Kun on lukenut täällä näitä ruokinta juttuja niin rupesin ihan miettimään että ruokinko minä oikein koiraani. Eli minulla on semmonen saksan- ja belgianpaimenkoiran sekotus ja se on 7 kuukautta vanha. Annan sille kaksi ateriaa päivässä pirkka nappuloita ja koiranmakkaraa sekasin, aamulla ja illalla. Olen myös joskus laittanut tonnikalaa ja muuta mitä sattuu jääkaapissa olemaan. Ja toinen asiani olisi että minkä ikäisenä voi vaihtaa aikuisruokaan penturuosta?
ruokinko oikein
4
710
Vastaukset
- ei seropi
Pirkka ruasta ei minulla kokemuksia ole, mutta kun vertaat kaupan ruokien ravintoarvoja eläinkaupan ruokiin, niin eroja huomaat. Itse syötin saksanpaimenkoiralle penturuokaa, joka oli tarkoitettu suurille roduille (puppy large...). Ohje yleensä on, että vuoden ikäisenä voi syöttää aikuisen ruokaa. Makkarat varmaan antaa makua, mutta en juuri arvosta sen ravintoarvoja. Raaka naudanmaha tai naudanjauheliha raakana on parempaa. Jos koirasi raajat ovat ok, karva hyvä eikä ruoka tule paskana ulos, niin silloin sen ruokinta on kohdallaan.
- koiran
pitää sitten paskantaa jos ei paskaa? Porkkanoita? Kiviä?
- ei seropi
koiran kirjoitti:
pitää sitten paskantaa jos ei paskaa? Porkkanoita? Kiviä?
Jos ruoka ei käy koiralle, se tekee useamman paskan päivässä. Jos käy (käyttää hyväkseen ruuan), se paskantaa harvemmin.
- -tino-
Koiran ruokkiminen on hyvin yksilöllistä, siis koiran kannalta.
Meidän koira syö vain koti ruokaa, joten en mene siitä laadusta sanomaan enempää, mutta jos koira näyttää terveeltä, niin ruokit oikein... Vaikka äskeinen sanoikin ettei pahemmin perusta siitä makkaran ravito arvoista, niin ainakin se on hyvä lisä ruokaan ja luulen, että koirakin syö paremmin kun se on parempaa... Ihana että annat sille muutakin kuin rasuja koska se maistaa uusia makuja, eikä heti säikähdä, jos vaihdat ruokaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1772681- 1642499
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182187Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612063Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31729"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591444Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2041420Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2241153Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää931128Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3681069