sinun sielussa on parantumattomia haavoja.

• dyingirl

Mitäpä tuohon voisi enää sano tai lisätä... Kysyisin vaan, että miten työstää niitä asioita syvällisemmin?

• Vaikuttaa vähän siltä että sinulla voisi olla pienenasteinen luulosairaus koska mietit että ihmiset ovat kanssasi vaan säälistä mikä ei selvästikkään pidä paikkaansa. Ihmiset näkevät sinussa jotain hyvää ja mistä sitä tietää mitä sinusta tulee sittenkun pääset pahasta olostasi;). Omalla kohdallani voin sanoa että pieni asia voi muuttaa kaiken;). Oletko siis käynyt psykologilla?

• dyingirl

Olen käynyt psykologilla, mutta en kokenut saavani apua, joten jäin ilman. Nyt olen jonossa nuorisoasemalle (siellä tavoitteena terapeutille). Toivon niin hartaasti, että saisin sieltä apua, mutta rehellisesti en jaksa enää uskoa siihen. En edes tiedä jos jaksan odottaa niin kauan.

Aika lääkärille varattuna, mutta en tiedä auttavatko lääkkeet. Kokemusta aiemmin näistä lääkkeistä on, enkä silloin kokenut niiden auttavan, joten olen jo vähän pessimistinen niitä kohtaan, mutta kuulemma tarvitsen niitä.

• dyingboy

Käyn nyt lukiota. Olin masentunut, mutta sanoin terveydenhoitajalle masennuksesta. Siitä johtuneen tapahtumaketjun johdosta parannuin.
      http://www.youtube.com/watch?v=WeYsTmIzjkw
      Linkistä huolimatta en ole koskaan koskenut huumeisiin :)

• dyingirl

Siis vihdoin joku joka on ollut masentunut, mutta parantunut. Kiitos tästä.

• Anja20
        dyingirl kirjoitti:

Siis vihdoin joku joka on ollut masentunut, mutta parantunut. Kiitos tästä.

Kannattaa käydä tutustumassa oheiseen linkkiin http://www.masennussattuu.fi/ .

Kelan kautta on mahdollisuus päästä kuntoutukseen, josta saa vertaistukea ja vinkkejä masennuksen omahoitoon. Kannattaa käydä katsomassa millaisia kursseja on tarjolla http://asiointi.kela.fi/kz_app/KZInternetApplication .

Masennuksesta toipuminen on vuosien prosessi, jonka aikana tulee oppia olemaan itselleen armollinen eikä vaatia itseltään liikaa. Kukaan muu ei pidä fyysisestä ja henkisestä hyvinvoinnistasi huolta kuin sinä itse.

• Anja20
    • coffeepause2

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      70
      4640
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      106
      4112
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      63
      3700
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      38
      2901
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      28
      2653
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      61
      2602
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      55
      2587
    8. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1967
    9. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1938
    10. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      253
      1818
    Aihe