Onko Hirvensalo mukava paikka asua? Lähinnä lapsiperhettä ajatellen? Meillä on kaksi lasta ja ajatuksena on muuttaa Hirvensaloon. Onko siellä seurakunnan perhekahviloita tai MLL:n kerhoa? Kertokaa hyviä ja huonoja puolia. Meneekö bussit kuinka usein kaupunkiin? Kukolan aluetta olemme ajatelleet.
Hirvensalo
31
6941
Vastaukset
- ///
Todella mukavaa seutua. Alue on lapsiperheitä pullollaan ja bussit kulkevat ainakin arkisin ihan riittävän tiheästi. Kohta 7 vuotta asuneena suosittelen lämpimästi, tuskin täältä enää muualle muutetaan.
- Mantereella paras
En muuttaisi siihen pilattuun ja kalliseen sekä huonosti& rumasti rakennettuu peltomaagrydaus laatikkolähiöön, jossa ei ole yhtään vapaata rantaa, vaikka mitä maksettaisiin.
- Tku 20900
Miten niin ei ole vapaa rantaa Hirvensalossa? Tälläkin hetkellä useita eri rantapaikkoja myynnissä täällä.
- Vaihtoehtona Naantali
Tku 20900 kirjoitti:
Miten niin ei ole vapaa rantaa Hirvensalossa? Tälläkin hetkellä useita eri rantapaikkoja myynnissä täällä.
Hirvensalo on osa Turun saaristoa ja halutuimpia asuinpaikkoja. Rantaakin on kilometreittäin ja monilla merinäköalaakin.
Turun keskustan kateelliset täällä kirjoittelee liikenne pölyn ja mölyn keskeltä, ei kannata välittää.
Linja-autoja kulkee tiheään aamusta iltaan, pyörätietä pitkin kuntoilee nopeasti minne vaan, keskustaan tai Satavan sorateille. Hirvensalossa voi nähdä vilelä häränkin laitumella ja luonto lehtipuineen on vaikuttava.
Laskettelumäkikin löytyy ja palveluita, jotka ihmisten lisääntyessä aina vain paranevat.
Hirvensaloon ja naapurisaarille on rakentumassa Ruotsin tyyliin hienoa ranta-asutusta kaikenkokoisille kukkaroille. Siellä voit tavata jääkiekko miljonäärin, Turun kermaa ja aivan tavallisia lapsiperheitä pulkkamäessä.
Hirvensalon kehittymistä on hidastanut ainoastaan Turun tauti, jonka yksi piirre on ääretön kateus, sekä se on myös perityvää sorttia.
Turun ongelmana on vuosikausia ollut vanha Tsaarinvallan aikainen perinne virkamies vastaan hallintoalammainen, jonka vuoksi kansaa muuttaa joukolla kehyskuntiin. Naantalissa ja Kaarinassa merellisyyttä on tarjolla monasti puoleen hintaan paremmilla palveluilla. Parainenkin on kiihtyvään vauhtia tulossa mukaan kilpailuun ja siellä rantaa riittää asuttavaksi. Ei auta Suur Turku rajoja siirtelemällä, kun uudet kehyskunnat syntyvät välittömästi. Toimintatapoja on muutettava, nopeutta ja palveluhalukkuutta Turun virkamiehille, pelkkä palkan korottaminen tuskin riittää.
Hirvensalon, Kakskerran ja Satavan rakentamiseen tulisi saada vauhtia ja joustavuutta. Nyt kun siellä on vähän tonttia tarjolla on hinnat korkeita, mikä saattaa olla Turun grynderien tarkoituskin, eikä pelkästään päättäjien ja virkamiesten tohelointia. - Turun revisori
Tku 20900 kirjoitti:
Miten niin ei ole vapaa rantaa Hirvensalossa? Tälläkin hetkellä useita eri rantapaikkoja myynnissä täällä.
Vapaa ranta tarkoittaa sitä, että se on yleisessä käytössä. Kas, kun ei kaikki hirvensalolaiset voi asua rannalla. Ei Helsingin Kaivopuistossakaan ole rantoja myyty yksityisille, vaikka on hienostoaluetta. Rantojen myyminen/kaavoittaminen on maalaistouhua ( = kesämökkihommaa), mutta Turku on kaupunki.
Lähin vapaa ranta on Satavan uimaranta. Uittamollakin on sentään vapaita rantoja, vaikka on (entinen) hienostoalue. JOten Hirvensalon "merellisyyskin" on ihan kupla.
Saarten rakentaminen on Turun kalleinta rakentamista – siis veronmaksajille, joten siksi Satavan ja Kakskerran osayleiskaava jo kaatui hallinto-oikeudessa lain vastaisena. Hirvensalon haluttavuus on ihan kupla. Jotkut juntit luulee, että on hienoa asua samalla aluelle, jonkun julkkiskiinteistövälittäjän ta kumiesineen perässsä luistelevan kanssa, vaikka alue on pilattu järkyttävilllä nousukastaloilla rannoilla ja rupukansa asuu pelloilla kuin Liedon keskustassa konsaaan huonosti rakennettuissa "luksustaloissa". Grynderit kokoomuslaisten peesaamana ylläpitvät myyttiä Hirvensalosta (ja kohta Kakskerrasta) parempien ihmisten haluttanut asuinalueena, vaikkei se ole totta.
Eikä ne osinkotuloja nauttivat edes maksa kunnnalisveroa....
Jos haluaa asua maalla (ja rannalle), niin voi muuttaa vaikka Kustaviin tai Paraisille. Ja tietullit käyttöön. Kesämökki on erikseen...
Ja Turussa on tälläkin hetkellä pilvin pimein kaavoitettua rakennusmaata. - Rakennus rantaan
Turun revisori kirjoitti:
Vapaa ranta tarkoittaa sitä, että se on yleisessä käytössä. Kas, kun ei kaikki hirvensalolaiset voi asua rannalla. Ei Helsingin Kaivopuistossakaan ole rantoja myyty yksityisille, vaikka on hienostoaluetta. Rantojen myyminen/kaavoittaminen on maalaistouhua ( = kesämökkihommaa), mutta Turku on kaupunki.
Lähin vapaa ranta on Satavan uimaranta. Uittamollakin on sentään vapaita rantoja, vaikka on (entinen) hienostoalue. JOten Hirvensalon "merellisyyskin" on ihan kupla.
Saarten rakentaminen on Turun kalleinta rakentamista – siis veronmaksajille, joten siksi Satavan ja Kakskerran osayleiskaava jo kaatui hallinto-oikeudessa lain vastaisena. Hirvensalon haluttavuus on ihan kupla. Jotkut juntit luulee, että on hienoa asua samalla aluelle, jonkun julkkiskiinteistövälittäjän ta kumiesineen perässsä luistelevan kanssa, vaikka alue on pilattu järkyttävilllä nousukastaloilla rannoilla ja rupukansa asuu pelloilla kuin Liedon keskustassa konsaaan huonosti rakennettuissa "luksustaloissa". Grynderit kokoomuslaisten peesaamana ylläpitvät myyttiä Hirvensalosta (ja kohta Kakskerrasta) parempien ihmisten haluttanut asuinalueena, vaikkei se ole totta.
Eikä ne osinkotuloja nauttivat edes maksa kunnnalisveroa....
Jos haluaa asua maalla (ja rannalle), niin voi muuttaa vaikka Kustaviin tai Paraisille. Ja tietullit käyttöön. Kesämökki on erikseen...
Ja Turussa on tälläkin hetkellä pilvin pimein kaavoitettua rakennusmaata.Kyllä siellä rannassa aina joku asuu ja hyvä niin ja kauppa käy rahaa liikkuu. Turun saarilta tulee verovaroja runsaasti niin tuloveroina, kuin alveina sun muina. Piiloveroja kilahtaa myös Turun kassaan kohtuullisesti. Pääomatuloistakin maksetaan veroa ja yleisesti kahteen kertaan.
Suomessa kyllä verotus osataan ja se on maailman kärkiluokkaa, syypäitä nykyisin vihervasurit.
Yleensähän ranta kuten muukin maa on aina jonkun omistuksessa, ei Hirvensalo, Satava tai Kakskerta tee siitä poikkeusta.
Ruotsista otetaan usein mallia ja jokainen on ruotsinlaiva matkan aikana ihastellut paikallista rantarakentamista. Vauraalla ruotsalaisella on kerrostalo asunto keskustassa ja kesämökki rannassa, jossa voi asustella ympäri vuoden.
Köyhempi suomalainen joutuu tyytymään omakotitaloon rannassa. Se sallittakoon mahdollisimman monelle ja rantaahan saa lisää kaivamalla kanavia sisämaahan tai tekemällä uusia saaria.
Ellei Turku saa näitä merellisiä asuinpaikkoja, niin kyllä Parainen saa ja silloin verotulotkin menevät ikiajoiksi. - On sitä ennenki
Kaupunki myi viimeiset omistamansa Pohjoissalmen vesijättörannat yksityisiin tontteihin lisättäväksi, niin että nämä saivat oman laiturirantansa talon edustalle. Mukana taisi olla jokusen kaupungin virkamiehenkin tontti?
Hirvensalon asukkaat olisivat mielellään nänheet jännittävän rantapolun - tyyliin kaislikossa suhisee - puikkelehtivan Hirvensalon sillan pielestä Saapaskalliolle, Tosin kävi. Olisi ollut edes yksi luonnon ranta-alue saarelaisten vapaasti käytettävissä. Näin meidän päättäjämme aukkaitaan kivasti muistavat. - Rannalle haluava
On sitä ennenki kirjoitti:
Kaupunki myi viimeiset omistamansa Pohjoissalmen vesijättörannat yksityisiin tontteihin lisättäväksi, niin että nämä saivat oman laiturirantansa talon edustalle. Mukana taisi olla jokusen kaupungin virkamiehenkin tontti?
Hirvensalon asukkaat olisivat mielellään nänheet jännittävän rantapolun - tyyliin kaislikossa suhisee - puikkelehtivan Hirvensalon sillan pielestä Saapaskalliolle, Tosin kävi. Olisi ollut edes yksi luonnon ranta-alue saarelaisten vapaasti käytettävissä. Näin meidän päättäjämme aukkaitaan kivasti muistavat.Naantalissa on juuri saatu taas kymmeniä uusia tontteja rakennuskuntoon ja kaikki likellä rantaa. Katsele ympärillesi ennekuin teet päätöksen!
Rakentaminen uusille alueill tapahtuu yhtaikaisesti, jolloin mukavia synergiaetujakin on haalittavissa rakennushankkeen tueksi! - Turun revisori
Rakennus rantaan kirjoitti:
Kyllä siellä rannassa aina joku asuu ja hyvä niin ja kauppa käy rahaa liikkuu. Turun saarilta tulee verovaroja runsaasti niin tuloveroina, kuin alveina sun muina. Piiloveroja kilahtaa myös Turun kassaan kohtuullisesti. Pääomatuloistakin maksetaan veroa ja yleisesti kahteen kertaan.
Suomessa kyllä verotus osataan ja se on maailman kärkiluokkaa, syypäitä nykyisin vihervasurit.
Yleensähän ranta kuten muukin maa on aina jonkun omistuksessa, ei Hirvensalo, Satava tai Kakskerta tee siitä poikkeusta.
Ruotsista otetaan usein mallia ja jokainen on ruotsinlaiva matkan aikana ihastellut paikallista rantarakentamista. Vauraalla ruotsalaisella on kerrostalo asunto keskustassa ja kesämökki rannassa, jossa voi asustella ympäri vuoden.
Köyhempi suomalainen joutuu tyytymään omakotitaloon rannassa. Se sallittakoon mahdollisimman monelle ja rantaahan saa lisää kaivamalla kanavia sisämaahan tai tekemällä uusia saaria.
Ellei Turku saa näitä merellisiä asuinpaikkoja, niin kyllä Parainen saa ja silloin verotulotkin menevät ikiajoiksi.Tervemenoa betonimies/gryndereiden kaveri Paraisille. Hirvensalon asukkaat tulevat todella kallliiksi mantereella asuville, kysy vaikka kaavoitusosastolta, joten niitä veronmaksajia ei kaivata, koska tulevat kaupungille kalliimmaksi kuin mitä koskaan veroja maksavat : tiet. vesijohdot, valaistus, viemärit, sillat, koulut, päiväkodit jne. Niihin menee niin paljon rahaa, etteivät koskaan maksa niin paljon veroja. Pelkät sillat maksaa 20-30 miljoonaa.
Parasta on saada keskiluokkaisia palkkatuloja nauttivia esimerkiksi Linnakaupunkiin tai Linnafältiin. Pääomatuloista ei todellakaan makseta kuntaveroa, eikä kaksinkertaista veroa. - Turun revisori
Rannalle haluava kirjoitti:
Naantalissa on juuri saatu taas kymmeniä uusia tontteja rakennuskuntoon ja kaikki likellä rantaa. Katsele ympärillesi ennekuin teet päätöksen!
Rakentaminen uusille alueill tapahtuu yhtaikaisesti, jolloin mukavia synergiaetujakin on haalittavissa rakennushankkeen tueksi!Tervemenoa Naantaliin. Se onkin kutakuinkin yhtä järkyttävästi, jollei vielä törkeämmin, rakennettu kuin Turku.
- Jo Paraisilla
Turun revisori kirjoitti:
Tervemenoa Naantaliin. Se onkin kutakuinkin yhtä järkyttävästi, jollei vielä törkeämmin, rakennettu kuin Turku.
Yleinen poruhan on Suur Turussa juuri Naantaliin, Kaarinaan ja Paraisille muuttaneet hyvät veronmaksajat. Viimeinen sammuttaa valot revisori !
- LVI-suunnittelija
Turun revisori kirjoitti:
Tervemenoa betonimies/gryndereiden kaveri Paraisille. Hirvensalon asukkaat tulevat todella kallliiksi mantereella asuville, kysy vaikka kaavoitusosastolta, joten niitä veronmaksajia ei kaivata, koska tulevat kaupungille kalliimmaksi kuin mitä koskaan veroja maksavat : tiet. vesijohdot, valaistus, viemärit, sillat, koulut, päiväkodit jne. Niihin menee niin paljon rahaa, etteivät koskaan maksa niin paljon veroja. Pelkät sillat maksaa 20-30 miljoonaa.
Parasta on saada keskiluokkaisia palkkatuloja nauttivia esimerkiksi Linnakaupunkiin tai Linnafältiin. Pääomatuloista ei todellakaan makseta kuntaveroa, eikä kaksinkertaista veroa.Pääomatuloista juuri maksetaan kaksinkertainen vero, ensin yritys, sitten pääomatulon saaja. Vain pienen osan voi saada verovapaana osinkona.
Turun ei pidä päästää yhtään veronmaksajaa tai yritystä kilpaileviin kuntiin on päivän selvää.
Turulle on tullut turhankin paljon tavaksi menettää asukkaitaan muihin merenranta kaupunkeihin.
Turun revisorin kunnallistekniikan laskelmat heittävät jo periaatteiltaan, viemärin rakentaminen Turun keskustassa maksaa 5000 euroa metri, kun Hirvensalossa pelolla kaapelivapaalla vyöhykkeellä viemäriä saadaan 500 euroa metri.
Lisäksi Hirvensalon viemärit kustannetaan liittymämaksuina, keskustaajamien viemärien suurentaminen menee suoraan veronmaksajien piikkiin.
Koko Turun seudun rakennemalli on anuksesta ja maksaa miljardeja, mistä rahat revisori ? - Turun revisori
LVI-suunnittelija kirjoitti:
Pääomatuloista juuri maksetaan kaksinkertainen vero, ensin yritys, sitten pääomatulon saaja. Vain pienen osan voi saada verovapaana osinkona.
Turun ei pidä päästää yhtään veronmaksajaa tai yritystä kilpaileviin kuntiin on päivän selvää.
Turulle on tullut turhankin paljon tavaksi menettää asukkaitaan muihin merenranta kaupunkeihin.
Turun revisorin kunnallistekniikan laskelmat heittävät jo periaatteiltaan, viemärin rakentaminen Turun keskustassa maksaa 5000 euroa metri, kun Hirvensalossa pelolla kaapelivapaalla vyöhykkeellä viemäriä saadaan 500 euroa metri.
Lisäksi Hirvensalon viemärit kustannetaan liittymämaksuina, keskustaajamien viemärien suurentaminen menee suoraan veronmaksajien piikkiin.
Koko Turun seudun rakennemalli on anuksesta ja maksaa miljardeja, mistä rahat revisori ?Kysy kaavoitusosastolta kuinka kalliiksi Hirvensalon kaavoittaminen tulee turkulaisille.
Ei taida LVI-pojat väitteissä ole perää, ja mihin keskustaan sinä olet niitä viemäreitä rakentamassa? Ja yleensä keskustassa asukastiheys on ihan toista kuin Hirvensalon pellolla, jolloin hinta per asukas on halvempi joka tapauksessa.
Mitä järkeä on kaavoittaa ja vielä kallilla, epäekologisella ja rumalla tavalla saaria, kun se maksaa ennemmän kuin mitä kaupunki saa siitä verotuloja?
Kunta- ja kaavoitustalouden kurssit olisivat tarpeen.
Ja pääomatuloista, joita itsekin saan, ei makseta kaksinkertaista veroa eikä kuntaveroa. - Mökei ku mökei
Turun revisori kirjoitti:
Tervemenoa Naantaliin. Se onkin kutakuinkin yhtä järkyttävästi, jollei vielä törkeämmin, rakennettu kuin Turku.
Joo varsinkin ikivanha osa Naantalia: taloja miten sattuu ja minkäkokoisia kukin on bykätä jaksanut. Semmostahan se uusi Hirfvensalokin justiinsa on, mut ajasta johtuen kaameampaa.
- Korrenvetäjä
Jo Paraisilla kirjoitti:
Yleinen poruhan on Suur Turussa juuri Naantaliin, Kaarinaan ja Paraisille muuttaneet hyvät veronmaksajat. Viimeinen sammuttaa valot revisori !
Mainitut kunnat ovat houkutelleet rakentajia ilmaisilla tonteilla (muistelen parhaimpia myydyn markalla kpl!?). Kunta on siis pistänyt melkoisen joukon pääomia rakentajien houkuttamiseen. Helppo siinä on asumisen halpuudella vehkota?
Onko niiden kuntien budjetit paisuneet yli äyräidensä?
Kunnat - ja/tai asukkaat - ovat joutuneet kalliilla maksamaan ja rakentamaan infraa (vedet, viemärit, kadut ja johdostot) sekä tietenkin kehittämään palveluverkostojaan (kunnavirastot, vanhainkodit, koulut, päiväkodit ja terveyskeskukset jne jne). Silti kuntalaiset joutuvat etsimään esimerkiksi - niin aikuisten kuin jäklikasvunsakin - vapaa-ajan palvelut Turusta.
Nyt ollaan jo vaatimassa moottoritietä Nousiaisiin asti, kun kuulemma satasen nopeus ei jälkikasvun luisteluharrastuksiin kuskaamisen riitä! Oli kyllä liikenneministeri käsittämättömän oikeassa, kun ilmoitti, että moottoritie Nousiaisiin ei ole valtakunnan merkittävin tiehanke tänä vuonna!? Vaan politikointi veti taas järjenkäytöstä piremmän korren! - taru anneli>>>>
Vaihtoehtona Naantali kirjoitti:
Hirvensalo on osa Turun saaristoa ja halutuimpia asuinpaikkoja. Rantaakin on kilometreittäin ja monilla merinäköalaakin.
Turun keskustan kateelliset täällä kirjoittelee liikenne pölyn ja mölyn keskeltä, ei kannata välittää.
Linja-autoja kulkee tiheään aamusta iltaan, pyörätietä pitkin kuntoilee nopeasti minne vaan, keskustaan tai Satavan sorateille. Hirvensalossa voi nähdä vilelä häränkin laitumella ja luonto lehtipuineen on vaikuttava.
Laskettelumäkikin löytyy ja palveluita, jotka ihmisten lisääntyessä aina vain paranevat.
Hirvensaloon ja naapurisaarille on rakentumassa Ruotsin tyyliin hienoa ranta-asutusta kaikenkokoisille kukkaroille. Siellä voit tavata jääkiekko miljonäärin, Turun kermaa ja aivan tavallisia lapsiperheitä pulkkamäessä.
Hirvensalon kehittymistä on hidastanut ainoastaan Turun tauti, jonka yksi piirre on ääretön kateus, sekä se on myös perityvää sorttia.
Turun ongelmana on vuosikausia ollut vanha Tsaarinvallan aikainen perinne virkamies vastaan hallintoalammainen, jonka vuoksi kansaa muuttaa joukolla kehyskuntiin. Naantalissa ja Kaarinassa merellisyyttä on tarjolla monasti puoleen hintaan paremmilla palveluilla. Parainenkin on kiihtyvään vauhtia tulossa mukaan kilpailuun ja siellä rantaa riittää asuttavaksi. Ei auta Suur Turku rajoja siirtelemällä, kun uudet kehyskunnat syntyvät välittömästi. Toimintatapoja on muutettava, nopeutta ja palveluhalukkuutta Turun virkamiehille, pelkkä palkan korottaminen tuskin riittää.
Hirvensalon, Kakskerran ja Satavan rakentamiseen tulisi saada vauhtia ja joustavuutta. Nyt kun siellä on vähän tonttia tarjolla on hinnat korkeita, mikä saattaa olla Turun grynderien tarkoituskin, eikä pelkästään päättäjien ja virkamiesten tohelointia.http://www.google.fi/search?q=taru anneli suomi24&aq=0&oq=taru anneli&sourceid=chrome&ie=UTF-8
- Turun revisori
Ei Turun talous ole mitenkään vakavasti kuralla kuntakenttään ajatellen. Koko kuntakenttä on vaikeuksissa, kun ensin valtio asettaa uusia tehtäviä ja sitten leikkaa valtionosuuksia, niin kuin viimeiset 20 vuotta on tehty.
Ja työpaikkojakin on niin paljon, että naapurikunnista rimpataan täällä töissä ja kulutetaan infraa ja aiheutetaan kustannuksia sillä työmatkaliikenteellä.
Se on toinen juttu, että olisi jo viimeistään kymmenen vuotta sitten pitänyt ryhtyä miettimään uusia toimialoja, eikä roikkua elikeinopolitiikassa kiinteistökeinottelun lisäksi auringonlaskun aloilla. Mutta mitä muuta voi odottaa sekoomuslaisen broilerpolitiikkopullamössökerhon eli ns. Turun elikeinotoimen touhuavan , kun ei ole mitään käsitystä yrittämisestä, yrittäjyydestä ja tulevaisuuden toimialoista, vaikka olisi joku kuppakorkeakoulu käyty.
Sama homma kävi Salossa. Siellä uskottiin johonkn Nokialandiaa, vaikka ainakin minulle tuli ihan selväksi jo viimeistä 7 vuotta sitten, että Nokia on lähtökuopissa. Viimeinen niitti oli Windows-yhteistyö.
Koko Suomen elinkeinopolitikkaa on ihan hakoteillä, mutta eihän niitä poliitiikkoja ole turhaan otettu myös ns. yksityisiin firmoihin yhteiskuntasuhdepäälliköiksi tai puolisoja hommiin ohi pätevämpipen eli suojatöihin mm. Microsofiin, Nokiaan ja UPM-Kymmeneen. Kyllä sen jälkeen TEKES jakaa ilmaista rahaa näille firmoille, eikä tehdä mitään päätöksiä, jotka uhkaisivat niiden asemaa. Valtio ja kunnatf esimerkiksi säästäisivät hunajaa siirtymällä Linuxiin ja tietoturvaongelmatkin olisi ratkaistu.- Yrittäjä 46
Valta on ollut Kokoomuksella ja sitä seuraa myös vastuu, joten syyllinen nykyiseen huonoon jamaan on helposti nimettävissä.
Kokoomus on aivan liian helposti antanut periksi vasemmistolle suunnattomassa vallanhalussaan, kunhan vaan on saanut johtavat paikat itselleen.
Turku sopimukset ovat tulleet veronmaksajille kalliiksi ja demokratia unohdettu.
Turku muuten on hyvin äkkiä kriisikunta ja puheet vaatimattomasta velkaantumisesta hämäystä.
Myös vertaaminen kuntakenttään on ontuvaa, kun keskimääräinen velkaantuminen jatkaa kasvuaan voi velka joskus näyttää pieneltäkin.
Kokoomus on unohtanut peruskannattajansa yrittäjät, mikä tulee helposti kostautumaan ja näkyy erittäin hyvin juuri Turussa. - abolainen
Yrittäjä 46 kirjoitti:
Valta on ollut Kokoomuksella ja sitä seuraa myös vastuu, joten syyllinen nykyiseen huonoon jamaan on helposti nimettävissä.
Kokoomus on aivan liian helposti antanut periksi vasemmistolle suunnattomassa vallanhalussaan, kunhan vaan on saanut johtavat paikat itselleen.
Turku sopimukset ovat tulleet veronmaksajille kalliiksi ja demokratia unohdettu.
Turku muuten on hyvin äkkiä kriisikunta ja puheet vaatimattomasta velkaantumisesta hämäystä.
Myös vertaaminen kuntakenttään on ontuvaa, kun keskimääräinen velkaantuminen jatkaa kasvuaan voi velka joskus näyttää pieneltäkin.
Kokoomus on unohtanut peruskannattajansa yrittäjät, mikä tulee helposti kostautumaan ja näkyy erittäin hyvin juuri Turussa.Kyllä se on ollut ihan kokoomuksen omaa poliitiikkaa, jota Turussa johtaa ns. Turun mafia eli kiinteistökeinotteiljoiden kavereiden TPS-klaani. Sillä porukalla on ihan oma sisäpiiri ja mitä enemmän vaalirahoitusta tulee, sitä paremmin bisnekset sujuvat.
- mitä mittää
Miten ihmeessä nämä Hirvensaloon liittyvät ketjut menee aina näin asiattomiksi.
Palaan alkuperäseen kysymykseen. Hirvensalo on ihan hyvä asuinpaikka lapsiperheelle, tai miksei kenelle tahansa.
Olemme asuneet saarilla kohta 10 vuotta josta 7 Moikoisissa ja n. 3 vuotta Kukolassa sekä viihtyneet mainiosti. Asuminen ei ehkä ole ihan Turun halvimmasta päästä, mutta korkeassa hintatasossa on hyvätkin puolensa. Jos haluaa maalle tai meren rantaan, se onnistuu jossain muualla huomattavasti halvemmalla kuten ekä yo ketjusta selviää.
Tontit on lähtökohtaisesti pieniä ja asutus tiheää, ja se on tietysti jokaisen oma asia pitääkö sitä hyvänä vai huonona asiana. Luonto on kuitenkin toistaiseksi vielä lähellä ja melko pitkänkin luontopolkuretken voi heittää halutessaan.
Wäinö Aaltosen kouluun on lähtökohtaisesti kävelymatka eikä tarvitse ylittää tai alittaa Kakskerrantietä. Alueella on paljon lapsiperheitä. Muistaakseni nuppiluku per asuinyksikkö on Turun korkein, karvan yli 4 henkeä. Esim meidän kadulla on kymmenkunta taloa joissa yhteensä 18 alle 10 vuotiasta lasta, eli leikkikavereita löytyy.
Busseja menee noin parinkymmenen minsan välein jos jaksaa kakskerrantien varteen laahautua. Kukolantieltä taitaa mennä noin 30-40 minsan välein.
Yhteydet on ihan ok vaikkakin yleisesti vallitseva käsitys on että aamuisin joutuu istumaan ruuhkassa. Todellisuudessa tämä tarkoittaa sitä että jos lähdet 730-800 välillä kohti keskustaa niin matka kestää noin 5 min pidempään kuin tuntia myöhemmin tai aikaisemmin.
Ja kiitoksia vaan kaikille huolenpidosta, kyllä Hirvesalossakin veroja joudutaan maksamaan. Muistaakseni 20900 alue on ollut verotettavan keskiansion mukaan sortattuna varsinaissuomen kärkipäätä viime vuodet.
Uuden sillan rakentaminen on sinällään täysin järjetön hanke enkä usko sen toteutuvan. Stålarminkatua avartamalla ja martikadun risteyksen sumppu selvittämällä homma saadaan toimimaan vielä pitkään vaikka väkiluku saarilla kasvaisikin.- Turun revisori
Hirvensalolaiset eivät maksa eniten kuntaveroja per asukas Turussa, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, sillä hirvensalolaiset tulevat niin kalliiksi mantereella asuville, että eivät koskaan tule olemaan nettomaksajia. Kaikki se infra, sillat jne. ja mm. lähikoulut mitkä sinne kaupunki rakentaa, jää mantereella asuvien maksettavaksi.
Mantereelle kaaavoitettuihin alueisiin muuttavat muuntuvat nettomaksajiksi jossain vaiheessa, nykyiset hirvensalolaiset eivät elinaikanaan.
Gryndereille te siellä maksatte, ette kaupungille. Maksatte siitä luulosta, että on hienoa asua Hirvensalossa lätkänpelaajien ja julkkiskiiinteistökauppiaan kanssa. Ennen muinoin, kun gryndereiden pankin kauppasivat Uittamoa hienostoalueena, niin sai enemmän lainaa, jos osti Uittamolta, joten hinnat pysyivät korkeina, ihan vaan sen imagon vuoksi.
Luulette, että kallis on hyvää. Suomessa rakennetaan kallista ja *askaa, ja kusetettava kansa ei tajua sitä. Harvoin näkee niin huonosti rakennettua kuin Hirvensalossa, paitsi TYKSin T- ja U-sairaala. - mitä mittää
Turun revisori kirjoitti:
Hirvensalolaiset eivät maksa eniten kuntaveroja per asukas Turussa, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, sillä hirvensalolaiset tulevat niin kalliiksi mantereella asuville, että eivät koskaan tule olemaan nettomaksajia. Kaikki se infra, sillat jne. ja mm. lähikoulut mitkä sinne kaupunki rakentaa, jää mantereella asuvien maksettavaksi.
Mantereelle kaaavoitettuihin alueisiin muuttavat muuntuvat nettomaksajiksi jossain vaiheessa, nykyiset hirvensalolaiset eivät elinaikanaan.
Gryndereille te siellä maksatte, ette kaupungille. Maksatte siitä luulosta, että on hienoa asua Hirvensalossa lätkänpelaajien ja julkkiskiiinteistökauppiaan kanssa. Ennen muinoin, kun gryndereiden pankin kauppasivat Uittamoa hienostoalueena, niin sai enemmän lainaa, jos osti Uittamolta, joten hinnat pysyivät korkeina, ihan vaan sen imagon vuoksi.
Luulette, että kallis on hyvää. Suomessa rakennetaan kallista ja *askaa, ja kusetettava kansa ei tajua sitä. Harvoin näkee niin huonosti rakennettua kuin Hirvensalossa, paitsi TYKSin T- ja U-sairaala.Voisitko tarkentaa miten infran tai esim koulun rakentaminen saarelle on kalliimpaa kuin mantereelle?
Kun itse rakentaa, niin saa sellaisen kuin tulee. - Turun revisori
mitä mittää kirjoitti:
Voisitko tarkentaa miten infran tai esim koulun rakentaminen saarelle on kalliimpaa kuin mantereelle?
Kun itse rakentaa, niin saa sellaisen kuin tulee.Kas kun siellä pelllolla ei ole mitään. Johtojen ja viemäreiden vetäminen maksaa. Katujen rakentaminen maksaa.Ja kalliotakin on välissä. Lisäksi mantereella on kouluja ja päiväkoteja, joihin mahtuu lapsia, ei tarvitse rakentaa uusia. Bussitkin ajaa kutakuinkin tyhjilläään Hirvensalossa, koska siellä asuva jengi ei julkista liikennettä kaipaa, mutta satunnaisten matkustajien vuoksi se pitää olla. Ja sitten itketään, että on ruuhkaa..
Kun kaavoitetaan esimerkiksi Skanssiin, Linnakaupunkiin ja Linnafälttiin, saadaan
edullista ja ekologista kaupunkirakennetta.
Saarelle on rakennettu uusi silta 1990-luvulla ja kohta rakennetaan toinen a 10-20 miljoonaa. Ja jotkut haaveilevat myös tunnelista a la 40-50 miljoonaa...ja sitten sekoomuksen loma-asuntoslummi tulee vaatimaan sillan Kuusistoon a 10-20 miljoonaa...
Ihan itse voi rakentaa hyvääkin, mutta epäilen, koska rakennuttajat/talopakettikauppiaat tarjoavat näitä gyprokkeja ja matalia sokkeleita pelloille...ja rakennustaito on ihan rapautunut, vain oikeasti asiaan perehtyvä osaa rakentaa kunnollista.
- Ihan jees
Hirvensalon asuntojen/talojen hintataso on sen verran kova, että miettisin, mitä saa saman matkan päästä Turun keskustasta (tai missä ikinä töissä käykään) esim Liedon, Kaarinan tai Raision suunnalta.
Näistä muista paikoista voi saada asunnon ihan alakoulun vierestä, matka töihin voi olla ihan sama ja palvelut ihan yhtä lähellä. Ehkä jopa pienemmällä kunnallisverolla ja pankkilainalla.
Asuimme viitisen vuotta sitten vuoden verran Hirvensalon liikenneympyrän lähellä.
Ihan kiva paikka, alueelle rakennetaan kouluja (En tiedä miten isoja, enkä tiedä, miten koulut riittävät väestöpohjaan verrattuna) ja leikkialueita/puistotätipuistoja, mutta juuri etäisyys keskustasta alkoi rassaamaan. Elämässä voi tehdä muutakin kuin istua autossa...- Anonyymi
Etäisyys keskustaan on käsittömättömän pitkä. Siksi ostin asunnon keskustasta 50m päästä torilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etäisyys keskustaan on käsittömättömän pitkä. Siksi ostin asunnon keskustasta 50m päästä torilta.
Kova myyntibuumi Hirvensalossa. Sodanajan lapset hakeutuvat lähelle keskustan palveluja.
Moni ok-talo on vähintään kaksikerroksinen ja kiipeily huonojalkaisella tuotta tuskaa.
No rahalla saa hissin ja aika monella rahaa on.
- Myssyyn mietintää!?
Turun Sanomat on suunnittelemassa sataman seudun uusiksi. Lehti on oikeassa: nyt tarvitaan ennakkoluulottomuutta ja innovatiivisia ratkaisuja - ei mitään viherpiperrystä ja pientalopuutahravillitystä.
Lehti kuitenkin unohti vanhan suunnitelman Hirvensalon muuttamiseksi Turun Satamaksi. Ainoa este sataman sijoittumiselle Hirvensaloon on Rautakallio-niminen kalliosaari keskellä väylää. Se oli tarkoitus räjäyttää jo muutamia vuosikymmeniä sitten kiivirouheeksi rakennus- ja hiekotusteollisuudelle. Pahaksi onneksi lamat kerkesivät päälle ennen töihin ryhtymistä.
Maapäähän oli aikanaan tarkoitus rakentaa myös hiilivoinmala. Sinne on näet helppo uittaa koksit sun muut hiilarit. Tällä hetkellähän sähkön ja lämmöntuotto maassamme on siirtynyt ja siirtymässä voimakkaasti - sähköntuottajien huomattavan edullisiksi todentamien - hiilivoimaloiden suuntaan. Hiilivoimalaan Turunkin valtuusto suuressa viisaudessaan ja kauas tulevaisuuteen kurkistellen, päätyi. Helsinki näyttää tulevan kaukaa perästä?
Hirvensaloon on myös mahdollista rakentaa pistoraiteita suoraan Karjaan ja Pietarin radalta, jolloin Joen ylityksen pullonkaula voidaan kiertää. Vanhoihin kaavoihin merkitty ratavaraus lienee vielä suurimmaksi osaksi käyt'ettävissä.
Uusi silta Hirvenaloon ratkeaa samalla, se on helppo tehdä - Eiffelin tyyliin - kaksikerroksisena, jolloin kumipyöräliikenne ja rautatie kulkevat eri tasoissa.
Näin sataman siirto Hirvensaloon ratkaisee monta nykyään kinkkiseksi koettua ongelmaa - enemmän ja ketterämmin kuin lehden esittämä Pernon telakan väkivaltainen lopetus.
TS:ssa tänäpäivänä esitelty ehdotus Suomen hallitukselle, että se päättäisi kokonaan lopettaa jättisristeiljöiden teon maailmasta, tuntuu - ainakin ensisilmäyksellä - vaikealta toteuttaa. Samoin Ruiotsin ihastelu, sen kymmenkunta vuotta sitten tekemästä hätäratkaisusta, jolla maan telakat saatiin poistettua maankartalta.
Turku osallistui samaan operaatioon Wärtsilän Meriteollisuuden omistaman maa-alueen jalostuksella ylitehokkaaksi kerrostaloslummiksi. Jalostus toi makoisat voitot telakan perinnönhjakajille! Eivätkö siperiat ole opettaneet mitään kaupungin nykymaankäytön strategiasta päättävillle? - Tunkkaista!?
Virkistävää keskustelua ja ilmapiirin tuuletusta TS:ssa! Sellaista kaupungissa kaivataan enemmän kuin paikalleen juuttunuttä örmistelyä maanalaisten autopåaikkojen kieltämiseksi!
- Turun revisori
Juu, 1960-luvulla suunniteltiin ydinvoimaloiden rakentamista Hirvensaloon.
Todella kannatettava juttu. Ja Euroopan ydinjätteet Harjattulaan ja sinne Mutanttimaa, todellinen matkailuvaltti.
Pari moottoritietä voisi vetää myös HIrvensalon yli jonnekin.
Mitäs näistä miljardeista, kun kehitys kehittyy ja edistys edistyy... - Steriloikaa!
Turun revisori kirjoitti:
Juu, 1960-luvulla suunniteltiin ydinvoimaloiden rakentamista Hirvensaloon.
Todella kannatettava juttu. Ja Euroopan ydinjätteet Harjattulaan ja sinne Mutanttimaa, todellinen matkailuvaltti.
Pari moottoritietä voisi vetää myös HIrvensalon yli jonnekin.
Mitäs näistä miljardeista, kun kehitys kehittyy ja edistys edistyy...Turun revisori olisi kyllä Mutanttimaan vetonaula. Linnanfältistä asti levinnyt jalaton, aivoton jalkasieni.
- Iskä12345
Hirvensalo on tätä nykyään täyteen ängetty asuinpaikka. Tilaa ei enään ole ja ihmiset asuvat ahtaasti. Jos töitä meinaa tehdä jatkossakin kannattaa miettiä miten pääsisi Hirvensalosta pois esim. länsikeskukseen asti alle tunnissa, ei mitenkään. Tila on loppunut. Sekin että pääsisi sieltä edes nopeaa ohikulkutielle mutta kun ei koska välissä on viellä ruuhkaisempi kaupunki. Ylihinnoitellut osakkeet ja kiinteistöt, kaikki vain sen takia että ympärillä on meri, jonka pintakin on nousemassa sanotaan lähitulevaisuudessa. Kannattaa suunnata esim. pohjoisturkuun päin missä on viellä tilaa lapsiperheille tai vaikka Ruskon suuntaan. No, jokainen taaplaa tyylillään. Mää en maksais.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1114947Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493272Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853009- 811757
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411520Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku161414450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1121377Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1151073- 161069
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431037