Olen 13-vuotias tyttö Helsingistä. Ongelmani on, että n. puolentoista vuoden päästä vanhempani ja nuoremmat sisarukseni muuttavat luultavasti Siperiaan työn takia. Satun juuri silloin menemään lukioon, ja koska Siperiassa on erilainen koulujärjestelmä kuin täällä, en voi muuttaa sinne ellen käy lukiota netissä. Olen haaveillut Luonnontieteellisestä lukiosta jo pitkän aikaa, eikä netissä kirjoittaminen tunnu kovin mielekkäältä. Vanhempani tietävät, että jos he muuttavat sinne, minä jään tänne ja mikäli tämä tilanne tulee eteen, he maksavat asumiseni täällä. 16-vuotiaathan voivat hakea opiskelija-asuntoa, mutta olen vuotta vanhempien luokalla. Menen siis lukioon 15-vuotiaana, ja täytän vasta siitä seuraavana vuonna 16. Kyselisin siis, onko missään asuntoja tälläisessä tilanteessa olevalle? Olen nyt 8. luokalla mutta jo vuoden päästä näitä asioita täytyy alkaa jo tosissaan miettiä. En ole sitä tyyppiä, joka haluaa muuttaa yksin asumaan hauskanpidon ja vapauden takia, vaan syyt ovat puhtaasti opiskelussa, johon todella aion panostaa. Olen tietoinen yksin asumisen vastuusta ja työstä.
Mistä saisi 15-vuotias luokiolainen asunnon?
4
253
Vastaukset
- Valkolakkikauhu
Et sinä mihinkään lukioon pääse. Keskiarvon pitäisi olla enemmän kuin 6,3.
- MrLandLord
Elämä on mahtavaa kun saa asua 122 neliömetrin kerrostalohuoneistossa täällä Munkkiniemessä. Tulkaa toki moikkaamaan jos satutte olemaan kulmilla.
- 11 ja16
Jos vanhempasi maksavat asuntosi, voit etsiä sellaisia sieltä missä asuntoja vuokrataan: etuovi.com, jokakoti.fi, oikotie.fi. Riittää kun vanhempasi tekevät vuokrasopimuksen ja hoitavat maksut. Rahasta ei liene pulaa, joten kimppakämpät ja soluasuminen kannattaa unohtaa, jos haluat keskittyä opiskeluun. Onnea ja menestystä!
- buuuuuuuuuuuuu
Höpö höpö trollipeikko. Eiköhän vanhemmat huolehdi penskastaan jos hylkäävätkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.716237- 1335614
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4733489Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1111872Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3831293- 381286
- 671091
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun47994Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110932Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan54900