Mä en viinan juonnista ymmärrä mitään kun en oo sitä koskaan itse harrastanu, joten mua kai voi kutsua melkein raivoraittiiksi. Seurustelen miehen kanssa, jota en oo päivääkään nähnyt ilman, että ei ottais olutta. En oo koskaan nähnyt häntä kännissä, mutta olutta kuluu useimmiten pari-kolme 0,33 l tai puolen litran tölkkiä päiväss, joskus vähän enemmänkin. Lisäksi on satunnaiset rilluttelureissut, jolloin otetaan sit kunnolla.
Mua häiritsee tää juominen, kun en oo tollaseen tissutteluun tottunu.
Voitteko te kokeneemmat valistaa, että ruikutanko ihan turhaan vai onko tällä miehellä jo huolestuttava riippuvuussuhde alkoon?
Inhoan jo oluen tuoksuakin ja ällöttää mennä kaljanhajuisen miehen viereen iltaisin nukkumaan vaikka ihana muuten onkin.
Itse juon korkeintaan lasin pari viiniä viikossa, joten olen tosiaankin varmaan aika ääritapaus täällä Suomenmaassa.
Hössötänkö turhaan? Mies juo olutta joka päivä.
33
10989
Vastaukset
- Ei normaalia
Ei todellakaan oo normaalia tollanen juominen. Nykyään on paljon ihmisiä jotka ei juo ollenkaan. Se on normaalia elämää. Yhen kaljan saunan päälle voi ottaa jos nyt ihan pakko. Nykyään miehet viihtyy kuntosaleilla ja syö terveellisesti. Kaljaveikot on heikkoja
- Ei hätää
Miehesi alkoholinkäyttö on mitätöntä, mutta sinnikkäällä nalkutuksella ja motkotuksella saat sen varmasti kohoamaan. Huomasin heti, että sinulla on nalkutuskapasiteettia, että ole huoleti.
- Melkein absolutisti
Ei hätää on oikeassa siitä kapasiteetista. Tosin olen pitänyt sen kurissa, toistaiseksi :)
- Löylykauhoitus
Suosittelen että miehesi hankkiutuu välittömästi löylykauhoitusterapiaan.
- Nuori lääkäri
Itse asiassa miehesi voisi lisätä juomistaan, terveellinen määrä on 17 annosta alkoholia päivässä!
- Anonyymi
Kiitos tohtori. Lupaan kiristää tahtia.
- Melkein absolutisti
Oisko mahdollista saada asiallisia kommentteja. Tää mun postaus ei ollut vitsi, vaan oon ihan oikeasti huolissani. Voi olla, että oon väärässä, mutta itselläni huoli siitä, että joku, joka juo joka päivä itsensä edes pikkuhumalaan, voi helposti lisätä määriä.
En halua alkoholistin vaimoksi...
Mulla ei ois ongelmaa jos alkoholi liittyis esim. viikonloppuihin tai juhlatilanteisiin. Jos tekee hyvää ruokaa, niin mikä on kivempaa kuin avata hyvä viini ja juoda lasillinen pari ja saunaolutkaan ei ole mulle ongelma, mutta tää päivittäinen pikkutissuttelu...
Ehkä se ei ois ongelma jos itsekin tissutelis, mutta mun mielestä alkoholi ei vaan kuulu arki-iltoihin.- vesinokkaeläin
Koitan vastata vakavasti vaikka tämä ei hirmusti välttämättä autakkaan.
Itse harrastan samaa joskin vähän suuremmalla määrällä olutta.
Olen sitä kansakuntaa ,että miehet ei puhu ongelmistaan yms ja olen kärsinyt useamman vuoden masennuksesta, lääkitsen itseäni muutamalla turruttavalla oluella. Kyllä itsekkin tiedän ettei se normaalia ole! :)
En tällä tarkoita että miehesi olisi masentunut tai mitään mutta olen itse tottunut elämään pienen pienessä "pöhnässä" sillä ilman sitä tunnetta tuntuu jotenkin... pahalta ja alkaa heti murehtimaan kaikesta. En myöskään juo itseäni känniin muuta kuin vapaapäivinä.
Luulen että miesystävälläsi on kanssa ollut jo niinkauan tämä tapana että ilman muutamaa olutta tuntuu vaikealta. Hän on varmaan kuitenkin jatkanut tota niin kauan aikaa ettei hän tosiaan varsinaisesti känniin siitä tule tai käyttäydy eritavalla. Tietenkin melkein absolutistina kaljan haju ja juomisen katsominen tuntuu kamalalta.
Kyllä varmaan sinun kohdalla koittaisin jutella rauhallisesti, nalkuttamatta, joskus siitä juomisesta. Silloin kun itse olen parisuhteissa en tissuttele kylläkään. Yksin ollessa on lähes pakko. Jos miehesi ei tajua kuinka "Iso" ongelma juominen on sinulle hän ei ole varmaan tajunnut rajoittaa sitä ollessaan sinun kanssasi, varsinkin jos asutte yhdessä rajoittaminen voi olla vaikeampaa hänelle, sillä se voisi tarkoittaa ettei hän juuri koskaan pääsisi arkioluitaan 'nauttimaan'. - Tumuttelija
Kerro, että miehesi juominen häiritsee sinua, joten hänen olisi syytä juoda sinulta salassa.
Kerro, että jos hän ei osaa piilottaa pullojaan, niin me täällä foorumilla voimme auttaa pyydettäessä. Älä sinä sitten lueskele vinkkejämme pullokätköistä tai koko vaivannäkö parisuhteenne pelastamiseksi olisi turhaa. - Anonyymi
vesinokkaeläin kirjoitti:
Koitan vastata vakavasti vaikka tämä ei hirmusti välttämättä autakkaan.
Itse harrastan samaa joskin vähän suuremmalla määrällä olutta.
Olen sitä kansakuntaa ,että miehet ei puhu ongelmistaan yms ja olen kärsinyt useamman vuoden masennuksesta, lääkitsen itseäni muutamalla turruttavalla oluella. Kyllä itsekkin tiedän ettei se normaalia ole! :)
En tällä tarkoita että miehesi olisi masentunut tai mitään mutta olen itse tottunut elämään pienen pienessä "pöhnässä" sillä ilman sitä tunnetta tuntuu jotenkin... pahalta ja alkaa heti murehtimaan kaikesta. En myöskään juo itseäni känniin muuta kuin vapaapäivinä.
Luulen että miesystävälläsi on kanssa ollut jo niinkauan tämä tapana että ilman muutamaa olutta tuntuu vaikealta. Hän on varmaan kuitenkin jatkanut tota niin kauan aikaa ettei hän tosiaan varsinaisesti känniin siitä tule tai käyttäydy eritavalla. Tietenkin melkein absolutistina kaljan haju ja juomisen katsominen tuntuu kamalalta.
Kyllä varmaan sinun kohdalla koittaisin jutella rauhallisesti, nalkuttamatta, joskus siitä juomisesta. Silloin kun itse olen parisuhteissa en tissuttele kylläkään. Yksin ollessa on lähes pakko. Jos miehesi ei tajua kuinka "Iso" ongelma juominen on sinulle hän ei ole varmaan tajunnut rajoittaa sitä ollessaan sinun kanssasi, varsinkin jos asutte yhdessä rajoittaminen voi olla vaikeampaa hänelle, sillä se voisi tarkoittaa ettei hän juuri koskaan pääsisi arkioluitaan 'nauttimaan'.On vaikeeta puhua älypäälle .
Ja sitten kun viereen tulee niin ei osaa puhua mitään.
Pappa .
EN halua semmosta.
- Melkein absolutisti
Kiitos vesinokkaeläin viestistäsi. Kyllä tämä auttoi ainakin siinä mielessä, että helpottaa ymmärtämään. Toivon sulle hyvää parisuhdetta ja eroa liiasta alkoholin käytöstä :)
Kiitos tumuttelija sullekin. Täytyy kertoa miehelle terveiset :) - perg
Oletkos aivan varma että viikollakin määrät ovat "muutama kalja illassa" ,useat (minäkin aikoinani) valehtelevat määrissä ja pidetään paria "hajukaljaa" esillä.
Holistisesti käyttäytyvät valehtelevat, juomisen ollessa kyseessä, patologisesti. - muutoshakuinen
Turhaan nalkutat. Et voi aikuisen miehen juomistapoja muuttaa. Omaa suhtautumistasi voit.
Tutustu
www.al-anon.fi/ - Maiju44v
On erittäin todennäköistä, että miehesi on alkoholisti. "muutama kalja illassa" on myös todennäköisesti valhetta. Uskoisin, että alko annoksia menee päivässä 8-15kpl. Eikö ole uskomatonta :)
Alkoholisti valehtelee, vähättelee, piilottelee jne.. Enpä ihmettelis jos penkoisit asuntoanne, mahdollista autoa, varastoa ja pihaa. Täysiä, vajaita ja tyhjiä pulloja saattaisi löytyä. Maistappa joskus muuten piruuttasi niitä miehesi kaljoja, ei ole yllättävää, että siellä on kaljan seassa vodkaa :) - hullu-jussi1
Raivoraitis ja sanot juovasi lasin pari viiniä viikossa. Mikähän minä olen kun juon oluen viikos tai kahdessa? Varmaan hullu, kun sehän on normaalia että suomalainen juo jokapäivä eli meidän mittapuulla absolutisti juo silloin tällöin
- Melkein absolutisti
Kiitos kaikista kommenteista! Kyllä tää avaa mun silmiä. En todellakaan voi tietää, onko ne oluet, jotka oon nähnyt, ne ainoat... Ja ei asuta yhdessä, joten voi olla, että "kohtuukäyttö" ei olekaan kohtuukäyttöä sillon kun en ole paikalla.
Se raivoraitis oli ihan vitsi ja sarkasmia. Saatan olla itse juomatta kuukausikaupalla tai vuosikin saattaa mennä niin, ettei tuu otettua mitään. Sanoinkin et korkeintaan lasi pari viikossa. Nytkin on ollut yksi siideritölkki jääkaapissa pari kuukautta kun ei vaan oo tullut sellasta "tilaisuutta", et olisin avannut sen. Se on hälyttävää jos ei "saa" olla juomatta. Onneksi sitäkin nykyään ymmärretään paremmin. Mut tällasena ääritapauksena yritän ymmärtää myös muunlaisia käyttäjiä (alkeellisen sivistyksen merkki?) ja mitä ne ajattelee. Itse ymmärtäisin myös hyvin tosiaan muutama lasi viikossa-meiningin, mutta toi joka päiväinen tissuttele ei vaan sovi mulle, varsinkin kun on pelko siitä, että määrät voi pikkuhiljaa kasvaa...- Vanamo Linnea
Miehesi juominen ei ole normaalia. Jos on pakko saada alkoholia päivittäin, vaikka pienikin määrä, se on vaaran merkki.
Jostain olen lukenut sellaisen nyrkkisäännön, että pitäisi pystyä olemaan juomatta päivä viikossa, viikko kuukaudessa ja kuukausi vuodessa. Varsinkaan ensimmäinen tavoite ei ole kohtuuton kenellekään muulle kuin sellaiselle, jolle on jo kehittynyt riippuvuus.
Omasta kokemuksestani tiedän, että alkoholinkäytöstä tulee helposti tapa, vaikkei joisikaan niin paljon, että fyysinen riippuvuus ehtisi kehittyä. Tapajuomisesta voi opetella pois vähentämällä juomiskertoja ja kerralla juodun alkoholin määrää, fyysisestä ja henkisestä riippuvuudesta eroon pääseminen onkin jo paljon vaikeampaa ja edellyttää usein täysraittiutta.
Älä välitä noista nalkutus-viesteistä. Se on kyllä totta, että toisen puheet eivät juoppoa paranna, ärsyttävät vain. Jos ette asu yhdessä, voisit muuten ottaa vähän etäisyyttä ja yksinkertaisesti pyrkiä tapaamaan häntä harvemmin.
- Melkein absolutisti
Kiitos Vanamo sinullekin kommentista!
Juu, ei tässä auta nalkuttaa... mies ei nähtävästi pysty/halua lopettaa juomista ja ei muuta mahdollisuutta kuin tehdä omat päätökset asian suhteen.
Tosi surullista, että "ulkoinen" tekijä pilaa muuten hyvän suhteen. Tietysti se riippuvuus alkoholiin on osa ihmistä itseään.- Olet onnekas
Ehkäpä mies juo siksi, että hän haluaa tehdä sinut kauniimmaksi ja viehättävämmäksi mielessään. Ajattele nyt, kuinka toisen huomioonottava mies sinulla on!
Nyt sinun ei tarvitse laittaa naamaasi niin paljon mömmöjä ja roinaa, kun mies on kaunistanut sinua jo etukäteen. Olet onnekas nainen, kun olet löytänyt noin hienotunteisen miehen! - Anonyymi
Olet onnekas kirjoitti:
Ehkäpä mies juo siksi, että hän haluaa tehdä sinut kauniimmaksi ja viehättävämmäksi mielessään. Ajattele nyt, kuinka toisen huomioonottava mies sinulla on!
Nyt sinun ei tarvitse laittaa naamaasi niin paljon mömmöjä ja roinaa, kun mies on kaunistanut sinua jo etukäteen. Olet onnekas nainen, kun olet löytänyt noin hienotunteisen miehen!Tämä totta. Kaikki ne mömmöt mitä naiset kasvoihinsa laittaa, ovat huonoksi iholle. Varsinkin, jos on herkkä iho.
