Onko elämässä enään mitään positiivista ja hyvää.....

ilopilleri3

Onko ihmisten elämä nykyään näin surkeaa. Jokainen lehti, keskustelupalsta, televisio ja radio on täynnä valitusta ja vaikerrusta. Onko elämä oikeasti näin surkeaa täällä maapallolla?
Eikö kenellään ole enään mitään ilon aihetta elämässä? Eikö ihminen enään pysty nauttimaan elämän pienistä onnen hetkistä vai eikö hän kiireeltään niitä huomaa?
Miksi maailma on mennyt tälläiseksi.
Ajatellaan yksi päivä positiivisia ajatuksia ja katsotaan mitä hyvää löytyy ympäriltämme....kerrohan mitä?

49

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naivat kaikkia

      Monella porilaisella nuorella ei ole enää muuta kuin HIV-positiivisuus

    • von Lagerbom

      Kyllä minä olen pääasiassa onnellinen. Pieniä onnenhetkiä antavat lapseni, kun tapaamme, nähdä lapsen kehittyvän, nauraa hassuille jutuilleen yms. Minä nautin kasvien kasvattamisesta kesäisin esim, sienestämisestä, ruoanlaitosta, illanvietoista, saunomisesta. Niin, niistä lasten antamista iloista. Pieni tyttöni, nyt 4v lauloi syksyllä Jänis istui maassa torkkuen seuraavasti: Jänis hyppi maassa, tookkuulee. Kyllä minulla on vieläkin aina hauskaa kun sitä muistelen ja pyysin laulamaan myöhemminkin sitä laulua ja videoin sen niin lapsi saa vanhempana itsekin katsella, heh. Ja monia muita hauskoja juttuja likalla on. Tyttäreni on oikein huumorintajuinen ja hauska.

      Nämä maamme asiat ovat kyllä huonosti. Köyhyys, toimeentulovaikeudet kasvavat ja eräät tahot tahtovat vaan nostaa edelleen palkkojansa ja elinkustannukset kohoavat niin ettei tahdo enää rahallisesti tulla toimeen. Tällainen kehitys johtaa myös yhä enenevässä määrin myös syrjäytymiseen kun ei ole enää varaa liikkuakaan missään, siis täällä maalla.

    • suvituuli6

      Paljonhan on kaunista ja hyvää elämässä. Kirpeä, raikas pakkasilma, puhtaat hanget, kevät purojen solina, keväiset muuttolinnut...ystävän kauniit sanat, hymy ja hellä kosketus, viesti hyvältä ystävältä... lasten iloinen nauru, kissan kehräys, koiran hännän heilutus...
      Paljon löytyy ympäriltä kaunista ja hyvää, jos vain kulkee aistit avoinna.

      Jos elämässä ei olisi vastoinkäymisiä, emme huomaisi näitä pieniä ohi kulkevia pieniä onnen hetkiä.

    • von Lagerbom

      Näin on mutta kyllä päättäjiemme pitäisi laittaa kansalaistemme perustoimeentulo silti kuntoon. Ehkäpä ihmiset eivä ttaistelussaan toimeentulosta ehdi huomata näitä elämän pieniä nautintoja, jotka tuovat iloa elämään. Ja mainittakoon näistä elämän nautinnollisista iloista myös naisen tuoksu, heh ja virn..

    • Lilli231

      Toimeentulosta huolehtiminen on ihmisen oma asia, ei politiikkojen. Ihmisen pitää elää sillä minkä ansaitsee ja tätä toimeentuloa pitää alkaa valmistelemaan heti kun kykenee työhön. Työtä ei pidä jäädä odottelemaan vaan pitää mennä sinne missä työtä on.
      Porissa on paljon siivoustyötä ja hoitotyötä, senkun vain tekemään. Ulkomaalaisia tarvitaan kun porilaiset eivät tee oman kaupungin töitä. Näin on asia.Pienelläkin tulolla elää kun ei laita rahaa viinaan, tupakkaan ja kaljaan.Tunne paljon sellaisia joilla äärimmäisen pieni eläke, mutta ovat tosi onnellisia.

      • von Lagerbom

        Olipa aika kommentti. Siis että poliitikot ahneuksissaan saavat korotella omia palkkojaan miten paljon halua´vat, jaella kansamme varoja maailmalle erilaisiin avustuksiin joista suuri osa kahmitaan jonkun henkijökohtaisiin tarpeisiin ja nämä varat hankitaan saattamalla kansamme ahdinkoon toimeentulosta. Mene sinä helvettiin töinesi. Luuletko että kaikki työttömämme työllistetään sillä että mennään vaan töihin. Kun ulkomaalaisia tulee Suomeen töihin, on se omalta kansaltamme pois ja nämä ulkomaalistyöntekijät palkataan koska työvoima on tällöin halvempaa. Mistähän johtuu että ulkomaalaistyövoimaa kannattaa tänne tuoda.. Se, että poliitikkomme ovat laittaneet maan asiat sille mallille ettei ole varoja palkata työhön vakituista suomalaistyövoimaa koska kaikkine maksuineen työntekijä tulee maksamaan yrittäjälle niin suuren summan, ettei ole varaa sellaista palkata. Joskus, kuten sanoin, 60-70 luvulla oli työtä tarjolla monissa pikkufirmoissakin ja voi valita työpaikkansa, aina pääsi töihin.

        Ja tuntemisistasi onnellisista ihmisista jotka tulevat toimeen pienellä eläkkeellään. Onhan sellaisiakin, vielä mutta odotteleppa nyt minne hinnat nousevat ja tarkkaile sitten heidän toimeentuloaan ja onnellisuuttaan.


    • sinitiainen3

      Olette väärällä palstalla puhumassa politiikkaa. Täällä keskustellaan positiivisista asioista; onnesta ja autuudesta.

      • von Lagerbom

        Olet väärässä. kansamme onnellisuuteen liittyy myös poliistikkojemme päätökset ja muu toiminta.


    • hallelujaa suomi

      On olemassa syy miksi siivoustyötä on paljon.

      Palkka on uskomattoman huono.

      Moniko teistä kitisijöistä tekisi 7€/tunti MIINUS VEROT töitä ja vieläpä osa-aikaisesti kulkien työmaille omalla autollaan ilman korvauksia matkoista?

      Aivan.

      Ja voin todeta ettei noita todellisia paskatöitä tee mamutkaan mielellään kun ei saa edes elämiseen rahoja.

      Vika on siinä että tietyt alat ovat täysin alipalkattuja, eikä palkkoja aiota nostaa kiitos munattomien liittojen ja päättäjien.

      Saatte siis jatkossakin kuulla miten katainen kikkeli pystyssä julistaa telkkarissa työvoimapulaa ja sitä miten suomeen tarvitaan miljoonia lukutaidottomia lammaspaimenia musulmaanien maista.

      • von Lagerbom

        Niin. Olen jo toisaalla kirjoitellut että aina kun on esim lakkoiltu palkkojenn nostamiseksi- taikka palkkoja on korotettu muusta syystä niin seurauksena on aina ollut hintojen, yleisten elinkustannuksien korotukset myös, jolloin palkankorotuksista ei ole ollut mitään hyötyä toisin kuin poliitikkojen omat palkkojensa korotukset, joista he saavat vieläpä itse määrätä. Palkankorotuksia tärkeämpää olisi että elinkustannusten korotukset pidetään aisoissa. Olen kirjoitellut 60-70 lukujen ajoista. Palkat olivat pieniä nykyisiin verrattuna mutta niin olivat hinnatkin ja toimeen tultiin. Nyt ollaan menossa aika huonoon suuntaan. Katseleppa nykyisiä elintarvikkeiden hintoja ja muunna ne markoiksi. Katso myös paljonko palkkasi tai muut saamasi rahat ovat nykyisin markoiksi muunnettuna niin huomaat miten törkeästi hinnat ovat nousseet palkkoihin verrattuna.


    • sipuli2

      Onko kukaan huomannut näitä pieniä asioita, että miten hyvä ihmisen on, kun on katto päänpäällä, ruokaa, lämpöä, terveyttä, työtä ja perhe ympärillä. Ne on pieniä aisioita mutta ei itsestään selviä.
      Älkää aina valittako ja vaikertako.

      • von Lagerbom

        Tuosta juuri on kyse. Pian lähtee kokonaiset talot ihmisiltä, ei pelkkä katto jos esim sähkömaksut edelleen nousevat ja pitäisi sitä taloakin ehkä maksaa. Jos nuo luettelemasi asiat ihmisillä ovat niin silloin asiat ovat hyvin. Etkö lainkaan huomioi miten hinnat ovat nousseet ja jatkavat nousuaan kaikilla osa-alueilla. Etkö osaa ennakoida tulevaa? Vielä pärjää jos kaksikin rahaa saavaa asuu samassa taloudessa mutta yksin asuvalla on jo aika huonosti asiat ainakin omakotitalossa asuvalla.


    • kipkop1

      Tunnelman latistaja.
      Eikö sinulla oikeasti ole mitään hyvää elämässä?

      • von Lagerbom

        Onhan minulla mutta minäpä osaan ottaa huomioon myös toiset pienituloiset ja osaan ennakoida tulevaa.


      • kip2
        von Lagerbom kirjoitti:

        Onhan minulla mutta minäpä osaan ottaa huomioon myös toiset pienituloiset ja osaan ennakoida tulevaa.

        Eletään tässä hetkessä eikä murehdita tulevaa!


      • von Lagerbom
        kip2 kirjoitti:

        Eletään tässä hetkessä eikä murehdita tulevaa!

        Noin ovat poliitikkommekin tehneet.. Eivät ole katsoneet tulevaa ja eläneet tätäkin kuin viimeistä päivää ja siksi juuri tilanne maassamme onkin tällainen..


    • Y. Yrittäjä

      Työhaluttomilta puuteriperseiltä, joilla asenne työntekoa kohtaan päin honkia, pitää ottaa kaikki tuet pois! Ei tämä maa kestä tuollaista tyhjäntoimittajien armeijaa.

    • von Lagerbom

      No tarjoapa osa-aikatyötä minulle, yrittäjä.. Polvi- ja selkävammaiselle. Kyllä minä tulen työhön- ja tuo naistuttavanikin, tai oikeammin kaksikin naistuttavaa. Toinen tarvitsee keppiä kävelyyn, heh, eikä taida olla toiveitakaan eläkkeelle pääsystä. Poliitikot saavat eläkkeen vaikka ovat toisessa virassa täydellä palkalla ja täällä kehdataan haukkua todellisia työkyvyttömiä. Vaikka.. Poliitikot kyllä vaikuttavat täysin työkyvyttömiltä..

      • von haluton

        Mulla hoidettiin polvi ja selkä kuntoon ja sitten työllistin itse itseni. Helppoo seon jos on haluja.


      • ahterikauppa
        von haluton kirjoitti:

        Mulla hoidettiin polvi ja selkä kuntoon ja sitten työllistin itse itseni. Helppoo seon jos on haluja.

        "Mulla hoidettiin polvi ja selkä kuntoon ja sitten työllistin itse itseni. Helppoo seon jos on haluja."

        Valitettavasti kaikilla meistä ei ole sinun kaltaistasi moraalia joka sallii oman perseen myymisen seksisivustoilla joten tuonkaltainen itsensä "työllistäminen" ei sovi jokaiselle.


      • sinä munapää
        ahterikauppa kirjoitti:

        "Mulla hoidettiin polvi ja selkä kuntoon ja sitten työllistin itse itseni. Helppoo seon jos on haluja."

        Valitettavasti kaikilla meistä ei ole sinun kaltaistasi moraalia joka sallii oman perseen myymisen seksisivustoilla joten tuonkaltainen itsensä "työllistäminen" ei sovi jokaiselle.

        Ihanan väärin ymmärretty, pisteet siitä sinulle ja päiväsi pelastuu.


    • von työssäkäyvä

      Se on tuo itsensä hoidattaminen tärkeä asia ja jos haluja löytyy parantamaan elämänlaatuaan, niin se varmasti onnistuu. On kuitenkin niitä, jotka mieluummin elävät yhteiskuntamme tarjoamilla avustuksilla ja erinäisillä korvausvaateillaan. Tämä ryhmä ei edes halua kuntoutua, naapurissamme on nainen, jolla on kaikki maailman avustukset, siivousta myöden, kun ei muka kykene mitään selkävaivastaan johtuen tekemään, mutta...omin silmin olen nähnyt, kuinka rouva hoitaa puutarhaansa(sitä oikeaa :D), istuttaa puskia sinne tänne, kantelee uusia huonekaluja sisään ja tekee pariisiin shoppailumatkoja, jotka varmasti käyvät selän päälle, ihan meille "terveillekkin".
      Tämä samainen henkilö myös hakee kaiken maailman korvauksia oikeusteitse, saako niitä, sitä ei tarinakerro, mutta leveämpää elämää elää tämäkin kartanon rouva kuin moni työssä käyvä.
      Seuraavaksi joku varmaan sanoo, että olen kateellinen, en katkera pikemminkin, sanoohan vanha sanonta, että hullu paljon työtä tekee ja taivahan tosi tuo on.
      Kyllä se vaan niin on, että käsi sydämmelle me työssäkäyvät ja raskautetut, halusta se kiinni on ja sitkeydestä ja sisusta, kyllä sinne töihin minäkin raahaudun, vaikka minulla on kihti, skolioosi selässä, nivelrikkoa käsissä, jalassa ja niskassa, on leikattu polvi kahteen kertaan ja jalkapohja kertaalleen, vatsa avattu neljä kertaa ja käsi leikattu kerran. Kertaakaan ei ole tullut mieleeni heittäytyä kanssaeläjien elätettäväksi, ei vaikka unohdin mainita vielä sydämmeni rytmihäiriön tuosta listasta.
      Lapsia minulla on 3 ja nekin olen pitänyt itse leivässä, vaikkei puolisoa ole.
      Mutta enpä ole ehtinyt myöskään arvostelemaan yhteikuntaa, vääryyksiä ja käymään oikeutta mistään, minä kun elätän perhettäni. Siinä sinulle Lagerbom esikuvaa. Revippäs tästä.

      • von Lagerbom

        Ethän sinä yhteiskunnan elätettävänä olisi jos työkyvyttömäksi tulisit ja eläkkeelle jäisit. Sinultahan on palkastasi peritty tulevaan eläkkeeseen rahaa, eikö niin. Tuo mitä kerroit, on aika outoa. Nykyisin on, ja ollut jo kauan sellaiset laitteet ettei selästä pääse eläkkeelle pelkästään valittamalla vaan kyllä siellä todellista vikaa on oltava. Ja jos perehtyisit hiukan selkäsairauksiin niin tietäisit selässä voivan olla erilaisia vijkoja jotka oireilevat eritavalla niin että jotkut pystyvät käymään kävelylenkeilläkin, toiset taas eivät kykene seisoskelemaan eikä istumaan, siis normaaliasennossa. Jos olet katkera niin ilmoita naapuristasi jos olet varma ettei ole työkyvytön. Minut on tutkittu selästäni ja kelankin tutkimus totesi täysin työkyvyttömäksi joten minulla on nyt aikaa kirjoitella tännekin ja valvoa ainakin omaa etuani etten anna enää sosiaaliviranomaisten kusettaa itseäni perättömillä lausunnoillaan.


      • pusicat

        "Heittäytyä kanssaeläjien elätettäväksi", pisti silmääni.
        Et sinä ole toisten elätettävänä. Joka palkastasihan menee työeläkemaksu jonka itse itsellesi maksat sitä varaa kun joudut jäämään eläkkeelle. Toivottavasti olet silloin vielä sellaisessa kunnossa, että pystyt nauttimaan eläkekertymästäsi.


      • von Lagerbom
        pusicat kirjoitti:

        "Heittäytyä kanssaeläjien elätettäväksi", pisti silmääni.
        Et sinä ole toisten elätettävänä. Joka palkastasihan menee työeläkemaksu jonka itse itsellesi maksat sitä varaa kun joudut jäämään eläkkeelle. Toivottavasti olet silloin vielä sellaisessa kunnossa, että pystyt nauttimaan eläkekertymästäsi.

        Juuri luin Satakunnan Kansasta miten korkein oikeus oikaisee vakuutusoikeuden eläkepäätöksiä. Ellei tietoa tällaisistakaan olisi saatavissa niin enemmän vielä asiantuntijalääkärit, potilasta näkemättäkään tyrmäisivät eläkehakemuksia. Outoa tuokin, etteivät eläkepaperit kirjoittaneet lääkärit vedä vastuuseen ns. vakuutusyhtiöiden asiantuntijalääkäreitä. Lääkärihän vakuuttaa kunniansa ja omantuntonsa kautta allekirjoituksellaan antamansa lausunnon oikeaksi. Jos minä olisin lääkäri ja minun diagnoosini asetettaisiin kyseenalaiseksi niin asia kyllä tutkittaisiin perinpohjaisesti. Niin, siis kuten sanomalehtien uutisoinnit, minäkin tuon täällä asioita esiin, asioita viranhaltijoiden väärinkäytöksistä ja näin saattaa joku muukin perätä oikeuksian joutuessaan väärinkäytöksien kohteeksi.


      • nou loma, nou lama
        von Lagerbom kirjoitti:

        Ethän sinä yhteiskunnan elätettävänä olisi jos työkyvyttömäksi tulisit ja eläkkeelle jäisit. Sinultahan on palkastasi peritty tulevaan eläkkeeseen rahaa, eikö niin. Tuo mitä kerroit, on aika outoa. Nykyisin on, ja ollut jo kauan sellaiset laitteet ettei selästä pääse eläkkeelle pelkästään valittamalla vaan kyllä siellä todellista vikaa on oltava. Ja jos perehtyisit hiukan selkäsairauksiin niin tietäisit selässä voivan olla erilaisia vijkoja jotka oireilevat eritavalla niin että jotkut pystyvät käymään kävelylenkeilläkin, toiset taas eivät kykene seisoskelemaan eikä istumaan, siis normaaliasennossa. Jos olet katkera niin ilmoita naapuristasi jos olet varma ettei ole työkyvytön. Minut on tutkittu selästäni ja kelankin tutkimus totesi täysin työkyvyttömäksi joten minulla on nyt aikaa kirjoitella tännekin ja valvoa ainakin omaa etuani etten anna enää sosiaaliviranomaisten kusettaa itseäni perättömillä lausunnoillaan.

        Mihin unohtui kuntoutus, Von Lagerbom?
        Minä omilla valinnoillani kuntoutin itseni uudelleen ja koulutin, että voin tehdä työtä kun olen työikäinen.


      • von Lagerbom
        nou loma, nou lama kirjoitti:

        Mihin unohtui kuntoutus, Von Lagerbom?
        Minä omilla valinnoillani kuntoutin itseni uudelleen ja koulutin, että voin tehdä työtä kun olen työikäinen.

        Ei voi kuntouttaa nikamaa joka on painunut ainakin puolitoista senttiä sisään ja kulunut kiilamaiseksi ja liikkuu vieläpä, ettei ole luutunut kuten joskus tapahtuu, että luutuu johonkin asentoon paikoilleen.


      • Rautaselkä
        von Lagerbom kirjoitti:

        Ei voi kuntouttaa nikamaa joka on painunut ainakin puolitoista senttiä sisään ja kulunut kiilamaiseksi ja liikkuu vieläpä, ettei ole luutunut kuten joskus tapahtuu, että luutuu johonkin asentoon paikoilleen.

        Oletkohan hakenut oikeasta paikasta apua selkääsi? Vuosikymmeniä on selän nikamia on pystytty luuduttamaan eli jäykistämään yhteen metallilevyillä. Itse olen saanut avun tälläisestä leikkauksesta yli kymmenen vuotta sitten, eikä mitään selkäongelmia ole sen jälkeen ollut. Olen edelleen päivittäin töissä.
        Myös joissain tapauksissa voidaan välilevy vaihtaa uuteen keinotekoiseen välilevyyn.
        Tiedät varmaan, että omatoiminen kuntoliikunta vahvistavat selän lihaksia ja saavat selkärangan voimaan sitä kautta hyvin. Myös vatsalihakset ovat tärkeitä.
        KELA kuntouttaa sellaisia, jotka haluava palata työelämään osittain tai kokonaan. Mene KELAn toimistoon ja kysy kuntoutusmahdollisuuksistasi. Äläkä sano, että sinulle ei voi tehdä mitään. Se on vain omasta tahdosta ja viitseliaisyydestä kiinni.


      • von Lagerbom
        Rautaselkä kirjoitti:

        Oletkohan hakenut oikeasta paikasta apua selkääsi? Vuosikymmeniä on selän nikamia on pystytty luuduttamaan eli jäykistämään yhteen metallilevyillä. Itse olen saanut avun tälläisestä leikkauksesta yli kymmenen vuotta sitten, eikä mitään selkäongelmia ole sen jälkeen ollut. Olen edelleen päivittäin töissä.
        Myös joissain tapauksissa voidaan välilevy vaihtaa uuteen keinotekoiseen välilevyyn.
        Tiedät varmaan, että omatoiminen kuntoliikunta vahvistavat selän lihaksia ja saavat selkärangan voimaan sitä kautta hyvin. Myös vatsalihakset ovat tärkeitä.
        KELA kuntouttaa sellaisia, jotka haluava palata työelämään osittain tai kokonaan. Mene KELAn toimistoon ja kysy kuntoutusmahdollisuuksistasi. Äläkä sano, että sinulle ei voi tehdä mitään. Se on vain omasta tahdosta ja viitseliaisyydestä kiinni.

        Silloin kun kohdallani pohdittiin leikkausmahdollisuutta, olisi leikkaus pitänyt suorittaa kyljen, selän ja vatsan kautta eikä onnistumisprosentti ollut kovinkaan korkea. Minulla oli silloin tiedossani tapauksia jotka olivat olleet useampia kertoja leikkauksessa, laitettiin rautaa, otettiin taas pois ja korjailtiin, yhdelläkin kolme eri leikkausta ja kerrankin hänet leikkauksen jälkeen leikattiin heti uudelleen kun muistaakseni jalat eivät toimineetkaan. Mielelläni kävelisin kunnolla ja olisin ilman jokapäiväisiä kipuja.


      • leikattu
        von Lagerbom kirjoitti:

        Silloin kun kohdallani pohdittiin leikkausmahdollisuutta, olisi leikkaus pitänyt suorittaa kyljen, selän ja vatsan kautta eikä onnistumisprosentti ollut kovinkaan korkea. Minulla oli silloin tiedossani tapauksia jotka olivat olleet useampia kertoja leikkauksessa, laitettiin rautaa, otettiin taas pois ja korjailtiin, yhdelläkin kolme eri leikkausta ja kerrankin hänet leikkauksen jälkeen leikattiin heti uudelleen kun muistaakseni jalat eivät toimineetkaan. Mielelläni kävelisin kunnolla ja olisin ilman jokapäiväisiä kipuja.

        Kivut saadaan hoidettua. Helsingissä on kipuklinikka, josta moni tuki-ja liikuntaelin sairas on saanut apua.
        Satakunnan keskus-sairaalassakin pystytään antamaan lannerankaan pistoksia, jotka vievät kivun pois. On muitakin uusia kivunlievitys keinoja, joista itse kannattaa ottaa selvän. Kunnollinen tukiliivi on eräs halpa ratkaisu ja niitä saa vuokrallekin fysikaalisista.
        Jos oikein on kipeä niin ihminen suostuu leikkaukseen, sillä se on viimeinen keino. Oma leikkaukseni onnistui vaikka tehtiin vatsan kautta. Eli kaikki eivät epäonnistu. Jokainen ihminen on yksilö ja jokainen leikkaus on erilainen. Ihmiset puhuvat aina niistä epäonnistuneista tapauksista mutta koskaan ei puhuta meistä, jotka ovat saaneet avun. Turhia kauhukuvia luodaan leikkaukseen meneville. Jokaisen ihmisen luusto on erilainen, elimistö reagoi eritavalla, sinänsä olen sitä mieltä, että selkäleikkaus toimenpiteenä onnistuu aina, mutta toipuminen siitä on eri asia. Nykyaikana tehdään elimensiirtoja ym. migrokirurgiaa ja selkäleikkaukset ovat rutiineja nykypäivän Suomessa.


      • niknak1
        von Lagerbom kirjoitti:

        Silloin kun kohdallani pohdittiin leikkausmahdollisuutta, olisi leikkaus pitänyt suorittaa kyljen, selän ja vatsan kautta eikä onnistumisprosentti ollut kovinkaan korkea. Minulla oli silloin tiedossani tapauksia jotka olivat olleet useampia kertoja leikkauksessa, laitettiin rautaa, otettiin taas pois ja korjailtiin, yhdelläkin kolme eri leikkausta ja kerrankin hänet leikkauksen jälkeen leikattiin heti uudelleen kun muistaakseni jalat eivät toimineetkaan. Mielelläni kävelisin kunnolla ja olisin ilman jokapäiväisiä kipuja.

        Eli et ota kantaa KELAn kuntoutusmahdollisuuksiin?


      • leikattu kirjoitti:

        Kivut saadaan hoidettua. Helsingissä on kipuklinikka, josta moni tuki-ja liikuntaelin sairas on saanut apua.
        Satakunnan keskus-sairaalassakin pystytään antamaan lannerankaan pistoksia, jotka vievät kivun pois. On muitakin uusia kivunlievitys keinoja, joista itse kannattaa ottaa selvän. Kunnollinen tukiliivi on eräs halpa ratkaisu ja niitä saa vuokrallekin fysikaalisista.
        Jos oikein on kipeä niin ihminen suostuu leikkaukseen, sillä se on viimeinen keino. Oma leikkaukseni onnistui vaikka tehtiin vatsan kautta. Eli kaikki eivät epäonnistu. Jokainen ihminen on yksilö ja jokainen leikkaus on erilainen. Ihmiset puhuvat aina niistä epäonnistuneista tapauksista mutta koskaan ei puhuta meistä, jotka ovat saaneet avun. Turhia kauhukuvia luodaan leikkaukseen meneville. Jokaisen ihmisen luusto on erilainen, elimistö reagoi eritavalla, sinänsä olen sitä mieltä, että selkäleikkaus toimenpiteenä onnistuu aina, mutta toipuminen siitä on eri asia. Nykyaikana tehdään elimensiirtoja ym. migrokirurgiaa ja selkäleikkaukset ovat rutiineja nykypäivän Suomessa.

        Ei ole kyse pelkästä kivusta vaan jalka puutuu eikä kekene kävelemään. Ja oletko tietoinen että kipu on oire- ja että kivulla on tarkoitus myös suojata henkilöä ja eläintäkin. Kipu toimii varoituksena esim rasittamasta enempää. Eräs ajattelematon lääkäri ehdotti taannoin että katkaistaisiin hermot ettei kipua tuntisi, heh. Jep, jep. No ei lääkäreiltäkään voi kaikkea vaatia. Eräs lääkäri kirjoitti leikkauslähetteeseen joskus että potilaan vasen ranne. Huomautin sitten että kyseessä on kyllä oikea ranteeni jolloin lääkäri totesi siihen että riippuu vähän mistäpäin sitä katsoo. Vastasin että se on minun oikea ranteeni katsoo sitä mistäpäin tahansa, heh.


      • von Lagerbom
        niknak1 kirjoitti:

        Eli et ota kantaa KELAn kuntoutusmahdollisuuksiin?

        Ei ole syytä ottaa kantaa. Lihaksistoni on kunnossa ja kuntoutuksella ei nikamaa saada oikeaan asentoon..


      • voi sentään
        MagnusVonLagerbom kirjoitti:

        Ei ole kyse pelkästä kivusta vaan jalka puutuu eikä kekene kävelemään. Ja oletko tietoinen että kipu on oire- ja että kivulla on tarkoitus myös suojata henkilöä ja eläintäkin. Kipu toimii varoituksena esim rasittamasta enempää. Eräs ajattelematon lääkäri ehdotti taannoin että katkaistaisiin hermot ettei kipua tuntisi, heh. Jep, jep. No ei lääkäreiltäkään voi kaikkea vaatia. Eräs lääkäri kirjoitti leikkauslähetteeseen joskus että potilaan vasen ranne. Huomautin sitten että kyseessä on kyllä oikea ranteeni jolloin lääkäri totesi siihen että riippuu vähän mistäpäin sitä katsoo. Vastasin että se on minun oikea ranteeni katsoo sitä mistäpäin tahansa, heh.

        Mitähän tästä maailmasta tulisi, jos loikoilisi päivät pitkät sängyssä ja kuuntelisi kehoaan?
        Pistää tuonne, kolottaa täältä, tuossakin on pientä jomotusta, tuoltakin vähän kutisee, päätäkin jomottaa, ....
        ei, ei, ei sovi luonteelleni, vaikka toinen jalka on turtana varpaista saakka selän takia, keinopolvikin on laitettu, pitää ihmisen silti yrittää. Mikään vika ei makaamalla parane. Saahan niitä kipuja varoituksena pitää kuka sitä haluaa. Mutta tuleehan paikat siitäkin kipeäksi jos makoilee talven ja keväällä alkaa halkoja hakkaamaan.
        Tiesittekö muuten, että jokaisella ihmisellä on kipukynnys erilainen. pitää erittaa kivun syy. Onko se hermo peräistä vai lihas peräistä tai voihan se olla jostain muustakin aiheutuvaa kipua.


      • niknak1
        von Lagerbom kirjoitti:

        Ei ole syytä ottaa kantaa. Lihaksistoni on kunnossa ja kuntoutuksella ei nikamaa saada oikeaan asentoon..

        Onko sinulle tehty lihaskunto kartoitus?


      • von Lagerbom
        niknak1 kirjoitti:

        Onko sinulle tehty lihaskunto kartoitus?

        On, Ortonissa takavuosina. Sen verran paljon oli nosto vielä silloin että testin teettäjä pyysi lopettamaan etteivät laitteet hajoa. Kyse oli sellaisesta ns. maastanostolaitteesta. Nosto oli useita satoja kiloja ja sen jälkeen tulokset hävitettiin koska sellaista testiä ei olisi saanut minulle tehdä. Ja ennen kuin kukaan ehtii taas valittamaan että jos lihakset ovat niin hyvässä kunnossa niin menisin vaan töihin. En ole sanonutkaan etteikö voimaa olisi mutta kun ei olekaan kyse voimasta tai lihaskunnosta muuten vaan nikamasiirtymästä ja kulumista. Mitäs jos nyt alkaisitte välillä toimittamaan metsätöihin vaikka välillä jotain jalatonta. Ja luulen että jos saisin kohtuullisen palkan ja vapaan työn, mikä etten menisi vaikka Nakkilan kunnalle töihin, vaikka sosiaalitoimistoon neuvonantajaksi, tulisi laitkin noudatetuiksi. Koskee myös muiden kuntien sosiaalitoimistoja tuo lakien noudattamattomuus. Pitäisi järjestää kurssituksia oman alansa lainsäädännön ymmärtämiseksi.


      • von Lagerbom
        voi sentään kirjoitti:

        Mitähän tästä maailmasta tulisi, jos loikoilisi päivät pitkät sängyssä ja kuuntelisi kehoaan?
        Pistää tuonne, kolottaa täältä, tuossakin on pientä jomotusta, tuoltakin vähän kutisee, päätäkin jomottaa, ....
        ei, ei, ei sovi luonteelleni, vaikka toinen jalka on turtana varpaista saakka selän takia, keinopolvikin on laitettu, pitää ihmisen silti yrittää. Mikään vika ei makaamalla parane. Saahan niitä kipuja varoituksena pitää kuka sitä haluaa. Mutta tuleehan paikat siitäkin kipeäksi jos makoilee talven ja keväällä alkaa halkoja hakkaamaan.
        Tiesittekö muuten, että jokaisella ihmisellä on kipukynnys erilainen. pitää erittaa kivun syy. Onko se hermo peräistä vai lihas peräistä tai voihan se olla jostain muustakin aiheutuvaa kipua.

        Ei varmaan tulisikaan mitään jos kaikki makoilisivat sängyn pohjalla. Mutta laki nyt vaan sattuu olemaan sellainen että jos on työkyvtön jostakin syystä niin sellaiselle henkilölle maksetaan eläke. Näin on ainakin toistaiseksi elleivät poliitikkomme hassaa kansallisvarojamme ja eläkefirmat häviä varoja keinottelussa, jollaiseen varoja kätetään.
        Luulisi sinunkin, ennemmin kuin kät kimppuuni pienestä eläkkeestäni, olevan enemmän huolissaan siitä mihin kansallisvarantomme katoavat, minne katoavat euroopan unionille maksettavat rahat, minne katoavat kaikki ulkomaille menevät lahjoitusvarat ja miksi yritysjohtajille / poliitikoille maksetaan ylisuuria palkkoja, miksi hintoja nostetaan jatkuvasti. Ei suinkaan siksi että minun eläkkeeni saataisiin maksetuiksi, heh.


      • von Lagerbom
        voi sentään kirjoitti:

        Mitähän tästä maailmasta tulisi, jos loikoilisi päivät pitkät sängyssä ja kuuntelisi kehoaan?
        Pistää tuonne, kolottaa täältä, tuossakin on pientä jomotusta, tuoltakin vähän kutisee, päätäkin jomottaa, ....
        ei, ei, ei sovi luonteelleni, vaikka toinen jalka on turtana varpaista saakka selän takia, keinopolvikin on laitettu, pitää ihmisen silti yrittää. Mikään vika ei makaamalla parane. Saahan niitä kipuja varoituksena pitää kuka sitä haluaa. Mutta tuleehan paikat siitäkin kipeäksi jos makoilee talven ja keväällä alkaa halkoja hakkaamaan.
        Tiesittekö muuten, että jokaisella ihmisellä on kipukynnys erilainen. pitää erittaa kivun syy. Onko se hermo peräistä vai lihas peräistä tai voihan se olla jostain muustakin aiheutuvaa kipua.

        "Pistää tuonne, kolottaa täältä, tuossakin on pientä jomotusta, tuoltakin vähän kutisee, päätäkin jomottaa, ...."

        Kirjoitinko mielestäsi etten kivun vuoksi töihin menisi? En, vaan sanoin että jalka puutuu eikä sillä voi kävellä. Ymmärrätkö nyt viimein. Ja nyt en vastaile enää kysymyksiin terveydentilastani kun ei presidenttikään joudu antamaan selvitystä kuin aniharvoin, yleensä kai ennen kuin ottaa viran vastaan, heh.

        Ole sinä kiitollinen siitä että olet itse sen veran hyvässä kunnossa että kykenet liikkumaan ja töissä käymään. Jos minä olisin tarkoituksellisesti hakeutunut eläkkeelle niin olisin korottanut yrittäjäeläkemaksujani ja elelisin nyt mukavasti eläkkeilläni eikä olisi taloudellisia huolia.


      • pilluhaukka
        von Lagerbom kirjoitti:

        Ei voi kuntouttaa nikamaa joka on painunut ainakin puolitoista senttiä sisään ja kulunut kiilamaiseksi ja liikkuu vieläpä, ettei ole luutunut kuten joskus tapahtuu, että luutuu johonkin asentoon paikoilleen.

        Panisit vähemmän niin ei pääsis liikkumaan nikamat. Käteenveto on turvallisempaa sulle. hhhahahahahh


      • nuppu18
        von Lagerbom kirjoitti:

        Ei varmaan tulisikaan mitään jos kaikki makoilisivat sängyn pohjalla. Mutta laki nyt vaan sattuu olemaan sellainen että jos on työkyvtön jostakin syystä niin sellaiselle henkilölle maksetaan eläke. Näin on ainakin toistaiseksi elleivät poliitikkomme hassaa kansallisvarojamme ja eläkefirmat häviä varoja keinottelussa, jollaiseen varoja kätetään.
        Luulisi sinunkin, ennemmin kuin kät kimppuuni pienestä eläkkeestäni, olevan enemmän huolissaan siitä mihin kansallisvarantomme katoavat, minne katoavat euroopan unionille maksettavat rahat, minne katoavat kaikki ulkomaille menevät lahjoitusvarat ja miksi yritysjohtajille / poliitikoille maksetaan ylisuuria palkkoja, miksi hintoja nostetaan jatkuvasti. Ei suinkaan siksi että minun eläkkeeni saataisiin maksetuiksi, heh.

        Ei täällä valtakunnallisesti kannata ajatella, nyt pitää ajatella vain itseään ja sitä millä leipäpalasen saa itsensä ja perheensä suuhun. Kyllä pääministerimme tietää mitä tehdään...on hän niin viisas ja hymyssä suon oleva ihminen...hah hah


      • utelias20
        von Lagerbom kirjoitti:

        "Pistää tuonne, kolottaa täältä, tuossakin on pientä jomotusta, tuoltakin vähän kutisee, päätäkin jomottaa, ...."

        Kirjoitinko mielestäsi etten kivun vuoksi töihin menisi? En, vaan sanoin että jalka puutuu eikä sillä voi kävellä. Ymmärrätkö nyt viimein. Ja nyt en vastaile enää kysymyksiin terveydentilastani kun ei presidenttikään joudu antamaan selvitystä kuin aniharvoin, yleensä kai ennen kuin ottaa viran vastaan, heh.

        Ole sinä kiitollinen siitä että olet itse sen veran hyvässä kunnossa että kykenet liikkumaan ja töissä käymään. Jos minä olisin tarkoituksellisesti hakeutunut eläkkeelle niin olisin korottanut yrittäjäeläkemaksujani ja elelisin nyt mukavasti eläkkeilläni eikä olisi taloudellisia huolia.

        Minkä alan yritys sinulla sitten on ollut?


      • että semmosta
        von Lagerbom kirjoitti:

        On, Ortonissa takavuosina. Sen verran paljon oli nosto vielä silloin että testin teettäjä pyysi lopettamaan etteivät laitteet hajoa. Kyse oli sellaisesta ns. maastanostolaitteesta. Nosto oli useita satoja kiloja ja sen jälkeen tulokset hävitettiin koska sellaista testiä ei olisi saanut minulle tehdä. Ja ennen kuin kukaan ehtii taas valittamaan että jos lihakset ovat niin hyvässä kunnossa niin menisin vaan töihin. En ole sanonutkaan etteikö voimaa olisi mutta kun ei olekaan kyse voimasta tai lihaskunnosta muuten vaan nikamasiirtymästä ja kulumista. Mitäs jos nyt alkaisitte välillä toimittamaan metsätöihin vaikka välillä jotain jalatonta. Ja luulen että jos saisin kohtuullisen palkan ja vapaan työn, mikä etten menisi vaikka Nakkilan kunnalle töihin, vaikka sosiaalitoimistoon neuvonantajaksi, tulisi laitkin noudatetuiksi. Koskee myös muiden kuntien sosiaalitoimistoja tuo lakien noudattamattomuus. Pitäisi järjestää kurssituksia oman alansa lainsäädännön ymmärtämiseksi.

        Ei minulle ainakaan tuollaista lihaskuntotestiä ole Ortonissa tehty ja olen ollut monta kertaa TYKE-kuntoutuksessa siellä ja lihaskuntotesteissä.
        Helppoja toistoja ilman painoja ja tietyn aikaa. Katsottiin vain kuinka monta toistoa tietyssä ajassa poystyi suorittamaan.
        Ei siellä selkävikaisia laiteta nostelemaan mitään painoja eikä maastavetoja. Ja toiseksi Orton on sama laitos kuin Invalidisäätiö ennen. Se ei ole mikään yhteiskunnan eikä KELAn laitos, itse pitää maksaa jos ei ole saanut maksusitoomusta sairaanhoitopiiriltä tai ei ole vakuutusta.


      • von Lagerbom
        että semmosta kirjoitti:

        Ei minulle ainakaan tuollaista lihaskuntotestiä ole Ortonissa tehty ja olen ollut monta kertaa TYKE-kuntoutuksessa siellä ja lihaskuntotesteissä.
        Helppoja toistoja ilman painoja ja tietyn aikaa. Katsottiin vain kuinka monta toistoa tietyssä ajassa poystyi suorittamaan.
        Ei siellä selkävikaisia laiteta nostelemaan mitään painoja eikä maastavetoja. Ja toiseksi Orton on sama laitos kuin Invalidisäätiö ennen. Se ei ole mikään yhteiskunnan eikä KELAn laitos, itse pitää maksaa jos ei ole saanut maksusitoomusta sairaanhoitopiiriltä tai ei ole vakuutusta.

        Kyllä minä Ortonissa olin ja myös kelan kuntoutustutkimuksessa Turussa. Tiedätkö jo senkin minua paremmin missä ja miten minua on tutkittu? Kyllä siellä oli laiten jolla ikäänkuin suoritettiin maastanosto. Olet oikeassa, sellaista ei olisi saanut tehdä ja korvausvelvollisuuden pelossa tulokset tuhottiinkin. Samalla kertaa tutkittiin myös mm miten paljon lanneranka kääntyy, sekä muitakin selän taivutustestejä.


      • näin on.
        von Lagerbom kirjoitti:

        Kyllä minä Ortonissa olin ja myös kelan kuntoutustutkimuksessa Turussa. Tiedätkö jo senkin minua paremmin missä ja miten minua on tutkittu? Kyllä siellä oli laiten jolla ikäänkuin suoritettiin maastanosto. Olet oikeassa, sellaista ei olisi saanut tehdä ja korvausvelvollisuuden pelossa tulokset tuhottiinkin. Samalla kertaa tutkittiin myös mm miten paljon lanneranka kääntyy, sekä muitakin selän taivutustestejä.

        Ne taivutukset ovat aivan normaaleja rutiineja jo terveyskeskus lääkärissä kun menet sinne valittamaan selkääsi.


      • miukumauku
        von Lagerbom kirjoitti:

        Kyllä minä Ortonissa olin ja myös kelan kuntoutustutkimuksessa Turussa. Tiedätkö jo senkin minua paremmin missä ja miten minua on tutkittu? Kyllä siellä oli laiten jolla ikäänkuin suoritettiin maastanosto. Olet oikeassa, sellaista ei olisi saanut tehdä ja korvausvelvollisuuden pelossa tulokset tuhottiinkin. Samalla kertaa tutkittiin myös mm miten paljon lanneranka kääntyy, sekä muitakin selän taivutustestejä.

        http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/p


      • von Lagerbom

      • hobustelija
        leikattu kirjoitti:

        Kivut saadaan hoidettua. Helsingissä on kipuklinikka, josta moni tuki-ja liikuntaelin sairas on saanut apua.
        Satakunnan keskus-sairaalassakin pystytään antamaan lannerankaan pistoksia, jotka vievät kivun pois. On muitakin uusia kivunlievitys keinoja, joista itse kannattaa ottaa selvän. Kunnollinen tukiliivi on eräs halpa ratkaisu ja niitä saa vuokrallekin fysikaalisista.
        Jos oikein on kipeä niin ihminen suostuu leikkaukseen, sillä se on viimeinen keino. Oma leikkaukseni onnistui vaikka tehtiin vatsan kautta. Eli kaikki eivät epäonnistu. Jokainen ihminen on yksilö ja jokainen leikkaus on erilainen. Ihmiset puhuvat aina niistä epäonnistuneista tapauksista mutta koskaan ei puhuta meistä, jotka ovat saaneet avun. Turhia kauhukuvia luodaan leikkaukseen meneville. Jokaisen ihmisen luusto on erilainen, elimistö reagoi eritavalla, sinänsä olen sitä mieltä, että selkäleikkaus toimenpiteenä onnistuu aina, mutta toipuminen siitä on eri asia. Nykyaikana tehdään elimensiirtoja ym. migrokirurgiaa ja selkäleikkaukset ovat rutiineja nykypäivän Suomessa.

        Kiitos leikkauskokemuksista/ toipumisesta kertomiisi kokemuksiin! Selkäoperaatioon jonossa olevana positiivisten leikkaustulosten luku auttaa arkipäivään.


    • sex2

      Menkää nyt hyvät ihmiset jonnekin positiivisen ajattelun kursseille ja lakatkaa valittamasta.

      • von Lagerbom

        Positiivisesti minä nimenomaisesti ajattelenkin. Sitä että oikeus toteutuu ja viranomaiset saavat väärinkäytöksistään rangaistuksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe