En fin dag för svenskfinland.

gratulerar

Krista SIEGFRIDS blr vår representant i Eurovisionen.Jonathan Åstrand slog finskt inomhusrekord på 200 meter och Andreas Romar blev femte i störtlopp.

11

132

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grattis

Duktiga ungdomar alla tre.

• Tyvärr //

Duktiga ungdomar. Tyvärr kommer nog inte representanten för Eurovision föra ngt succé...Låten var ganska lam...

• tummen upp

Krista har ju redan skivkontrakt i fickan,så för henne är ju allt bara plus.Knappast vinner hon,men sämre låtar har vi haft.

• ingen språkpolitik
        tummen upp kirjoitti:

Krista har ju redan skivkontrakt i fickan,så för henne är ju allt bara plus.Knappast vinner hon,men sämre låtar har vi haft.

Antingen gillar man Krista och hennes låt eller inte.Det är alldeles OK.Det som jag åtminstone inte gillar är att hon blir nerskälld för att hennes modersmål är svenska.

• Chans?
        ingen språkpolitik kirjoitti:

Antingen gillar man Krista och hennes låt eller inte.Det är alldeles OK.Det som jag åtminstone inte gillar är att hon blir nerskälld för att hennes modersmål är svenska.

Kanske inget fel på låten men den passar ju inte för Eurovision. Låten har inget speciellt, sticker inte ut i mängden. Det är ju inte svensktalande som har valt henne så inget fel på det att hennes modersmål är svenska.

• min åsikt
        Chans? kirjoitti:

Kanske inget fel på låten men den passar ju inte för Eurovision. Låten har inget speciellt, sticker inte ut i mängden. Det är ju inte svensktalande som har valt henne så inget fel på det att hennes modersmål är svenska.

Många hade ju gärna sett Mikael Saari istället för Krista ,enligt min åsikt har han en bra röst och låten var fin.Inte tror jag han skulle ha klarat sig något bättre.

• medryckande
        min åsikt kirjoitti:

Många hade ju gärna sett Mikael Saari istället för Krista ,enligt min åsikt har han en bra röst och låten var fin.Inte tror jag han skulle ha klarat sig något bättre.

Jag tippar att Krista klarar sig fint, när jag hör låten så bötjar min fot vippa åtminstone.

• Lycka till
        medryckande kirjoitti:

Jag tippar att Krista klarar sig fint, när jag hör låten så bötjar min fot vippa åtminstone.

Jag hörde låten först efter tävlingen. Den är helt okej, tillräckligt enkel för att kunna ha framgång. Refrängen fastnade i mitt huvud genast. Tävlingen har förändrats mycket från tidigare och jag märkte, att jag inte ens visste, vem som har vunnit själva tävlingen förra året. Men jag önskar lycka till.

• tummen upp
        Lycka till kirjoitti:

Jag hörde låten först efter tävlingen. Den är helt okej, tillräckligt enkel för att kunna ha framgång. Refrängen fastnade i mitt huvud genast. Tävlingen har förändrats mycket från tidigare och jag märkte, att jag inte ens visste, vem som har vunnit själva tävlingen förra året. Men jag önskar lycka till.

Marry me är mycket bättre än fjolårets(inget illa om Pernilla för den skull,hon gjorde nog sitt bästa.)

• merkkiit

Sverige finner och Finnland blir "tvåa".

• skeptisk

Må dä ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2446
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2076
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      121
      1732
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      45
      1557
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1497
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      123
      1044
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      975
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    Aihe