Eero Nylund

Muistokirjoitus

Maisteri ei kerjää enää

FORSSA (TS)
Viikko sitten lauantaina kun maisteri makasi arkussaan nuoren papin läksiäissanojen äärellä siunauskappelissa, harvalukuinen saattoväki jännitti ”vieläkö se vainajanakin kääntää kylkeään ja pummaa lantin”. Vuosikymmenet yhdyskunnan elämää dominoinut mies oli koko eteläisen suomen erinomaisin irtolainen. Legenda ja liikaviisas.
Kun yhteiskunta ei sopeutunut häneen, vaihtoehtoja oli vain yksi: Hän ryhtyi rentuksi, kipeäksi neroksi ja pilkkakirveeksi sivilisaation välilihaan.
Forssan kautta kulkevat linja-autoihmiset voivat nyt poiketa kahville ja pissille rauhassa. Eero ei enää kerjää.
Hän kuoli syöpään 47-vuotiaana surkeassa autiotalossa. Yksin. Taaksensa hän jätti hurjan elämän, uskomattomat temput, mahdottomat projektit - pitkään elävän legendan miehestä, joka piti pilkkanaan ihmisiä ja kunnioitti luontoa.
- Se oli niin viisas, että siitä tuli hullu!
- Siinä älypäässä oikeus ja vääryys, sosiologia ja biologia, menivät lomittain. Hyvät ja pahat sekaantuivat. Tavalliset ihmiset joutuivat haukkomaan henkeään. Ja siitäkös maisteri nautti.
Nykyajan ihmeellisimmän pummin ja kummallisimman rentun kuolemasta kirjoittaminen on hyvin riskaabeli tehtävä. Tapanahan ei ole itsetuhoista kirjoittaa. Maisterin tapauksessa prosessi kesti niin pitkään ja kosketti niin monia, että erään kohtalon kertomisessa ei ole ihannointia, ei vainajan halveksuntaa, ei ruumiin rienausta. Eikä pyhien arvojen.
Eero oli nero jo nuorena. Hän oli varhaiskypsä biologi, hyvä koulussa, herkkä oppimaan. Ei tehnyt eläimille pahaa, kirmasi niityllä perhosten perässä. Forssan yhteislyseon kokoelmaa hän täydensi ansiokkaasti ja tiedoillaan päihitti rehtorinsa, joka sentään oli arvostettu alallaan.
Urheilussa hän oli pistämätön. Lapsuudenkaverit kertovat, ettei Forssan Kalliomäessä semmoisia nappulakisoja järjestetty, joita Eero ei olisi voittanut. Nuorukaisena hän pelasi jalkapalloa Forssan Alun edustusjoukkueessa. Hän oli nopea, voimakas ja röyhkeä. Kerrotaan hänellä olleen jossain paidankolossa aina varalla pieni pirunfilunki. Hänestä jekun tekeminen - myös tuomarille - oli pelin suola.
Maisteri hänestä tuli Turun yliopistossa ennätysajassa, ja myrskyisen värikkäästä opiskeluajasta huolimatta. Vielä siihen aikaan veikattiin, ettei Eeron tohtorinhattuun aika isommin vanhene.

Tuhannet toukat ja sirpaleet...
Hän meni naimisiin, sai muutamia lyhytaikaisia luokanopettajan virkoja itärajan pinnasta. Ne päättyivät aina siihen, että koulujen johtokunnat hermostuivat. Siihen aikaan ei olut sopivaa järjestää omavaltaisesti biologisia kokoelmia, vaihtaa spriisäiliössä olleet ötökät vesihauteeseen ja istua iltakaudet oppilaiden kanssa kirkonkylän kuppilassa kaljalla.
Maisteristaan sai tarpeekseen viiden avioliittovuoden jälkeen myös Marja-vaimo.
- Kun tapasimme, hän spontaanisti poimi niityltä kukkakimpun. Minun mielestäni kauniimpiakin olisi olut tarjolla. Hän valitsi silläkin hetkellä biologisesti aktuelleja lajeja...
- En minä koskaan tullut hakatuksi. Ei hän minulle fyysisiä mustelmia tuottanut - eikä mustia silmiä.
- Enemmän kärsi irtaimisto – pöydät, tuolit, kaapinovet. Ja vähäiset ateriointivälineet.
- Se oli aika hurjaa, kun Eeron keräämät tuhannet toukat kuoriutuivat pienessä huushollissa. Kaikki paikat olivat täynnä perhosia ja hän oli niin innoissaan ettei sitä voi sanoin kuvata.
- Meillä ei oikeastaan koskaan ollut rahaa. Ansaittu markka meni ennen kuin se ehti kotiportaiden yli.
- Kirjat olivat hänelle kaikki kaikessa vaikka kotona ei ollut leivänkannikkaa. Jos huushollista puuttui vaikka vain halpa lattiaharja, hän arveli semmoisen jostakin saatavan lainaksi...
- Kerran piti välttämättä hankkia suuren sanomalehden irtonumero kulttuurisivujen vuoksi. Pieni vauvamme olisi tarvinnut lääkitykseensä ne elintärkeät pennoset.

jatkuu...

32

5276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen forssalainen

Mistähän saisi luetuksi tuon kirjoituksen loppuosan ?

• heikankehä5

Ihan vaan pikaisesti pakko taas aiheeseen tarttua.

Mihinkä tuo tarina perustuu, siinä ei ole sanaakaan Eeron oma kertomaa elämäntarinaansa. Olen Eerolta itseltä kuullut monet versiot. Ainoa joka on samaa opiskelu Turussa. Eero ei myöskään koskaan sanonut, että hänellä olisi maisterin arvo. Pyysin monesti nähdä paperin, vastaus oli.. ei ollut pientärahaa ostaa arvoa/todistusta. Todistusta ei siis ole olemassakaan. Eero alkoholisoitui jo aika nuorena. Puheet Jyväskylässä tehdyistä opetussuunnitelmista sekä oppikirjoita ja kuuluminen ryhmiin joissa niitä laaditaan on ihan pelkkää tarinaa. Tosin joku toinen Nylund nimi niissä vilahtelee, mutta tämä Eero Johannes Nylund se ei ole. Kaupunkitarinoita on tuostakin niin monia eri versiota.

Eerosta kulkevat tarinat ovat eläneet juoppoporukoissa ja paisuneet ihan mahdottomiksi. Porukassa jossa Eero loisti oli sellaista jossa yksikään ei osannut edes englannin kieltä. Osa porukosta ei osannut edes lukea eikä kirjoittaa. Eero täytti työttömyyskorvauslappuja muille deeguille, sillä jo pystyi loistamaan. Helppoako siinä on sitten puhua viittä tai seitsemää eri kieltä. Englanninkielen Eero osasi ja jotain latinaa, jota ei muut pystyneet edes kyseenalaistamaan. Muista kielistä muutamia sanoja, joka on kaukana jonkun kielen osaamisesta. Valta osa Eeron osaamisesta on ihan pelkkää tarinaa. 6 vuotta seurasin aika läheltä sitä toimintaa. Heikankehä vitosessa asuin ja vielä samassa kerroksessa noiden puistokemistien kanssa. Hiven Heimo (klenkka) asui pari vuotta jopa samassa solussa. Maisteri punkkasi aika paljon noiden deegujen kämpissä. Eero oli minulle aika tuttu, tuli otettua kuppia aika paljon noiden spurgujen kanssa. Tosin he joivat jo silloin Airoolia paremman puutteessa. Lasolista tuli kuulemma niin kipeeksi, ettei sitä voinut juoda heti aamusta. Itse kävin töissä, eli havaintoni ei ole pelkästään ryyppytarinoihin perustuvia.

Tietääkö kukaan edes oikeesti oliko Eero synnynnäisiä Forssalaisia. Eeron kouluistakin on niin monia versioita. Toiset väittävät jopa että Eero oli Linikkalan koulussa opettajan, joka ei pidä paikkaansa. (koulun rehtori ei löytänyt kyseistä tietoa) Toiset keroo Eeron käyneen kansakoulun Turussa.

Eeron oma tarina minulle oli. Hän oli opettajan sijaisena Turussa, jossa hän meni luokkaretkelle oppilaiden kanssa johonkin saareen ja siellä hän olisi jonkun oppilaan kanssa tehnyt jotain sopimatonta ja sai lopullisesti kenkää opettajan hommista.

Ihmetyttää kun ihan tavallisesta juoposta / varkaasta leivotaan jotain elämän sankaria. Viisas ihminen ei istu linnassa näpistyksistä, joista sakot jäänyt maksamatta ym.. nappikaupan muutaman kympin pohjakassan varastamisesta.

Jos Eerosta jotain kirjoittaa ihan vakavasti niin kannattaa tosiaan tarkistaa faktat. Itse ole koittanut kaivaa noita työhistoria tietoja mutta tuloksetta, koska niitä ei taida tosiaan olla. Mistä niitä tulisi jos ei ole tehnyt päivääkään oikeita töitä. Sama juttu nuo maisterin arvot ym.. varmasti pitäisi löytyä jotain todellista tietoa jos sitä on olemassa. Perhoskokoilmat löytyy joita en ole tosin itse nähnyt, olen vain kuullut niiden olemassa olosta. Asian vielä uskon koska asia ei ole Eeron juoppokaverien kertomaa.

Asuin vuodet n.1982-1988 Heikankehässä. Sinä aikana Eeron tytär täytti 16 vuotta, joka asui Turussa Äitinsä kanssa. Jäi mieleen siitä kun olin luvannut kuskata Eeron katsomaan tytärtään Turkuun, reissu kuitenkin jäi koska Eeron sanojen mukaan hänelle oli sanottu, ettei ole mitään asiaa tulla tänne Turkuun. Eero itki kun selitti asiaa. Juttu muuttui taas Eeron tarinaksi näin. Eerolle oli sanottu, ettei mitään asiaa tulla. Eero oli mennyt taksilla Turkuun ja lyönyt rautaputkella uutta isäpuolta ja lähtenyt pois. Tämän version Eero itse kertoi juoppokavereilleen kun ei muistanut sitä, että minä olin alkuperäisessä tarinassa kuskin roolissa. Eeron jutut oli ihan pelkkää tarinaa ja niitä riittää yhtä monta kun Forssassa asukkaita. Totta niissä jutuissa ei ole edes tarinan siteeksi.

Olen aikaisemminkin kirjoittanut johonkin tuosta Eeron tyttären 16 v juhlareissusta, joka päättyi isoihin kyyneliin Eeron osalta. On varmasti helvetisti kirjoitusvirheitä, mutta olkoon en jaksa lukea.

• Tieto ja viisaus...

Tiedä noista arvoista, mutta faktaa voin kertoa Eeron biologian tietämyksestä.
        Vein kerran autollani Eeron kaupungilta amiksen takana olevaan talorähjään.

Eero oli jo aika finaalivaiheessa; eli viimeisiä vuosiaan.
        Pöydällä oli n. 500 sivuinen kasvikirja latinankielisine nimineen. Eero pyysi minua kyselemään eri kasvien latinankielisiä nimiä, tai lukemaan latinankielisen nimen, jolloin hän kertoisi suomenkielisen vastineen.

Kyselin kasvin jos toisenkin...kyselin ja kyselin....koko kirjan sieltä täältä.
        Ja Eero vastaili, kohtuullisesta humalasta huolimatta...kaikki oikein!

Otanta oli sen verran laaja, että sattumasta tai hyvästä tuurista ei voinut olla kyse, ei, kyse oli tiedosta.

• baarimestari

ehkä kukaan ei ota tosissaan kun joku hölmöltä näyttävä rillipiru tulee kyseleen farkkusortsit jalassa ja farkkupaidasta hihat leikattuna silmämunien näyttäessä ties minne.sun faktat on ihan yhtäheikkoja niinku muillakin sun ikäsillä.pistetääs tänne juttu sinusta ja sun tyttärestäs,se on kans aika mielenkiintonen.ne faktat löytyy netistä.

• heikankehä5

"""Eero oli jo aika finaalivaiheessa; eli viimeisiä vuosiaan.
      Pöydällä oli n. 500 sivuinen kasvikirja latinankielisine nimineen. Eero pyysi minua kyselemään eri kasvien latinankielisiä nimiä, tai lukemaan latinankielisen nimen, jolloin hän kertoisi suomenkielisen vastineen."""

Tämä on juuri tyypillistä Eeroa, enkä kyseenalaista hänen osaamistaan luontoasioissa lainkaan, mutta sitä todellista tiedon tasoa ("maisterille") emme pystyneet määrittelemään. Eeron tyyli oli juuri opetella asia ulkoa, ojentaa toiselle ja pyytää kysellä. Eero ja hänen tarinansa oli hauskoja, mutta ne oli nopeesti kaikki kuullut jos miehen kassa aikaa hiukankin enemmän vietti. Sanavalmis hän oli eikä hävennyt mitään.

Eeron lähestymistapa hienohelmoja kohtaan "voinko tulla tähän istumaan, vaikka mulla on paskat housuissa" puistonpenkki vapauitui Eerolle ja hänen kavereilleen aika nopeasti.

Eero suunniteli etukäteen asioita joilla hän herätti ihmetystä. Eero tuli mun kämpälle jossa oli porukkaa. Tullessaan Eero laittoi eteisessä olevaan saappaaseen (bootsiin) sytkärin joita hänellä oli (pöllittynä) kaksi samanlaista. Toinen sytkäreistä oli aikansa pöydällä, kunnes hän aloitti sytkäri "taikatempun" Pöydällä olevan sytkärin hän taikoi eteisessä olevaan bootsiin. Nää oli niitä Eeron kuuluisia taikatemppuja. Sytkäreitä oli hetkenpäästä taas pari samanlaista pöydällä.

• eero esimerkki

Eero oli aikansa mahtava mies. Ei tuollaisia neroja joka päivä synny. todellinen maisteri ja tohtoriksi olisi kait halunnut jne. mutta jos olosuhteet ja ympäristö ei yksilölle sovi niin usein käy huonosti. eli se tuttu tarina: ei työtä, ei enää naista, "sopivat kaverit" viinaa, siteen liikaa viinaa, korvikkeita muuta sekoilua kuten tapaus turusta ja muu elämä lopulta täysin tuuliajolla ja se näkyy esim.tässä tapauksessa toimintana linja-autoasemalla ym. mutta suurin opetus on se että ei tarvii olla maisteri kun näin voi käydä.myöskin vaikka kouluttamattomalle yksilölle. Missä on ELÄMÄNHALLINTA! ja kierre poikki tarpeeksi ajoissa vai oliko tällä osastolla toivoton tapaus?

• Limhamn jari

Eeron kaverina 6-7 vuotiaasta lähes parikymppiseksi ja sitten taas 40-45 vuoden iässä voin sanoa että useimmat kirjoitukset tuntuvat olevan kirjoittajan oman pään tuotetta, aivan kuten aloituskin.

oli työelämä ruotsissa ja nytkin asun ruotsissa tosin lomailen suomessa 6-8 kk joka vuosi.

Eero ymmärsi ja muisti kaiken, sitä yritin tartuttaa itseeni heikonlaisella menestyksellä.

• Svärje

Sulla on aika pitkät lomat.

• jari.
        Svärje kirjoitti:

Sulla on aika pitkät lomat.

olen ollut eläkkeellä jo 12 vuotta ja täällä runsaasti sukulaisia.

• heikankehä5

Limhamn jari 7.9.2013 18:26

""""Eeron kaverina 6-7 vuotiaasta lähes parikymppiseksi ja sitten taas 40-45 vuoden iässä voin sanoa että useimmat kirjoitukset tuntuvat olevan kirjoittajan oman pään tuotetta, aivan kuten aloituskin."""""

Kerro nyt meille Forssalaisille tietämättömille ne kuuluisat tosiasiat, joita kaikki muutkin tietää omasta mielestään. Eerolla on ollut paljon kavereita! Tosin hautajaisiin, ei edes kantajia meinannut löytyä. Todellisuudessa Eeroa ei ole tuntenut kukaan kunnolla, ainakin siltä tuntuu.

- Milloin Eero syntyi? Tuokaan asia ei Eeron jutuista selvinnut edes 10 vuoden tarkkuudella.
      - Missä Eero syntyi? Forssassako
      - Missä Eero kävi kansakaoulu ja mihin siitä jatkoi.?
      - Oliko hän jossain oikeissa töissä edes yhtä päivää? Jos oli niin missä?

Kerro nyt niitä tosiasioita, sinun on pakko tietää jos jonkun. Saadaan kaikilta huhuilta katkottua siivet.

