Rottweiler ja kissa

Apua ?

Kuinka totuttaa penturottweiler kissaan? Aluksi tulivat toimeen ihan ok, sitten rottweiler alkoi jahtaamaan ja puremaan kissaani. Kuinka saan koiran suhtautumaan myönteisemmin kissaan?
Alkaa hieman huolettamaan että tekeekö tuo koira joskus jotain kissalleni. Itse siis olen vain viikonloput täällä vanhemmillani missä kumpikin eläin on, sillä opiskelen eri paikkakunnalla arkisin. Voiko näitä enää totuttaa toisiinsa? Koiranpentu on ollut vanhemmillani jo muutaman viikon ja kummatkin eläimet ovat naaraita.

5

1286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teeeeeeeeeeee

      Koiralle luodaan rajat. Joka asiassa. Luo raja.

    • rusettirinta

      Siis onko tämä pentu vasta noin 10vk:n ikäinen? Jos on, niin tottuvat kyllä toisiinsa, mutta pitää olla valvotusti tutustumassa. Pieni pentu puree, se on pennun leikki. Kissa ei sitä ymmärrä ja voi raapasta vaikka silmään.

      Nyt kun näkevät toisiaan harvemmin, saattaa olla, että pentu kasvaessaan ei hyväksy kissaa reviirilleen. Siksi nämä alku kuukaudet pitäisi tosiaan panostaa paljon kissan ja pennun leikkien rajaamiseen (kieltää). Kumpikaan ei saa vaania, jahdata toista. Molemmat pitäisi antaa esim. nukkua vierekkäin, haistella, tutustua. Ja molempia pitäisi vuorotellen pitää sylissä siten, etttä toinen näkee.

      Harvoin rottis tekee mitään kissalle, muuta kuin ajaa puuhun. Kissa nopeutensa takia aina voittaa. Siitä syystä juuri jahtaaminen pitäisi kieltää alusta asti.

    • Apua ?

      Joo alkuperäinen postaaja taas täällä. Ei kyllä ole hyvään alkuun lähtenyt tämä lemmikkien "ystävystyminen". Vanhempieni mukaan koira yrittää saada kissan suuhunsa aina kun silmä välttää.. Tämän takia kissaa on pidetty eri huoneessa kuin koiraa. Koiralla aina suu täynnä kissan karvoja kun näkevät ja tästähän ei koiraa syytetä.. Kaikki pistettiin kissani niskoille. Minulla on nyt päälle viikko lomaa jolloin olen kotona ja yritän ja HALUAN tehdä tämän ongelman eteen jotain. Joten auttakaa! =(

    • rusettirinta

      Siis tämä kissa ja penturottweiler asuvat samassa taloudessa. Kissa ei tulekaan kanssasi kyläilemään, niinkuin alussa luulin.
      Vaikeaa silti antaa vastausta, kun et kerro minkä ikäinen pentukoira on. Jos on 10vk, niin ihan normaalia, että kissan karvoja on suussa. Ei se tarkoita, että pentu on syömässä kissaa, vaan leikkimässä.
      Vaikuttaa vähän siltä, että olette kokemattomia ymmärtämään pentukoiran käytöstä. Leikistä ei saa syyttää kumpaakaan. Leikkiä valvotaan, ettei muutu liian rajuksi (saalistus). Sisällä ei siis riehuta. Eri huoneissa pitäminen ei myöskään ole mikään ratkaisu. Totuttaminen pitäisi onnistua noin viikon harjoittelulla. Kissa oppii hyväksymään uuden tulokkaan. Hankaluutena tuossa on se, että pentukoira ei ymmärrä, miksi leikkiä ei saa.

    • sanna20

      Mun kissa oli n 4v kun rotikka pentu tuli.Alkuun se oli sitä mitä oli, vahtaamista ja takaa ajoo. Kunnes kissani keksi alkaa ulkoileen itekseen. Asumme rivitalossa ja kissa alkoi hyppii ulos aina kun koiran pentu alkoi vahtaamaan, eli kaikki pennun hereillä olo ajan. Pikku hiljaa kissa ei enää tullutkaan kotiin joten ei ollut mahdollisuutta opettaa.Ulkokissana tuo välillä käy ovella ja onneksi tää on suht koht maaseutuu niin hevostalleilla kuuluu asustavan.Eli minä kissarakas ihminen menetin kissani.Ja huom, mulla sentään ollut aiemmin 3 koiraa ja 5kissaa eli kaikki muun rotuiset koirt hyväksyi kissan, tuli se sit ennen koiraa tai koiran jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe