Kyllä on nykyään täysin naurettavia nuo välittäjien myynti-olmoitukset.
Varsinkin vanhemmissa ja huonokuntoisissa asunnoissa/taloissa.
Siellä on mainintoja tyyliin:
-Asunnossa on TEHOKKAAT neliöt ((täysin ostajan pääteltävissä, siis makuasia)
-Hyvä pohjaratkaisu ((täysin ostajan pääteltävissä, siis makuasia)
- Toimiva pohjaratkaisu (todella usein mainittu,mutta mikä se on?)
-Hyvä ja rauhallinen sijainti ((täysin ostajan pääteltävissä, siis makuasia)
-Tehty maalauksia (yli kymmenen vuotta sitten, jopa 80-luvulla ja aikaisemminkin !)
-Putkistojen kuntokartoitus tehty (mutta EI TULOKSIA !)
-Julkisivujen kuntokartoitus (tehty myös turhaan, kun EI TULOKSIA ??? )
-Kattojen paikkakorjauksia
-Hormien nuohous (tehtävä säännöllisin väliajoin !!! )
-1. kerros sopii liikuntarajoitteiselle (sitäkö ei muuten tiedetä, jos ei mainita ??? )
-Harvoin tarjolla ja halutusta yhtiöstä (ihan turha maininta)
-Lentokentälle pääset 10 min. (mitähän iloa? lentomelusta pitäisi mieluimmin kertoa)
-Patteriventtileiden säätö (ihan turha mainita,tehtävä ajoittain)
-"Toimi nopeasti" (miksi ???, siksikö, että välittäjä saa rahansa nopeasti ??? )
--Elementtien saumaus (TODELLA iso toimenpide, kannattaa mainita ?)
-yms.yms.yms.yms.yms.yms.yms.
Voisi hyvin lisätä myös
- "Lumet luotu talvisin".
Näitä TÄYSIN turhia mainostamisia riittää vaikka kirjan tekisi niistä.
Mutta sitten ne TARPEELLISET lisäseikat, jotka tulisi EHDOTTOMASTI ilmoituksissa tuoda esiin
Niille tulisi olla jokaisessa ilmoituksessa oikein sarakae valmiina.
-Talon kunto pisteytetynä 1-10
-Asunnon kunto pisteytetynä 1-10
-Putkiremontin ajankohta ja kustannus selvästi euroina
-Julkisivuremontin ajankohta ja kustannus selvästi euroina
-Yhtiövastke eriteltynä ja selvästi KOKONAISSUMMA vesimaksu per henkilö.
-Myyjä sekä myyjän edustaja vastaa ,että tiedot ovat oikeita.
-yms.
Tämä nyt olkoon sellainen aloitus, että saataisiin jotain JÄRKEÄ asuntomyyntiin ja ettei kaikki vain tähtää pelkästään siihen, että kunhan nyt saadaan myytyä.
Olisi kiva jos laittaisitte lisää itsekokemianne hölmöyksiä asuntomyynnissä.
Enkä halua asunnonvälittäjien kommentteja niinkään vaan sen. että he ottaisivat opiski.
He kun tuntuvat pitävän ihmisiä tyhminä.
SIIS TURHAT JA NAURETTAVAT ASIAT POIS ILMOITUKSISTA JA TÄRKEÄT ASIAT ESILLE.
Myynti-ilmoitukset uusiksi.
23
427
Vastaukset
- rahat pois hölmöiltä
Huvittaa myös välittäjien tapa esitellä asuntoja. Ylistetään tapetteja, maalattuja seiniä, laminaatteja, hintaan kuuluvaa astianpesukonetta ja mikroa, mutta ei kerrota eniten hintaan vaikuttavista asioista kuten tuleva putkiremontti, puuttuvat sadevesiviemäröinnit, rahapulassa väliaikaisesti paikattu vesikate, ikkunoiden ulkopokien laho kunto kun ei ole maalattu kuin viimeksi 60-luvulla.
