Jyväskylä ja Kortepohja: SOLUJEN KALUSTUS

Manti

Kyselin aikaisemmin Jyväskylän Kortepohjan soluasunnoista, kiitos jo silloin vastanneille. Nyt muuttoa pikkuhiljaa suunnitellessa (ja siitä haaveillessa:) tajusin, että minulla on tuskin lainkaan tietoa siitä, miten paljon tavaraa kannattaa/voi ottaa mukaan. Olisin siis hyvin kiitollinen asuntojen kalustusta koskevista tiedoista. Millainen pyykinpesumahdollisuus, pyykkitupa, vai? Astiat, miten paljon voi omiaan sulloa kaappeihin? Minkä kokoisia huoneita, ja saako huoneisiin televisiot? Jne.. Kaikki mieleen juolahtava kiinnostaa, usko pois..:) Kiitos!

10

1449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä...
      • Manti

Hain. Ja katsoin. Siis ihan ennen sun vinkkiäs. Mutta en edelleenkään tiedä, roudaanko mukanani pyykinpesukoneen ja viisi astiastoa, vai riittääkö kattila, lautanen ja lusikka. Tai mitä kaikkea huoneeseeni mahtuu, tyydynkö vain sänkyyn. Jos nämä tiedot löytyvät sivuilta, olen pahoillani huolimattomuudestani. Muuten mielestäni aika tarpeeton asenne.

• emppu

kannattaa opetella sitä omatoimisuutta, sitä tulet yliopistolla tarvitsemaan... ihan ystävällisenä vinkkinä.

• Manti

..mikä toiminnassani mättää? Olen käynyt Kortepohjan sivuilla, samoin edellisen vastaajan linkittämillä sivuilla. Myös msn:n Kortepohjan yhteisössä on tullut vierailtua. Hienoja ja informatiivisia sivuja, mutta kokemukseni on, että entiset/nykyiset asukkaat tietävät kuitenkin parhaiten, mikä tilanne käytännössä on. Kun EI HUVITTAS kuljettaa turhaan pitkää matkaa tavaraa, jota ei tule tarvitsemaan. Niin että ohjeistakaa ihmeessä lisää omatoimisuuden polulla, itse erehdyin ajattelemaan, että olisi hyvä kysellä ETUKÄTEEN kämpästä johon aion muuttaa. Ikävää, jos teidän asenteenne on se, jonka yliopistosta oppii.
        Parempi lopettaa, ennen kuin veetuspäissäni sanon liian pahasti.
        Ja jos on oikeasti olemassa fiksuja linkkejä, joita en ole vielä löytänyt (yrityksistä huolimatta..), niin tietysti otan tiedon mielelläni vastaan. Mutta en ole täällä kenenkään passattavana.

• asf
        Manti kirjoitti:

..mikä toiminnassani mättää? Olen käynyt Kortepohjan sivuilla, samoin edellisen vastaajan linkittämillä sivuilla. Myös msn:n Kortepohjan yhteisössä on tullut vierailtua. Hienoja ja informatiivisia sivuja, mutta kokemukseni on, että entiset/nykyiset asukkaat tietävät kuitenkin parhaiten, mikä tilanne käytännössä on. Kun EI HUVITTAS kuljettaa turhaan pitkää matkaa tavaraa, jota ei tule tarvitsemaan. Niin että ohjeistakaa ihmeessä lisää omatoimisuuden polulla, itse erehdyin ajattelemaan, että olisi hyvä kysellä ETUKÄTEEN kämpästä johon aion muuttaa. Ikävää, jos teidän asenteenne on se, jonka yliopistosta oppii.
        Ja jos on oikeasti olemassa fiksuja linkkejä, joita en ole vielä löytänyt (yrityksistä huolimatta..), niin tietysti otan tiedon mielelläni vastaan. Mutta en ole täällä kenenkään passattavana.

Omatoimisuuttahan se juuri on, että kysyy! Ja sillä asenteella yliopistossakin kannattaa toimia!

Kysymykseen: soluhuoneet on aika pieniä, että mitään suurimittaisia kalustoja ei kannata mukanaan tuoda. Solukeittiöissä saattaa olla edellisten asukkaiden jäämistönä kaikkea tarpeellista - tai sitten ei. Tilaa kaapeissa on kuitenkin aika vähän per asukas, joten kannattaa varata mukaan vain välttämättömät astiat & ruuanlaittovälineet.

Pesutupia on ylioppilaskylässä monta, mutta ei joka talossa omaa. Aikojen saaminen voi olla välillä vähän vaikeata, mutta on se nyt kuitenkin aina onnistunut. Pyykki kannattaa kuivattaa omassa asunnossa, sillä muuten pitkäkyntiset voi käydä asialla. Kokoon taitettava pyykinkuivatusteline kannattaa siis hankkia, ja kätevä on myös pikkupyykille tarkoitettu ripustusteline (tilat kuivatukseen on PIENET).

Mitähän muuta kyselitkään? Ai niin, television saa totta kai tuoda omaan huoneeseen. Asunnoissa on valmiina kiinteät puhelimet.

• Maasika
        asf kirjoitti:

Omatoimisuuttahan se juuri on, että kysyy! Ja sillä asenteella yliopistossakin kannattaa toimia!

Kysymykseen: soluhuoneet on aika pieniä, että mitään suurimittaisia kalustoja ei kannata mukanaan tuoda. Solukeittiöissä saattaa olla edellisten asukkaiden jäämistönä kaikkea tarpeellista - tai sitten ei. Tilaa kaapeissa on kuitenkin aika vähän per asukas, joten kannattaa varata mukaan vain välttämättömät astiat & ruuanlaittovälineet.

Pesutupia on ylioppilaskylässä monta, mutta ei joka talossa omaa. Aikojen saaminen voi olla välillä vähän vaikeata, mutta on se nyt kuitenkin aina onnistunut. Pyykki kannattaa kuivattaa omassa asunnossa, sillä muuten pitkäkyntiset voi käydä asialla. Kokoon taitettava pyykinkuivatusteline kannattaa siis hankkia, ja kätevä on myös pikkupyykille tarkoitettu ripustusteline (tilat kuivatukseen on PIENET).

Mitähän muuta kyselitkään? Ai niin, television saa totta kai tuoda omaan huoneeseen. Asunnoissa on valmiina kiinteät puhelimet.

Tuota noin... yliopistolla kun jottain kysyt, niin ensimmäinen vastaus on: "eikö se löydy sieltä nettisivuilta/opiskelijan oppaasta". Tai sitten vastataan parilla lauseella ja sanotaan "lisää tietoa on netissä". Ja voin kertoa, että reaktio on suorastaan pöyristynyt jos menee vaivaamaan jotain asialla joka löytyy joltain nettisivulta, koska jengi on muutenkin niin kiireistä (siis yo:n työntekijät, opiskelijoilta toki saa apua). Toisin sanoen ihmisiä ärsyttää kysely, vaikka eipä siinä miunkaan mielestä mittään pahaa ole. Yleensä itte tongin kaikki mahd. sivut ja oppaat ja ilmoitustaulut ensin, ja jossei sitte löydy niin kysäisen, toki aloittaen "niin en etsinnöistäni huolimatta löytänyt tätä netistä" jotta en suotta ärsyttäisi arvon henkilökuntaa. Puuh. Notta tervetuloo yliopistoon.

• mie
        Maasika kirjoitti:

Tuota noin... yliopistolla kun jottain kysyt, niin ensimmäinen vastaus on: "eikö se löydy sieltä nettisivuilta/opiskelijan oppaasta". Tai sitten vastataan parilla lauseella ja sanotaan "lisää tietoa on netissä". Ja voin kertoa, että reaktio on suorastaan pöyristynyt jos menee vaivaamaan jotain asialla joka löytyy joltain nettisivulta, koska jengi on muutenkin niin kiireistä (siis yo:n työntekijät, opiskelijoilta toki saa apua). Toisin sanoen ihmisiä ärsyttää kysely, vaikka eipä siinä miunkaan mielestä mittään pahaa ole. Yleensä itte tongin kaikki mahd. sivut ja oppaat ja ilmoitustaulut ensin, ja jossei sitte löydy niin kysäisen, toki aloittaen "niin en etsinnöistäni huolimatta löytänyt tätä netistä" jotta en suotta ärsyttäisi arvon henkilökuntaa. Puuh. Notta tervetuloo yliopistoon.

Totta, oikeassa tietysti olet. Tosin riippuu kyllä keltä kysyy. Yleensä ne, joiden työhön neuvominen kuuluisi, ovat juuri noin työlääntyneitä.

Sen sijaan kannattaa kysellä nuorilta opettajilta, sillä he eivät ole vielä leipääntyneet työhönsä ja yliopistoon, ja muistavat omatkin opiskeluaikansa. Tietysti se on myös persoonakysymys.

• joku
        Manti kirjoitti:

Tuota.. miksi ihmeessä et ole kysynyt asiaa suoraan kortepohjan ylioppilaskylän asukastoimistosta? Hehän noihin kysymyksiin parhaiten osaavat vastata, sillä asukkailla on usein kokemuksia kuiten vain niistä asunnoista, missä itse asuvat, ja jonkinverran vaihtelevat noi. Heiltä minäkin kysynyt olen ja ihan hyvin ovat vastailleet.

Mutta juu, toki täältäkin ja muutenkin saa kysellä, mut eikö nopein ja helpoin tapa oisi kuitenkin tuo..

• kepu

Etkö voi käydä etukäteen katsomassa tulevaa asuntoasi? Samalla kun hain avaimen kävin tietysti katsomassa asunnon ja tarkastin että se oli kunnossa. Helpommin se niin käy, et saa välttämättä luotettavaa tietoa täältä.

• Hippa

Itse olen viihtynyt Kortepohjassa viisi vuotta ja asuinalue on moneen muuhun Jyväskylän ghettoon verrattuna rauhallinen. Itse olet menossa varmaankin asumaan ns. tornitaloihin, joissa kerroksia ja ulkkareita riittää. Keittiö on noin neliön kokoinen pläntti, jonne ei tosiaan paljoa mahdu, koska sen joutuu vielä jakamaan. Mutta kyllä huoneeseen menee sänky, pöytä, tuoli jopa sohvan olen siellä nähnyt. Eteinen on vähän hassun iso verrattuna muuhun kämppään. Ja vessakaan ei ole niin pieni kuin pelkäät, käykääpä joskus Hesan yksiöiden vessoissa. Mutta jos isompaa haluat niin hae yksiötä tai perheasunnoissa olevia soluja, ne ovat todella tilavia ja myöskin uusia (esim. kolmen hengen solussa 2 vessaa). Täältä saattaa asunto irrota helposti esim. allergiaa valittamalla.

Kortepohjassa todennäköisesti viihtyy tai sitten sieltä haluaa heti pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      241
      2608
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      12
      2152
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      323
      1880
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      103
      1629
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      85
      1540
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1250
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1200
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1131
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1083
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1016
    Aihe