- Anonyymi
Olet onnekas kirjoitti:
Nyt sinun ei tarvitse laittaa naamaasi niin paljon mömmöjä ja roinaa, kun mies on kaunistanut sinua jo etukäteen. Olet onnekas nainen, kun olet löytänyt noin hienotunteisen miehen!Jos mies ei kestä vaimonsa luonnollista ulkonäköä ilman alkoholia, niin silloin kyllä on parisuhteessa jokin rankasti pielessä.
-Fatal error - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mies ei kestä vaimonsa luonnollista ulkonäköä ilman alkoholia, niin silloin kyllä on parisuhteessa jokin rankasti pielessä.
-Fatal errorKeskustelu lähti täysin väärille linjoille, nyt jostain hemmetin heitosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustelu lähti täysin väärille linjoille, nyt jostain hemmetin heitosta.
Tarkoitat ilmeisesti, että väittely liukui väärille urille. Miksi aina, kun yritin saada tyttökaveria tanssilavalla, niin tiskijukka pisti tämän biisin soimaan?
https://www.youtube.com/watch?v=DiDW3BLyTYc
Melko loukkaavasti otin itseeni.
- kaikillahyvämieli
Anna miehen juoda ja anna.
- Anonyymi
vttu mitä huumoria jutella "haamujen" kysymysten kanssa 7 vuoden takaa. ketju aloitettu 2013...
- Anonyymi
Tissu, olet järkyttävän ylimielinen, itseäsi täynnä oleva apina. Ei ihme, että edesmennyt Kylmis sanoi sulle suorat sanat vuosia sitten.
Et kertakaikkiaan tajua mistään yhtään mitään.
- Anonyymi
Asia ei ole yksiselitteinen vaan riippuu hyvin monista asioista.
12 vuoden aikana en nähnyt miestäni selvänä mutta kyllähän tuo sitten muutti tapansa.
Kun tuli töistä kotiin niin alkoi kännääminen. Kännääminen oli sen tasoista, että hoiti kuitenkin työnsä ja hänelle langenneet, vähäiset kotihommat.- Anonyymi
En kyllä kutsuisi miestäsi alkoholistiksi, koska hoitaa työnsä kuitenkin. Tissuttelu tosin on tottakai epäterveellistä, lihottaa melkoisesti pitkällä aikavälillä sekä huonontaa kuntoa. Mutta ei siitä mihinkään pääse, että kun raskaan päivän jälkeen kylmän alkoholi-juoman korkkaa ja hörppää, se tekee kutaa. Ei tee mieli muuta kuin istahtaa alas ja sanoa AAH!
Siitä taas alkaa vaativa mielenhallinta, että rentoutuminen sisältäisi ainoastaan pari, joskus korkeintaan muutaman alkoholiannoksen. Miehesi voi ihan hyvin väittää juoneensa vähemmän, jos siitä on tullut jo tapa. Piilopullot voi kätkeä kätevästi ja aina voi olla myöskin kirkasta povitaskussa.
Kissa kannattaa nostaa pöydälle mahdollisimman aikaisin, jos ei ole vielä kehittynyt fyysistä riippuvuutta alkoholiin ja asian voi todellakin vielä hoitaa puhumalla avoimesti.
- Anonyymi
Miksi juotte?
- Anonyymi
Kysymyksesi on aivan liian laaja. Lukemattomia eri vastauksia.
-Potkut
-Masennus
-Muija jätti
-geneettinen riippuvuus
jne.
Mitä vielä? - Anonyymi
Alkoholismi on mielen heikkoutta. Lisäksi en usko, että olisi olemassa muka synnynnäistä alttiutta alkoholismiin, kuten ylipainoiset väittävät ruoan tapauksessa olevan ylensyömiseen.
-Yksi teoria - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholismi on mielen heikkoutta. Lisäksi en usko, että olisi olemassa muka synnynnäistä alttiutta alkoholismiin, kuten ylipainoiset väittävät ruoan tapauksessa olevan ylensyömiseen.
-Yksi teoriaEli sun teorias on se, että me alkoholistit ja ylipainoiset luuserit olemme syntyjämme mieleltämme heikkoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sun teorias on se, että me alkoholistit ja ylipainoiset luuserit olemme syntyjämme mieleltämme heikkoja?
100%:sti Kyllä ja piste.
Joku tönii ja etuilee sinua nakkikoppijonossa, sinä saat siitä elinikäisen trauman ja katkeran kostonhimon. Normaali ihminen taas ei EDES MUISTA moista episodia myöhemmin illalla.
Nyt ei ole edes teoria, vaan surullinen fakta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172404Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071812Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021471Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491396Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu571347Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1851204- 941140
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511015Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14951Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !
Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako134830