- avattavat ikkunat
Niin tai että 300 tuhannen asunnossa mainitaan olevan joku Puustelli-keittiökalustus ja laadukkaat Electrolux-keittiökoneet.
- Ok-Loordi
Sellaista se on kerrostaloasuntojen kohdalla, kannattaakin ennemmin ostaa oma omakotitalo ja käydä ennen kauppoja itse tutkimassa paikan päällä talon kunto, sijainti yms. asiat, toki järkevintä on ostaa virheetön lähes uusi ok-talo niin ei tarvitse murehtia mistään putkista tms. "paskasta".
- Palataan itseasiaan
Ok-Loordi, tarkoitatko, että kaikki suomalaiset voisivat asua ok-taloissa ?
Vai mitä syvällisesti ajateltua tarkoitit ?
Miksiköhän vastauksissa on AINA täysin typeriä, asiaankuulumattomia ja turhia komentteja ? - Ok-Loordi
Palataan itseasiaan kirjoitti:
Ok-Loordi, tarkoitatko, että kaikki suomalaiset voisivat asua ok-taloissa ?
Vai mitä syvällisesti ajateltua tarkoitit ?
Miksiköhän vastauksissa on AINA täysin typeriä, asiaankuulumattomia ja turhia komentteja ?Ei kaikilla tietenkään ole mahdollisuutta asua ok-talossa, mutta tarkoitin siis sitä että jos siihen suinkin on mitenkään mahdollisuuksia omalla kohdalla taloudellisesti niin suosittelen ehdottomasti ok-taloa, jossa asuminen on aivan eri sfääreissä kerrostaloasumiseen nähden.
Sen huomaa jo tuossa, että ei ok-talojen ilmoituksissa tai välittäjien puheissa ole tuollaista keksimällä keksittyä sontaa kuin kerrostalojen ilmoitusten ja esittelyjen kohdalla. Jos menet ok-talon esittelyyn niin ei siellä hehkuteta että tässä makuuhuoneessa on niin hyvä pohjaratkaisu tai olohuoneessa on niin tehokkaat neliöt tai sitä sun tätä scheissea eikä välittäjä selitä että katsokaa miten hyvä astianpesukone tai millaiset tapetit on tai muuta tuollaista vaan keskitytään oleelliseen: talon kuntoon, rakennusvuoteen, lämmitysjärjestelmään, sijaintiin, tonttiin, ilmanvaihtojärjestelmään, talotekniikkaan yleensäkin, talon energiatehokkuuteen yms. oleellisiin asioihin eikä makuuhuoneen tehoneliöihin ja vaatekaappiin joka on niin kätevä yms. typeryyksiä.
Eli siis jos mahdollista on niin ok-taloon, kaikille ei se toki ole taloudellisista syistä mahdollista mutta monelle on ja kannattaa ottaa huomioon ok-talon edullisemmat asumiskulut sitten jatkossa kun voi säästää rahaa tekemällä esim. itse lumityöt ja muut pikkujutut mitkä voi itse tehdä eikä tarvitse tilata huoltomiestä tekemään ja maksaa siitä vastikkeessa eli sitten kun lainaa on maksettu pitkälle niin ok-talossa asuminen tulee halvemmaksi myöhemmin kuin kerrostalossa asuminen isoine vastikkeineen, autopaikkamaksuinen, vesimaksuineen, saunamaksuineen, pesutupamaksuineen yms.
Toki ok-talossakin vesi maksaa, mutta veden saa ok-asukas halvemmalla kun taloyhtiöiltä otetaan aina vähän ekstraa ja toisekseen ok talossa maksu menee kulutuksen mukaan niin lämmössä kuin vedessä kun taas kerrostalossa maksat myös naapurin vedellä lotraamisesta kiinteän vesimaksun muodossa ja ehkä yhtiökin ottaa vähän välistä vedessä ja jos naapurisi pitää asuntoaan kuumana niin maksat siitäkin vaikka itse viihtyisit 21 asteessa.
- Ihmeen lapsellista
Tämä on kanssa surkuhupaisaa kun ilmoitetaan putkiremontin lähestyessä, että "nyt voi ihan itse valita materiaalit kylpyhuoneeseen".
Tuppaa aina ihmetyttämään kun esim. 80.000€ maksavan putkiremontin yhteydessä voi OIKEIN ITSE valita kaakelit seiniin yms.
No jokainenhan ymmärtää, mikä tuossa on kupletin juoni.
Sillä yritetään saada putkiremontti tuntumaan positiiviselta ja onnelliselta asialta.
Onhan niitä varmaankin idiootteja, joita tuollaisillakin asioilla voidaan kusettaa.- : = ) !!!!!
Tein itse kylppäriremontin, eikä maksanu tuhattakaan euroo.
Silloinkin sain ihan itse valita laatat seiniin :)
Onhan se hirveen iso asia kun saa valita laatat :)
Monihan oikein asuu kylppärissä :)
Sitäpaitsi kaupoissa on hirveesti huonoja laattoja HAHHHAAAHHAAAAAAA - putkimies
: = ) !!!!! kirjoitti:
Tein itse kylppäriremontin, eikä maksanu tuhattakaan euroo.
Silloinkin sain ihan itse valita laatat seiniin :)
Onhan se hirveen iso asia kun saa valita laatat :)
Monihan oikein asuu kylppärissä :)
Sitäpaitsi kaupoissa on hirveesti huonoja laattoja HAHHHAAAHHAAAAAAAPelkkä kylppäriremontti on halvempi kuin putkiremontti. Tosin tonnilla ei kovin hääviä remonttia saa. Uusi pytty, allas ja siihen hana, suihkusekoittaja ja uudet putket pintaan imaisee jo tonnin.
- : = ) !!!!!
putkimies kirjoitti:
Pelkkä kylppäriremontti on halvempi kuin putkiremontti. Tosin tonnilla ei kovin hääviä remonttia saa. Uusi pytty, allas ja siihen hana, suihkusekoittaja ja uudet putket pintaan imaisee jo tonnin.
Juu mutta kokemuksesta tiedän, ettei mikään ole helpompaa, kuin tehdä kylppäriremontti.
Olen kuullut monen naisenkin sen tehneen ja ilman minkäänlaista aikaisempaa kokemusta.
Taloyhtiöhän maksaa hanat, vesieristykset yms.
Mutta pääasiahan oli toi laattojen itsevalkkaaminen. :) - xo-kurlataan
: = ) !!!!! kirjoitti:
Juu mutta kokemuksesta tiedän, ettei mikään ole helpompaa, kuin tehdä kylppäriremontti.
Olen kuullut monen naisenkin sen tehneen ja ilman minkäänlaista aikaisempaa kokemusta.
Taloyhtiöhän maksaa hanat, vesieristykset yms.
Mutta pääasiahan oli toi laattojen itsevalkkaaminen. :)Mutta kuka maksaa ok-loordien hanat?
- HEHHHHEH !
"Tämän kaltaisia asuntoja on todella harvoin myynnissä, joten nyt ei kannata aikailla vaan sovi esittely jo tänään! "
- Ok-Loordi
Niinhän se on, katsokaa vaikka tätä, harvoin tarjolla tuollaista helmeä:
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13605011086200&itemcmd=move1&listSize=3&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1982624
Harvoin myynnissä tuon väristä ja tuollaisilla elementeillä olevaa kerrostaloasuntoa ja huomaa myyntitekstin perisnteiset helmet:
"Valoisa" "tilava" "hyväpohjainen"
"1 krs mutta ei maan tasalla"
"Kunnosta tästä itsellesi kiva koti"
tai vaikka tämä:
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13605013124930&itemcmd=move4&listSize=25&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1981833
harvoin on tarjolla tuollaisesta betonielementtikolossista kunnon neukkukuutiokämppää lähiöstä, vaikka pari sataa luukkua mahtunee tuohonkin kolossaaliseen hirvitykseen ja huomatkaa taas ylistystekstit:
"Hissitalo" "ylin kerros" "kulmahuoneisto" "metsäiset näköalat" "palvelujen lähellä" "tilavat huoneet" "remontoi tästä mieleisesi"
ja huom. lattiat muovimattoa
- jjoifwkjk
No pitää huomoida, että kyse on myynti-ilmoituksesta eli mainoksesta. Ei välittäjän tarkoitus ole tietää asunnosta mitään negatiivista, jotta voi kertoa totuudenmukaisesti, että hänen tietääkseen talossa ei ole mitään vikaa. Sama homa autokaupassa, listataan kaikki perusvarusteet, mukaan lukien penkinlämmitys ja mukiteline, kun kyseessä on 50 000 euron auto, mutta kolarihistoriasta ei haluta edes tietää.
Kun itse muutama vuosi sitten etsin ok-taloa ja olin myymässä entistä rivitalon pätkää, niin tuli seurattua ilmoituksia varmaankin vuoden ajan aktiivisesti ja käytyä katsomassa paikan päällä noin 15 ok-taloa. Se on jännä kun ilmoituksia luki, niin oppi lukemaan rivien välistä. Esimerkkejä:
- Ok-talosta ei ole yhtään ulkokuvaa, vaikka sisältä on vimpan päällee otettuja kuvia 15 kpl --> ok-talon ulkonäössä on varmasti jotain negatiivista ja joka kerta näin olikin. Ihan nauratti lukea 2000-luvun talon ilmoitusta, jossa oli kyllä kuvia 300 euron "huippu" porealtaasta palavine kynttilöineen, mutta ulkoa ei ole "sattunut" yhtään kuvaa.... yllättäen talon ulkonäkö ei ollut mitenkään houkutteleva, vaikka uudehko talo oli kyseessä
- Kerran yhdestä vanhemmasta talosta oli yksi ulkokuva, joka oli just "sopivasti" otettu siten, että talo peittyi sopivasti ison puun taakse. Arvasin, että talon julkisivussa on jotain sanomista ja niinhän siinä oli, kun paikalle saapui --> mm. hilseilevät ikkunan puitteet olisivat näkyneet kauas ilman tuota puuta. Kuvan ottajan oli pitänyt nähdä ihan vaivaa, sillä julkisivusta olisi saanut kuvia ihan talon kohdalta tai takapihalta ilman mitään esteita.
- Kävin katsomassa 80-luvun taloa, jota esitteli n. 55-60 vuotias ison välitysfirman välittäjä, joka oli toiminut alueella pitkään välittäjänä. Hän kyllä osasi nimetä ihan koivuparketin lattioissa, mutta kun kysyin lämmitysmuotoa ja lämmönjakoa, niin hän ei pystynyt sitä sanomaan. Paperista viimein löytyi, että kaukolämpö, mutta kun hän ei löytänyt pattereita seiniltä ARVELI hän lämmönjaon tapahtuvan lattialämmityksellä... No aikani taloa katseltua sanoin, että lämmönjako näyttää olevan ilmalämpö, niin hän jankutti yhä kaukolämmöstä... No sen jälkeen näytin hänelle ritilät ikkunoiden alta ja pyysin esittelemään ilmalämpökoneen, joka olikin hänelle ihan uusi laite. Totesin, että turha tässä on jatkaa sen tarkemmilla detaljeilla (rakennusmateriaalit, katon materiaali, onko aluskatetta jne). Tässä suhteessa jokin maakuuhuoneen 8 vuotta sitten uusittu kukkatapetti (30eur) ja laminaatti (8eur/m2) ei paljoa hetkauta, kun ko. remontin tekee lapsikin ja talon 300 000 euron kokonaishinnassa ei liene ratkaiseva tekijä.
- Kerran erästä ok-taloa katsoessa välittäjä esitteli taloa seuraavasti: "tässä on eteinen ja täällä on (avaa samalla oven) .... ööö huone". No shit, ihan huone löytyi oven takaa? Kas, sitä en olisi itse hoksannut. Kun kysyin häneltä (ilmeisesti epäolleellisia asioita), että missä on tekninentila, ja kun sieltä ei löytynyt IV-konetta, että onko talossa IV-kone ja jos on niin missä, niin sitä sitten etsittiin ihan itse. Mutta osasi hän kertoa, että pihalla on 3 marjapensasta ja omenapuu. Ne on varmaan todella merkittäviä ostopäätöksen tekijöitä sen 8 euron laminaatin ohella. Ehkä joillekin on, en tiedä.
- kaupunginosa... se on jännä kun asunnon kaupunginosa on joskus todella vaikea mainita tai sitten asunto lipsahtaa viereisen kaupungin osan puolelle "ihan vahingossa".
Mutta noiden useiden välittäjien joukosta löytyi pari hyvää ja paras oli erän nainen, joka tiesi esiteltävästä talosta kaiken, myös talotekniikasta. Toisaalta paras välittäjä on se, joka myy eniten. Se pitää ostajan tiedostaa. Jos itse olisi välittäjä, niin todellakin sisustaisin asunnon myyntiä varten ja pyytäisi myyjää viemään helvettiin ne kukkakoristeiset verhot, nuhjuisen sohvan ja käskikin siivota asunnon ennen esitelyä. Itselleni näillä ei ole merkitystä, mutta varmasti monille on, erityisesti naisille. Se ensimmäinen 30 sekuntia asunnossa merkitsee paljon fiiliksen kannalta. Eteisen repsottavat listat tai ulko-ovi saa jo monet ostajaehdokkaat kääntymään pois. Moni ilmeisesti miettii, että miltä itse näyttää muille siinä asunnossa.- Rehellisyyttä HEI !
Hyvä juttu!
Ja juurikin tuo kuvien ottaminen myyntikohteesta on TARKOITUKSELLA suoritettu harhauttavasti, eikä rehellisesti, niinkuin PITÄISI.
Näkee monesti parvekkeeltakin otettuja kuvia, joissa kuvaaja on kunnolla kyykistynyt, ettei vaan kuvassa näkyisi maisemaa esim parkkipaikkaa, katua tms.
Monesti käytetään myös objegtiivia, jolla saadaan tilat näyttämään isommilta.
Näin kuvattuja kohteita ei kannata edes mennä katsomaan. Rehellisyyttä HEI ! kirjoitti:
Hyvä juttu!
Ja juurikin tuo kuvien ottaminen myyntikohteesta on TARKOITUKSELLA suoritettu harhauttavasti, eikä rehellisesti, niinkuin PITÄISI.
Näkee monesti parvekkeeltakin otettuja kuvia, joissa kuvaaja on kunnolla kyykistynyt, ettei vaan kuvassa näkyisi maisemaa esim parkkipaikkaa, katua tms.
Monesti käytetään myös objegtiivia, jolla saadaan tilat näyttämään isommilta.
Näin kuvattuja kohteita ei kannata edes mennä katsomaan.Aivan, todella hyvä kirjoitus.
Olisiko markkinarakoa "rehelliselle ilmoitukselle" , jossa kuvataan myös ne viat.
Kauppakirjaan voisi lisäksi kirjata: "Vika, jota ei ole ostajan tiedossa, mutta todistettavasti ostohetkellä, on oikeutettu saamaan 1000€ kertakorvaus"
Vaikeahan tuota olisi todennäköisesti toteuttaa, kun jokaikisestä naarmusta tulisi sanktiota mutta joku roti oltava.
Tuo väärän kaupunginosan ilmoittaminen "muka vahingossa" on selkeä PETOS!
Ulkopaikkakuntalainen ostaja saattaa huomata vasta aivan liian myöhään tämän ja keskimääräisessä neliöhinnassahan saattaa olla tuntuva ero.
- Läpinäkyvää
Juu ON
-Loistavaphjainen
-Toimivapohjainen
-Hyväpohjainen
-Avarapohjainen
-Tehokolmio/kaksio/yksiö
-Erittäin tilava ja valoisa (neliöt mainittu esim. 50 ja silti erittäin tilava)
-"nerokkaalla pohjalla varustettu koti"
Ja oikein vanhoista ja huonokuntoisista sekä epäkäytännöllisistä asunnoista mainostetaan, että se on "RETRO" .
Melkoisen "fiksua" mainostamista siis nuo kaikki. - Kaikki julkistettava
ERITTÄIN tärkeä asia on myös ilmoittaa jos putkiremontti on tehty, niin onko se tehty niin, että putket on kokonaan vaihdettu uusiin vai onko ne sukitettu / pinnoitettu sisäpuolelta.
Se on senvuoksi ERITTÄIN TÄRKEÄTÄ ilmoittaa, koska putkremontti joudutaan tekemään uusiksi jos se on tehty "tekohengitys"- tyyliin. - Oppinut
Erittäin monessa myyntiin tulleessa asunnossa on tehty pintaremontti halvalla ja sitten hinta nostettu pilviin.
Esim. laminaattilattioille ei kannata antaa minkäänlaista arvoa, koska ne on helppo asentaa itse ja ei maksa juurikaan mitään.
Ne tekevät kyllä asunnosta siistin, mutta hyvin keinotekoisesti.
Samoin on seinien ja kattojen maalauksien kanssa, erittäin helppooa vedellä telalla värit seinään ja halpaa.
Monesti keittiöremontti on tehty niin halvasti, että sen joutuu tekemään kokonaan uusiksi, niinkuin muutkin asunnon halvat pintaremontit.
ÄLKÄÄ IHMISET MENKÖ RETKUUN !!! - uhyyyy
"Alennettu hinta 325 000 ->320 000"
Melkeimpä ostajien aliarvioimista moinen ale prosentti. - TURHA MAINOSTAA !
Yksi naurettavuus lisää:
"Asunto vaatii kunnostusta, joten se on täydellinen kohde sinulle, joka haluat remontoida asunnon mieleiseksesi."
Eli toisinsanoen, mitä huonommassa kunnossa asunto on, niin sitä "täydellisempi" se on.
Minä kun yksinkertaisesti pystyn ajattelemaan niin, että oli asunto missä kunnossa tahansa (huono,hyvä,erittäin hyvä, luksus), niin se on TÄYDELLISESTI remontoitavissa."mieleisekseen".- HAHHAAHHAAAA
Ja aina vaan:
"Oma tunnelmallinen sauna, jonka lämmität silloin, kun itse haluat! "
Tuohon on oikein huutomerkki pitänyt laittaa.
Enpäs ole ennen moista kuullutkaan, että saunaa EI VOISI lämmittää silloin kun itse haluaa.
HAAHHHAHHAHHAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!!!!!!!!!!! - Kassulainen
HAHHAAHHAAAA kirjoitti:
Ja aina vaan:
"Oma tunnelmallinen sauna, jonka lämmität silloin, kun itse haluat! "
Tuohon on oikein huutomerkki pitänyt laittaa.
Enpäs ole ennen moista kuullutkaan, että saunaa EI VOISI lämmittää silloin kun itse haluaa.
HAAHHHAHHAHHAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!!!!!!!!!!!En minä ainakaan saa lämmittää saunaa silloin kun haluan. Kerran viikossa (to klo 14:30) on saunavuoro ja seuraavana iltana lenkkisauna.
- Ei tyhmä.
Kassulainen kirjoitti:
En minä ainakaan saa lämmittää saunaa silloin kun haluan. Kerran viikossa (to klo 14:30) on saunavuoro ja seuraavana iltana lenkkisauna.
Oletko kännissä vai täys idiootti ???
Kyseessähän oli OMA sauna. ("Oma tunnelmallinen sauna").
Miksi joidenkin on niin ihmeen vaikeata ymmärtää asiat ???
Muuten,,,,lämmitätkö sinä sen yhtiön saunan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan382945Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272824- 1202288
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281422Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111246
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121063- 74969
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792