Kun on lukenut täällä näitä ruokinta juttuja niin rupesin ihan miettimään että ruokinko minä oikein koiraani. Eli minulla on semmonen saksan- ja belgianpaimenkoiran sekotus ja se on 7 kuukautta vanha. Annan sille kaksi ateriaa päivässä pirkka nappuloita ja koiranmakkaraa sekasin, aamulla ja illalla. Olen myös joskus laittanut tonnikalaa ja muuta mitä sattuu jääkaapissa olemaan. Ja toinen asiani olisi että minkä ikäisenä voi vaihtaa aikuisruokaan penturuosta?
ruokinko oikein
4
713
Vastaukset
- ei seropi
Pirkka ruasta ei minulla kokemuksia ole, mutta kun vertaat kaupan ruokien ravintoarvoja eläinkaupan ruokiin, niin eroja huomaat. Itse syötin saksanpaimenkoiralle penturuokaa, joka oli tarkoitettu suurille roduille (puppy large...). Ohje yleensä on, että vuoden ikäisenä voi syöttää aikuisen ruokaa. Makkarat varmaan antaa makua, mutta en juuri arvosta sen ravintoarvoja. Raaka naudanmaha tai naudanjauheliha raakana on parempaa. Jos koirasi raajat ovat ok, karva hyvä eikä ruoka tule paskana ulos, niin silloin sen ruokinta on kohdallaan.
- koiran
pitää sitten paskantaa jos ei paskaa? Porkkanoita? Kiviä?
- ei seropi
koiran kirjoitti:
pitää sitten paskantaa jos ei paskaa? Porkkanoita? Kiviä?
Jos ruoka ei käy koiralle, se tekee useamman paskan päivässä. Jos käy (käyttää hyväkseen ruuan), se paskantaa harvemmin.
- -tino-
Koiran ruokkiminen on hyvin yksilöllistä, siis koiran kannalta.
Meidän koira syö vain koti ruokaa, joten en mene siitä laadusta sanomaan enempää, mutta jos koira näyttää terveeltä, niin ruokit oikein... Vaikka äskeinen sanoikin ettei pahemmin perusta siitä makkaran ravito arvoista, niin ainakin se on hyvä lisä ruokaan ja luulen, että koirakin syö paremmin kun se on parempaa... Ihana että annat sille muutakin kuin rasuja koska se maistaa uusia makuja, eikä heti säikähdä, jos vaihdat ruokaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651586
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;187426- 26419