• jari.

en nyt juttuja kerro,
        ite olen -46, eero oli vuoden vanhemman kaverini kaveri, ikää en tiedä, mutta jotain -44 -45 syntynyt. hautakivi on hautausmaalla, kun menet tampereentieltä luonnonkiviaidan portista, vanhan kappelin oikealta puolelta, siinä se on sankarihaudan ja tarvikekopin välissä. aivan näkyvä kivi, mutta melko pieni ja harmaa.
        en tiedä missä asui, alussa tavattiin, kun tuli nahkashortseissa talsoilan pallokentälle potkittiin siellä palloa. myöhemmin kävi usein meilläkin, oli innostunut kun sai olla isossa perheessä, ehkä asui vieremässä. eerolle tuli murrosikä ja meillä kaikki oli vielä lapsosia, joten tiemme erosivat..
        toisen kerran rautaisen muistin omaava eero tunnisti minut kesällä kadulla, kun silloin olin kesälomalla, eero linja-autoaseman op kohdalla olevassa puistossa, 3-4 kaverinsa kanssa.

• en tajua

Ketä kiinnostaa joku kuollu spuge?

• Et tosiaan tajua

Mä taas en tajua, miksi aina jonkun kaltaisesi idiootin jonka äo on pienempi kuin kengännumero, täytyy tulla kyselemään tyhmiä. Eero kiinnostaa moniakin vielä paljon kuolemansa jälkeenkin, sinua tuskiin kukaan huomaa edes eläessäsi, siinä on semmonen pieni ero arvon tampio!

• heikankehä5

""Ketä kiinnostaa joku kuollu spuge?""

Kiinnostaahan ihmisiä joku räppärikin jolla ei ole muuta kun 5 numeroa liian suuret housut jalassa. Kiinnostus vielä jopa niin suurta, että kehtaa laittaa itselleenkin sellaiset jalkaan. :D

Eero oli hyvin mielenkiintoinen deegu. Sana oli hyvin hallussa, ei tarvinut hokea koko aikaa v....ttu, v...ttu ja räkästä aina joka vit.tu sanan välissä. Sanavarasto oli varsin laaja, osasi myös tarinoissa rikastaa sitä eleillä ja äänenpainoilla. Eero oli persoona jonka lähes kaikki nyt noin 50v korvilla olevat forssalaiset muistaa.

Muistot ei ole siitä, että hän olisi ollut väkivalatinen tai ilkeä. Muistot on Eeron jutuista ja tavasta pummata. Eero vaikka lauloi lintsillä jos sai markan.

Etsin tänään Eeron hautaa Forssan hautausmaalta, mutta tuloksetta. Ei luulisi vielä olevan poistettu, vaikka sitä ei olisi hoidettu. Jos joku tietää niin tarkentakaa paikkaa. Piti katso hänen syntymäaika.

Hautausmaalla oli noin 65v nainen. Tuli puheeksi Eero, niin taas saman tien nainen aloitti sanoilla. Muistan kun Eero sanoi punkkaritytölle kaupungilla, kampaa sinäkin tukkasi, jos et omista kampaa niin voin laina.

• Anonyymi
        Et tosiaan tajua kirjoitti:

Mä taas en tajua, miksi aina jonkun kaltaisesi idiootin jonka äo on pienempi kuin kengännumero, täytyy tulla kyselemään tyhmiä. Eero kiinnostaa moniakin vielä paljon kuolemansa jälkeenkin, sinua tuskiin kukaan huomaa edes eläessäsi, siinä on semmonen pieni ero arvon tampio!

Muistelen Eeroa vieläkin.

• heikankehä5
    • Matutontapeliä

Mutta oliko Eeronaikaan Forssassa Matuja? Ne oli parempia-aikoja ne, ei tainnut olla Matuja.

• Kyllästyin

Lopeta jo ja mene hoitoon snan matuttaja.

• Matumesta

Forssassa on liki kolmesataa Matua, aikapaljon.

• mlkpo

Onko Eerosta kuvaa missään? Oma muisti kun ei tahdo riittää ja haluis yhdistää kasvot siihen "Lintsin pummiin"

• Autontuoma

Minäkin haluaisin nähdä kuvan, kun olen luullakseni tämän Maisterin kanssa keskustellut silloin joskus, mutta en ole varma...?

• heikankehä5

Valokuvat on kyllä kortilla niistä ajoista. Jos jollain on kuvia maisterista ym.. deekuista niin laittakaa mulle s-postiin [email protected], voisin välittää halukkaille.

Muistan että mun heikankehän luukussa otettiin joskus valokuvia. Mulle vois lähettää kuvat myös kuvina, skannaan kuvat ja lähetän ne takaisin. Sovitaan s-postissa tarkemmin.

• Anonyymi

On mahdollista,että valokuvia löytyy kun otan työn alle niiden etsimisen. Laitan kuvaa jos löytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On mahdollista,että valokuvia löytyy kun otan työn alle niiden etsimisen. Laitan kuvaa jos löytyy.

Mulla on kuvaa nahkahousuisesta kaverista, Talsolan pallokentältä. En jaa, annan rahuan hänelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa selata vuoden 1965 Spes Patrie -matrikkelia.

• 1234596

Jos Nylalla olisi ollut ystäviä, mitä hänellä oikeasti ei ollut, minä ehkä olisin saattanut olla. En tiedä. Mutta tunsin hänet läheisesti.

Tuo suupaltti joka sadoin sanoin mollaa Eeroa, ja vielä ihmettelee, että oliko hän edes Forssassa asunut, skeidaa puhuu hän. Ilmeisesti on itse dokannut omat aivojensa harmaasaolut hemmettiin. Ei edes Eero siihen pystynyt, juomaan itseään idiootiksi, vaikka kovasti kyllä yritti. - No, ehkä hänelle olikin siunaantunut enemmän noita harmaita aivosoluja kuin meille.

Linikkalan kansakoulussa (purettu) isäni opetti häntä. Hän kirjoitti oppilasrekisteriinsä: en muista sanoja ihan tarkkaan mutta jotenkin näin "Nylund Eero. Hyvin lahjakas. Joskus vähän ylimielinen. Haluaa huomiota, siksi toisinaan häiriköi." - Minulle isä sanoi, paljon myöhemmin, että "Eero oli lahjakkain oppilas mitä minulla koskaan on ollut. Aivan omaa luokkaansa. Ja minulla on ollut tuhansia oppilaita."

Mikko L.

• maisterinmuistolle

Forssan Lehden arkistoista pitäisi löytyä kuva Maisterista. Ainakin se, jossa oli päässyt "vahingossa" tunkemaan itsensä kahden haastateltavan taakse - katsomaan suoraan kameraan ja nauramaan.

Legendat on legendoja. Forssan Maisterille soisi linja-autoaseman kulmalle muistomerkin.

Esimerkiksi sellaisen, jossa tavallisen puistonpenkin keskelle olisi "istutettu" aidonkokoinen ja -näköinen Maisteri Nylund. Voisivat sitten paikkakuntalaiset, kesävieraat ja turistit kuvauttaa itsensä Maisterin kanssa.

Tehkää aloite kaupungille.

• EeeroMatusatsista

Mitähän mieltä Maisteri olisi ollut tästä Matusatsista joka tuupattiin tänne Torniosta?

• Anonyymi

Ryyppäsin Eeron kanssa viime vuodet. Istuskeli naapuri kämpässä kylässä. Pesin ja hain vaatteet kirpparilta häihinkin. Pelattii tammea ja shakkia. Tosin Eeron pullosta en juonut. Siellä oli usein eri kamat. Pumppu oli heikkona viime vuodet ja pari kertaa soitin ambulanssinkin.

• Anonyymi

Kiitos tästä tärkeästä tiedosta. Voimia.

• Anonyymi

Aloitin opinnot Turun yliopistossa syksyllä -73. Opiskelin ensin luonnontieteitä, mm. geologiaa. Törmäsin ko. Eeroon ja kaveriinsa Ylioppilastalossa olleen Osakunnan lehtisalissa. Selvästi kännissä ollut Eero N. rupesi tenttaamaan nuorta opiskelijapoikaa kyselemällä opiskelualastani, että valehtelinko kenties hänelle opiskelualastani. Vastaukseni ei kuitenkaan tyydyttänyt, ja Eero veti veitsen esille ja laittoi sen kurkulleni. Säikähdin tietysti kovasti. Onneksi kaverinsa, tunnettu biologi ja lintubongari tuli väliin ja sai Nylundin vähän rauhoittumaan. Lähdin lehtisalista pikaisesti pois. Kyseinen Eeron kaveri, opettajanakin Turussa toiminut, kuoli itse puukotuksen uhrina kotikaupungissaan 80-luvulla...

• Anonyymi

Nyylundi oli ja on Forssa tiivistettynä. Hävytön mitäänsanomaton rienaaja joka paskantaa housuihinsa alinomaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe