En fin dag för svenskfinland.

gratulerar

Krista SIEGFRIDS blr vår representant i Eurovisionen.Jonathan Åstrand slog finskt inomhusrekord på 200 meter och Andreas Romar blev femte i störtlopp.

11

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grattis

      Duktiga ungdomar alla tre.

    • Tyvärr //

      Duktiga ungdomar. Tyvärr kommer nog inte representanten för Eurovision föra ngt succé...Låten var ganska lam...

      • tummen upp

        Krista har ju redan skivkontrakt i fickan,så för henne är ju allt bara plus.Knappast vinner hon,men sämre låtar har vi haft.


      • ingen språkpolitik
        tummen upp kirjoitti:

        Krista har ju redan skivkontrakt i fickan,så för henne är ju allt bara plus.Knappast vinner hon,men sämre låtar har vi haft.

        Antingen gillar man Krista och hennes låt eller inte.Det är alldeles OK.Det som jag åtminstone inte gillar är att hon blir nerskälld för att hennes modersmål är svenska.


      • Chans?
        ingen språkpolitik kirjoitti:

        Antingen gillar man Krista och hennes låt eller inte.Det är alldeles OK.Det som jag åtminstone inte gillar är att hon blir nerskälld för att hennes modersmål är svenska.

        Kanske inget fel på låten men den passar ju inte för Eurovision. Låten har inget speciellt, sticker inte ut i mängden. Det är ju inte svensktalande som har valt henne så inget fel på det att hennes modersmål är svenska.


      • min åsikt
        Chans? kirjoitti:

        Kanske inget fel på låten men den passar ju inte för Eurovision. Låten har inget speciellt, sticker inte ut i mängden. Det är ju inte svensktalande som har valt henne så inget fel på det att hennes modersmål är svenska.

        Många hade ju gärna sett Mikael Saari istället för Krista ,enligt min åsikt har han en bra röst och låten var fin.Inte tror jag han skulle ha klarat sig något bättre.


      • medryckande
        min åsikt kirjoitti:

        Många hade ju gärna sett Mikael Saari istället för Krista ,enligt min åsikt har han en bra röst och låten var fin.Inte tror jag han skulle ha klarat sig något bättre.

        Jag tippar att Krista klarar sig fint, när jag hör låten så bötjar min fot vippa åtminstone.


      • Lycka till
        medryckande kirjoitti:

        Jag tippar att Krista klarar sig fint, när jag hör låten så bötjar min fot vippa åtminstone.

        Jag hörde låten först efter tävlingen. Den är helt okej, tillräckligt enkel för att kunna ha framgång. Refrängen fastnade i mitt huvud genast. Tävlingen har förändrats mycket från tidigare och jag märkte, att jag inte ens visste, vem som har vunnit själva tävlingen förra året. Men jag önskar lycka till.


      • tummen upp
        Lycka till kirjoitti:

        Jag hörde låten först efter tävlingen. Den är helt okej, tillräckligt enkel för att kunna ha framgång. Refrängen fastnade i mitt huvud genast. Tävlingen har förändrats mycket från tidigare och jag märkte, att jag inte ens visste, vem som har vunnit själva tävlingen förra året. Men jag önskar lycka till.

        Marry me är mycket bättre än fjolårets(inget illa om Pernilla för den skull,hon gjorde nog sitt bästa.)


    • merkkiit

      Sverige finner och Finnland blir "tvåa".

      • skeptisk

        Må dä ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      982
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe