Miten pääsen tästä ahdistavasta häpeäntunteesta eroon?
Joskus on tullut tehtyä typeriä juttuja kaverin kanssa joita vain häpeän jatkuvasti.
Ajattelen jatkuvasti, että olen "normaalista" poikkeava/ outo / typerä, enkä anna itselleni menneitä anteeksi. Ja tämä ahdistaa minua kovasti.
Tää mun kaveri ei enää ajattele näitä menneitä, eikä häpeä niitä.
Ihan ku mulla olis joku tarve olla "normaali" ja yrittää olla kun kaikki muut, en salli itseäni sellaisena kuin olen :(
Onko kellään ollut tälläisiä ongelmia häpeän kanssa? Miten olette selvinneet jatkuvasta häpeästä?
Jatkuvasta häpeästä eroon?
ahdistava häpeä
1
268
Vastaukset
- Olin nuorempana
... just samanlainen. Sitten rupesin puuduttamaan häpeää joka muuttui tummaksi raivoksi sisällä. Joku päivä vain rupesi natisemaan liitoksissa sen verran että rupesin sekoilemaan sen verran että laantui kaikki vanhat muistot. Älä kuuntele solvaavaa ääntä sisällä. Otat sitä härkää sarvista ja rupeat ottamaan siitä selvää... pura ahdistus jollain muotoa. Tee jotain millä ahdistus tulee osaksi sinua. Liikunta, musiikki, kirjoittaminen.... mikä vain sinusta tuntuu omalta. Teet vaikka pirunkakkuja. Alkaa purkautumaan kyynelinä kun saat siitä otteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652252Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2222127- 1191441
Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj171196En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190- 1041061
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102959Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875