Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mistä saisi 15-vuotias luokiolainen asunnon?

tarvitsee vastauksia

Olen 13-vuotias tyttö Helsingistä. Ongelmani on, että n. puolentoista vuoden päästä vanhempani ja nuoremmat sisarukseni muuttavat luultavasti Siperiaan työn takia. Satun juuri silloin menemään lukioon, ja koska Siperiassa on erilainen koulujärjestelmä kuin täällä, en voi muuttaa sinne ellen käy lukiota netissä. Olen haaveillut Luonnontieteellisestä lukiosta jo pitkän aikaa, eikä netissä kirjoittaminen tunnu kovin mielekkäältä. Vanhempani tietävät, että jos he muuttavat sinne, minä jään tänne ja mikäli tämä tilanne tulee eteen, he maksavat asumiseni täällä. 16-vuotiaathan voivat hakea opiskelija-asuntoa, mutta olen vuotta vanhempien luokalla. Menen siis lukioon 15-vuotiaana, ja täytän vasta siitä seuraavana vuonna 16. Kyselisin siis, onko missään asuntoja tälläisessä tilanteessa olevalle? Olen nyt 8. luokalla mutta jo vuoden päästä näitä asioita täytyy alkaa jo tosissaan miettiä. En ole sitä tyyppiä, joka haluaa muuttaa yksin asumaan hauskanpidon ja vapauden takia, vaan syyt ovat puhtaasti opiskelussa, johon todella aion panostaa. Olen tietoinen yksin asumisen vastuusta ja työstä.

4

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valkolakkikauhu

      Et sinä mihinkään lukioon pääse. Keskiarvon pitäisi olla enemmän kuin 6,3.

    • MrLandLord

      Elämä on mahtavaa kun saa asua 122 neliömetrin kerrostalohuoneistossa täällä Munkkiniemessä. Tulkaa toki moikkaamaan jos satutte olemaan kulmilla.

    • 11 ja16

      Jos vanhempasi maksavat asuntosi, voit etsiä sellaisia sieltä missä asuntoja vuokrataan: etuovi.com, jokakoti.fi, oikotie.fi. Riittää kun vanhempasi tekevät vuokrasopimuksen ja hoitavat maksut. Rahasta ei liene pulaa, joten kimppakämpät ja soluasuminen kannattaa unohtaa, jos haluat keskittyä opiskeluun. Onnea ja menestystä!

    • buuuuuuuuuuuuu

      Höpö höpö trollipeikko. Eiköhän vanhemmat huolehdi penskastaan jos hylkäävätkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1975
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      50
      1253
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe