Opiskeleeko kukaan Tukholman yliopistossa yo. aineita? Millaiset olivat pääsykokeet ja miten helppo päästä sisään? Luulisi, että ainakin journalistiikkaan on hankla päästä, niin ainakin Suomessa.
Koitin etsiä tulkin ja kääntämisen linjojen pääsykokeiden ajankohtia ja materiaaleja (tämän kevään pääsykokeisiin), mutta joko olen tyhmä, sokea tai niitä ei ole ilmoitettu vielä. http://www.tolk.su.se/utbildning/studieinformation
Löytääkö joku muu?
Tukholman yliopisto kääntäminen&tulkkaus/journalistiikka
5
380
Vastaukset
- hejasverige
Löysin Uppsalan yliopistosta tälläisen tutkinnon
http://www.uu.se/utbildning/utbildningar/selma/program/?pKod=HSV1K&lasar=13/14
Jotenkin iski heti, vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta. En saa kuitenkaan tota linkkiä auki, missä on ilmoittautuminen ja muutenkin on hieman epäselvät nuo valintaperusteet. Koe on ja todistus vaikuttaa, mutta Ruotsissahan arvosanat on erilaiset kun suomessa. Luulen, että ruotsin kielen taitoni on tarpeeksi hyvä (L), englanti se sijaan meni huonosti ja sain vain C:n.
Ei kukaan sattuisi opiskelemaan tuota ohjelmaa? - hejasverige
Uppsalan yliopistossa on tällaiset vaatimukset, että on kelpoinen opiskelemaan Språkvetarprogrammissa:
"Behörighet: Ett språk 3 (områdesbehörighet A2) alternativt ett språk steg 3, Engelska B (områdesbehörighet 2)"
(yo.linkissä lisätietoja)
Mitä nuo kohdat oikein tarkoittavat? - hejasverige
up
- hejasverige
Osaako KUKAAN auttaa? Olisin todella kiitollinen.
- hej1
Jos oikein muistan kun itse olen samoja asioita kattellut, niin 'steg 3' vastais lyhyen kielen oppimäärää ja englanti B lukiossa 8 kurssia pitkää englantia ja/tai englannin kirjoittamista pitkänä kielenä. Tosta ekasta en kyllä uskalla mennä sanoon mitään.. Kannattais varmaan kokeilla laittaa yliopistolle sähköpostia ja kysyä mitä noi vaatimukset tarkottaa niin saa varmasti oikeet vastaukset. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271914
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561266Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?531145Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51893Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44852Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798