??Noljakka??

...

Olen muuttamassa Joensuuhun opiskelemaan aivan toiselta puolelta Suomea. Joensuun ensiasunto on Noljakasta - kartan mukaan aika siellä perukoilla, ei siis siinä suht. lähellä yliopistoa - ja kiinnostaisi siis kuulla millainen paikka tämä Noljakka mahtaa olla. Onkohan rauhallinen kaupunginosa vaiko ennemmin lähiöhelvetti? Eli kannattaako heti suosiolla vaan alkaa etsiä kämppää paremmasta paikasta, esim. yliopistokampuksen lähitienoilta vai pystyykö tuolla Noljakassa elämään?

22

4297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä on

Aika rauhallistahan siellä on,millon meinasit muuttaa?? Jos tarttet jotain apua voin jeesata.Pelkästään siksi ku ei ole oikein tekemistä.

• Noljakan asukki

Voin sanoa että Noljakka on paikkana paljon rauhallisempi kuin esim.keskusta ja Rantakylä. Itse asun tässä vähän lähempänä Yliopistoa eli siinä Siwan lähellä olevissa opiskelija-asunnoissa ja tämä on kyllä ollut todella rauhallista aluetta verrattuna edellisen keskustan kämppäni ympäristöön. Ainut haittapuoli on vähän pitempi koulumatka, mutta linja-autot kulkevat täältä hyvin Yliopistolle ja takaisin Noljakkaan... itse tosin autolla kuljeskelen aina.

Jonkun verran häiriötä on siinä ostoskeskuksen luona aina joskus ja autoille saattavat tehdä siellä Noljakan perukoilla enemmän ilkivaltaa sekä poliisia työstävä alue se on aina välillä ollut. Itse ainakin olen ollut tyytyväinen kun pääsin sieltä keskustan helvetistä pois tänne vähän "syrjäisemmälle" seudulle ja pois siitä ainaisesta hälinästä. Ja Joensuun keskustaan jos olet muuttamassa niin pieni varoituksen sana siitä, että yöt siellä tuskin koskaan ovat hiljaisia, koska paikalliset Räikköset ja Grönholmit pitävät poikkeuksetta joka ilta kisojaan kaupungilla ja muutenkin keskusta taatusti on meluisampi kuin Noljakka. Jos Joensuusta tai Nolkasta tarvitset muuta tietoa, niin kysy toki. Myös Yliopistoa koskevissa asioissa saat apua jos sitä tarvitset. Itse tunnen Joensuun kuin omat taskuni ja pystyn luultavasti kaikissa asioissa neuvomaan tänne muuttavia ongelmissa.

Tervetuloa opiskelija kaupunkiin.

• ...

Kiitos sinulle ja muillekin vastanneille.

Olen itse asiassa itse opiskelija Vaasan yo:ssa, mutta tulen tosiaan (ainakin) ensi vuodeksi Joensuuhun erinäisistä syistä johtuen. Lähinnä taidan siellä suoritella opintoja avoimen puolella, kun minulla ei taida enää olla mahdollisuutta saada JOO-oikeuttakaan. Mutta humanistiset opintokokonaisuudet, jotka minua lähinnä kiinnostavat, näyttävät olevan avoimessa varsin edullisia siellä teillä päin. :)

Mitenkähän pitkä matka sieltä Noljakan perukoilta on n. arviolta yliopistolle/avoimeen yliopiston toimistoon ja toisaalta kaupungin keskustaan? < 5km? Entäpäs rautatieasemalle? Käyn nimittäin silloin tällöin töiden takia Imatralla, ja pitää siis käyttää junaa matkaamiseen.

Mitenkäs ruokakauppoja jne. Mainitsit Siwan, mutta löytyykös sieltä Noljakasta hyvää k-kauppaa? Jaa ja onkohan siellä mahdollisesti kaupungin kirjaston sivupistettä?

Keskustaa kannattaa sitten vissiin välttää asuinpaikkana jos siellä harrastetaan tuollaista korttelirallia ja yöllistä meuhkaamista.

Niin ja vielä kysyisin että minkälainen vuokranantaja Joensuun Ellit on? Toimiiko systeemit ja palvelu hyvin? Jos esim. on kovin rauhattomat naapurit, niin ottavatkohan Elleissä valitukset tosissaan? Tällaisesta kun on nimittäin aika ikäviä kokemuksia täältä Vaasasta.

Siinäpäs tuli paljon lisäkysymyksiä.

Mutta kiitos vielä asiallisesta ja oikein informatiivisesta vastauksestasi. :)

• Guinness
        ... kirjoitti:

Olen itse asiassa itse opiskelija Vaasan yo:ssa, mutta tulen tosiaan (ainakin) ensi vuodeksi Joensuuhun erinäisistä syistä johtuen. Lähinnä taidan siellä suoritella opintoja avoimen puolella, kun minulla ei taida enää olla mahdollisuutta saada JOO-oikeuttakaan. Mutta humanistiset opintokokonaisuudet, jotka minua lähinnä kiinnostavat, näyttävät olevan avoimessa varsin edullisia siellä teillä päin. :)

Mitenkähän pitkä matka sieltä Noljakan perukoilta on n. arviolta yliopistolle/avoimeen yliopiston toimistoon ja toisaalta kaupungin keskustaan? < 5km? Entäpäs rautatieasemalle? Käyn nimittäin silloin tällöin töiden takia Imatralla, ja pitää siis käyttää junaa matkaamiseen.

Mitenkäs ruokakauppoja jne. Mainitsit Siwan, mutta löytyykös sieltä Noljakasta hyvää k-kauppaa? Jaa ja onkohan siellä mahdollisesti kaupungin kirjaston sivupistettä?

Keskustaa kannattaa sitten vissiin välttää asuinpaikkana jos siellä harrastetaan tuollaista korttelirallia ja yöllistä meuhkaamista.

Niin ja vielä kysyisin että minkälainen vuokranantaja Joensuun Ellit on? Toimiiko systeemit ja palvelu hyvin? Jos esim. on kovin rauhattomat naapurit, niin ottavatkohan Elleissä valitukset tosissaan? Tällaisesta kun on nimittäin aika ikäviä kokemuksia täältä Vaasasta.

Ensimmäinen tempaus Noljakkaan muuttaessa on polkupyörän hankinta. Joensuun "julkinen liikenne" on wi**n kallis. Ei siihen ole vara yhdelläkään opiskelijalla, tai jos on niin sitten on pappa betalar -linja käytössä. tai jotain muuta outoa.

No, fillarilla vetäiset Noljakasta noin vartissa keskustaan ja yliopistolle. Sitten kun pakkasta on parikymmentä astetta, kestää vähän kauemmin.

Joensuu on kiva ja rasittava paikka asua. Jos olet ns. kotihiiri, viihdyt varmasti. Jos taas haluat tehdä jotain, tulet hulluksi, koska tekemistä ei ole. Kaikki pubeja ja kuppiloita pyörittää PKO:n kartelli ja hinnat ovat sen mukaiset.

Yliopisto sinänsä on mainio; pieni ja tuttavallinen.

Noljakka on jees alue. Tosin Helsinki on vielä enemmän jees.

Parasta Pohjois-Karjalassa: säät. Kunnon talvi ja kunnon kesä. Rannikolla näistä ei ole tietoakaan.

• minä vain
        ... kirjoitti:

Joo, no, onhan Noljakassa se iso citymarket, monet jopa keskustassa asuvat käyvät siellä ostoksilla,käyn itsekkin siellä..Vaikka olisi täällä keskustassakin ruokakauppoja mut Pilkon city on minun mielestä Joensuun paras ruokakauppa ja saa sieltä muutakin vaatteita yms Niin ja Noljakassa onhan siellä se Siwa , S- Market ja Ruokavarasto sekä R-kioski...

• ...
        Guinness kirjoitti:

Ensimmäinen tempaus Noljakkaan muuttaessa on polkupyörän hankinta. Joensuun "julkinen liikenne" on wi**n kallis. Ei siihen ole vara yhdelläkään opiskelijalla, tai jos on niin sitten on pappa betalar -linja käytössä. tai jotain muuta outoa.

No, fillarilla vetäiset Noljakasta noin vartissa keskustaan ja yliopistolle. Sitten kun pakkasta on parikymmentä astetta, kestää vähän kauemmin.

Joensuu on kiva ja rasittava paikka asua. Jos olet ns. kotihiiri, viihdyt varmasti. Jos taas haluat tehdä jotain, tulet hulluksi, koska tekemistä ei ole. Kaikki pubeja ja kuppiloita pyörittää PKO:n kartelli ja hinnat ovat sen mukaiset.

Yliopisto sinänsä on mainio; pieni ja tuttavallinen.

Noljakka on jees alue. Tosin Helsinki on vielä enemmän jees.

Parasta Pohjois-Karjalassa: säät. Kunnon talvi ja kunnon kesä. Rannikolla näistä ei ole tietoakaan.

Kiitos vaan Guinness sullekin vastineesta.

Ja jep, olen enemmän sitä kotihiirityyppiä. Alkaa olla ikää jo hieman enemmän, joten ei tuo biletyspuoli niin enää siksikään innosta.

Vartti keskustaan fillarilla ei kuulosta hirveän pahalta. :)

Juu ja kunnon pakkastalvi on kiva juttu.

• ...
        minä vain kirjoitti:

Joo, no, onhan Noljakassa se iso citymarket, monet jopa keskustassa asuvat käyvät siellä ostoksilla,käyn itsekkin siellä..Vaikka olisi täällä keskustassakin ruokakauppoja mut Pilkon city on minun mielestä Joensuun paras ruokakauppa ja saa sieltä muutakin vaatteita yms Niin ja Noljakassa onhan siellä se Siwa , S- Market ja Ruokavarasto sekä R-kioski...

Kiitos sinullekin vastauksesta. Citymarket siis on siellä jossakin lähistöllä - sehän on oikein hyvä juttu. Myös S-market kuulostaa hyvältä. Siwasta ja Ruokavarastosta en ole oikein koskaan hirvittävästi pitänyt, lähinnä vain hätätapauksessa.

• Guinness
        ... kirjoitti:

Kiitos vaan Guinness sullekin vastineesta.

Ja jep, olen enemmän sitä kotihiirityyppiä. Alkaa olla ikää jo hieman enemmän, joten ei tuo biletyspuoli niin enää siksikään innosta.

Vartti keskustaan fillarilla ei kuulosta hirveän pahalta. :)

Juu ja kunnon pakkastalvi on kiva juttu.

Ilman keljuilua tekee mieleni kysyä, että paljonko pitää olla ikää, ettei "biletyspuoli" kiinnosta.

Mutta kuten sanottu, Joensuu on koti-ihmiselle erinomainen paikka asua. On mielettömän hyvä kirjasto ja kaikki lähellä. Pääsee äkkiä takaisin kotiin katsomaan tv:tä ja lukemaan, tai vaikka kutomaan sukkia.

Pyörän kun hommaat niin alkaa elämä kulkea. Noljakasta on mukava metsäreitti keskustaan. Sitä ajellessa voit seurata luontoa ja eri vuodenaikojen näkymistä suomalaisessa luonnossa.

Käy myös Kolilla. siellä on maisemat kauneimmillan; oli kesä eli talvi.

• ...
        Guinness kirjoitti:

Ilman keljuilua tekee mieleni kysyä, että paljonko pitää olla ikää, ettei "biletyspuoli" kiinnosta.

Mutta kuten sanottu, Joensuu on koti-ihmiselle erinomainen paikka asua. On mielettömän hyvä kirjasto ja kaikki lähellä. Pääsee äkkiä takaisin kotiin katsomaan tv:tä ja lukemaan, tai vaikka kutomaan sukkia.

Pyörän kun hommaat niin alkaa elämä kulkea. Noljakasta on mukava metsäreitti keskustaan. Sitä ajellessa voit seurata luontoa ja eri vuodenaikojen näkymistä suomalaisessa luonnossa.

Käy myös Kolilla. siellä on maisemat kauneimmillan; oli kesä eli talvi.

No olen siinä kolmenkympin tienoilla. Mutta siis minussa on tuohon rauhallisuuteen liittyen sekin puoli, että on tullut aikanaan niin sanotusti rellästettyä oikein kunnolla - enää ei vaan kiinnosta.

• Guinness
        ... kirjoitti:

No olen siinä kolmenkympin tienoilla. Mutta siis minussa on tuohon rauhallisuuteen liittyen sekin puoli, että on tullut aikanaan niin sanotusti rellästettyä oikein kunnolla - enää ei vaan kiinnosta.

Itse samoja ikiä, kunhan kysyin. Mulle kyllä biletys maittaa.

No, tervemenoa Joensuuhun! viihdyt varmasti.
        Minä en sinne enää mene, ainakaan ihan helpolla, mutta se on jo toinen tarina.....

• Noljakan asukki
        ... kirjoitti:

Sen verran vielä Ellistä sanoisin, että todella hyvä kuva on jäänyt ainakin näin äskettäin muuttaneena, koska jos asunnossa oli alussa korjattavaa niin kaikki korjattiin mm. uusi jääpakastinkaappi, seinien maalaus ja kaikki mikä sattui silmään pistämään. Naapurien möykkäämistä täälläkään ei tunnuta ottavan kovin tosissaan, sillä ulkomaalaiset ainakin saavat elää täällä kuin pellossa. Kesällä yksikin "kuningas" soitteli sähkökitaralla niin jotta lähitalojenkin asukit sen kuulivat. Lisäksi jos paljon ulkomaalaisia sattuu naapureiksi niin biletystä saattaa riittää myös pitkälti yli hiljaisuuden... viimeksi eilen illalla. Onneksi näissä taloissa on sentään hyvä äänieristys, jottei ihan kaikki äänet naapuriin kuulu, mutta sähkökitaran soittoa täysillä en ymmärrä edes hyväksi vitsiksi.

Joo kauppoja tosiaan on Siwa, Ruokavarasto, S-Market ja K-Citymarket Pilkko. Pilkossa en käy useinkaan kaupassa vaikka se lähellä onkin, sillä hintataso verrattuna Prismaan (Voimatiellä) on aivan järkyttävän kallis. Pelkästään yli kahdenkympin ostoksien takia olen laskenut Prisman halvemmaksi vaikka sinne autolla menisinkin. Jotkin tarjoukset ovat toki Citymarketissa hyviä, mutta yleensä kaikki elintarvikkeet ja muukin on selvästi hintoja vertaillen halvempaa Prismassa. Kaikki apteekista postiin löytyvät siitä ostoskeskuksesta ja vähän yli puolen kilometrin päässä siitä on siis se Pilkon Citymarket.

Välimatkat ovat Rautatieasemalle n.6km Yliopistolla n.4km. Tosin välimatkat selviää paremmin osoitteesta
        http://kartat.eniro.fi/

Kirjaston sivupistettä ei täällä Noljakassa ole, mutta en usko että on pitkä matka tuohon pääkirjastoon, jos koululla pitää aina käydä.

Ellin asuntoon kun muutat niin laita kaikki viat kirjallisesti ylös ja anna vikalista liitteenä sitten sen asunnon vastaanotto-/kuntotarkastuslapun mukana. Lisäksi jos edelliset asukkaat ovat olleet siivottomia ja eivät ole siivonneet lähtiessään niin jätä kaikki itse siivoamatta (ellei muutto satu viikonlopuksi :) ) ja hommaa Ellistä siivoja paikalle.

Tulihan tuossa taas paljon asiaa, mutta luultavasti vielä paljon olisi kerrottavaakin. Toivottavasti tässä selvisi taas hiukan lisää asioita.

• ...
        Noljakan asukki kirjoitti:

Sen verran vielä Ellistä sanoisin, että todella hyvä kuva on jäänyt ainakin näin äskettäin muuttaneena, koska jos asunnossa oli alussa korjattavaa niin kaikki korjattiin mm. uusi jääpakastinkaappi, seinien maalaus ja kaikki mikä sattui silmään pistämään. Naapurien möykkäämistä täälläkään ei tunnuta ottavan kovin tosissaan, sillä ulkomaalaiset ainakin saavat elää täällä kuin pellossa. Kesällä yksikin "kuningas" soitteli sähkökitaralla niin jotta lähitalojenkin asukit sen kuulivat. Lisäksi jos paljon ulkomaalaisia sattuu naapureiksi niin biletystä saattaa riittää myös pitkälti yli hiljaisuuden... viimeksi eilen illalla. Onneksi näissä taloissa on sentään hyvä äänieristys, jottei ihan kaikki äänet naapuriin kuulu, mutta sähkökitaran soittoa täysillä en ymmärrä edes hyväksi vitsiksi.

Joo kauppoja tosiaan on Siwa, Ruokavarasto, S-Market ja K-Citymarket Pilkko. Pilkossa en käy useinkaan kaupassa vaikka se lähellä onkin, sillä hintataso verrattuna Prismaan (Voimatiellä) on aivan järkyttävän kallis. Pelkästään yli kahdenkympin ostoksien takia olen laskenut Prisman halvemmaksi vaikka sinne autolla menisinkin. Jotkin tarjoukset ovat toki Citymarketissa hyviä, mutta yleensä kaikki elintarvikkeet ja muukin on selvästi hintoja vertaillen halvempaa Prismassa. Kaikki apteekista postiin löytyvät siitä ostoskeskuksesta ja vähän yli puolen kilometrin päässä siitä on siis se Pilkon Citymarket.

Välimatkat ovat Rautatieasemalle n.6km Yliopistolla n.4km. Tosin välimatkat selviää paremmin osoitteesta
        http://kartat.eniro.fi/

Kirjaston sivupistettä ei täällä Noljakassa ole, mutta en usko että on pitkä matka tuohon pääkirjastoon, jos koululla pitää aina käydä.

Ellin asuntoon kun muutat niin laita kaikki viat kirjallisesti ylös ja anna vikalista liitteenä sitten sen asunnon vastaanotto-/kuntotarkastuslapun mukana. Lisäksi jos edelliset asukkaat ovat olleet siivottomia ja eivät ole siivonneet lähtiessään niin jätä kaikki itse siivoamatta (ellei muutto satu viikonlopuksi :) ) ja hommaa Ellistä siivoja paikalle.

Tulihan tuossa taas paljon asiaa, mutta luultavasti vielä paljon olisi kerrottavaakin. Toivottavasti tässä selvisi taas hiukan lisää asioita.

Kuulosta ihan ok:lta. Toivottavasti vain on suht. rauhalliset naapurit eikä liikaa bilettäviä vaihtareita.

Täällä Vaasassa olen asunut suurimman osan ajastani yksityisellä, mutta olen tosiaan kuullut jonkin verran juttuja siitä millaista opiskelija-asuntokomplekseissa saattaa pahimmillaan olla.

Nuo välimatkat osuivat aika tarkalleen siihen mitä itse kartasta katsomalla arvioin. Onhan tuo 5-6 km aika matka siihen nähden että olen jo monta vuotta asustanut ihan kaupungin keskustassa ja joka paikkaan on lyhyt matka. Toisaalta jos kulkuyhteydet toimivat ja asuinpaikka ja asunto ovat ihan ok., niin aikas pieni miinus tuo sitten on. Niin ja asunnon vuokra on reilut 120 euroa/kk Joensuussa pienempi kuin mitä nykyisin asumisesta maksan, joten tämä on sitten tietty rahallisesti plussaa!

Mutta kiitos jälleen infosta. :)

• minä vain
        ... kirjoitti:

Kiitos sinullekin vastauksesta. Citymarket siis on siellä jossakin lähistöllä - sehän on oikein hyvä juttu. Myös S-market kuulostaa hyvältä. Siwasta ja Ruokavarastosta en ole oikein koskaan hirvittävästi pitänyt, lähinnä vain hätätapauksessa.

Niin tarkennan sen verran et se citymarket on Pilkossa siinä sen nelikaistasen ohitustien varrella (siis Kuopioon menevän tien)..niin ja Noljakan keskusta on niinkuin siinä toisella puolen sitä tietä.Et kun Noljakan keskustasta päin tullaan niin pitää mennä sen sillan yli sinne Pilkko/Onttola suuntaan.Ja kun jos tulet kaupunkiin Kuopiosta päin nelikaistasta tietä niin se iso citymarket kauppakeskus siinä vasemmalla puolen tietä ei voi jäädä huomaamatta..

• ...
        minä vain kirjoitti:

Niin tarkennan sen verran et se citymarket on Pilkossa siinä sen nelikaistasen ohitustien varrella (siis Kuopioon menevän tien)..niin ja Noljakan keskusta on niinkuin siinä toisella puolen sitä tietä.Et kun Noljakan keskustasta päin tullaan niin pitää mennä sen sillan yli sinne Pilkko/Onttola suuntaan.Ja kun jos tulet kaupunkiin Kuopiosta päin nelikaistasta tietä niin se iso citymarket kauppakeskus siinä vasemmalla puolen tietä ei voi jäädä huomaamatta..

Juu, kiitosta vaan. Löysinkin sen jo kun haeskelin eniron karttasysteemillä. Sentään suht. lähellä asuinpaikkaa tuo citymarket ja muut ostospaikat, niin ei tarvitse keskustaan aina välttämättä mennä ostoksille.

• Ruokavarasto
        minä vain kirjoitti:

Lähin posti löytyy Noljakan ostoskeskuksesta, Ruokavarastosta. Siinä voi sitten hoitaa postiasiat ja ruokaostokset samalla kertaa. Ja hyvä palvelu takaa hyvän mielen.

• ...

Kiitokset vielä kaikille ketkä viitsitte vastailla. Tuntuu huomattavasti mukavammalta muuttaa Suomen toiselta laidalta toiselle kun on edes hieman jonkinlaista etukäteisinfoa uudesta paikasta. Ja oikein positiivisen mielikuvan saa teistä P-Karjalaisista ihmisistäkin sillä sen verran auttavaisia ja asiallisia olivat kaikkien vastaukset.

Saa tietty vieläkin vastailla ja kertoilla Joensuusta ja Noljakasta ym. tässä ketjussa aiheena olleesta jos tulee jotakin vielä mieleen. :)

• rassu

Jokos oot muuttanu Joensuuhun ja tulitko Noljakkaan?
        Kertoilepa pitikö jutut paikkansa.
        Kivaa jatkoa sulle!

• Juha

Noljakka on rakennettu kahdessa vaiheessa. Paikalliset puhuvat Etu- ja Taka-Noljakasta. Etu-Noljakka on rakennettu joskus 1980-luvulla ja Taka-Noljakka 1990-luvulla. Ellin kämppiä löytyy molemmista. Taka-Noljakkassa sijaitsee edellä mainittu ostari ja siellä suunnalla on muutama kaupungin vuokrakerrostalo, joihin alueen ongelmat ovat ilmeisesti keskittyneet.

Itse asun Etu-Noljakassa eli Siwan lähellä ja olen tykännyt paikasta. Vaikka Noljakassa on paljon kaupungin vuokrataloja, ei meillä ole ollut juurikaan häiriöitä. Ainoa ongelma ovat edellä mainitut ulkomaalaiset vaihto-opiskelijat, jotka pitävät turhan ahkerasti bileitä.

Edellisissä vastauksissa on tullut esille kaikki olennainen palveluista ja välimatkoista. Noljakan luontoa ei kukaan ole vielä huomannut kehua. Vaikka Noljakka on aivan kaupungin kupeessa, asutaan meillä aivan luonnon keskellä.

Noljakasta pääsee aivan yliopiston nurkalle pyörätietä pitkin, joka kulkee mäntymetsän läpi. Matkalla on kaksi puroa, joista toisessa on asunut majavia vielä 1980-luvun lopulla. Pyörätie on valaistu ja se pidetään avoimena läpi talven.

Puolen kilometrin päässä omasta asunnostani aukeaa Pyhäselkä-niminen suuri järvi. Järven rannalta löytyy uimaranta ja nuotiopaikkoja. Talvisin Noljakassa kulkee latuja ja jäätä pitkin pääsee hiihtämällä Pyhäsaareen.

Höytiäisen kanavan suistoalueelta löytyy lintutorni, jonne pääsee pitkospuita pitkin. Lintutornille on matkaa Noljakan Siwalta alle kolme kilometriä. Noljakassa on paikka paikoin vielä näkyvillä merkkejä maanviljelyksestä. Muutama vanha maalaistalo uuden asutuksen keskellä tekee alueesta viihtyisän. Joskus pyörätiellä saattaa tulla vastaan ratsastajia.

Ihmiset Pohjois-Karjalassa ovat välittömiä ja avuliaita, kuten olet jo huomannutkin. Ensimmäisenä opiskelusyksynä etsin kerran keskustasta parkkipaikkaa kun eräs mies huusi minulle hieman kauempaa, että hän on juuri lähdössä ja hänen mittarissaan on vielä aikaa jäljellä. Vastaava en ole kokenut missään muualla.

Noista Ellin kämpistä sen verran, että Joensuun Elli on huonossa maineessa siitä syystä, että heillä on tapana maksattaa pois muuttavalla asukkaalla remontteja ja siivouksia. Aiheesta on kirjoitettu Ylioppilaslehteä myöten. Jos olisin itse muuttamassa asuntoon, niin valokuvaisin kaikki seinät, joissa on vähänkin kulumisen jälkiä, sinitarrajälkiä, maali lohkeillut jne. Onpahan sitten todisteita jos tulee erimielisyyksiä pois muuttaessa.

• ...

Kiitos taas lisäinformaatiosta :) Kuulostaa lupaavalta tuo luontopuoli - luonnossa liikkuminen kun on kuitenkin ihan ilmainen harrastus.

Mitenkäs skinit muuten joiden ansiosta Joensuu on ollut ajoittain huonossa huudossa? Asustaakos tätä porukkaa Noljakassa vaiko Penttilässä? Muistaakseni olen lukenut että se olisi tuo Penttilä jossa niitä pyörii enemmän. Ovatko lähinnä ongelma jos liikuskelee yöaikaan kaupungilla?

Noista vaihtareista oli jo puhetta, mutta onkos Joensuussa muuten kansainvälinen fiilis? Täällä Vaasassa mm. ruotsinkieli, yliopisto ja muutama iso yritys ulkomaisine työntekijöineen tuovat kaupungille erittäin kansainvälisen ilmeen, mikä on omasta mielestäni ollut ihan mukava asia (lukuunottamatta sitten niitä mahdollisia vaihtaribileitä ja melua).

Kiitos vielä tuosta Elli vinkistä. Onneksi on vast'ikään ostettu uusi kamera ;)

• JUISSI
        ... kirjoitti:

Kiitos taas lisäinformaatiosta :) Kuulostaa lupaavalta tuo luontopuoli - luonnossa liikkuminen kun on kuitenkin ihan ilmainen harrastus.

Mitenkäs skinit muuten joiden ansiosta Joensuu on ollut ajoittain huonossa huudossa? Asustaakos tätä porukkaa Noljakassa vaiko Penttilässä? Muistaakseni olen lukenut että se olisi tuo Penttilä jossa niitä pyörii enemmän. Ovatko lähinnä ongelma jos liikuskelee yöaikaan kaupungilla?

Noista vaihtareista oli jo puhetta, mutta onkos Joensuussa muuten kansainvälinen fiilis? Täällä Vaasassa mm. ruotsinkieli, yliopisto ja muutama iso yritys ulkomaisine työntekijöineen tuovat kaupungille erittäin kansainvälisen ilmeen, mikä on omasta mielestäni ollut ihan mukava asia (lukuunottamatta sitten niitä mahdollisia vaihtaribileitä ja melua).

Kiitos vielä tuosta Elli vinkistä. Onneksi on vast'ikään ostettu uusi kamera ;)

...skinit täällä noljakassa päin asustele, jos niitä enää onkaan. :) Kyllä täällä muutama venäläinen ja somali löytyy ( pitävät ihan ok pizzapaikkoja kaupungissa paitsi joissain ) Vielä tuohon kauppapuoleen, että ostarilta n. 2-3 km kuopioon päin löytyy yksi pko:n monopoleista abc, et jos yöllä tarvii jotain ruokaa tai vastaavaa, niin sieltä saa yölläkin. rauhallinen paikka. nimimerkillä kerrostalolähiössä 10 vuotta asunut. :D

• Totta

"Noista Ellin kämpistä sen verran, että Joensuun Elli on huonossa maineessa siitä syystä, että heillä on tapana maksattaa pois muuttavalla asukkaalla remontteja ja siivouksia."

Jaa sama meno ollut jo ennen... näitä sikolättejä muutenkaan puhtaaksi saa. Monellako on solussa edes mitään siivousvälineitä, vaihtareilla varsinkaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      63
      8778
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      306
      6604
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      99
      5917
    4. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      152
      3810
    5. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      28
      3213
    6. Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja

Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.
      Maahanmuutto
      62
      3119
    7. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      154
      1944
    8. On asioita joita kadun

Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä
      Ikävä
      17
      1766
    9. Toivoisitko että hän löytäisi jonkun muun?

Joka voi antaa mihin et kyennyt?
      Ikävä
      32
      1458
    10. Mitä sä pelkäät?

Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le
      Tunteet
      19
      1216
    Aihe