Tampellan teollisuusoppilaitos?

opiskelemaan 30v

Onko koulutus laadukasta? Olen hakemassa sinne, mutta en ole vielä päättänyt kumpaan.. joko levytyöt ja hitsaus tai sitten cnc-koneistus. Kumpi olisi järkevämpi jos haluaa nopeasti töihin ja hyville palkoille?

15

1593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koneistajaaa

      En tiedä kun kävin Lokomon konepajakoulun!

    • 21ä,

      Sää oot kyllä 15 vuotta myöhässä. Ei pirkanmaalla tarvita metallimiehiä kun työt on viety Puolaan ja viroon.

    • Minun neuvoni

      Älä mieti kumpaakaan, jos kriteerinä on hyvä palkka ja työolot.

    • 46ethfcdbh

      Tiedän koulun, koska olen ollut kyseisessä paikassa. Viimeaikoina kukaan ei tietojeni mukaan ole päässyt töihin minnekkään tuolta. Koulun käynti ei takaa varmaa työpaikkaa. Muuten ihan kohtuu koulu tilojen ja laitteiden osalta.

    • palle runkvisti

      Eiköhän kannata kattella muita hommia kun metallityöt. "nopeasti töihin ja hyville palkoille" hah hah!

    • niim3

      Koulutus ei ollut kovin laadukasta kun itse kävin joskus mutta paperit sieltä on arvokkaat kokemuksen kannalta. Menneinä ja tulevina vuosina et tule pääseen ilman kyseisen koulun papereita vakityöntekijäks koulun firmoihin. JOS et oo nuollu kunnolla persettä, tunne firmasta jotain henkilöö joka järkkää paikan tai todella pulaa työntekijöistä. Koulun penkiltä kyl otetaa jopa suoraan hommiin jos vaan on tarvetta..
      Ei se palkka paska oo, mut verottaja pitää huolen ettet pääse tienaamaan sen enempää kun lähihoitaja-muijas paljon paskemmalla palkalla.
      .

      • ccxxxvll

        Kellään tietoa kuinka hyvin tuolta työllistyy?
        Olen tällähetkellä koneistajana vuokrafirmassa ilman toivoakaan vakipaikasta. vakituisia koneistajia pirkanmaalla haussa tosiaan 0

        Alkaa mennä vähän maku koko hommasta


      • Erikoisammattilainen
        ccxxxvll kirjoitti:

        Kellään tietoa kuinka hyvin tuolta työllistyy?
        Olen tällähetkellä koneistajana vuokrafirmassa ilman toivoakaan vakipaikasta. vakituisia koneistajia pirkanmaalla haussa tosiaan 0

        Alkaa mennä vähän maku koko hommasta

        Opetelkaa jo hyvät ihmiset erottamaan koneistaja ja kappaleenvaihtaja toisistaan! Ammattitaitoiset koneistajat eivät roiku vuokrafirmojen listoilla vaan vakityössä ja heistä pidetään kiinni kynsin ja hampain. Se että osaa käyttää kaavaria ja työntömittaa sekä pistää sorvin pyörimään ei vielä tee kenestäkään koneistajaa.


      • vekkiä tulee
        Erikoisammattilainen kirjoitti:

        Opetelkaa jo hyvät ihmiset erottamaan koneistaja ja kappaleenvaihtaja toisistaan! Ammattitaitoiset koneistajat eivät roiku vuokrafirmojen listoilla vaan vakityössä ja heistä pidetään kiinni kynsin ja hampain. Se että osaa käyttää kaavaria ja työntömittaa sekä pistää sorvin pyörimään ei vielä tee kenestäkään koneistajaa.

        Ja hitsauksessa aivan sama homma. pienan räkijä, joka ottaa amppeerit suoraan puikkopaketin kyljestä ei ole mikään hitsaaja..


      • Anonyymi
        Erikoisammattilainen kirjoitti:

        Opetelkaa jo hyvät ihmiset erottamaan koneistaja ja kappaleenvaihtaja toisistaan! Ammattitaitoiset koneistajat eivät roiku vuokrafirmojen listoilla vaan vakityössä ja heistä pidetään kiinni kynsin ja hampain. Se että osaa käyttää kaavaria ja työntömittaa sekä pistää sorvin pyörimään ei vielä tee kenestäkään koneistajaa.

        Minä osaan pistää pakan pyöriin 20vuotta harjoitellut


      • Anonyymi
        Erikoisammattilainen kirjoitti:

        Opetelkaa jo hyvät ihmiset erottamaan koneistaja ja kappaleenvaihtaja toisistaan! Ammattitaitoiset koneistajat eivät roiku vuokrafirmojen listoilla vaan vakityössä ja heistä pidetään kiinni kynsin ja hampain. Se että osaa käyttää kaavaria ja työntömittaa sekä pistää sorvin pyörimään ei vielä tee kenestäkään koneistajaa.

        Älä viitsi naurattaa! Koneistaminen ei mitään ammattitaitoa tarvitse. Itä-Euroopasta löytyy niitä, jotka osaa tarpeeksi ja tyytyy pieneen palkkaan. Suomalaisten ei kannata metallialalle ryhtyä. Venäläiset osaa ne hommat hyvin. Antaa heidän tehdä sellaiset.


    • Anonyymi

      kyllä metallialalla on töitä vaikka kuinka ehkä CnC olisi mukava siisti ammtti.
      Olen kouluttanut työttömiä ja olleet hyvin tyytyväisiä valintaansa

    • Anonyymi

      EI OO TAMPELLAA ENÄÄ OLEMASSA MENI KONKURSSIIIN V 1991

    • Anonyymi

      Kävin Tampellan konepajakoulun 1969-1971 siihen sitte armeija päälle armeijan jälkeen tampellaan töihin metallihommia tein 45 vuotta nyt eläkkeellä olin kahdella telakalla Raumalla rauma-repolan ja Helsingin telakoilla terveisi vanha rautakoura ruostetta jo kolmannessa polvessa

    • Anonyymi

      Kaikki sivarit rajavalvontaan loppuu se paskanpuhuminen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      428
      2993
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2334
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      355
      2052
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1217
    7. 158
      1212
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe