Muisti ja hahmotusvaikeudet

Finaalissa ?

Olen alkanut unohtamaan asioita ja välillä autolla ajaessa yks kaks minidementia oireita, miten minne ajettiinkaan vaikka pitäisi olla umpituttua. Elämäni on viimeiset 16-vuotta ollut yhtä hullunmyllyä. Lukkuisia kuolemantapauksia suvussa ja perheessä, avioeroa, töissä YT-neuvottelujen monivuotista kierrettä, lomautusta ja irtisanomisia. Äsken ajoin lähes kolarin täysin idiottimaisen kaistanvaihtoni takia, se jäytää vieläkin, mikä idiooti olenkaan. Mitään ei tapahtunut, mutta ihan reipas kolari lähellä. Nyt vatvon ja vatvon asiaaa, enkä pääse irti asiasta. Kaikki vähänkin uudet asiat stressaa, töissä pää ei toimi, ei millään opi uutta ja nolottaa, hävettää, pelottaa. Ennen matkustin yksin maailmalla, pärjäsin ja osasin. ja nyt ahdistaa jo reissuun lähtökin, pienikin poikkeavuus, myöhästyminen nostaa stressin täysin tappiin. Tiuskin lapsille, raivostun mitättömyyksistä.

3

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinitäpä huomiota

      työpaikkasi sisäilmaan. Se on luultavasti toimisto kerrostalossa jossa on koneellinen ilmanvaihto ja tuuletus. Tämä on muuten nykyisin yleisin stressin ja uupumuksen aiheuttaja. Korvausilmaa ei tule kunnolla kun ikkunoita ei koskaan aukaista.

    • Lekuriin mars!

      No haloo! Työterveyshuoltokin on keksitty. Käytä sitä ennen kuin todellakin ajat kolarin tai jonkun lapsen päälle!
      Pitkittynyt stressi lyhentää omaakin elinikää, joten ala jo hoitaa vaihteeksi itseäsi!

      • Helpotusta toivova

        Tämä on usein helpommin sanottu kuin tehty. Tiedän, mistä puhun. Kohta on kolme vuotta tutkittu kaikki mahdollinen ja mahdotonkin. Oireita on vaikka muille jakaa, diagnoosejakin jo vino pino.

        Minua tutkineilla lekureilla on hyvinkin erilaiset käsitykset siitä, mikä minua vaivaa. Yhden mielestä oireeni (muisti-, keskittymis- ja väsymysoireet) johtuvat ensisijaisesti kilpirauhasen vajaatoiminnasta, joka on diagnosoitu, mutta jonka lääkitys ei ota onnistuakseen. Toisen mielestä minulla on pitkäaikainen (rankasta työpaikkakiusaamisesta) johtuva stressi. Kolmannen mielestä minulla on masennus, vaikka yksikään masennustesti ei tätä ajatusta tue. Yhdestä asiasta kaikki ovat samaa mieltä: olen erinomaisessa fyysisessä kunnossa.

        Näillä mennään. Tsemppiä ja rauhallisempaa eloa AP:lle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe