Tampellan teollisuusoppilaitos?

opiskelemaan 30v

Onko koulutus laadukasta? Olen hakemassa sinne, mutta en ole vielä päättänyt kumpaan.. joko levytyöt ja hitsaus tai sitten cnc-koneistus. Kumpi olisi järkevämpi jos haluaa nopeasti töihin ja hyville palkoille?

15

1819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koneistajaaa

En tiedä kun kävin Lokomon konepajakoulun!

• 21ä,

Sää oot kyllä 15 vuotta myöhässä. Ei pirkanmaalla tarvita metallimiehiä kun työt on viety Puolaan ja viroon.

• Minun neuvoni

Älä mieti kumpaakaan, jos kriteerinä on hyvä palkka ja työolot.

• 46ethfcdbh

Tiedän koulun, koska olen ollut kyseisessä paikassa. Viimeaikoina kukaan ei tietojeni mukaan ole päässyt töihin minnekkään tuolta. Koulun käynti ei takaa varmaa työpaikkaa. Muuten ihan kohtuu koulu tilojen ja laitteiden osalta.

• palle runkvisti

Eiköhän kannata kattella muita hommia kun metallityöt. "nopeasti töihin ja hyville palkoille" hah hah!

• niim3

Koulutus ei ollut kovin laadukasta kun itse kävin joskus mutta paperit sieltä on arvokkaat kokemuksen kannalta. Menneinä ja tulevina vuosina et tule pääseen ilman kyseisen koulun papereita vakityöntekijäks koulun firmoihin. JOS et oo nuollu kunnolla persettä, tunne firmasta jotain henkilöö joka järkkää paikan tai todella pulaa työntekijöistä. Koulun penkiltä kyl otetaa jopa suoraan hommiin jos vaan on tarvetta..
      Ei se palkka paska oo, mut verottaja pitää huolen ettet pääse tienaamaan sen enempää kun lähihoitaja-muijas paljon paskemmalla palkalla.
      .

• ccxxxvll

Kellään tietoa kuinka hyvin tuolta työllistyy?
        Olen tällähetkellä koneistajana vuokrafirmassa ilman toivoakaan vakipaikasta. vakituisia koneistajia pirkanmaalla haussa tosiaan 0

Alkaa mennä vähän maku koko hommasta

• Erikoisammattilainen
        ccxxxvll kirjoitti:

Kellään tietoa kuinka hyvin tuolta työllistyy?
        Olen tällähetkellä koneistajana vuokrafirmassa ilman toivoakaan vakipaikasta. vakituisia koneistajia pirkanmaalla haussa tosiaan 0

Alkaa mennä vähän maku koko hommasta

Opetelkaa jo hyvät ihmiset erottamaan koneistaja ja kappaleenvaihtaja toisistaan! Ammattitaitoiset koneistajat eivät roiku vuokrafirmojen listoilla vaan vakityössä ja heistä pidetään kiinni kynsin ja hampain. Se että osaa käyttää kaavaria ja työntömittaa sekä pistää sorvin pyörimään ei vielä tee kenestäkään koneistajaa.

• vekkiä tulee
        Erikoisammattilainen kirjoitti:

Opetelkaa jo hyvät ihmiset erottamaan koneistaja ja kappaleenvaihtaja toisistaan! Ammattitaitoiset koneistajat eivät roiku vuokrafirmojen listoilla vaan vakityössä ja heistä pidetään kiinni kynsin ja hampain. Se että osaa käyttää kaavaria ja työntömittaa sekä pistää sorvin pyörimään ei vielä tee kenestäkään koneistajaa.

Ja hitsauksessa aivan sama homma. pienan räkijä, joka ottaa amppeerit suoraan puikkopaketin kyljestä ei ole mikään hitsaaja..

• Anonyymi

Minä osaan pistää pakan pyöriin 20vuotta harjoitellut

• Anonyymi

Älä viitsi naurattaa! Koneistaminen ei mitään ammattitaitoa tarvitse. Itä-Euroopasta löytyy niitä, jotka osaa tarpeeksi ja tyytyy pieneen palkkaan. Suomalaisten ei kannata metallialalle ryhtyä. Venäläiset osaa ne hommat hyvin. Antaa heidän tehdä sellaiset.

• Anonyymi

kyllä metallialalla on töitä vaikka kuinka ehkä CnC olisi mukava siisti ammtti.
      Olen kouluttanut työttömiä ja olleet hyvin tyytyväisiä valintaansa

• Anonyymi

EI OO TAMPELLAA ENÄÄ OLEMASSA MENI KONKURSSIIIN V 1991

• Anonyymi

Kävin Tampellan konepajakoulun 1969-1971 siihen sitte armeija päälle armeijan jälkeen tampellaan töihin metallihommia tein 45 vuotta nyt eläkkeellä olin kahdella telakalla Raumalla rauma-repolan ja Helsingin telakoilla terveisi vanha rautakoura ruostetta jo kolmannessa polvessa

• Anonyymi

Kaikki sivarit rajavalvontaan loppuu se paskanpuhuminen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4533
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      568
      3450
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2181
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      12
      1754
    5. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1596
    6. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1568
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      161
      1271
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1118
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      224
      1041
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      70