Tampellan teollisuusoppilaitos?

opiskelemaan 30v

Onko koulutus laadukasta? Olen hakemassa sinne, mutta en ole vielä päättänyt kumpaan.. joko levytyöt ja hitsaus tai sitten cnc-koneistus. Kumpi olisi järkevämpi jos haluaa nopeasti töihin ja hyville palkoille?

18

2218

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koneistajaaa

En tiedä kun kävin Lokomon konepajakoulun!

• 21ä,

Sää oot kyllä 15 vuotta myöhässä. Ei pirkanmaalla tarvita metallimiehiä kun työt on viety Puolaan ja viroon.

• Minun neuvoni

Älä mieti kumpaakaan, jos kriteerinä on hyvä palkka ja työolot.

• Anonyymi

Mikä on sitten hyvä palkka

• 46ethfcdbh

Tiedän koulun, koska olen ollut kyseisessä paikassa. Viimeaikoina kukaan ei tietojeni mukaan ole päässyt töihin minnekkään tuolta. Koulun käynti ei takaa varmaa työpaikkaa. Muuten ihan kohtuu koulu tilojen ja laitteiden osalta.

• palle runkvisti

Eiköhän kannata kattella muita hommia kun metallityöt. "nopeasti töihin ja hyville palkoille" hah hah!

• niim3

Koulutus ei ollut kovin laadukasta kun itse kävin joskus mutta paperit sieltä on arvokkaat kokemuksen kannalta. Menneinä ja tulevina vuosina et tule pääseen ilman kyseisen koulun papereita vakityöntekijäks koulun firmoihin. JOS et oo nuollu kunnolla persettä, tunne firmasta jotain henkilöö joka järkkää paikan tai todella pulaa työntekijöistä. Koulun penkiltä kyl otetaa jopa suoraan hommiin jos vaan on tarvetta..
      Ei se palkka paska oo, mut verottaja pitää huolen ettet pääse tienaamaan sen enempää kun lähihoitaja-muijas paljon paskemmalla palkalla.
      .

• ccxxxvll

Kellään tietoa kuinka hyvin tuolta työllistyy?
        Olen tällähetkellä koneistajana vuokrafirmassa ilman toivoakaan vakipaikasta. vakituisia koneistajia pirkanmaalla haussa tosiaan 0

Alkaa mennä vähän maku koko hommasta

• Erikoisammattilainen
        ccxxxvll kirjoitti:

Kellään tietoa kuinka hyvin tuolta työllistyy?
        Olen tällähetkellä koneistajana vuokrafirmassa ilman toivoakaan vakipaikasta. vakituisia koneistajia pirkanmaalla haussa tosiaan 0

Alkaa mennä vähän maku koko hommasta

Opetelkaa jo hyvät ihmiset erottamaan koneistaja ja kappaleenvaihtaja toisistaan! Ammattitaitoiset koneistajat eivät roiku vuokrafirmojen listoilla vaan vakityössä ja heistä pidetään kiinni kynsin ja hampain. Se että osaa käyttää kaavaria ja työntömittaa sekä pistää sorvin pyörimään ei vielä tee kenestäkään koneistajaa.

• vekkiä tulee
        Erikoisammattilainen kirjoitti:

Opetelkaa jo hyvät ihmiset erottamaan koneistaja ja kappaleenvaihtaja toisistaan! Ammattitaitoiset koneistajat eivät roiku vuokrafirmojen listoilla vaan vakityössä ja heistä pidetään kiinni kynsin ja hampain. Se että osaa käyttää kaavaria ja työntömittaa sekä pistää sorvin pyörimään ei vielä tee kenestäkään koneistajaa.

Ja hitsauksessa aivan sama homma. pienan räkijä, joka ottaa amppeerit suoraan puikkopaketin kyljestä ei ole mikään hitsaaja..

• Anonyymi

Minä osaan pistää pakan pyöriin 20vuotta harjoitellut

• Anonyymi

Älä viitsi naurattaa! Koneistaminen ei mitään ammattitaitoa tarvitse. Itä-Euroopasta löytyy niitä, jotka osaa tarpeeksi ja tyytyy pieneen palkkaan. Suomalaisten ei kannata metallialalle ryhtyä. Venäläiset osaa ne hommat hyvin. Antaa heidän tehdä sellaiset.

• Anonyymi

25 vuotta painanut nappia

• Anonyymi

kyllä metallialalla on töitä vaikka kuinka ehkä CnC olisi mukava siisti ammtti.
      Olen kouluttanut työttömiä ja olleet hyvin tyytyväisiä valintaansa

• Anonyymi

EI OO TAMPELLAA ENÄÄ OLEMASSA MENI KONKURSSIIIN V 1991

• Anonyymi

Kävin Tampellan konepajakoulun 1969-1971 siihen sitte armeija päälle armeijan jälkeen tampellaan töihin metallihommia tein 45 vuotta nyt eläkkeellä olin kahdella telakalla Raumalla rauma-repolan ja Helsingin telakoilla terveisi vanha rautakoura ruostetta jo kolmannessa polvessa

• Anonyymi

Kaikki sivarit rajavalvontaan loppuu se paskanpuhuminen

• Anonyymi

Mistä tiesit että olen sivari

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      21
      2164
    2. Päivän aivopieru Trumpilta

Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko
      Maailman menoa
      75
      1291
    3. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      132
      938
    4. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      142
      727
    5. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      54
      656
    6. Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa

Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      642
    7. Janpen Thai lopettanut, miksiköhän

Hyvää apetta teki.
      Suomussalmi
      13
      577
    8. Jos selviäisi että kaivattusi

Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan
      Ikävä
      93
      575
    9. Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v
      Tanssii tähtien kanssa
      11
      573
    10. Tosi kiva on

Joo. Mitä olisit menettänyt jos olisit paljastanut itsesi?
      Ikävä
      65
      551
    11. Jokin ei täsmää

Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi
      Ikävä
      298
      546
    12. Toivotko vielä viestiä

Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.
      Ikävä
      44
      539
    13. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      42
      525
    14. Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?

Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas
      Tanssii tähtien kanssa
      28
      498
    15. Kuka kaipaa T m?

Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota
      Ikävä
      36
      490
    16. Olen ajellut Dieseleillä yli 50 vuotta.

Enkä ole koskaan kaivannut sähköautoa.
      Hybridi- ja sähköautot
      122
      478
    17. Mitä tunteita

Sulla vielä on?
      Ikävä
      76
      473
    18. Miksi jotku naiset on niin tyhmiä

Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä
      Ikävä
      51
      457
    19. Kerro muuten miksi

Estit somessa?
      Ikävä
      41
      444
    20. Vaikea on tämän

Jälkeen suhtautua sinuun ilman ettei muista kirjoituksiasi.
      Ikävä
      58
      437
    Aihe